Beantwoord

Levertijden iPhone 7 en iPhone 7 Plus

Reputatie 2
UPDATE: Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar we zien zo goed als geen vragen meer over de levertijden van de iPhone 7 (Plus). Dit topic gaat dan ook op slot en voor de meest recente levertijden kun je dit topic bekijken.

Voor de meestgestelde vragen kun je terecht in onze FAQ over de iPhone 7 en iPhone 7 Plus (klik). Je vindt daar meer informatie over het bestelproces.

In dit topic vind je de levertijd voor de iPhone 7 en de iPhone 7 Plus en de veelgestelde vragen over je levering.

De iPhone 7 is erg populair! Helaas kan Apple niet volledig aan de enorme vraag voldoen. Hierdoor kan het nog even duren voordat jouw iPhone leverbaar is. Zodra jouw toestel op voorraad is word je meteen geïnformeerd. Je kunt dan direct een bezorgafspraak maken.

Hieronder staan de levertijden. De indicatie van de levertijden gelden vanaf het moment dat je de telefoon hebt besteld;

Bezoek je dit topic via je mobiele telefoon? Dan kan het zijn dat de afbeelding met de levertijden niet goed zichtbaar is. Je kunt dan het beste switchen naar de ‘desktop’-versie. Kies bovenin voor Menu > Bekijk desktop versie.

Wij streven er uiteraard naar om binnen de gecommuniceerde levertijd je order uit te leveren, maar houd er rekening mee dat de levertijd tussentijds kan worden aangepast indien er meer of minder voorraad beschikbaar komt dan gepland. Daarnaast kan de levertijd per toestel-variant verschillen. Uiteraard houden wij je hierover op de hoogte via SMS en hier op het forum.
icon

Beste antwoord door David 20 januari 2017, 15:12

Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar we zien zo goed als geen vragen meer over de levertijden van de iPhone 7 (Plus). Dit topic gaat dan ook op slot en voor de meest recente levertijden kun je dit topic bekijken.

We zijn ook erg benieuwd naar jullie ervaringen met en meningen over de iPhone 7 (Plus), dus deel deze gerust met iedereen! 😃
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3579 reacties

Reputatie 1
Zojuist contact gehad met AMP
Zij vertelden mij dat zij twee leveringen binnen krijgen vandaag van T-mobile, 1 in de ochtend en in de late middag.
Tot 20:00 stuurt AMP mailtjes rond om een afspraak te maken.
Er is dus nog hoop voor veel mensen en anders gewoon wachten tot er eentje beschikbaar is voor je:)
Reputatie 3
Excuses voor de brutaliteit, maar ik ga even op de stoel zitten van de moderator (t-mobile klantenservice). Het verhaal zit als volgt in elkaar:
Er zijn twee typen bestellingen:
1) Bestelling in de t-mobile shops;
2) Bestelling via het internet óf Bestelling via de telefonische klantenservice.

Ad 1) De shops krijgen een beperkt aantal telefoons aangeleverd en kunnen de klanten dus bellen, indien deze telefoons binnen zijn. Indien deze binnen zijn, wordt op basis van "wie het eerst komt, wie het eerst maalt" (ook bekend als First in, first out) uitgeleverd.

Ad 2) T-mobile neemt de bestelling aan. En vervolgens wordt deze bestelling uitbesteed aan AMP logistics. Deze zal contact met jou opnemen (hou je e-mail in de gaten) en vervolgens kun jij jou tijdstip en adres doorgeven. De telefoon komen vanuit Apple niet binnen bij T-mobile maar bij AMP logistics.

Zojuist T-mobile gesproken en deze gaf aan dat ze de order al hadden doorgezonden aan AMP logistics. Wat doe je dan? Dan bel je AMP logistics en vraag je of de order al is aangekomen.

En hier zit het geniepige: DE ORDER LIGT NOG HELEMAAL NIET BIJ AMP LOGISTICS. De dame is kwestie was er heel open over. Er worden mondjes maat orders neergelegd bij AMP Logistics door T-Mobile. Ze gaf te kennen dat er continu wordt geleverd door Apple, maar dat ze pas kunnen uitleveren als er dus daadwerkelijk orders binnenkomen vanuit T-mobile. Anders weten ze niet waar de telefoons naar toe moeten.

Dus de Hamvraag aan T-mobile: Waarom sturen jullie mijn (of onze) order(s) niet door aan AMP logistics? En waarom wordt ik niet correct geïnformeerd? Ik ben niet boos, maar ik ben een vaste klant en ik krijg van t-mobile 7 verschillende antwoorden. Ik snap niet dat jullie zo met vaste klanten omgaan. Als je niet kan leveren, beloof dan ook niks.

Overigens snap ik niet dat je een bedrijf kunt runnen door medewerkers steeds een ander verhaal te laten vertellen aan jullie klanten. Ik snap niet dat je een bedrijf kunt runnen en jouw medewerkers weten niks. Zeer slecht management en zeer slechte service naar vaste klanten.

