Beantwoord

Frequentie van levering toestellen aan T-mobile winkels

Hallo,

Op 8 Mei kocht ik een iPhone X 64Gb. Dit was volgens de verkoper het laatste exemplaar in de winkel.
Omdat ik diezelfde dag nog het toestel moest retourneren, omdat Face ID defect was, is het toestel ter reparatie aangeboden bij Dynafix (reparatieservice).

Inmiddels is gebleken dat ik -wanneer het toestel binnen 8 werkdagen defect is- recht heb op een nieuw toestel. Helaas kunnen de verkopers in de winkel mij geen nieuw toestel geven, omdat zij er geen hebben. Het enige exemplaar dat zij nog hebben is 1 iPhone X 256Gb, maar dat betekent dat ik nog zeker € 200 zou moeten bijleggen. € 870 ex BTW vond ik al genoeg ;)
Nu vraag ik mij dus af, wat de frequentie van levering van nieuwe toestellen is? Dus hoe vaak wordt een winkel normaal gesproken bevoorraad met (in dit geval) een aantal iPhone X’s?

Bij KPN blijkt dit 3x per week te zijn (wanneer Apple er voldoende in voorraad heeft). De verkoper zegt mij dat hij niet weet wanneer hij een nieuwe iPhone X zal krijgen. Dat lijkt mij een beetje stug. Normaal gesproken is dat toch een kwestie van bellen naar het magazijn? (Bijvoorbeeld)
icon

Beste antwoord door David 12 mei 2018, 10:57

Hoi Pictuals,

Het is altijd jammer om te lezen dat een nieuw toestel niet goed functioneert! :S Je hoopt toch altijd dat het voor iedereen vlekkeloos verloopt, maar dat is jammer genoeg niet altijd zo... Laten we er nu in ieder geval op rekenen dat het snel is rechtgezet en je alsnog jouw nieuwe iPhone snel kunt gebruiken! 🙂

Het is logisch dat je nu zit te popelen om jouw toestel op te halen! De leveringen van nieuwe toestellen bij de verschillende winkels gebeurt niet volgens een standaard schema, omdat het natuurlijk ook afhankelijk is van de voorraad in de desbetreffende winkel. Als er ergens een gebrek aan iPhones is, dan komt er eerder een levering die kant op, dan naar een winkel waar een uitgebreide voorraad iPhones is. Ik wil je geen valse beloften doen, dus ik kan je geen specifieke dag of datum noemen waarop de levering is bij jouw shop. Misschien heb je al iets afgesproken met de medewerkers in de winkel, maar anders zou je wellicht jouw nummer achter kunnen laten bij de winkel. zodat zij je bellen wanneer jouw toestel er is?

Als er nog iets is waar wij je bij kunnen helpen, let us know! 🙂
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Pictuals,

Het is altijd jammer om te lezen dat een nieuw toestel niet goed functioneert! :S Je hoopt toch altijd dat het voor iedereen vlekkeloos verloopt, maar dat is jammer genoeg niet altijd zo... Laten we er nu in ieder geval op rekenen dat het snel is rechtgezet en je alsnog jouw nieuwe iPhone snel kunt gebruiken! 🙂

Het is logisch dat je nu zit te popelen om jouw toestel op te halen! De leveringen van nieuwe toestellen bij de verschillende winkels gebeurt niet volgens een standaard schema, omdat het natuurlijk ook afhankelijk is van de voorraad in de desbetreffende winkel. Als er ergens een gebrek aan iPhones is, dan komt er eerder een levering die kant op, dan naar een winkel waar een uitgebreide voorraad iPhones is. Ik wil je geen valse beloften doen, dus ik kan je geen specifieke dag of datum noemen waarop de levering is bij jouw shop. Misschien heb je al iets afgesproken met de medewerkers in de winkel, maar anders zou je wellicht jouw nummer achter kunnen laten bij de winkel. zodat zij je bellen wanneer jouw toestel er is?

Als er nog iets is waar wij je bij kunnen helpen, let us know! 🙂
Hallo David,

Allereerst bedankt voor de bemoedigende woorden :)

Ik snap dat het lastig is een exacte datum te noemen, waarop een toestel in de winkel belandt. Met de verkoper heb ik dan ook afgesproken dat ik zal worden gebeld, wanneer de iPhone er is.

Het gaat er mij alleen om, dat ik niet een gerepareerd toestel retour krijg maar een nieuwe iPhone en dat lijkt inderdaad het geval te zijn.

Mvrgr

Edwin
Reputatie 6
Badge +13
Edwin je heb ook de pech dat Hemelvaartsdag er tussen zat denk ik daardoor mist er toch een dag.
Verder wijs ik je even op de huisregels want het is niet de bedoeling dat je meerdere topics over hetzelfde onderwerp opent
Ik denk dat de moderators je andere niet gezien hebben anders hadden ze je er vermoedelijk ook wel op gewezen.
Het andere topic zal ik ook op slot doen om dubbel posten te voorkomen.

