Beantwoord

Overgestapt maar simkaart inactief

• 5 juli 2020
  • 11 reacties
  • 675 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik ben op 3 juli 2020 (2 dagen geleden) overgestapt van Telfort naar T-Mobile, met nummerbehoud. De startdatum zou 3 juli zijn maar de simkaart is nog steeds niet actief. Wanneer ik mijn nummer probeer te registreren op de site dan staat er:

Je mobiele nummer is (nog) niet bekend in het systeem. Dit kan zijn omdat je contract nog niet actief is of pas vandaag geactiveerd wordt. Probeer het later nog eens.

Verder doet mijn Telfort sim het nog steeds dus ik krijg het idee dat ik iets wellicht fout heb begrepen of dat er iets fout is doorgegeven.

icon

Beste antwoord door Doornekamp33 6 juli 2020, 05:59

@Waqqas , zodra je van T-Mobile je simkaart krijgt zit daar een tijdelijk nummer bij, deze kun je ook houden als je geen nummer over laat nemen.

Dit nummer moet je eerst activeren zodat je lijn geactiveerd is, daarna word je oude nummer over gezet op die simkaart.

En als je leest heeft @djeelun op 3 Juli zijn abonnement pas aangevraagd, dus duurt het nog even voordat het spulletje in gang gaat en overgezet word, KPN moet  nog de opzegging toegestuurd krijgen, TS de simkaart en dan is het nog even wachten op de nummer overname, zal denk ik pas 6 Aaugustus worden omdat het net voor het weekend is aangevraagd en het vaak 1 werkdag later pas ingaat met opzeggen.

Dus @djeelun , rustig even afwachten, gaat allemaal goed komen in de loop van de tijd,en je kan beter iets teveel vragen dan 1 vraag te weinig en het gaat echt mis.:wink:

Bekijk origineel

11 reacties

Mobiel overstapen vanaf Telfort kan al vanaf 26 februari niet meer.

Toen zijn alle mobiele abonnementen over gegaan naar KPN, dus misschien is daar iets mis gegaan.

Of heb je het 3 Juli aangevraagd, dan word het 2 augustus op zijn vroegst omdat je met een maand opzeg termijn te maken hebt.

Had je wel het tijdelijke nummer geactiveerd, kan er misschien ook mee te maken hebben.

Mobiel overstapen vanaf Telfort kan al vanaf 26 februari niet meer.

Toen zijn alle mobiele abonnementen over gegaan naar KPN, dus misschien is daar iets mis gegaan.

Ja je hebt gelijk, ik vergiste me. Ik bedoelde KPN maar zat nog in m'n hoofd met Telfort.

Ik heb hem inderdaad 3 juli opgegeven. Bedankt voor je antwoord, ik ben niet erg goed met dit soort dingen.

Reputatie 7
Badge +17

Wat geeft de KPN website of app aan wanneer eindigd je abonnement daar?

Als je 3 juli bent overgestapt dan zit je wellicht nog met een maand opzegtermijn bij KPN.

@Waqqas , zodra je van T-Mobile je simkaart krijgt zit daar een tijdelijk nummer bij, deze kun je ook houden als je geen nummer over laat nemen.

Dit nummer moet je eerst activeren zodat je lijn geactiveerd is, daarna word je oude nummer over gezet op die simkaart.

En als je leest heeft @djeelun op 3 Juli zijn abonnement pas aangevraagd, dus duurt het nog even voordat het spulletje in gang gaat en overgezet word, KPN moet  nog de opzegging toegestuurd krijgen, TS de simkaart en dan is het nog even wachten op de nummer overname, zal denk ik pas 6 Aaugustus worden omdat het net voor het weekend is aangevraagd en het vaak 1 werkdag later pas ingaat met opzeggen.

Dus @djeelun , rustig even afwachten, gaat allemaal goed komen in de loop van de tijd,en je kan beter iets teveel vragen dan 1 vraag te weinig en het gaat echt mis.:wink:

Reputatie 7
Badge +17

@Doornekamp33

Uit veiligheidsredenen wordt een tijdelijk nummer inactief geleverd omdat je dan nog niet betaald voor T-mobile maar enkel voor je huidige abonnement dus om dubbele kosten te voorkomen.

Het tijdelijke nummer kan je beter activeren op de dag van nummerbehoud en dan begin je met betalen.. mocht het tijdelijke nummer eerder worden geactiveerd (kan wel) maar dan heb je dubbele maandkosten.

@Waqqas , Je abonnement gaat pas in op het moment van nummerbehoud omzetting, de simkaart kun je gewoon activeren en eventueel gebruiken tegen buiten bundelkosten.

Gebruik je hem niet betaal je ook niets.

Reputatie 7
Badge +17

@Doornekamp33

Nee hoor je betaald gewoon je maandelijkse kosten en maakt gebruik van je bundel, enkel moet je letten op dubbele kosten had ik gehoord van @Hajar

En je gebruikt dan de tijdelijke nummer tot aan nummerbehoud.

Dan zou ik maar eens in conclaaf gaan met @Hajar , want je abbo gaat pas in op het moment van nummerbehoud en datum contract, niet eerder, gebruik je het tijdelijk nummer voor de contractdatum betaal je buitenbundel tarief, staat ook in de voorwaarden die TM meestuurt.

Tot die tijd kost het alleen gebruikskosten, en als je simkaart niet geactiveerd is kan nummerbehoud ook niet plaats vinden.

Je abonnement gaat in op de datum die je hebt afgesproken op je contract. Je kunt deze terugvinden in My T-Mobile, onder 'Mijn abonnement'. Gaat je abonnement pas later in en kun je geen My T-Mobile account aanmaken? Neem dan contact met ons op.

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/veelgestelde-vragen/wanneer-gaat-mijn-abonnement-in/000216992

Reputatie 7
Badge +20

Hi allemaal,

Wij houden het tijdelijke nummer on hold om te voorkomen dat je als klant dubbele maandlasten hebt. Als je als  klant tussendoor gebruik wilt maken van het tijdelijke nummer kunnen we het nummer activeren, maar dan starten de kosten ook direct en dus maak je hier kosten en bij je huidige provider.  @Doornekamp33 Het tijdelijk nummer moet handmatig geactiveerd worden en daarmee wordt het abonnement ook geactiveerd en de startdatum dus aangepast. 

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is, als er nog vragen zijn dan hoor ik het natuurlijk graag!

Bedankt voor al jullie reacties! Dit heeft het hele proces wat opgeklaard. 

@Hajar wat veranderen jullie een hoop in een jaar en de webside bouwers kunnen het niet bijhouden, word tijd om alles eens bij te werken.

Toen ik vorig jaar een verbinding bij jullie afsloot moest ik zo snel mogelijk de sim activeren en als ik hem zou gebruiken zou ik alleen buiten de bundel kosten berekend krijgen, en nu is het weer anders, gek dat dit niet bij te houden is.

Reageer