En dat verschuilen achter Apple, dat slaat ook nergens op. Ik heb bij t-mobile besteld en niet bij Apple. Laat dat duidelijk zijn.
Reputatie 3
Ik moest hier reageren van de T-mobile morderator:

Sorry, ik vind dit vormen aannemen van misleiding. Toen ik de iPhone 7 128GB Gitzwart bestelde, werd mij verteld dat het wordt geleverd op 16 september 2016. Een dag later of en halve week later, maakt mij niet veel uit. Maar als er dan wordt gemeld dat het 3 tot 4 weken vanaf de besteldatum gaat worden, snap ik het nut niet van een pre-order. Een pre-order doe je, zodat je het toestel ontvangt op de dag van de "afgesproken" releasedatum. Toen ik naar de klantenservice belde, werd mij min of meer verweten dat ik er vanuit ging dat ik mijn telefoon op de 16e verwachtte.

Verder vind ik het bijzonder klantonvriendelijk (en uiteraard triest), dat ik op het forum moet gaan kijken voor de levertijden. En deze informatie niet krijg van de medewerkers van de klantenservice. Ik snap überhaupt niet, wat t-mobile denkende is door mensen in te lichten vanuit een forum. Als je naar het ziekenhuis gaat voor een afspraak, wordt je toch ook niet in de wachtkamer neergezet, om vervolgens 3 tot 4 weken later geholpen te worden? Nee, je wordt op de hoogte gehouden. Ze zetten geen informatie op een forum, maar lichten je persoonlijk in.

@ t-mobile, als je echt klantvriendelijk wilt zijn, doe je het volgende:
1) een sms/ mail sturen naar klanten waarbij er niet uitgeleverd is dat de levering langer duurt en de verwachting (liever ruim nemen, dan te vroeg)
2) de pre-order stoppen voor toestellen die niet op tijd geleverd kunnen worden. Als je niet kan leveren, moet je ook geen pre-order aannemen. Je krijgt dan klanten, die zich misleid voelen zoals ik.
3) Op basis van de punt 1 en punt 2 kan de consument dan een keuze of de bestelling kan worden geannuleerd en de consument dan de mogelijkheid geeft om op een andere manier aan de telefoon te komen.

Ik schets even een situatie van de huidige situatie:
- Belofte wordt niet nagekomen (en ik kijk niet op één week)
- Klantenservice medewerkers zijn niet op de hoogte;
- Consumenten zijn slecht op de hoogte;
- Informatie wordt neergezet op een forum;
- Consumenten wordt geen kans geboden om een andere keuze te maken.

De betaling is al binnen, maar ik wordt niet op de hoogte gehouden. Als t-mobile niet weet, wanneer de toestellen precies komen, dan is dat ook een antwoord. Maar nu wordt je gewoon in het ongewisse gelaten. En dat vind ik per definitie een slechte service. En een reactie van een moderater, welke gaat zeggen dat hij/zij de situatie vervelend vind of afschuift op de klantenservice medewerker, slaat nergens op en zorgt er niet voor dat mijn telefoon sneller geleverd wordt. Evenals als mijn reactie, waar toch niets mee zal worden gedaan.
Waar blijft die website nou Sjoerd?!!
Het is al erg dat jullie de klanten zo lang in het ongewisse laten.. en dan weer iets beloven en niet nakomen! Begin me echt te ergeren aan T-mobile, ga zo door! 😠
Reputatie 1
Jongens, kom op, wees realistisch. Als IEDEREEN bij T-Mobile zegt niks te weten en dat het ook voor hun afwachten is wanneer nieuwe iPhones binnen komen, neem dat dan gewoon voor waar aan.
De medewerkers doen allemaal hun best voor ons. Maar als ze niks kunnen doen, kun je wel op ze gaan zeiken, maar heeft weinig nut.
Apple is degene die iedereen naait, alleen is contact met Apple krijgen nog veel moeilijker dan met T-Mobile hoor haha!

Wacht gewoon af wanneer je iPhone komt. Het is maar een speeltje.
En ga ook niet meer zeiken over FiFo. T-Mobile heeft toegeven dat er fouten zijn gemaakt, klote, maar ga verder met je leven!

Apple is, nogmaals, de enige echte schuldige, dus als je echt kwaad bent, koop dan gewoon geen Apple producten meer.

Als een spits verzuimt te scoren, ga je toch ook niet tegen de coach zeggen dat het zijn schuld is dat er niet gescoord is!

https://www.google.nl/maps/place/Infinite+Loop,+Cupertino,+CA+95014,+Verenigde+Staten/@37.3321162,-122.0329646,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x808fb5b6e7b4b9fb:0x697a4332574f50d9!8m2!3d37.332112!4d-122.0307759
Klop daar even aan, misschien krijg je je iPhone wel na wat zielig janken!

