Beantwoord

Overstappen van Tele2 naar T-mobile lukt niet

  • 20 november 2020
  • 14 reacties
  • 685 Bekeken

Ik zat in september bij Tele2 en wou over naar T-mobile in verband met het 5G-netwerk en de combideal. Nadat 10 keer het nummerbehoud is afgewezen. Heb ik met Tele2 afgesproken dat ik maar het beste mijn nummer naar een prepaid kaartje kon zetten (dat werd LycaMobile). Dit was binnen enkele minuten gerealiseerd!


Tele2 en T-mobile denken dat dit komt doordat Tele2 op ten de duur alle nummers porteert naar het T-mobile-netwerk en ik bij Tele2 in augustus ingepland stond om overgezet te worden.

Opnieuw aangevraagd bij T-mobile. Weer afgewezen. Toen heb ik gevraagd om mijn tijdelijke nummer maar te activeren. Ook dit ging niet vlekkeloos. Ik moest 6 dagen wachten, terwijl dit normaal binnen enkele minuten gerealiseerd zou moeten zijn.

Opnieuw aangevraagd. Weer afgewezen. Met het rare dat T-mobile nog steeds denkt dat mijn nummer bij Tele2 ligt.

Dit loopt momenteel nog steeds. Onlangs heeft een medewerker weer nummerbehoud aangevraagd, zonder succes.

Klantenservice

Ik heb ondertussen uren verspild aan medewerkers die 1e lijns zitten. Ik ben momenteel ook zeer ontevreden hoe de klantenservice is opgezet. Ik vind het onbegrijpelijk dat dit al 2 maanden duurt, zonder dat er een intern onderzoek is ingesteld naar de oplossing/oorzaak! Een casemanager zou handig zijn, of het snel doorzetten naar de 2e lijn. De medewerkers zelf zijn aardig, maar door hun kunnen kunde voorkomt dat ik snel geholpen wordt.

Ik hoop dat ik via deze weg gebruikers kan helpen, die hetzelfde probleem hebben. Of dat T-Mobile via deze weg mij verder kan helpen.

 

icon

Beste antwoord door BenjiR 27 januari 2021, 11:56

Gisteren heeft Churyen het nogmaals geprobeerd via SMS. Dit keer binnen enkele minuten kreeg ik een sms dat de aanvraag is goedgekeurd! :tada: Ik geloofde het eerst niet en ik dacht, straks gaat het nog fout en ben ik mijn oude nummer voor goed kwijt :sweat_smile: . Direct gecontroleerd en er stond dit keer warempel dat het nummer bij LycaMobile bekend staat.

Vanochtend was het eindelijk zo ver. Naar 4 maanden wachten, is mijn nummer geporteerd naar T-mobile :tada::confetti_ball::grinning: .

Ondanks dat het zolang heeft geduurd, wil ik de klantenservice en nu in het bijzonder Churyen bedanken voor de inzet. Hopelijk zijn jullie er nog achter gekomen waarom het zo lang moest duren, want dit gun ik niemand.

Wat betreft inloggen op het forum, dat werkt momenteel enkel via de bovenste “inloggen” link. Bij de onderste kan ik niet inloggen of ik krijg een foutmelding.

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @BenjiR 

Dit is natuurlijk niet de normale gang van zaken bij ons. Ik kan je op dit moment niet vertellen wat er technisch mis is gegaan, maar ik zie dat er vandaag een nieuwe aanvraag is gedaan en volgens de specialisten moet het nu wel goed gaan. Mocht het na het weekend nog niet zijn opgelost dan kan ik dit voor je uitzoeken! Excuses voor het ongemak!

Ja dat zou je denken. Maar zoals je wellicht ook ziet, zijn er afgelopen week ook 2 verzoeken ingediend, maar dat beiden zijn afgewezen. De teller staat nu inmiddels op >16 afwijzingen! Normaliter zou dit ca 15 minuten duren. Ook gezien het feit dat het bij Lycamobile enkele minuten duurde!

Laten we de volgende afspraak maken: vandaag is de laatste keer dat ik contact met jullie heb opgezocht. Lukt het dan alsnog niet om dit vanuit jullie kant op te pakken of mij te informeren, dan is mijn beetje vertrouwen in jullie als provider verdwenen. Als jullie mij als klant niet willen hebben, dan mogen jullie dat ook wel gewoon zeggen hoor :wink: .

Forum
Dat is tevens mijn 2e klacht, ik kan als klant van jullie zonder een actief nummer geen hulp vragen via de community.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @BenjiR,

Ik zie inderdaad dat er behoorlijk wat verzoeken zijn ingediend, dus ik begrijp dan ook dat op dit moment het vertrouwen in de goede afloop even afwezig is. We blijven echter altijd van het positieve uitgaan, dus laten we hopen dat deze aanvraag wél slaagt! :fingers_crossed:

Je kunt overigens op onze Community ook als niet-klant een bericht plaatsen, dat is geen probleem. Je kunt bij de registratie kiezen om je te registreren met enkel je e-mailadres, dan heb je geen actief T-Mobiel telefoonnummer bij ons nodig. 

