Beantwoord

Nummer behoud nieuwe provider

• 14 april 2021
  • 4 reacties
  • 49 Bekeken

Op 9 april heb ik een nieuw abonnement aangevraagd bij Simyo. Hierbij heb ik nummer behoud aangegeven van mijn huidige abonnement bij jullie die op 11 mei 2021 stopt.

Nu krijg ik net een sms dat mijn nummer pas op 14 mei overgezet wordt.

Dit is natuurlijk niet de bedoeling aangezien mijn 2 jarig abonnement op 11 mei afgelopen is.

Ik zou het dan ook erg op prijs stellen als jullie mijn huidige nummer op 11 mei overzetten naar Simyo.

Graag een reactie van jullie kant

icon

Beste antwoord door eric 14 april 2021, 17:23

Er geldt een 1 maand opzegtermijn. Dus als Symio vandaag het nummerbehoud heeft aangevraagd bij t-mobile klopt de overstap datum. De abonnement kosten van de 11e - 14e wordt pro rato op de slotnota vermeld.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +12

Er geldt een 1 maand opzegtermijn. Dus als Symio vandaag het nummerbehoud heeft aangevraagd bij t-mobile klopt de overstap datum. De abonnement kosten van de 11e - 14e wordt pro rato op de slotnota vermeld.

Omdat er een opzegtermijn is van een maand, heb ik op 9 april een ander abonnement besteld. Dezelfde dag heeft Simyo aangegeven via een sms dat het nummerbehoud in gang gezet is.

Dus waarom wordt mijn nummer dan niet op 11 mei vrijgegeven, zeker aangezien mijn contract bij jullie dan afgelopen is? Dit is toch hopelijk niet omdat er een weekend tussen zit?

Reputatie 6
Badge +12

In het weekend worden er inderdaad geen porteringen verwerkt. Ook is de afwikkeling pas vandaag, en dan gaat er automatisch een maand opzegtermijn overheen. Je betaald die laaste drie dagen alleen pro rato, dus geen volledige maand.

Dan hoop ik wel dat de berekening gaat over het bedrag wat ik 2 jaar lang netto betaald heb en niet over de bruto maankosten zonder kortingen. Is dit ook zo?

Reageer