Wees verstandig, jullie weten zelf ook dat het het niet waard is anderen te beledigen, omdat je je speelgoed niet snel genoeg krijgt. Dus wees slim, en houd het forum waarvoor het bedoeld is, informatie met elkaar op een LEUKE manier uitwisselen.
Badge +13

Ik ga morgen nogmaals langs de tmobile store. Ben al zo'n 10 jaar klant. Ik weet dat het tmobile een rotzorg zal zijn, maar als ik morgen wederom van het kastje naar de muur word gestuurd ben ik weg.
.

Denk je nou echt dat T Mobile zo denkt?
Ben je nu echt zo naïef?

Het schelden foeteren en en nog meer gooien met de meest dure woorden naar de medewerkers elke launch opnieuw.
Het is echt waar nooit goed hoe ze het ook doen keer op keer weer wat er ook gezegd word niks is goed.
Lezen door de klant is en blijft een kunst het woordje vanaf niet men niet men leest alleen 16 en dus klampt iedereen die 16 vast.
Dat er vanaf staat vergeet men en dat er in september een hele rits klanten gelijktig mogen verlengen word ook vergeten.
En ja ook iedereen wil op die 16 zijn toestel en oeps daar gaat het mis want Apple levert niet alles in een keer nee Apple levert een hele rits over heel Nederland.
En alle winkels en resellers krijgen allemaal een beetje van alles en aangezien er van elk toestel ook nog eens meerdere smaken kleuren en modellen zijn.
Ook zijn er elk jaar weer favorieten die veel worden besteld soms is Apple daarop voorbereid en soms hebben ook zei misgegokt.

Kortom T Mobile is compleet afhankelijk van wat Apple levert en is het afwachten of ze krijgen wat ze hebben aangevraagd.
Guys and Girls,

Kunnen we aub niet zo reageren als kleine kinderen 🙂 We laten onszelf wel echt kennen he?
Ik wil mijn 7 Plus ook heeeeel graag hebben. Maar een T-Mobile kan er niets aan doen wanneer de leverancier gewoonweg TE weinig levert. Geloof me, ik werk ook in deze sector, en zij staan dan net zo machteloos als menig andere provider. Toegegeven iets meer communicatie had gekund en zou op zijn plaats zijn, maar iets meer begrip tonen is ook gratis en mogelijk :)

Als het T-Mobile ECHT om geld ging dan zouden ze JUIST meteen leveren en zo snel mogelijk alles de deur uit doen, des te meer nieuwe orders ze sneller kunnen afhandelen, lijkt me.

Dit is overmacht, ze leveren meteen uit wat ze geleverd krijgen van een externe partij waar zij geen invloed op hebben. (Bij elke provider overigens).

Haal even diep adem 🙂
En geniet (iets later) van je mooie nieuwe iPhone ;)

Xje 😛
Heb net bij de Apple store een Iphone 7 128GB zwart gereserveerd, via de link die eerder op het forum werd gepost. Ik wil hem dan verlengen met mijn huidige abonnement. Moet ik dan het volledige bedrag aftikken of gewoon de 100 euro zoals ik eerst met Tmobile had afgesproken. Wie kan mij hierbij helpen? Iemand?

In de Apple store kan je dezelfde 2-jarige abonnementen afsluiten als via de t-mobile shop, dus ook hetzelfde bedrag betalen etc. 1-jarige abonnementen kunnen niet in de Apple store worden afgesloten, dit ivm t-mobile bang is dat meer klanten naar de Apple store gaan dan de t-mobile store. Als je een 2-jarig abonnement wil, kan ik je alleen maar aanraden naar de Apple store te gaan, kom er net vandaan, daar liggen alle telefoons voldoende op voorraad.. Ook weten ze in de Apple store wel hoe ze moeten communiceren in tegenstelling tot t-mobile.
Reputatie 3
Beste (pre-order) medewachters,

Ik heb mijn iphone 128 GB zwart net opgehaald bij Apple met hetzelfde abonnement als dat ik het zou halen bij T-Mobile. (dezelfde kosten voor het toestel en dezelfde abonnementskosten)

Ik heb het volgende gedaan:
1) Website Apple in de gaten houden, tot er weer nieuwe leveringen zijn. (dit is de link: https://reserve.cdn-apple.com/NL/nl_NL/reserve/iPhone/availability?channel=1 )
2) Direct bij het verschijnen van de nieuwe voorraad iphone 7, heb ik de iphone 7 zwart 128GB gereserveerd.
3) Onderweg naar de Apple-store in Adam, heb ik mijn order bij T-mobile geannuleerd.
4) Bij apple aangekomen, stond er een medewerker al op mij te wachten.
5) Ik kreeg mijn toestel en kon eveneens een t-mobile abonnement afsluiten.

Het grappige van dit hele verhaal is dat ik altijd een trouwe T-mobile klant ben geweest, maar er zijn toch twee zaken, waar ik me aan stoor:
1) Tijdens het annuleringsgesprek, vertelde de medewerker mij dat het annuleren 48 uur kost. En dat het enige tijd kost, voordat Apple dit überhaupt zou kunnen zien in het systeem. Ik snap niet dat de medewerker zulke onzin uitkraamt, dit was dus niet waar.
2) De kosten voor het toestel en de hoogte van het abonnement waren identiek aan het aanbod van t-mobile. En dat terwijl ik een vaste klant ben. Ik ben al klant bij t-mobile sinds het Dutchtone tijdperk. Ik weet niet zo goed wat het voordeel van een vaste klant is.

