Beantwoord

Foutmelding bij een poging om de esimkaart te bestellen

  • 3 juni 2020
  • 14 reacties
  • 521 Bekeken

Al ik op de knop klik “esim bestellen” krijg ik de onderstaande melding:


 
  • Er is een fout opgetreden bij het ophalen van de gegevens. Probeer het later opnieuw.   Kan iemand van de Klantendienst op achtergrond kijken wat er aan de hand is? Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Hajar 17 juni 2020, 10:23

Hi @Dyniel 

Bedankt voor het vermelden van je toestel. De enige telefoons die op dit moment in Nederland verkrijgbaar zijn met eSIM zijn de Samsung Galaxy FoldSamsung Galaxy S20 en S20+ en de iPhone SEiPhone 1111 Pro11 Pro MaxXrXs en de Xs Max. Andere toestellen zoals Pixel ondersteunen wij momenteel niet. Mocht dit in de toekomst mogelijk zijn, dan zullen we dat uiteraard laten weten.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Dyniel 

Via de app krijg ik die melding niet na het klikken op Esim bestellen.

Probeer het via de website en app, andere browser kan misschien ook helpen.

Hallo @Dyniel 

Via de app krijg ik die melding niet na het klikken op Esim bestellen.

Probeer het via de website en app, andere browser kan misschien ook helpen.


Heb net via de website geprobeerd (Firefox). Ga nog eens in Opera proberen

 

Edit: via Opera zelfde melding. Het kan dus niet aan de manier van aanvragen liggen.

Reputatie 7
Badge +18

@Dyniel 

Ook al via de app geprobeerd?

@Dyniel

Ook al via de app geprobeerd?


éérst via de app geprobeerd

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Dyniel 

Als je wilt kan ik de eSim voor je bestellen. Ik hoor graag of je akkoord gaat dan maak ik het in orde. 

Hi @Dyniel 

Als je wilt kan ik de eSim voor je bestellen. Ik hoor graag of je akkoord gaat dan maak ik het in orde. 

Hoi Hajar,

bedankt voor je reactie. Als je het voor elkaar krijgt zou het fijn zijn, graag wel in overleg met de klantendienst, ik heb ze vanmorgen gebeld en ze kregen zelfde melding als ik. We weten inmiddels wat de reden kan zijn (maar ze wisten geen oplossing). Mijn aanvraag staat als goed is geregistreerd in jullie systeem.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Dyniel 

Ik zie inderdaad dat het in ons systeem ook mis gaat, waardoor ik ook geen eSim kan bestellen. Ik heb dit doorgezet naar de specialisten en zij gaat verder onderzoeken en oplossen. Excuses voor het ongemak!

Hi @Dyniel 

Ik zie inderdaad dat het in ons systeem ook mis gaat, waardoor ik ook geen eSim kan bestellen. Ik heb dit doorgezet naar de specialisten en zij gaat verder onderzoeken en oplossen. Excuses voor het ongemak!


@Hajar,

wij zijn inmiddels 6 dagen verder, nog steeds geen reactie van de klantenservice…

Is het zo moeilijk? Zonder werkende T-mobile esim kaart op mijn toestel is het doorzetten van mijn abonnement nutteloos en dat zou jammer zijn na zoveel jaar.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Dyniel 

Excuses dat het nog niet is opgelost. Ik heb het opnieuw doorgezet en onze specialisten gaan dit verder oppakken. Mocht ik een update krijgen dan zal ik dat uiteraard met je delen!

Hajar,

ik heb je een paar dagen geleden nog een PB gestuurd, heb je hem gezien?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Dyniel 

Wij reageren alleen op een privébericht als we er zelf om vragen dat staat ook in de huisregels. Voor alle vragen kan je terecht in een topic. Maar je geeft dus aan dat het niet lukt om de Esim QR code te scannen.

Het downloaden kan op 2 manieren:

  1. Via de speciale QR-code. Deze code moet je scannen via de netwerkinstellingen van zijn toestel. Dit is handig als je inlogt via een computer.
  2. Via een adres en code. Deze staan op dezelfde pagina en kan je handmatig invullen (kopiëren + plakken lukt helaas niet) in de netwerkinstellingen van zijn toestel.

