Beantwoord

Nummerportering op 30 december 2020 is nog niet gedaan

• 1 januari 2021
  • 4 reacties
  • 201 Bekeken

Hallo!

Ik heb in november een nieuwe abonnement afgesloten bij T-Mobile waarmee ik overstap van Vodafone naar T-Mobile. Ik heb hier nummerbehoud bij aangevraagd en dit is ook goedgekeurd. Op 30 december heb ik onderstaand smsje gekregen dat nummerportering in gang was gezet:

Vandaag om 08:30 gaan we aan de slag om jouw mobiele nummer over te zetten naar T-Mobile. Dit kan een uurtje duren. Zie je dat je geen bereik meer hebt via je oude sim? Dan kun je je nieuwe sim gebruiken. Tot zo! 

Groeten, T-Mobile

Tot nu toe is er echter nog niks gebeurd en is mijn oude sim van Vodafone nog actief. Ik heb de nieuwe simkaart van T-Mobile in een andere telefoon gedaan maar deze is nog inactief. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb geprobeerd om een My T-Mobile account aan te maken maar dan krijg ik de volgende foutmelding:

Je mobiele nummer is (nog) niet bekend in ons systeem. Dit kan zijn omdat je contract nog niet actief is of vandaag geactiveerd wordt. Probeer het later opnieuw.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het nummerbehoud gedaan wordt en mijn nieuwe abonnement geactiveerd wordt?

Groeten Jos.

icon

Beste antwoord door Hajar 2 januari 2021, 12:04

Hi @jgommans 

Is het inmiddels gelukt? Zo niet, kun je me dan een privébericht sturen met je tijdelijke nummer en het nummer dat geporteerd moet worden? Graag ook je naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN. Ik kijk dan graag met je mee!

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +12

Bel maandag even de klantenservice. Gelukkig ben je nu nog gewoon bereikbaar.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @jgommans 

Is het inmiddels gelukt? Zo niet, kun je me dan een privébericht sturen met je tijdelijke nummer en het nummer dat geporteerd moet worden? Graag ook je naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN. Ik kijk dan graag met je mee!

Hallo Hajar,

Het is uiteindelijk gelukt. Het bleek dat de nieuwe sim kaart nog helemaal niet geactiveerd was waardoor nummerportering niet kon worden gedaan. Dit kon ik niet zelf activeren en is door T-Mobile gedaan. Daarna was het binnen 5 minuten geregeld. 

Hopelijk hebben anderen iets aan deze informatie als ze hetzelfde probleem hebben.

Groeten Jos.

Reputatie 7
Badge +20

Hi Jos,

Bedankt voor de terugkoppeling. Weet zeker dat andere hier ook wat aan hebben!

Reageer