Beantwoord

Help ik ben slachtoffer van een sim swap

• 29 januari 2021
  • 3 reacties
  • 178 Bekeken

Vanmiddag (namiddag) merkte ik dat ik ineens opnieuw moest inloggen voor mijn hotmail account.

Even later zag ik een bericht op mijn telefoon dat mijn sim niet geregistreerd is.

Omdat ik thuis ben en standaard de wifi aan heb, kon ik verder wel op internet e.d.

Bij my T-Mobile zag ik dat mijn sim NIET geblokkeerd was, maar toen ik het sim nummer vergeleek met die in mijn telefoon, merkte ik dat de laatste 8 cijfers verschilden!

Ik heb mijn vrouw gevraagd mij te bellen, waarop ze een standaard mailbox kreeg en ik uiteraard geen signaal. hierop heb ik de sim geblokkeerd en toen ze nog s belde, hoorde ze dat de telefoon niet bereikbaar was.

Nu ben ik zwaar in paniek, want kennelijk hebben ze al mijn hotmail account gegevens en wellicht veel meer aangezien er heel veel aan mijn account en telefoonnummer gekoppeld zijn.

Wie kan me helpen en wat moet ik nu verder doen?

icon

Beste antwoord door David 30 januari 2021, 13:22

Hoi @timr76,

Oef, dat is even heel erg schrikken! 

Ik zie dat je gelukkig niet op een reactie hebt gewacht, maar ook gelijk contact hebt opgenomen vandaag met mijn collega's. Zij hebben dit opgepakt en je ook verder geholpen. Is het ook al gelukt om jouw Hotmail weer te herstellen en opnieuw te beveiligen? 

Als er nog iets is waar wij bij kunnen helpen laat het gerust weten!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @timr76,

Oef, dat is even heel erg schrikken! 

Ik zie dat je gelukkig niet op een reactie hebt gewacht, maar ook gelijk contact hebt opgenomen vandaag met mijn collega's. Zij hebben dit opgepakt en je ook verder geholpen. Is het ook al gelukt om jouw Hotmail weer te herstellen en opnieuw te beveiligen? 

Als er nog iets is waar wij bij kunnen helpen laat het gerust weten!

Jazeker, hopelijk kunnen ze straks als ik mijn nieuwe simkaart heb, mijn telefoonnummer niet nog eens stelen.

Mijn andere accounts ben ik druk mee. Hoop veiligheidsvragen beantwoorden, accounts met inloggegevens veranderen of herstellen.

Bankzaken lijken onaangetast, maar bitcoin twv ruim 3000euro zijn verdwenen. Ondanks hardwarewallet. Bizar. Een bonk stress kosten  en zorgen. Hopelijk overkomt dit niet al teveel mensen. 

Dit hele gebeuren gaat je niet in de koude kleren zitten

Reputatie 7
Badge +20

Heel erg rot, Tim! Heel veel sterkte en succes ermee, hopelijk is alles snel in ieder geval weer helemaal veilig! :fingers_crossed::fingers_crossed::fingers_crossed:

Reageer