Beantwoord

Huawei p30 pro levertijd en extra's

• 11 april 2019
  • 8 reacties
  • 4148 Bekeken

Reputatie 1
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Ik zie meerdere berichten over de slechte communicatie en wijziging van levertijden. Bij levertijden forum worden andere modelnamen genoemd dan bij het bestellen. Ik ben erg teleurgesteld over het scheppen van verwachtingen dat op 9 april het toestel geleverd leek te worden en dat je uitkijkt naar een nieuw toestel, terwijl 't mobile of huawei echt zou moeten weten of ze wel of niet 9 april kunnen leveren, juist doordat je werkt met een pre order systeem. En het lijkt erop dat andere in sommige shops het toestel direct kunnen afnemen.

Hieronder mijn concrete vragen.

1. Wat is de levertijd van de breathing crystal
2. Wat is de levertijd van mijn bestelling
3. Hoe zit het met de extra's die tot 8 mei aangevraagd kunnen worden als de levertijd later wordt

Ik verwacht dat 't mobile echt iets doet met deze vragen en feedback. Het is geen kleine aankoop en mijn man en ik zijn al jaren vaste klant, echter hierdoor denk je bij de volgende verlenging (in augustus) nog wel een keertje extra na of bij 't mobile blijven wel verstandig is.
icon

Beste antwoord door David 11 april 2019, 10:02

Hey @Mar8486,

Goed dat je het aangeeft en in tegenstelling tot wat meimeiriver beweert nemen we dit soort feedback juist wél mee! We willen natuurlijk een zo goed mogelijk proces voor onze klanten beschikbaar stellen, ook bij onvoorziene omstandigheden.

Ik geef je dan ook graag antwoord op jouw vragen!
  1. De actuele levertijd van de Huawei P30 Pro Breathing Crystal (nu nog zilver in de levertijden) is voor de 128GB variant 10 mei en voor de 256GB variant 8 mei. Voor de Huawei P30 128GB is dit 10 mei;
  2. Ik zie dat je op 8 april een e-mail hebt ontvangen bij het bij ons bekende Gmail-adres waarin aangegeven werd dat de bestelling niet op 9, maar op 11 april geleverd kon worden. Ik hoop dan ook dat je spoedig bericht ontvangt over het maken van een bezorgafspraak;
  3. De registratieperiode wordt door Huawei opgerekt tot en met 31 mei, zodat iedereen gewoon in aanmerking kan komen voor de pre-order promotie!
Mocht je nog andere vragen hebben, dan horen we dat natuurlijk graag, want we willen dat je uiteindelijk toch met een goed gevoel klant bij ons blijft én volop kunt genieten van jouw nieuwe Huawei!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 1
T-Mobile is duidelijk niet van plan ook maar iets te doen met de feedback. Ze hebben 1 topic gemaakt over de nieuwe levertijden (en dat topic ook meteen op slot gedaan, want mensen zouden je eens aanspreken op je flagrante leveringsgedrag).

T-Mobile dient, publiekelijk, openheid van zaken te geven. Waarom hebben ze zo oneerlijk mensen die ge-preordered hadden, in de waan gelaten dat ie de 9de geleverd zou worden? Waarom is ie wel beschikbaar in andere winkels? Die hele 'Wij zijn ook maar slachtoffer!' rol siert T-Mobile niet. Die dingen worden echt niet in het midden van de nacht van de 8ste op de 9de vanuit China naar de T-Mobile winkels gebracht: dit wist T-Mobile al ruim vantevoren.

Misschien moet ik KASSA maar eens bellen.
Reputatie 7
Badge +20
Hey @Mar8486,

Goed dat je het aangeeft en in tegenstelling tot wat meimeiriver beweert nemen we dit soort feedback juist wél mee! We willen natuurlijk een zo goed mogelijk proces voor onze klanten beschikbaar stellen, ook bij onvoorziene omstandigheden.