Als je een iPhone hebt dan kun je de instructies op deze pagina volgen. Als je een Samsung hebt dan deze instructies. Houdt rekening met de volgende stappen:

  • de code scannen kan niet via een gewone QR-scanner app of camera.
  • bij een iPhone moet de iOS versie 12.1 of hoger zijn.
  • Het profiel kan maar 1x gedownload worden, en maar op 1 toestel gebruikt worden.
  • Om het profiel te downloaden is een mobiele data/wifi verbinding nodig.

Nadat je het eSIM-profiel op je toestel hebt gedownload, is deze nog NIET direct actief. Het activeren van de eSIM gebeurt op dezelfde manier als een gewone simkaart via My T-Mobile. 

Ik hoop dat je zo verder komt!

Hi @Dyniel 

Wij reageren alleen op een privébericht als we er zelf om vragen dat staat ook in de huisregels. Voor alle vragen kan je terecht in een topic. Maar je geeft dus aan dat het niet lukt om de Esim QR code te scannen.

Het downloaden kan op 2 manieren:

  1. Via de speciale QR-code. Deze code moet je scannen via de netwerkinstellingen van zijn toestel. Dit is handig als je inlogt via een computer.
  2. Via een adres en code. Deze staan op dezelfde pagina en kan je handmatig invullen (kopiëren + plakken lukt helaas niet) in de netwerkinstellingen van zijn toestel.

Als je een iPhone hebt dan kun je de instructies op deze pagina volgen. Als je een Samsung hebt dan deze instructies. Houdt rekening met de volgende stappen:

  • de code scannen kan niet via een gewone QR-scanner app of camera.
  • bij een iPhone moet de iOS versie 12.1 of hoger zijn.
  • Het profiel kan maar 1x gedownload worden, en maar op 1 toestel gebruikt worden.
  • Om het profiel te downloaden is een mobiele data/wifi verbinding nodig.

Nadat je het eSIM-profiel op je toestel hebt gedownload, is deze nog NIET direct actief. Het activeren van de eSIM gebeurt op dezelfde manier als een gewone simkaart via My T-Mobile. 

Ik hoop dat je zo verder komt!


Helaas kom ik door je uitleg geen stap verder, ik heb ook in dat privebericht uitgelegd wat er fout is gegaan en een nummer bijgevoegd dat ik niet in het openbaar wil delen, dat nummer was bestemd voor de technische ondersteuning. Dat was de reden dat ik een PB stuurde.

Ik heb geen Iphone en geen Samsung, maar een Pixel. Wil het graag weten of het aan de kant van T-Mobile ligt of dat ik het bij Google moet vragen. Zie screenshot. Deze melding krijg ik vanaf de eerste keer dat ik geprobeerd heb, zowel scannen als handmatig invoeren werkt niet.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Dyniel 

Bedankt voor het vermelden van je toestel. De enige telefoons die op dit moment in Nederland verkrijgbaar zijn met eSIM zijn de Samsung Galaxy FoldSamsung Galaxy S20 en S20+ en de iPhone SEiPhone 1111 Pro11 Pro MaxXrXs en de Xs Max. Andere toestellen zoals Pixel ondersteunen wij momenteel niet. Mocht dit in de toekomst mogelijk zijn, dan zullen we dat uiteraard laten weten.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 

Hi @Dyniel 

Bedankt voor het vermelden van je toestel. De enige telefoons die op dit moment in Nederland verkrijgbaar zijn met eSIM zijn de Samsung Galaxy FoldSamsung Galaxy S20 en S20+ en de iPhone SEiPhone 1111 Pro11 Pro MaxXrXs en de Xs Max. Andere toestellen zoals Pixel ondersteunen wij momenteel niet. Mocht dit in de toekomst mogelijk zijn, dan zullen we dat uiteraard laten weten.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 

Hajar,

bedankt voor je antwoord, dat veel duidelijkheid brengt en is het uiteindelijke antwoord is op mijn vraag.

Ook al klopt niet helamaal (of helemaal niet? ;-)  ) wat  je zegt over de verkrijgbare telefoons, de Pixels zijn namelijk al een tijdje in Nederland verkrijgbaar, ook al is het prijsverschil met Duitsland onbegrijpelijk.

Nu ga ik proberen om mijn bestelling van de e sim te annuleren, heb geen zin om te betalen voor iets dat ik niet kan gebruiken. 

Ik zou aan de admins van de site willen voorstellen om de modellen duidelijk op de pagina van de e sim te plaatsen om misverstanden zoals bij mij te voorkomen.

Hoop dat dit op zeer korte termijn verandert, ik blijf niet te lang met twee telefoons op zak rondlopen.

Reageer