En nogmaals een linkje waar staat dat je je toestel bij een defect in de eerste 8 dagen omgeruild word voor een nieuw toestel.
Het staat dus letterlijk op de site dat je een nieuw toestel krijgt.
Hallo Rosan,

Is prima. Dacht dat ik nog steeds inline aan het reageren was, maar het gaat idd over het zelfde topic. Bedankt voor de opvolging in elk geval :)

Mvrgr

Edwin
Beste Moderator,

UPDATE:
Zojuist contact gehad met T-Mobile Zakelijk en daar blijkt nu, is het toestel gewoon op voorraad???

Ik zit op dit moment een beetje met de handen in het haar.

Vandaag werd bekend dat het door mij op 8 Mei in een T-Mobile winkel gekochte toestel, inderdaad als defect is aangemerkt door het reparatiecentrum van T-Mobile.

Nog even voor de duidelijkheid. Het toestel bleek kort na het verlaten van de winkel al defect. Face ID werkte niet en dit blijkt voor te komen bij een aantal toestellen.
Hierna is het toestel getest door een reseller (op aanraden van de verkoper van de T-Mobile winkel) en ook daar werd bevestigd dat het toestel defect is.

Omdat het toestel binnen 8 werkdagen (dezelfde dag) is geretourneerd, heb ik recht op een nieuw toestel. Helaas blijkt nu dat T-mobile in geen van de drie dichtstbijzijnde winkels (Middelburg, Vlissingen en Goes) in Zeeland, een vervangend exemplaar kan leveren. (Terwijl op de site van T-Mobile staat dat het toestel gewoon ‘op voorraad’ is)

Aangezien ik een zakelijk gebruiker ben, ben ik behoorlijk afhankelijk van dit toestel. Mijn ‘oude’ iPhone 6s Plus heb ik ingeruild en op dit moment maak ik gebruik van het toestel van mijn vrouw.

De enige vraag die ik beantwoord zou willen zien is, wanneer T-Mobile aan één van de bovengenoemde winkels een iPhone X 64Gb zwart kan leveren? Apple zelf kan hier niets over zeggen, die heb ik dezelfde vraag voorgelegd.

Ik vind het inmiddels behoorlijk vervelend dat niemand hier uitsluitsel over lijkt te kunnen geven. Zeker omdat de website van T-Mobile het toestel met de status ‘op voorraad’ heeft staan.

Wie o wie geeft antwoord?
Voor de volledigheid treffen jullie een screenshot aan, dat ik vandaag heb gemaakt tijdens het bezoek aan de website. Daarin is te zien dat de iPhone X 64Gb direct leverbaar zou zijn en kan worden opgehaald in een winkel.

Om ergernis te voorkomen is het misschien verstandig dit te wijzigen
Reputatie 6
Badge +13
Winkel en On line zijn verschillende voorraden ook al is het 1 bedrijf en komt dat verwarrend over.
En nogmaals bumpen van je topic heeft geen zin je kan gewoon je bericht aanpassen.
Hallo Rosan,

Bedankt voor je reactie op mijn bericht. Ik begrijp dat de winkel een andere voorraad kan hebben, dan een online store. Maar inmiddels is gebleken dat er zowel in Middelburg, Vlissingen en Goes geen iPhone X meer te krijgen is. Vervolgens lees ik als klant dat deze toestellen ‘direct leverbaar’ zijn op de website. Dan maak ik als zakelijke klant niet automatisch de gevolgtrekking, dat het een niet met het ander te maken hoeft te hebben. Vervolgens hoor ik ook telefonisch, dat er voldoende telefoontoestellen op voorraad zijn. Dan is de verwarring voor mij compleet.

Tel daar dan nog eens bij op dat er bij ‘Bekijk de reparatiestatus’ staat, dat het toestel moet worden omgeruild maar er geen ruiltoestellen zijn en ik begrijp het echt niet meer.

Overigens is dit niet tegen jou gericht uiteraard en ik ben zelfs bereid om even heen en weer naar Roosendaal te rijden bijvoorbeeld, om een toestel te gaan halen als er daar eentje mocht zijn.

En het verhaal van de verkoper helpt niet (wel goed bedoeld trouwens), wanneer deze meldt dat Apple het toestel niet wil omruilen, omdat eerst ‘de procedure’ moet worden afgehandeld. (Wat dat dan ook mag zijn)

En er is absoluut geen sprake van een post willen ‘bumpen’. Ik wil alleen maar dat iemand duidelijkheid kan geven over wanneer ik het toestel kan krijgen/halen, temeer omdat ik er al voor betaald heb.
Beste Moderators,

Inmiddels is het 16 Mei en heb ik nog steeds geen iPhone X 64Gb mogen ontvangen.
Persoonlijk vind ik dat het allemaal erg lang duurt en het niet mijn probleem is dat het toestel dat vanuit de winkel al niet functioneerde, ter reparatie is verstuurd en ik daar op moet wachten.