Verder heb ik zelf in het voorraadsysteem van Apple mogen zien dat er af en aan wordt geleverd. Medewerkers van Apple houden dit zelf ook in de gaten, omdat de meeste ook een Jet Black variant willen.

Ik heb dit kunnen doen, omdat ik in Amsterdam werk. Ik ben tijdens mijn pauze weggeweest en de iphone 7 opgehaald.

Nog een leuk feitje: Naast mij zat een man, die een 256 GB Jet black had gereserveerd en ook gekregen. Dat is echt een mooi ding!

Succes allemaal nog met wachten.

Tot de iphone 8, welke ik uiteraard niet meer bij T-mobile ga bestellen. 🙂
Reputatie 1
zouden jullie een dagelijkse update kunnen doen? waarin bijvoorbeeld staat of er weer toestellen zijn ontvangen en welke en hoeveel , of appel een nieuwe batch heeft aangekondigd etc.
dit zou ik namelijk zeer op prijs stellen.
Update 5 oktober:

Goedeavond allemaal,

Zoals Sjoerd al aangaf zijn er in de afgelopen dagen een aantal berichten verschenen over een betere deal, die er sinds maandag is, met de iPhone 7 en iPhone 7 Plus. Dit is natuurlijk onacceptabel en uiteraard willen we iedereen die nu nog op de levering van het toestel wacht ook de kans geven om hier gebruik van te maken. Wanneer je op onderstaande pagina je gegevens achterlaat gaan we er voor zorgen dat je alsnog gebruik kunt maken van de nieuwe deal! 🙂

Laat op deze pagina je gegevens achter om gebruik te maken van de scherpere deal.

-----------------
Hi Allemaal,

In de afgelopen twee dagen zijn er een aantal berichten verschenen dat klanten nu een betere deal zouden kunnen krijgen t.o.v. van het moment dat ze de iPhone 7 deal gesloten hebben. Uiteraard vinden wij dit ook onacceptabel. Hierbij kan ik jullie melden dat iedereen die nu nog wacht zijn gegevens kan achterlaten op een website die vanmiddag gecommuniceerd zal worden. Met deze gegevens gaan we er alsnog voor zorgen dat jullie de nieuwe deal kunnen sluiten.

Gr, Sjoerd

Hi Allemaal,

De afgelopen dagen zijn er veel vragen gesteld over het feit dat we niet volgens FiFo uitleveren. Ik ben hier ingedoken en het blijkt dat we niet meer 100% kunnen garanderen dat alle orders op die manier uitgeleverd worden. De eerste stap van het uitlever proces is de indeling op FiFo. Omdat er veel uitzonderingen zijn op de normale flow van systemen door de FiFo uitlevering en sommige processen handmatig moeten worden aangepast gaan er dingen verkeerd. Dit is dus niet in lijn met de antwoorden hiervoor en jullie gevoel klopt dus. Slechts enkele procenten van alle orders worden helaas niet volgens FiFo uitgeleverd, het overgrote merendeel wel. Dit zullen we tot het einde van de wachtrijen volhouden. Heel veel excuses voor dit bericht, maar mooier kan ik het niet maken. Helaas zijn de dingen die fout gaan niet te voorkomen op dit moment.

Daarnaast waren en veel vragen over bestellingen die in de T-Shop zijn gedaan in het eerste weekend van de presale en het houden van het Mobile Madness Maand aanbod als de order pas na a.s. zondag uitgeleverd kan worden. Hierover kan ik zeggen: Alle klanten die pas na a.s. zondag hun toestel krijgen en tijdens het eerste weekend in de T-Shop een bestelling hebben geplaatst zullen hun deal behouden, wanneer het toestel ook wordt uitgeleverd.

Hopelijk heb ik twee belangrijke vragen beantwoord, ik blijf m'n best doen om zoveel mogelijk vragen te beantwoorden. Tijdens kantooruren is het heel lastig om tijd te vinden, maar ik doe m'n best!

Fijne avond allemaal,
Gr, Sjoerd

Lieve klanten,

Ik werk op de marketingafdeling van T-Mobile en hou me full-time bezig met de lancering van de nieuwe iPhone. Ik wil graag op jullie reacties reageren om jullie beter te laten begrijpen hoe het uitleveringsproces werkt.

Woensdag 9 september kondigde Apple de nieuwe iPhone 7 (Plus) aan en voor het eerst sinds acht jaar zitten we in wave 1. Dat wil zeggen dat we in de eerste groep landen zitten die de iPhone 7 (Plus) mogen verkopen. Daarnaast hebben we een hele goede propositie in de Nederlandse markt gezet! Alle ingrediënten waren dus aanwezig voor een succesvolle lancering op vrijdag 16 september.