1. De actuele levertijd van de Huawei P30 Pro Breathing Crystal (nu nog zilver in de levertijden) is voor de 128GB variant 10 mei en voor de 256GB variant 8 mei. Voor de Huawei P30 128GB is dit 10 mei;
  2. Ik zie dat je op 8 april een e-mail hebt ontvangen bij het bij ons bekende Gmail-adres waarin aangegeven werd dat de bestelling niet op 9, maar op 11 april geleverd kon worden. Ik hoop dan ook dat je spoedig bericht ontvangt over het maken van een bezorgafspraak;
  3. De registratieperiode wordt door Huawei opgerekt tot en met 31 mei, zodat iedereen gewoon in aanmerking kan komen voor de pre-order promotie!
Mocht je nog andere vragen hebben, dan horen we dat natuurlijk graag, want we willen dat je uiteindelijk toch met een goed gevoel klant bij ons blijft én volop kunt genieten van jouw nieuwe Huawei!
Helemaal mee eens! Ik ben ook in staat om mijn contract te beëindigen.
Reputatie 1

ZEGGEN dat jullie feedback meenemen, en ZEGGEN dat jullie vragen gaan beantwoorden, is niet hetzelfde als die dingen ook daadwerkelijk doen. Zo beantwoordt je helemaal geen vraag hier (maar herhaal je feitelijk alleen maar al eerder gesposte, vertraagde levertijden).

De pertinente vragen zijn, om er maar een paar te noemen, Waarom hebben jullie de klanten niet vantevoren geinformeerd over de vertraging? (Bang dat we dan niet zouden pre-orderen?). Tenzij je wil doen geloven dat die 'onvoorziene omstandigheden' zich hebben voorgedaan in de nacht van 8 op 9 April, toen Huawei de telefoontjes pas verzond naar Nederland. Maar dat geloof je natuurlijk ook zelf niet. Met andere woorden, dit wisten jullie al ruim vantevoren.

Een andere vraag is, daarop aansluitend, waarom moest francis_vs (en ik ook, overigens) eerst een paar keer naar de winkel terug, om daar aan te horen dat 'ie waarschijnlijk morgen binnenkomt, anders overmorgen'? Als het dan misgaat, communiceer dat ook gewoon netjes aan jullie klanten (en wacht niet passief af totdat ze hier, na wat googlen, toevallig terechtkomen).

Nou je toch bezig bent om 'feedback juist wél mee' te nemen, dit fiasco laat zien dat jullie, de facto, als leverancier, niet aan te spreken zijn. De winkels (die ons de telefoontjes moeten leveren) zijn telefonisch niet te bereiken, en de helpdesk komt niet veel verder dan "Ik ga ze wel een e-mailtje sturen, en dan bellen ze U wel wanneer Uw telefoon er is." Riiight.
Reputatie 1
HI David,

Ik heb een mailbericht op 8 april ontvangen met: "We verwachten dat deze geleverd kan worden vanaf 9 april 2019." En een smsje. Met een levertijd van 10 tot 13 mei.. Daarnaast vandaag wel een stukje communicatie via de mail met vertraging en het antwoord op de registratie voor de extra's plus een aanvullend extraatje. En dat er qua levertijd onvoldoende voorraad is en er alles aan gedaan wordt.

Er wordt een goede poging gedaan alleen qua levertijd, waar het om gaat, helaas nog geen duidelijkheid.

Ik ga ervan uit en hoop erop eerder het toestel te ontvangen dan 10 mei. Kan je hier nog eens naar kijken wat nu de juiste berichtgeving is met betrekking tot de levertijd.
Reputatie 7
Badge +20
Hey @Mar8486,

De verwachting was inderdaad dat het toestel geleverd kón worden, maar tussen de e-mail en de SMS was er al verandering opgetreden. Dit vinden we natuurlijk erg spijtig, maar soms is het niet anders. Ik kan je op dit moment geen garantie doen wanneer je telefoon er is, want als er dan weer iets gebeurt, dan wek ik weer valse verwachtingen. Ik hoop in ieder geval dat jouw toestel er zo snel mogelijk is! 🤞
Reputatie 1
Dit noemen we de middle-man tactiek: de verkoper die doet alsof ie zelf ook maar afhankelijk is van een ander (op wie dan alle verantwoordelijkheid afgeschoven kan worden). T-Mobile heeft gewoon toezeggingen gedaan aan zijn klanten, en moet zich gewoon de moeite getroosten werk te maken van de daadwerkelijke levering (zonder daarbij de klant te verstrikken in problemen tussen jullie en de leverancier). En niet passief je handjes in de lucht gooien, en doen alsof je het zelf ook allemaal niet weet. Bel eens met Huawei. Doe eens wat.
Reputatie 1
En sinds deze berichten en officiële communicatie via de mail van 11 april is het radiostilte vanuit tmobile. Kop in t zand tactiek en hopen dat het overwaait gok ik.

Eens met meimeiriver. Op het moment van bestellen weet je obv de voorraad of je kan leveren of niet. Obv productie en levertijd van huawei weet je al wanneer je werkelijk kan leveren.

Ik ga mijn verlenging en bestelling annuleren.

Reageer