Dat er onduidelijkheid lijkt te zijn tussen Apple en T-Mobile ten aanzien van een of andere procedure, is eveneens niet mijn probleem. Dat lost T-Mobile maar met Apple op.

In mijn beleving was en is de enige juiste actie, het toestel omruilen voor een ander. Dat de winkel geen voorraad heeft begrijp ik tot op zekere hoogte. Maar omdat gebleken is dat er centraal voldoende voorraad is en er gemakkelijk een toestel kan worden verzonden naar een winkel, vind ik het onacceptabel dat ik daar de dupe van ben.

Kortom, zorg aub dat dit bericht daar terecht komt waar iemand kan zorgen, dat er zsm een nieuwe iPhone X 64Gb wordt geleverd aan de T-Mobile winkel in Middelburg. Dan overweeg ik de komende tijd klant te blijven bij T-Mobile. Ik denk er serieus over na mijn ‘oude’ iPhone 6s Plus die ik had ingeruild terug te vragen en het contract te annuleren. Dat ik vervolgens 2 weken moet wachten om mijn betaling van € 913 terug te krijgen, neem ik dan op de koop toe.
Net telefonisch contact gehad met iemand van T-Mobile zakelijk, die mij goed heeft geholpen en heeft uitgelegd hoe de procdure precies werkt, wanneer een toestel DOA (Dead on Arrival) is.

Het komt hier op neer dat wanneer een toestel defect is en binnen 8 werkdagen door de klant wordt geretourneerd (bedankt Rosan :)), er recht is op een nieuw toestel. Echter, wanneer een T-Mobile winkel onvoldoende voorraad heeft, wordt een dergelijk toestel verzonden naar Dynafix (reparatieservice van T-Mobile). Bij Dynafix wordt het toestel onderzocht en wanneer blijkt dat het inderdaad defect is, wordt dat toestel doorgestuurd naar Apple.

Apple onderzoekt het toestel nogmaals en wanneer ook zij constateren dat het toestel defect is, wordt een nieuw toestel naar de reparatieservice gestuurd. De reparatieservice stuurt op haar beurt het nieuwe toestel naar de winkel, waar de klant het vervolgens kan ophalen.

Het is dan ook misschien een idee om die procedure toe te voegen aan de FAQ’s op de T-Mobile pagina, zodat klanten weten wat er gebeurt. (Slechts een suggestie en geen vingerwijzing) Daarnaast -ook al komt het gelukkig niet vaak voor- kan het voor de T-Mobile winkel een hoop ellende schelen, om de procedure vooraf aan de klant te melden, wanneer deze het laatste exemplaar in de winkel koopt. Is het toestel dan defect, dan weet de klant direct wat de vervolgstappen zijn. In dat geval leg je de verantwoordelijkheid bij de klant, die dan kan bepalen of hij toch dit toestel wil of liever wacht op een nieuwe levering.

Afijn, ik heb aangegeven te zullen wachten op de levering van het nieuwe toestel.

Excuses voor de tirade, maar zo gemakkelijk loopt een en ander mis wanneer de communicatie niet lekker loopt. 🙂

Beste Moderators,

Inmiddels is het 16 Mei en heb ik nog steeds geen iPhone X 64Gb mogen ontvangen.
Persoonlijk vind ik dat het allemaal erg lang duurt en het niet mijn probleem is dat het toestel dat vanuit de winkel al niet functioneerde, ter reparatie is verstuurd en ik daar op moet wachten.

Dat er onduidelijkheid lijkt te zijn tussen Apple en T-Mobile ten aanzien van een of andere procedure, is eveneens niet mijn probleem. Dat lost T-Mobile maar met Apple op.

In mijn beleving was en is de enige juiste actie, het toestel omruilen voor een ander. Dat de winkel geen voorraad heeft begrijp ik tot op zekere hoogte. Maar omdat gebleken is dat er centraal voldoende voorraad is en er gemakkelijk een toestel kan worden verzonden naar een winkel, vind ik het onacceptabel dat ik daar de dupe van ben.