Zeven dagen na de lancering wachten veel van jullie op de levering van je iPhone (Plus). Onze collega’s van de afdeling Ordermanagement draaien overuren om jullie allemaal zo snel mogelijk je iPhone te bezorgen op basis van het FiFo-systeem (First in – First out). Doordat dit voor een heel klein gedeelte een handmatig proces is, kan het zijn dat er enkele uitzonderingen ontstaan. Wij bestellen ruim voldoende toestellen om iedereen blij te maken, maar helaas kan Apple nog niet voldoen aan de enorme vraag uit de markt waardoor sommige klanten langer moeten wachten op hun bestelling. Dat vinden wij ook zeer vervelend.

Ondanks dat we jullie allemaal op de hoogte proberen te houden d.m.v. SMS berichten over de status van de levering van je toestel merken we dat dit voor jullie nog onvoldoende is.
Om iets meer inzicht te geven in de extreme drukte, hieronder een paar feiten over de huidige situatie:
- T-Mobile zit voor het eerst sinds acht jaar in wave 1;
- T-Mobile heeft de meest aantrekkelijke propositie in de markt gezet;
- Het is de op één na meest succesvolle pre-sale uit de geschiedenis;
- Het is naast de iPhone lancering ook Mobile Madness Maand;
- De vraag is vele malen groter dan het aanbod vanuit Apple;

We werken samen met Apple keihard om jullie allemaal zo snel mogelijk blij te maken met je bestelling. Dankzij een uiterst strak georganiseerd uitleverproces ontvangen jullie, nadat wij jouw iPhone 7 (Plus) hebben ontvangen van Apple, die binnen 24 uur. Dat is bijvoorbeeld 3x sneller dan bij andere providers. Maar we zijn nog steeds afhankelijk van de leveringen van Apple.

Hopelijk geeft dit iets meer inzicht in de drukte en het feit dat jullie misschien iets langer op je bestelling moeten wachten dan gepland. En tot slot, dit topic is de enige juiste informatie over leveringen die beschikbaar is. Dus blijf dit topic altijd in de gaten houden.

Heb je ideeën of opmerkingen? Laat hieronder een berichtje achter.

Groet!
Sjoerd

Kijk deze bulshit, ik had mijn iphone gereserveerd toen gecanceld en bij tmobile gereserveerd omdat ik die actie van 26 euro abo, met die madnessmaand wou, maar blijkbaar kon je die ook afsluiten bij de apple store...

ik heb 14/9 besteld, ik kon 2 weken terug ook al via apple store gewoon reserveren, dit is van een paar minuten geleden, ze hebben hem gewoon op voorraad terwijl tmobile nog struggled, alweer, vorige week ook het geval week er voor ook! snap er niks meer van! Ze liegen ons gewoon voor, want 2 weken terug had de Media markt ook genoeg nog op voorraad!
Reputatie 6
Badge +17
Goedemorgen allemaal,

Ik begrijp heel goed dat jullie allemaal zo snel mogelijk jullie nieuwe iPhone 7 (Plus) in handen willen hebben. Als we ergens een stapel met nieuwe iPhones hadden liggen, zouden we die natuurlijk direct naar jullie sturen. Ik zie namelijk niets liever dan klanten die hun nieuwe toestel zo snel mogelijk ontvangen zoals jullie waarschijnlijk wel begrijpen. Helaas hebben we een kleinere voorraad ontvangen dan we hadden verwacht. We zijn met het leveren van de toestellen afhankelijk van Apple. Zoals een aantal van jullie ook opmerkten zie je dat zelfs bij Apple zelf bepaalde iPhone 7's niet leverbaar zijn. We houden zeker geen toestel achter om jullie te plagen of iets dergelijks. Zodra wij nieuwe iPhone 7's hebben ontvangen, worden deze gelijk in het bezorgproces opgenomen.

Het staat al in de openingspost, maar voor alle duidelijkheid nog even een uitleg over het aantal toestellen: "We hebben minder toestellen ontvangen dan de indicatie die we van te voren van Apple hadden gekregen. Op die indicatie en het verwachte aantal bestellingen hadden wij de levertijden gebaseerd. Helaas hebben we door de lage aantallen toestellen de levertijden moeten aanpassen. Excuses hiervoor. We doen ons best jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden."

We zien meerdere van jullie reageren dat jullie contact hebben opgenomen met de klantenservice. Ik wil benadrukken dat het bellen of chatten met de klantenservice over de levertijd geen zin heeft. Jouw toestel wordt er niet sneller mee geleverd. Alle informatie die we hebben staat in dit topic vermeld. Collega's van de klantenservice hebben precies dezelfde informatie tot hun beschikking. Zodra jouw toestel beschikbaar is, hoor je dit van ons.

Ik zag een aantal vragen voorbijkomen over het ordernummer en het volgen van jouw bestelling. Je kunt de status van jouw bestelling volgen via deze pagina. Je kunt het ook controleren zonder ordernummer, dus met je e-mail adres en je adres.

