Vraag

Van 10 op 11 augustus 2020 over van KPN naar T-Mobile, paar vragen over de overstap

• 9 augustus 2020
  • 6 reacties
  • 384 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo allemaal,

Ik van 10-08-2020, op 11-08-2020, met mijn mobiele-abonnementen/telefoonnummer, na plusminus 17 jaar klant te zijn geweest van KPN, overstappen naar T-Mobile. Na enkele maanden geleden, ook al met Ziggo Alles In 1 Thuis, te zijn overgestapt naar T-Mobile, wat na wat opstartproblemen, goed bevalt. En nu heb ik onderstaand enkele vragen. Ik heb gekozen voor Sim Only, 2 jaar, onbeperkt bellen, Unlimited Plus.

Is het een kwestie van, in de nacht van 10-08-2020, op 11-08-2020, mijn KPN simkaart uit mijn smartphone halen, de T-Mobile simkaart die ik onlangs al heb ontvangen erin plaatsen en klaar? Dit omdat ik ook nummerbehoud heb aangevraagd, wat is goedgekeurd, enz.

Wanneer, waar en hoe krijg ik toegang tot My T-Mobile?

Stel dat ik ergens in de toekomst ooit een nieuwe smartphone zou nodig hebben; klopt het dat je je Sim Only abonnement ten alle tijden mag vernieuwen, naar een nieuw abonnement met een nieuwe Smartphone? Ik lees namelijk over T-Mobile Flexibiliteit: '’ www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/veelgestelde-vragen/ik-heb-een-sim-only-abonnement-maar-heb-nu-toch-een-toestel-nodig-kan-dat/000216840 '’. Maar als ik op die link, klik op: '’ Toestel Flexibiliteit '’, kom ik uit op: '’ www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/sim-only '’?

Is het raadzaam om mijn smartphone, nadat de T-Mobile simkaart erin zit en werkt, te resetten? Of gaan alle apps, zoals WhatsApp, enz, gewoon door?

Is het mogelijk om Spotify Premium mee te nemen in T-Mobile abonnementen? Ik vind namelijk enkel en alleen maar Deezer, maar ik vraag mij af of het aanbod van Deezer gelijk is aan Spotify? Ik ben namelijk actief in de (Black) Metal scene, waarvoor Spotify best wel wat bied.

Alvast bedankt voor jullie mogelijke reacties,

6 reacties

Je krijgt als het goed is een SMS hoe laat ongeveer je nummer word overgezet, als dan KPN het niet meer doet kun je de Sim kaarten wisselen en doet de T-Mobile kaart het met je oude nummer, je hoeft niks te resetten allen opnieuw opstarten moet voldoende zijn.

Als je nu al een TM simkaart heb zou je al een My TM kunnen aanmaken, vergeet niet klantvoordeel aan te vragen, zowel thuis als bij mobiel.

Toestel kun je altijd later aanschaffen met abbo die dan gelijk ingaat voor de nieuwe afgesproken periode van 1 of 2 jaar.

Reputatie 7
Badge +17

@AHD

Je kan beter nog wachten met het aanmaken van een My T-Mobile account want anders begin je meteen al met betalen en loopt je nummer behoud misschien verkeerd.

Op de dag van nummer behoud wanneer je geen netwerk meer hebt op je KPN simkaart en je T-Mobile simkaart is geplaatst kun je eenvoudig een account maken via de My T-Mobile of via de inlog pagina van T-Mobile, klik op ik heb nog geen account en volg de instructies.

Vanaf 30 dagen na de start van je abonnement kun je gratis met toestel verlengen (toestelflexibiliteit).

Bij T-Mobile heb je datavrije muziek waaronder ook Spotify valt dus je kunt eindeloos gratis muziek luisteren.

Reputatie 5
Badge +4

Whatsapp zal waarschijnlijk zien dat je op een ander netwerk ziten vragen of dat klopt, dat kan je dan bevestigen.

My TM heeft niks te maken met de ingangsdatum van betalen voor je abonnement, je kan nu de simkaart met het tijdelijke nummer zelfs gewoon gebruiken en dan betaal je gebruikskosten buiten de bundel, niet aan te raden, veel te duur.

Je abonnement gaat pas lopen op de dag dat het nummer is overgezet naar TM.

Reputatie 7
Badge +17

Indien je gebruik maakt van je tijdelijke nummer vóór nummer behoud dan begin je gewoon met betalen van je abonnementskosten per maand ipv betalen buiten de bundel.

Er is geen garantie dat je nummer behoud dan helemaal goed verloopt.

Nee hoor, ikzelf heb dat ook gedaan om te kijken of die het deed, abonnements kosten gingen netjes een maand later in en de 10 seconden gingen netjes als buiten bundelkosten op de factuur.

Reageer