Beantwoord

T-Mobile privé nummer

• 4 maart 2019
  • 7 reacties
  • 1671 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hallo!
Ik heb een vraagje. Ik heb een Samsung Galaxy s10+ besteld en ik wordt gebeld door de winkel zodra deze op voorraad is. Nou heb ik privé nummers geblokkeerd. Belt de T-Mobile winkel met een privé nummer of moet ik deze functie tijdelijk uitzetten? En wordt ik nog een keer gebeld/gemaild mocht ik niet in de gelegenheid zijn om op te nemen?
Groetjes,
Dana
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 4 maart 2019, 21:15

Net als veel belangrijke bedrijven, ziekenhuizen, gemeentes en overheden belt T-Mobile anoniem.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Net als veel belangrijke bedrijven, ziekenhuizen, gemeentes en overheden belt T-Mobile anoniem.
Reputatie 3
Ook ik neem geen anonieme telefoontjes aan.
Onveilig en onbeleefd.

Levert nooit een probleem op: je bent niet gedwongen om een dergelijk telefoontje op te nemen.
De meeste instanties begrijpen dit en zoeken dan een andere manier om je alsnog te benaderen: en dan niet anoniem.
Reputatie 7
Badge +10
het is niet minder veilig dan een nummer opnemen die wel bekend is.
tuurlijk, je hoeft niet op te nemen maar moet je achteraf ook niet gaan klagen als je wat heb gemist. als ik jou bel met of zonder nummerweergave, je kent mijn nummer toch niet dus het heeft geen verschil.
Reputatie 3
Met een kenteken van een auto werkt dat net zo.
Ik pretendeer niet jou te kennen als je mij belt met je telefoonnummer zichtbaar. Dat kan toch helemaal niet? Maar ik kan je wel traceren, mocht dit om wat voor reden dan ook nodig zijn.

Zonder telefoonnummer kan dat niet. Groot verschil.
Daarnaast kan ik zien of je eerder, vaker en wanneer mij hebt gebeld.

Tenslotte vind ik het fatsoenlijk als de initiatiefnemer van het telefoontje -de beller dus- zich als eerste identificeert via zijn telefoonnummer. "Fatsoen moet je doen."
Reputatie 7
Badge +10
zakelijk bel ik altijd anoniem omdat ik niet wil dat ik terug gebeld word (het is niet nodig). als iedereen mijn nummer zou hebben dan kan ik een callcenter beginnen.
Tevens zegt een nummer ook helemaal niets met een sip trunk kan je zelf het uitgaande nummer bepalen. net als met een sms gateway. ik zou je dus kunnen bellen met je eigen nummer, ziet er alleen een beetje raar uit 🙂
Reputatie 3
Niet met allerlei gedoe aankomen: ik heb het over gewoon telefoneren en niet over trucjes. Die zijn er met autokentekens ook en niemand gebruikt dat als argument om dus maar zijn kenteken van zijn auto af te halen.

Zakelijk zal je mij helaas nooit bereiken. Mag je zelf bepalen of dat nadeliger voor mij of voor jou is. Maar ik doe alleen zaken met mensen die niet stiekem bellen.

En jij bepaalt dat "het niet nodig is om teruggebeld te worden omdat je anders een callcenter zou zijn?" Dus degene die je belt zou met terugbellen alleen maar misbruik van jouw telefoonnummer maken?
Hahahaha ... Wie is er hier nu paranoia?
Reputatie 7
Badge +10
Ik merk dat we wat teveel off topic gaan.
@DBier je doet er verstandig aan om de komende dagen wel anonieme nummers op te nemen. anders loop je de kans dat je langer moet wachten dan nodig is.
Je wil tenslotte zo snel mogelijk gebruik maken van je Galaxy s10+

Reageer