Als laatste wil ik nog benadrukken dat we al jullie reacties lezen en dit zeker niet negeren. Als wij nieuwe informatie hebben of een vraag kunnen beantwoorden, dan reageren we uiteraard in dit topic.
Kijk even snel op mijn mail.

Zie tot mijn verbazing een mail van T-Mobile staan!

Helaas.......

SONY AANBIEDINGEN!

Toch volgende week maar op een berichtje wachten of de 7+ 128GB zwart op de pallet staat.

😳
Reputatie 1
Iemand vandaag al een mail/sms/fax/postduif/rooksignaal van AMP gehad?

iPhone 7plus 128gb matzwart, 9/9 besteld en betaald, nog steeds "Wachten op voorraad"

Zelfde toestel besteld, ik wacht ook nog steeds 😃 ze hebben nog 5 dagen 🆒

Haha ja ze hebben nog 5 dagen maar verwacht iemand dat ze dat nog gaan redden? Ik heb een aantal keren met de klantenservice gebeld omdat nadat ik verlengd had (met de iPhone 7 plus) abbonementsdatum niet meer klopte enz.enz.enz. Ik vind het zeer vreemd dat ze niet weten wanneer ze hoeveel toestellen krijgen. Volgens mij moet je voor zo'n levering toch wel wat dingen regelen dus lijkt het mij dat je van tevoren weet hoeveel je er krijgt en wanneer je ze krijgt.

De levertijd vind ik niet zo erg. Even wachten kan geen kwaad, mijn huidige toestel (iPhone 6plus) doet het nog prima. Wat ik echter wel vervelend vind is het gebrek aan communicatie. Één keer per 5 dagen wordt hier op het forum een update geplaatst door T-Mobile. Mag in mijn ogen wel wat vaker, als je ziet hoeveel onduidelijkheid er heerst en hoeveel vragen mensen hebben.

Ik zou het bijvoorbeeld wel prettig vinden als ze aangeven dat X % van de pre orders is uitgeleverd. Of X % nog niet is uitgeleverd.

Vanaf de aankondiging werd gezegd 9/9 bestellen is 16/9 leveren. Zoals T-Mobile nu beweert hebben ze minder toestellen gekregen dan verwacht. Klopte die verwachting dan niet? Of was de verwachting nergens op gebaseerd.

Korte conclusie: Levertijden en op je nieuwe toestel moeten wachten zijn niet erg maar communiceer aub wel dagelijks. Al is het maar om aan te geven dat je niets te communiceren hebt op dit moment 🙂.
Beste T-Mobile, beste Sjoerd,

Helaas moet ik een aantal zaken constateren:

- De middag is voorbij, de beloofde website door Sjoerd heeft dit topic niet gehaald. Schandalig overigens dat jullie door je eigen klanten geïnformeerd moeten worden over goedkopere alternatieven bij jullie eigen bedrijf.

- Via nog geen enkele wijze heeft T-Mobile getracht mij te contacteren betreffende de levering van mijn 256GB Jet Black iPhone 7. Tot mijn verbazing moet ik er zojuist zelf achter komen dat de levertijden nu tot medio november zijn uitgesteld. Het doet er niet toe of ik al jaren klant ben of niet. Dit is klantonvriendelijkheid, punt.

- Ik lees reacties van mensen die gecompenseerd worden nadat ze bij de klantenservice van T-Mobile gaan klagen. Ik neem aan dat iedereen die langer op zijn of haar iPhone moet wachten zonder daarbij enige vorm van berichtgeving van te hebben mogen ontvangen "gecompenseerd" gaat worden door jullie, ongeacht of zij wel of niet klagen.

- Jullie wijzen voortdurend met de vinger naar Apple. Ongetwijfeld zullen zij jullie onvoldoende telefoons leveren. Maar wees toch eens een die grote jongen die jullie pretenderen te zijn. Wave 1, fantastisch! De meeste preorders ooit, geweldig! Echter jullie gaan keer op keer nat op het allerbelangrijkste: klantvriendelijkheid en transparante communicatie. Dit
Topic op het forum is daar het trieste voorbeeld van.

T-Mobile, ik wacht geduldig af, maar het geduld en ook het vertrouwen lijkt hier langzaam weg te zakken, zelfs onder jullie "trouwe" klanten.

Cheers
Reputatie 1
Het blijft mij verbazen hoe mensen nog steeds niet door hebben hoe Apple werkt.

Apple creëert een verhoogde vraag door schaarste te creëren. Dit doen ze elk jaar, en is een eeuwenoude verkooptechniek.

Als maar een paar mensen het toestel krijgen, lijkt hij exclusiever en willen meer mensen hem hebben. Simpele kwestie van inspelen op kuddegedrag en ego.

Je weet heel simpel dat als Apple met een toestel komt, er maar zo rond de 10.000 worden geleverd per land, en de rest komt pas weken later. Dat gebeurt elk jaar, en elk jaar trapt men er vol bombarie wederom opnieuw in, inclusief doodsbedreigingen richting de verkopers.

