Beantwoord

Verschil 2e sim of duosim

• 16 september 2020
  • 11 reacties
  • 409 Bekeken

Ik wil een 2e toestel gebruiken met hetzelfde nummer als mijn hoofdtoestel. Nu belde ik gisteren met jullie en is er een 2e losse simkaart onderweg. 

Maar nu lees ik dat de kosten voor een duosim een stuk hoger liggen. Wat is het verschil tussen een losse extra simkaart en een duosim?

En gaat het voor mij met een losse extra sim ook werken dat ik met 2 toestellen met hetzelfde nummer kan gaan bellen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 16 september 2020, 10:31

Hallo @Tijs67 

Een duo simkaart zijn 2 simkaarten met dezelfde nummer dus je kunt op 2 locaties bereikbaar zijn maar let er wel op er mag maar 1 van de 2 simkaarten verbonden zijn met het netwerk. Het toestel met de andere simkaart moet dan uit staan of in ieder geval niet verbonden met het T-Mobile netwerk.

Een 2de losse simkaart met dezelfde nummer is niet mogelijk volgens mij 

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Tijs67 

Een duo simkaart zijn 2 simkaarten met dezelfde nummer dus je kunt op 2 locaties bereikbaar zijn maar let er wel op er mag maar 1 van de 2 simkaarten verbonden zijn met het netwerk. Het toestel met de andere simkaart moet dan uit staan of in ieder geval niet verbonden met het T-Mobile netwerk.

Een 2de losse simkaart met dezelfde nummer is niet mogelijk volgens mij 

Voor wat betreft het uit staan: ik heb een Samsung S10 met dual-sim: is het voldoende als ik via Instellingen / Verbindingen / SIM-kaart beheer het T-mobile icoontje aanklik en deze dan uit zet?

De andere telefoon is een Samsung S7. Om die uit te schakelen: volstaat dan de Vliiegtuigstand?

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Tijs67 

Simkaart uitschakelen via simkaart beheer of vliegtuigstand kunnen allebei.

Het gaat er om dat de simkaart die niet wordt gebruikt geen netwerk heeft.

Ik heb vandaag de nieuwe sim kaart binnen gekregen maar vraag mij af of dit nu een nieuwe losse enkele simkaart is, of een 2e simkaart die ik als duosim kan gebruiken.

Hoe kom ik hier achter?

Reputatie 5
Badge +6

Als er geen extra maandelijkse kosten in rekening worden gebracht is het een duo sim. Dus 1 device/kaart tegelijk aan zetten.

Reputatie 7
Badge +18

Als er geen extra kosten zijn is het juist geen duo sim, kosten bedragen ongeveer 36 euro.

Volgens @David is er geen duo sim besteld. Je kunt deze eenvoudig zelf bestellen in je My T-Mobile account onder sim & toestel of via de app bij meer en dan simkaart.

Als er geen extra kosten zijn is het juist geen duo sim, kosten bedragen ongeveer 36 euro.

Volgens @David is er geen duo sim besteld. Je kunt deze eenvoudig zelf bestellen in je My T-Mobile account onder sim & toestel of via de app bij meer en dan simkaart.

Geen duo sim besteld?? Ik heb het uitvoerig aan de telefoon uitgelegd, heb zelfs duo-sim benoemd, de medewerker begreep het en nu krijg ik een enkele sim waar ik niets mee kan?

Prima dat ik een duo sim nu zelf ga bestellen, maar de kosten voor deze enkele sim zijn dus weggegooid geld

Reputatie 7
Badge +18

Die simkaart die je hebt gekregen kan ook gewoon een vervangende simkaart zijn, een moderator geeft aan dat hij geen duo sim terug ziet die besteld is. Heb je in je account/app gekeken naar overige kosten of daar dan wel de kosten voor een duo sim staan?

Een vervangende simkaart kost €5,09. Als je dat wel hebt betaald dan kan hopelijk een moderator deze kosten nog vergoeden.

De medewerker die ik dinsdag sprak heeft inderdaad een bedrag genoemd van rond de 5 euro.

Is dus niet de juiste sim voor mij. Maar goed, ik zie in mijn account en in de app niets staan over een extra simkaart + eventuele kosten.

Of ik kijk niet goed, waar zou dat moeten staan?

Reputatie 7
Badge +18

In ieder geval rond de 5 euro is dus een vervangende simkaart, de kosten horen er wel te staan volgens mij. In de app bij meer > simkaart zou je de nieuwe sim kunnen activeren maar dat is voor jouw dus niet van toepassing.

Reageer