Beantwoord

Verificatie-SMS komt niet binnen van sommige bedrijven

  • 21 December 2019
  • 73 reacties
  • 8545 Bekeken

Ik heb dit onderwerp al voorbij zien komen in andere topics, maar heb toch maar een nieuw topic geopend. Voorbeeld van dit probleem is ook hier te zien: https://community.t-mobile.nl/netwerk-347/ik-ontvang-geen-verificatie-smsjes-314873#post1513831

Ik heb dit probleem al sinds ik bijna drie jaar terug bij T-Mobile aansloot. Vorige keer dat ik om hulp vroeg moest ik 3 bedrijven/apps aangeven die mij zo'n verficiatie-SMS toestuurden en die ik niet heb ontvangen. Dat vond ik toen teveel moeite omdat dit niet zo'n groot probleem is voor mij en het mij toen om 1 app ging. Inmiddels heb ik wel meerdere bedrijven/apps (Tinder, Happn, Uber Eats). Het gaat om verificatie-SMS, dus normale SMS ontvang ik wel en ook SMS van DigiD, Thuisbezorgd en T-Mobile ontvang ik, al is alleen de SMS van DigiD een verficatie-SMS. Ik heb het ook al via een andere telefoon geprobeerd maar die krijgt de SMS van de drie bedrijven/apps ook niet binnen en ik heb ook niks geblokkeerd via My T-Mobile. Ik heb vandaag bij drie bedrijven een verificatie-SMS aangevraagd (Tinder, Happn, Uber Eats), die ik allen niet heb gekregen (tijdstip: tussen 13-14u). Bij twee van die apps is er geen andere mogelijkheid om te verifieren dus werd dit wel een probleem. Inmiddels ben ik wel zeker dat het dus aan de SIMkaart ligt. 

Hopelijk kunnen jullie mij snel aan een oplossing helpen. 

icon

Beste antwoord door Antonibawoni 22 January 2020, 13:16

Bekijk origineel

73 reacties

Reputatie 2

 Hallo, graag even een update.

Reputatie 2

Het is echt een drama en schandalig hoe T-Mobile dit probleem oppakt.
Al ruim twee weken geen inzicht in mijn gegevens omdat de SMS niet doorkomt. “We zijn het aan het oplossen”  en don't call us we call you… ;-(  

 We zijn nu al bijna 4 weken verder nog steeds geen goed oplossing. Ik ga nooit meer t-mobile nemen ik kan niet wachten wanneer me Abbo verloopt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Hansfrl en @Alwik 

Zouden jullie mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN? Graag ook 3 recente voorbeelden met datum en tijdstip waarop je wel een sms had moeten ontvangen en om welke dienst het gaat. 

Reputatie 2

Zeer slechte service !! Probleem nog steeds niet opgelost en niks gehoord. Ik heb hierdoor een betalingsachterstand opgelopen. Graag mijn abonnement per direct stop zetten en mijn nummer overzetten op een prepaid kaartje mocht iemand me nog bellen kan ik mijn nieuwe nummer doorgeven. Dit kan echt niet zo ! Ik heb verificatiecodes hard nodig voor mijn werk ! Heel triest dit.

Ik ben het helemaal met je eens! Hopelijk als er meer mensen aangeven dat dit niet acceptabel is en dat sommige echt afhankelijk zijn van deze codes T-Mobile dit probleem een keer gaat oplossen. Het is mij nog niet gelukt om mijn nummer te porteren… 

Dank je evy,

Heb inmiddels contact met de technische afdeling. Hoop dat ze snel wat vinden...

Reputatie 2

Hoi Martin,

Ik heb op dit moment geen nieuws voor je, omtrent jouw case. Als we iets anders voor je kunnen doen, dan horen we het graag van je.

Hoi David, ja er is nog iets anders wat je voor me kan doen. Per direct mijn abonnement beëindigen en mijn nummer porteren naar een provider die wel SMS berichten kan ontvangen en duurzetten.

Dit duurt nu al 3 weken en ik ben er klaar mee.

Ik heb hetzelfde probleem ik ontvang geen verificatiecode binnen al 2 weken lang.

Ik heb hetzelfde probleem als wat hierboven wordt genoemd. Bij mij gaat het nu om 2 bedrijven, rabobank en marktplaats. Marktplaats heb ik vandaag 2x mezelf aangemeld maar geen sms ontvangen.

Soortgelijk probleem hier.

Ik vond enkele dagen geleden uit dat ik tot op heden van enkel Oculus/Meta (=Facebook) geen verificatiecodes kan ontvangen. Van andere bedrijven zoals Amazon, Google, mijn tandarts etc. etc. heb ik deze tot op heden altijd wel gehad zonder problemen. Vandaag tussen 22:00 en 22:45 weer diverse malen geprobeerd maar ze komen gewoon niet door.