Klagen moet je bij Apple, niet bij de providers. Die zitten ook met de handen in het haar te smeken of Apple alsjeblieft de rest van de toestellen wil leveren.

Samsung flikt dit overigens sinds een jaar of twee ook.

Als je het zo stelt vind ik het een hele slechte zaak dat de provider het spelletje meespeelt en iedereen die telefonisch een bestelling plaatst garandeert dat ze op dag 1 de Iphone hebben.
Al helemaal op de manier zoals jij het nu stelt. Jullie weten dus ook hoe Apple werkt maar geven dat niet door aan de klant, omdat ze anders hun Iphone elders gaan bestellen.
Over verkooptechniek gesproken, gevalletje pot verwijt de ketel.

In dat geval zeg ik, juist klagen bij de provider. Leuk dat afschuiven op de leverancier van het toestel maar de klachten komen nu wel door een verwachting die de provider heeft gecreëerd.

Ik vind dat de provider de taak heeft om klanten al meteen in te lichten dat de kans klein is dat de telefoon er op dag 1 niet gelijk is en dat het rustig 1-2 weken kan duren. Dan gaat er niemand boos opbellen om te vragen waar zijn telefoon bljft. Want vergeet niet dat veel mensen al honderden euro's hebben aanbetaald terwijl jullie al wisten dat de telefoon er nooit op tijd zou zijn. En die aanbetaling is gedaan aan de provider, dus ja dan ga je daar klagen.

Dus als jullie verbaasd zijn over klaagende klanten ben ik verbaasd over de manier waarop jullie klanten verkeerde informatie geven om maar te verkopen. Wat dat betreft doen jullie niet onder voor Apple.
Reputatie 1
Ik denk dat mijn hoesje uit China ook sneller hier is dan mijn iPhone 😞
Zit al tijdje mee te lezen. Zelf tot 3x toe gewijzigd dus weer achteraan in de rij. Voor mij geen probleem, heb nog een perfect werkende en uitziende i6. Al die tijd dacht ik wat hebben er veel mensen ongeduld, het is "maar" een telefoon. Begin echter de frustratie steeds beter te begrijpen (nogmaals niet voor mijzelf). Wat mij erg opviel was dat de moderators of voor diens naam met z'n 3 of 4-en ineens en masse gingen reageren nav een bericht vanochtend (dat niet in goede aarde viel). Dat werd m.i. ietwat groot uitgemeten. Prima, goed recht jezelf of je "collega" te verdedigen en ongetwijfeld ook waarheid. Opmerkelijk vond ik dat ineens daar wel snel op gereageerd werd. Uitgezonderd Sjoerd overigens.

De hype van nieuw toestel icm de madness actie: begrijpelijk dat er dingen mis kunnen gaan, snap ook de afhankelijkheid van Apple qua leveringen en dat klantenservice er zelf ook gek van wordt met al die vragen. Verwarring weer echter met de gewijzigde tarieven (ongeacht of het gelijk blijft).

Wat ik echter niet snap....van T mobile...: al die mensen die gepre-ordered hebben, deden dit om wat voor reden dan ook (is verder niet relevant) en hebben daarvoor moeite moeten doen om juist op die dag hun toestel te kunnen bestellen. Waarvoor bied je anders die mogelijkheid? Dat riedeltje van afhankelijkheid Apple is wel duidelijk maar jullie zijn afhankelijk van klanten. En elke klant is gelijk, maar zij die pre orderen zijn voor jullie normaliter gratis reclame tijdens uitlevering nieuwe telefoon. Maw wees daar wat zuiniger op. Ik neem aan dat pre order lijst uit te filteren is en jullie die mensen even kunnen berichten middels (bulk) sms of mail. Pro actief blijven is geen overbodige luxe in een wereld met meerdere aanbieders. Denken dat je groot genoeg bent en klanten zelf wel blijven komen is misplaatste arrogantie.
Ik heb mijn contract verlengd op 09-09-2016 te 09:22 uur. iPhone 7 plus, 128 gig JB. Afgelopen week contact opgenomen met de afdeling zakelijk hoe het kon dat klanten die later dan mij hebben besteld toch al een plus uitvoering 128 gig JB geleverd hebben gekregen. Ik kreeg als antwoord dat naast het feit dat Apple een te kleine voorraad heeft, iedereen die op 9 en 10 oktober hebben besteld door een fout in het systeem van T-Mobile niet op fifo uitgeleverd krijgen. Er zit volgens de klantenservice wel degelijk iets fout bij hun zelf. Het is niet zo dat ik geen geduld heb, mijn iPhone werkt nog steeds prima, echter ik word onderhand een beetje kriegel van het gebrek aan informatie aan de kant van T-Mobile. De zogenaamde pappen en nathouden reacties van medewerkers op het forum zijn op z'n zachtst gezegd van een belabberd laag en nietszeggend niveau. Maw, als je niets kan melden, is het beter om te zwijgen.
Ik zou graag duidelijkheid willen over hoe T-Mobile het probleem gaat oplossen voor klanten die op 9 en 10 september hebben besteld en niet volgens fifo uitgeleverd krijgen. Dat T-Mobile geen invloed heeft op hoeveel iPhones ze geleverd krijgen van Apple snappen we onderhand wel.
Zelfs een terugbel verzoek is nog niet gehonoreerd. Is voel mij als vaste klant met meerdere lijnen niet echt serieus genomen.
En wanneer iemand van T-Mobile wenst te reageren, dan graag met een serieus antwoord met oplossing. Anders bespaar jezelf de moeite en mij de irritatie.
Reputatie 1
Het is te makkelijk om vanachter je telefoon te roepen en te schreeuwen dat alles en iedereen zo slecht en verkeerd is, omdat jij je iPhone nog niet hebt. Dat jij 400 jaar klant bent en op 9 september je wekker hebt gezet met de bedoeling om 09.01uur een mooi toestel te reserveren, zal echt niets veranderen aan de levertijd.

