Beantwoord

Simkaart niet geregistreerd voor spraak en tegelijkertijd beltegoed weg

Ik krijg sinds een paar dagen de melding 'simkaart niet geregistreerd voor spraak'. Tevens blijkt ineens € 6,- beltegoed weg. Het was eerst nog 6,72 en nu nog 0,72 terwijl ik niet gebeld heb en mijn dataverbinding steeds uit heeft gestaan. Kunnen deze twee dingen met elkaar te maken hebben? Ik heb al meerdere keren telefoon uitgezet ( ook al meer dan 10 minuten) en simkaart opnieuw geplaatst maar probleem met simkaart blijft.

icon

Beste antwoord door gemmoors 22 juli 2020, 23:43

@Timo78 Het is een LG G6 android. Dankje voor de tip om in de Play Store instellingen te kijken. Daar stond via elk netwerk ingeschakeld.

Maar bij mijn weten had ik niets veranderd aan instellingen. Inmiddels heb ik contact gehad met de klantenservice van Tmobile om een vervangende simkaart aan te vragen (omdat simkaart in ander toestel geen netwerk kon vinden, dusdenknik dat simkaart defect is). Klantenservice gaf betreffende het beltegoed aan dat ik op het internet was geweest en dat daar beltegoed mee zou zijn verbruikt. Ik blijf dit vreemd vinden. Als ik nieuwe simkaart heb ontvangen dan zal ik btg opwaarderen en hoop dat het dan goed gaat.

Bekijk origineel

16 reacties

Ik denk het wel, je hebt te weinig tegoed om een gesprek te kunnen opzetten.

Waar dat tegoed is gebleven kan ik niet uitzoeken, dat zal een moderator moeten doen.

Reputatie 3

@gemmoors,

staat de Google Play Store op automatisch bijwerken waarbij de optie “Alleen via Wi-Fi” is uitgeschakeld? En kijk eens naar “synchroniseren”, als deze actief is wordt je (g)mail, app's etc automatisch bijgewerkt en gaat dan van de tegoed af (lees: dataverbruik).

Welke telefoon en OS / iOS heb je?

@Timo78 Het is een LG G6 android. Dankje voor de tip om in de Play Store instellingen te kijken. Daar stond via elk netwerk ingeschakeld.

Maar bij mijn weten had ik niets veranderd aan instellingen. Inmiddels heb ik contact gehad met de klantenservice van Tmobile om een vervangende simkaart aan te vragen (omdat simkaart in ander toestel geen netwerk kon vinden, dusdenknik dat simkaart defect is). Klantenservice gaf betreffende het beltegoed aan dat ik op het internet was geweest en dat daar beltegoed mee zou zijn verbruikt. Ik blijf dit vreemd vinden. Als ik nieuwe simkaart heb ontvangen dan zal ik btg opwaarderen en hoop dat het dan goed gaat.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @gemmoors 

Ik zie dat mijn collega een nieuwe simkaart heeft opgestuurd. Ik verwacht dat je binnen 3 werkdagen de simkaart ontvangt. Ik hoor graag of het dan wel goed werkt. Voor nu wens ik je een mooie dag toe!

Helaas tot op heden nog steeds geen simkaart ontvangen. Duurt volgens mij te lang.

@Timo78 

@Hajar Ik heb tot nu toe nog steeds geen vervangende simkaart ontvangen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @gemmoors,

Dat duurt inderdaad te lang, die simkaart had er al lang moeten zijn.. Ik kan op dit moment 2 dingen voor je doen: 1. De simkaart opnieuw versturen (kosteloos natuurlijk), dan kan het wel weer tot 3 werkdagen duren voor de simkaart in de bus ligt of 2. Je kunt langs een T-Shop bij je in de buurt om daar een simkaart op te halen. Als je voor de eerste optie gaat, kun je dan ter controle nog even jouw adres via een privébericht (via mijn profiel sturen)? Als je voor optie twee gaat, dan maak ik een notitie in ons systeem dat de simkaart vergoed mag worden omdat het verkeerd was gegaan met de levering van de eerste simkaart. 

Ik hoor graag hoe ik je verder kan helpen!

PS: Timo78 is een klant net als jij. Moderators (medewerkers T-Mobile) kun je herkennen aan het logo naast de naam.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @gemmoors ,

Bedankt voor de gegevens en keuze via het privébericht. De simkaart is aangevraagd en komt zo spoedig mogelijk jouw kant op. Voor nu een goed en zonnig weekend toegewenst!

@David Ik weet niet waar het aan ligt, maar nog steeds heb ik geen simkaart ontvangen. Het duurt zo wel heel erg lang. Mijn vraag is daarom of ik alsnog voor optie 2 kan kiezen en een simkaart in een T-shop kan halen en hoe ik deze dan vergoed kan krijgen.

@Hajar Ik weet niet waar het aan ligt, maar nog steeds heb ik geen simkaart ontvangen. Het duurt zo wel heel erg lang. Mijn vraag is daarom of ik alsnog voor optie 2 kan kiezen en een simkaart in een T-shop kan halen en hoe ik deze dan vergoed kan krijgen.

Reputatie 6
Badge +5

Hi @gemmoors 

Hier help ik je graag mee verder! Gek dat de simkaart niet is binnen gekomen. Natuurlijk kun je alsnog gaan voor optie twee, hier ik heb zojuist een notitie van gemaakt in ons systeem. Laat je even weten of het is gelukt? :sweat_smile:

In de winkel konden ze de notitie niet vinden, maar ik heb wel gratis een nieuwe simkaart ontvangen. Dus dat is nu opgelost.

Echter, het probleem van het beltegoed is niet opgelost. Ik gaf eerder al aan dat er beltegoed weg was. Toen mijn simkaart kapot was, was mijn beltegoed nog € 0,71. Nu er een nieuwe simkaart in zit is het resterende beltegoed ook weg. Ik heb niet gebeld, geen sms verzonden en heb de dataverbinding uitstaan. Als bundel staat ingesteld: internet betalen per MB. Ik weet dat hier voorheen iets anders stond in de trant van Internet betalen uit beltegoed of iets dergelijks. Die bundel kan ik echter niet vinden bij de instellingen. Dat was de instelling waarbij er €1,- uit je beltegoed ging als je deze bundel aktiveerde. Ik durf nu niet op te waarderen want zo zal direkt weer mijn beltegoed opgaan.

Of vergis ik mij en heb ik toch de juiste instelling en gaat het beltegoed eraf doordat er nu een nieuwe kaart inzit en het beltegoed niet is overgezet? Ik ga toch maar eens opwaarderen op hoop van zegen.

Helaas, ik heb net opgewaardeerd met 10,- en nu is het al nog maar € 9,72. Ik zit alleen via wifinetwerk te internetten. Dan mag er toch geen beltegoed afgaan?

@Hajar 

@David 

@Evy 

Hebben jullie voor mij de verklaring? Wat gaat er fout?

Reputatie 4
Badge +5

Het beltegoed smelt niet weg hoor.. je denkt dat je alleen via wifi weekt, maar je toestel verbruikt dan toch ook via mobiel. Er zijn functies zoals wifi support die, zeker bij goed 4g, zowel wifi als mobiele data verbruiken. Dus de verklaring moet je in je telefoon zoeken, niet bij een moderator.

Reageer