Als we je, terwijl we wachten op de aanvraag van het nummerbehoud, ergens anders bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je!

Ik heb zojuist wederom een afwijzing gehad. Het bijzondere is dat weer Tele2 wordt aangegeven, terwijl dit LycaMobile moet zijn. Bij de ACM sta ik namelijk wel bekend bij LycaMobile.

Het lijkt er op dat de fout in jullie systeem zit. Ook heb ik van een medewerker gehoord dat mijn nummer op pre-active staat. Wellicht dat dit er mee van doen heeft?

Ik hoor graag van jullie :slight_smile: .

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @BenjiR 

Er zijn wat technische problemen waardoor je aanvraag wordt afgewezen. Ik heb zojuist geschakeld met de afdeling die hierover gaat en die geeft dat het vanaf 30 november wel zou moeten lukken vanwege een wijziging in het systeem. Kun je mij in een privébericht je mobiele lycanummer en simkaartnummer sturen? Dan gaan we nogmaals je aanvraag invoeren en dan moet het wel goed komen.

Goedemorgen,

 

Het laatste bericht wat ik heb mogen ontvangen is van Hajar vorige week in dit topic. Kunnen jullie mij vertellen wat de status is van de zaak? Of kan ik zelf al nummerbehoud aanvragen?

Ik hoor graag van jullie.

Aangezien ik geen gehoor heb gekregen vanuit jullie kant, heb ik vandaag om 13:31 zelf geprobeerd om wederom nummerbehoud aan te vragen. Dit is wederom weer niet gelukt. Om 15:58 kreeg ik een afwijzing. Wederom is aangegeven dat het mijn huidige provider Tele2 zou zijn. Dit is dus nog steeds fout.

Ik verneem graag wat de huidige status is van mijn nummerbehoud. Een DM, telefoontje, mail mag ook.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @BenjiR 

Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie. 

Aangezien ondertussen al een maand gehoor heb gekregen. Hierbij nog een herinnering.

Onlangs ook contact gehad met de klantenservice. Ook hier werd weer aangegeven dat ik nog diezelfde dag zou worden teruggebeld inzake de status van de fout in het jullie systeem. Dit is NIET gebeurd.

Wat mij stoort is het gebrek aan transparantie en het niet nakomen van afspraken door de klantenservice (keer op keer). Ik heb liever dat jullie zeggen dat het niet lukt voor 13 januari 2021 dan dat ik aan het lijntje wordt gehouden.

Vrienden en familie vraag regelmatig om advies voor een nieuwe abonnement. Maar hoe denken jullie dat ik momenteel over T-Mobile adviseer? (ik zeg dit niet om te dreigen, maar om transparant te zijn over de gevolgen).

Zojuist toch maar weer even gebeld. Dit keer met Yuben. Yuben gaf aan dat het interne probleem opgelost zou moeten zijn. Desondanks is mijn nummerbehoud nogmaals afgewezen (door Tele-2, waar ik al 2 maand weg ben).

Om deze reden heeft Yuben een nieuwe sim-kaart aangevraagd, mogelijk dat dit het probleem oplost...

Reputatie 7
Badge +20

Hi @BenjiR 

Bedankt voor de terugkoppeling! Ik hoop ook dat het daarmee is opgelost! Ik heb gereageerd op je privébericht. 

Het vervangen van de sim-kaart heeft het probleem niet opgelost. Ik heb daarom vrijdag opnieuw contact gezocht. Mijn vraag is opnieuw doorgezet naar de technische support. Churyen heeft mij vandaag laten weten dat zij het probleem hebben doorgezet naar Engeland. Zij gaan het nummer opnieuw koppelen o.i.d. Zij belt mij volgende week maandag terug met een update.

Gisteren heeft Churyen het nogmaals geprobeerd via SMS. Dit keer binnen enkele minuten kreeg ik een sms dat de aanvraag is goedgekeurd! :tada: Ik geloofde het eerst niet en ik dacht, straks gaat het nog fout en ben ik mijn oude nummer voor goed kwijt :sweat_smile: . Direct gecontroleerd en er stond dit keer warempel dat het nummer bij LycaMobile bekend staat.

Vanochtend was het eindelijk zo ver. Naar 4 maanden wachten, is mijn nummer geporteerd naar T-mobile :tada::confetti_ball::grinning: .

Ondanks dat het zolang heeft geduurd, wil ik de klantenservice en nu in het bijzonder Churyen bedanken voor de inzet. Hopelijk zijn jullie er nog achter gekomen waarom het zo lang moest duren, want dit gun ik niemand.

Wat betreft inloggen op het forum, dat werkt momenteel enkel via de bovenste “inloggen” link. Bij de onderste kan ik niet inloggen of ik krijg een foutmelding.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @BenjiR 

Ik ben echt heel blij om te horen dat het is opgelost! Ik weet dat het veel te lang heeft geduurd vanwege de technische issues, maar uiteindelijk is het gelukt! Ik zal dit ook doorgeven aan mijn collega Churyen!

Ik heb zelf sinds vandaag ook een foutmelding gehad met het inloggen, maar het lukt wel als ik op de homepage op het inloggen button klik. Lukt het jou dan ook?

Reageer