Heb gewoon geduld allemaal. Het is een prachtige roman als je de topic van begin tot eind zou lezen. Een bloemlezing vol geklaag en vingerwijzen. Probeer ditmaal de Nederlandse klaagcultuur eens niet hoog in het vaandel te hebben. Ik ga ervan uit dat we ons allemaal, op basis van het paspoort, volwassen mogen noemen. Probeer je er dan ook naar te gedragen. Natuurlijk heb je alle vrijheid om info uit te wisselen over levertijden, wie wat ontvangen heeft, etc. Dat maakt het wachten des te spannender en leuker. Maar trek dat niet door met het spuwen van gal.

T-Mobile, complimenten voor de service en informatievoorziening, en begrip voor het feit dat jullie afhankelijk zijn van derden. Met de reservering is er, buiten jullie schuld, een verkeerde inschatting gemaakt. Op basis van jarenlange ervaring met Apple hebben jullie gedacht de juiste inschatting gemaakt te hebben en alle toestellen bijtijds geleverd te krijgen, doch tevergeefs. Dit geldt tevens voor de hele wereld en zelfs voor Apple zelf.

Ik wens jullie allen vast veel plezier met de nieuwe iPhone. Zodra je het toestel in handen hebt, is het gescheld en geschreeuw vast weer gezakt, zijn we weer allemaal zoet en betalen we braaf ons abonnementsgeld.

Zoals Herman Finkers zei:
"Hebt elkander lief, gelijk Ivo Niehe zichzelf."
Reputatie 1
Ik heb een beetje dezelfde vraag als Jordy: Hoe werken de levertijden? Geldt dit als je bijvoorbeeld vandaag hebt besteld dat de bestelling in die levertermijn wordt verzonden die in de afbeelding staat?
Hallo TMobile,

Misschien is het een goed idee om de tekst bij de afbeelding levertijden aan te passen.
Nu staat er: Klanten die in deze periode een bestelling hebben geplaatst is een e-mail verstuurd vanuit AMP logistics om een bezorgafspraak te maken

Ik begrijp dat je niet direct een mail krijgt op het moment van bestellen, maar pas vanaf wanneer de producten op voorraad zijn.

Tekst zou aangepast kunnen worden naar: Er is nu nog geen voorraad maar zodra deze aanwezig is ontvangen de klanten die in deze periode een bestelling hebben geplaatst ... etc. etc.

Dat scheelt volgens mij veel vragen en is voor de klant duidelijk dat zijn/haar order niet tussen het wal en het schip is geraakt. (Dat hoop ik namelijk ook voor mijn eigen situatie).
Goedemorgen allemaal,

We hebben inderdaad vandaag nog geen reactie geplaatst omdat alles wat we kúnnen zeggen al meerdere malen genoemd is in dit forumtopic. We snappen dat het helemaal niet leuk is om op de nieuwe toestellen te wachten maar wij kunnen dit proces helaas niet versnellen. Als ik nu aan iedereen een nieuwe iPhone kon geven dan had ik dat natuurlijk direct gedaan. Helaas zijn we met het leveren van de toestellen afhankelijk van Apple.

Zoals in de openingspost van dit topic aangegeven is streven we er naar om binnen de gecommuniceerde levertijden de orders uit te leveren. Maar dit kan veranderen wanneer er minder/meer voorraad beschikbaar is dan gepland. Ook hierbij zijn wij weer afhankelijk van Apple. Er wordt zeker intern ook gekeken naar manieren om dit beter aan jullie te communiceren. Zo hebben sommigen van jullie ook al een SMS ontvangen over dat de toestellen later geleverd zullen worden. Daarnaast kun je dit forumtopic als leidraad houden. Onze Ordermanagement-afdeling post hier zelf de actuele levertijden.

Kunnen jullie niet zeggen welke toestellen helemaal nog niet op voorraad zijn? Dan weten we in ieder geval welke modellen sowieso nog 8 jaar duren
Nog iets positiefs, het is maar goed dat we geen Samsung galaxy note 7 besteld hebben