Kortom, zorg aub dat dit bericht daar terecht komt waar iemand kan zorgen, dat er zsm een nieuwe iPhone X 64Gb wordt geleverd aan de T-Mobile winkel in Middelburg. Dan overweeg ik de komende tijd klant te blijven bij T-Mobile. Ik denk er serieus over na mijn ‘oude’ iPhone 6s Plus die ik had ingeruild terug te vragen en het contract te annuleren. Dat ik vervolgens 2 weken moet wachten om mijn betaling van € 913 terug te krijgen, neem ik dan op de koop toe.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Pictuals,

Bedankt voor je reacties. Ik begrijp heel goed dat je je toestel zo snel mogelijk in handen wilt krijgen dus je reacties zijn volkomen begrijpelijk! Ik ben blij om te horen dat mijn collega het proces goed heeft uitgelegd. Ik zal je feedback dan ook zeker meenemen!

Ik hoop dat je snel mag genieten van je toestel en als je nog vragen hebt, hoor ik het graag!
Hallo Hajar,

Bedankt voor je reactie :)

Hoorde overigens dat jullie met slechts 5 mensen de beantwoording van alle vragen in Nederland doen. Petje af!

Mvrgr

Edwin
Reputatie 7
Badge +20
We doen ons best Edwin! Dankjewel voor je aardige woorden!
Beste Moderators,

Gisteren kreeg ik een iPhone X 64Gb retour. In eerste instantie heel blij natuurlijk dat ik een iPhone 64Gb had gekregen. De verkoper in de winkel waar ik hem ging ophalen, stond hem al op te poetsen en ik kreeg er gratis een screenprotector bij. Face ID werkte als een zonnetje en verder heb ik op he toestel niets aan te merken, alleen...

Het is het zelfde toestel dat door de verkoper is verstuurd naar de reparatieservice. Met andere woorden, dezelfde iPhone 64Gb, waarvan Face ID niet werkte. Toen ik het IMEI nummer controleerde, bleek dit slechts 1 cijfer af te wijken. De laatste ‘1’ in de reeks was vervangen door een ‘0’. Maar op de verpakking staat het serienummer en dat is identiek aan het apparaat.
Ik vermoed dan ook dat alleen de ‘True Depth Camera’ is vervangen en niet het gehele toestel.

Aan het begin van mijn verhaal wordt gezegd dat ik een nieuw toestel zou krijgen en geen gerepareerde versie. Nieuw in de doos dus. Waarom dat niet is gebeurd weet ik niet.
Kan iemand ervoor zorgen dat ik alsnog een nieuw toestel krijg?

Wanneer ik over een paar jaar het toestel wil verkopen, ga ik geheid vragen krijgen over het gewijzigde IMEI nummer, omdat het nummer in het toestel niet langer overeenkomt met het nummer op de doos.
Reputatie 4
Badge +1
Wat een ellende! Ik heb zelf niks te klagen over het netwerk van tmobile, maar ik zal never een toestel via tmobile kopen. Kans is groot op gezeik bij dynafix of dit soort toestanden.
Het is jammer dat tmobile niet als een goede verkoper de wettelijke regels naleeft en bij problemen met een klantvriendelijke oplossing komt.
Tmobile moet eens bedenken wat het betekent voor iemand met dit soort praktijken geconfronteerd te worden. Ook hele slechte reklame voor tmobile.
Als tmobile niet snel met een nieuw toestel op de proppen komt, zou ik mijn rechtsbijstand verzekering inschakelen.
Hallo Hakuin,

Bedankt voor je reactie.
Nee, over het netwerk niks dan goeds. Dat werkt idd als een zonnetje :)

Ik probeer er eerst met T-Mobile uit te komen voordat ik aan andere dingen denk 😉 Mijn ervaringen op het forum zijn tot nu toe positief en er wordt behoorlijk snel gereageerd op vragen.
Dus ik ben benieuwd naar verdere reacties.
:8En dan volgen er excuses....

Van mijn kant wel te verstaan. Ik dacht dat het toestel dat ik terug kreeg, het zelfde toestel was.
Nu blijkt -nadat ik beter heb gekeken naar alle gegevens op de telefoon- dat er wel degelijk sprake is van een nieuw toestel. :/

Waarom ik dat vanmorgen niet zag is mij een raadsel maar het is een feit, dat ook het serienummer anders is. Ik keek slechts naar de eerst paar cijfers/letters en naar de laatste en daardoor lijkt het om het zelfde nummer te gaan. Dat is dus niet zo.

En om die reden wil ik dan ook mijn excuses aanbieden voor de ongegronde laatste post in dit forum. Het topic kan wat mij betreft gesloten worden

Mvrgr

Edwin
Reputatie 7
Badge +20
Hi Edwin,

Volgens mij had je vanochtend een bak koffie nodig haha! 😛 Ik wil je bedanken voor je woorden. Het is heel tof om te zien dat je alsnog terugkomt en even uitlegt hoe het precies zit. Als we in de toekomst weer wat voor je kunnen doen dan horen we het graag! Wij staan met zijn vijfen voor je klaar! Voor nu wens ik je een hele mooie dag.

Reageer