Na veel troubleshooten ook eens geprobeerd met mijn dochters nummer (ook T-mobile overigens) en daar lukt het gelijk om zo'n bericht te ontvangen.
Hoe kan ik het beste ondersteuning krijgen voor dit probleem ? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Oreco 

Kun je aangeven van welke diensten je geen verificatie sms kan ontvangen? Dan zet ik dit door naar onze technische afdeling.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Wytse85 

Ik wil voor jou ook laten uitzoeken. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN? Graag ook 3 recente voorbeelden met datum en tijdstip waarop je wel een sms had moeten ontvangen en om welke dienst het gaat. Dan maak ik een case aan voor onze technische specialisten. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Nico_utrecht 

Ik wil dit graag voor je uitzoeken, Dit kan verschillende oorzaken hebben en onze technische afdeling gaat dit verder onderzoeken. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN? Graag ook 3 recente voorbeelden met datum en tijdstip waarop je wel een sms had moeten ontvangen en om welke dienst het gaat. Dan maak ik een case aan voor onze technische specialisten. 

ING bank, mijn overheid, digid, marktplaats, Gmail

Reputatie 7

Hoi Martin,

Ik heb op dit moment geen nieuws voor je, omtrent jouw case. Als we iets anders voor je kunnen doen, dan horen we het graag van je.

Hallo,

 

ik heb precies hetzelfde probleem. Ik kan geen verificatie smsjes ontvangen van DigiD, ICS cards en Tikkie.

 

T-Mobile klantenservice heeft ook bij mij gezegd dat de Technische Dienst dit zal oppakken, maar tot op heden niets gehoord.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Antonibawoni 

Goed dat je dit deelt met ons. Ik begrijp dat je dit opgelost wilt hebben. Ik heb een case voor je aangemaakt met de voorbeelden die je hebt gegeven. Onze technische specialisten gaan dit verder onderzoeken en zullen je voorzien van een terugkoppeling. Normaal gesproken krijg je binnen 10 werkdagen een terugkoppeling, maar vanwege de feestdagen kan het nu wat langer duren. 

Ik wil je ondertussen hele fijne feestdagen wensen en als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten!

Zelfde probleem. Deel van de service SMSjes ontvang ik niet. Ook van sommige KPN prepaid nummers niet.

Hier een update voor de mensen met hetzelfde probleem.

Bij mij is het opgelost. Ze hebben een bepaalde ‘poort’ opengezet en die bleek eerst dicht door het overgaan naar een andere provider. Dus de verificatie SMS werden nog gestuurd naar mijn oude provider. Zo ongeveer is wat ik heb begrepen. Dat is nu dus opgelost.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Pvdven777 

Als je dit probleem nog steeds ervaart dan kunnen we een case voor je aanmaken voor onze technische specialisten. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN? Graag ook 3 recente voorbeelden met datum en tijdstip waarop je wel een sms had moeten ontvangen en om welke dienst het gaat. Dan ga ik dit doorzetten. 

Zelfde probleem hier. Ook te benoemen is dat ik mijn nummer al een tijd heb en meerdere malen is overgezet. Dit schijnt ook voor routing problemen te kunnen zorgen.
Steam Guard - 12 Mei 17:28
Steam Guard - 12 Mei 17:29
Lidl Plus - 12 Mei 17:32
Lidl Plus - 12 Mei 17:34
Lidl Plus - 12 Mei 17:36

Reputatie 2

Hallo T-Mobile,

Het werkt nog steeds niet!.
Gaan jullie hier nog een keer echt actie op ondernemen en dit probleem oplossen??

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @rickvanderzwet 

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Kon je voorheen wel verificatie sms’jes ontvangen? Om welke diensten gaat het exact? Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN? Graag ook 3 recente voorbeelden met datum en tijdstip waarop je wel een sms had moeten ontvangen en om welke dienst het gaat. Dan maak ik een case aan voor onze technische specialisten. 

Ik hoor graag van je. 

Reputatie 2

Maar kun je niet je abonnement ontbinden aangezien T-Mobile in gebreke blijft? Ze moeten uiteraard wel de tijd krijgen om het probleem op te lossen, maar als het niet lukt is het een keer klaar.

Hallo,

Ik heb dit probleem ook al jaaaaren bij T-mobile. Specifiek voor PayPal. Heb er enkele jaren geleden al eens contact over gehad met de TD, maar toen konden zei niets vinden. Er was lange tijd wel omheen te werken, maar ze gaan nu steeds vaker vragen om bevestiging van mijn nummer.

Zouden jullie nog eens een poging willen wagen om het te repareren T-Mobile? Ik heb vandaag om 16:31 een sms aangevraagd, en ongeveer om 16:15 2x. Ook 1 aangevraagd om 16:49. Is dit zo voldoende info?

Misschien handig om @Hajar nog even te taggen hier?

Reageer