Beantwoord

Waar blijft mijn Huawei P30 Pro?!

• 10 april 2019
  • 16 reacties
  • 3644 Bekeken

Reputatie 1
Vorige week een pre-order gedaan. "Hij komt Zaterdag binnen, Meneer, en dan kunt U hem Dinsdag 9 April op komen halen." Wie schetst mijn verbazing toen vandaag bleek dat je aan je woord houden voor T-Mobile niet zo veel betekent. Hij was er niet, en opeens kon ook niemand meer zeggen wanneer die dan wel kwam. Todat 'Ordermanagement' vandaag postte:

"Huawei P30 Pro 128GB aurora - leverbaar vanaf 26 april"

Dat is T-Mobile voor je: je wordt genaaid waar je bijstaat! En dan maar de schuld afschuiven op Huawei. "Nee, Meneer, daar kunnen wij ook niks aan doen." Behalve dan natuurlijk dat je in de winkel stoer staat te doen, en mensen belooft dat ze 'em absoluut Dinsdag 9 April op kunnen komen halen.

Jullie moeten gewoon zelf je communicatie met je toeleveranciers op orde hebben. Als Huawei onverhoopt niet kon leveren, dan wisten jullie dit ook echt wel eerder dan vandaag. En het zou ook wel zo netjes wezen als jullie eens gewoon eerlijk communiceren naar je klanten toe wat er gaande is.
icon

Beste antwoord door David 11 april 2019, 10:17

Hoi @meimeiriver en @Abestr,

We spreken natuurlijk altijd een verwachting uit op basis van het aantal toestellen wat we verwachten te krijgen en het aantal bestellingen wat er geplaatst wordt. Soms wordt dit echter scheefgetrokken en is een telefoon zo populair dat het langer kan duren voor je deze hebt. Dit mag in de winkel inderdaad ook wat voorzichtiger worden gemeld, zeker aangezien we dit nooit kunnen garanderen.

De levertijden waar jullie aan refereren zijn de levertijden uit het levertijdentopic en deze gaan (op dit moment) om bestellingen vanaf 10 april geplaatst. Aangezien jullie er eerder bij waren gaat deze vlieger voor jullie niet op.

Ik heb in ieder geval beide bestellingen erbij gezocht en geef jullie er graag meer informatie over:
@meimeiriver - Jouw bestelling is op het moment in behandeling in de T-Shop waar je jouw telefoon wilt afhalen. Je kunt dus spoedig een bericht of belletje verwachten van een medewerker uit de winkel om je telefoon op te halen. Houd er rekening mee dat er anoniem gebeld kan worden, dan weet je dat het de desbetreffende T-Shop is.
@Abestr - Er is op 8 april een e-mail verzonden naar het bij ons bekende e-mailadres om door te geven dat de verwachte levertijd is verplaatst naar 11 april. Laten we dan ook hopen dat jouw toestel er snel is en je spoedig bericht ontvangt van de koerier om een afspraak voor jouw levering te maken.

Mochten jullie nog verdere vragen hebben, dan hoor ik het graag!
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 2
Helemaal mij eens, ik kan zelf tot 10 mei wachten schandalig. Ik had hem anders online ergens besteld waar hij wel op voorraad was. T-Mobile weet toch hoeveel ze op voorraad hebben een als het mist moeten ze dat direct melden, niet eerst iedereen lekker telefoons laten kopen.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @meimeiriver en @Abestr,

We spreken natuurlijk altijd een verwachting uit op basis van het aantal toestellen wat we verwachten te krijgen en het aantal bestellingen wat er geplaatst wordt. Soms wordt dit echter scheefgetrokken en is een telefoon zo populair dat het langer kan duren voor je deze hebt. Dit mag in de winkel inderdaad ook wat voorzichtiger worden gemeld, zeker aangezien we dit nooit kunnen garanderen.

De levertijden waar jullie aan refereren zijn de levertijden uit het levertijdentopic en deze gaan (op dit moment) om bestellingen vanaf 10 april geplaatst. Aangezien jullie er eerder bij waren gaat deze vlieger voor jullie niet op.

Ik heb in ieder geval beide bestellingen erbij gezocht en geef jullie er graag meer informatie over:
@meimeiriver - Jouw bestelling is op het moment in behandeling in de T-Shop waar je jouw telefoon wilt afhalen. Je kunt dus spoedig een bericht of belletje verwachten van een medewerker uit de winkel om je telefoon op te halen. Houd er rekening mee dat er anoniem gebeld kan worden, dan weet je dat het de desbetreffende T-Shop is.
@Abestr - Er is op 8 april een e-mail verzonden naar het bij ons bekende e-mailadres om door te geven dat de verwachte levertijd is verplaatst naar 11 april. Laten we dan ook hopen dat jouw toestel er snel is en je spoedig bericht ontvangt van de koerier om een afspraak voor jouw levering te maken.

Reputatie 1
Kijk, David, deze berichtgeving van je vandaag is iets waar ik wat mee kan. 🙂 Ik apprecieer ook dat je de moeite hebt genomen navraag te doen bij het betreffende filiaal. Die hebben me inmiddels ook nog een klein kado'tje aangeboden. Niet dat ik dat nodig had, maar ik waardeer het gebaar, en het laat zien dat jullie iig zelf ook wel doorhadden dat dingen niet helemaal gingen zoals ze moesten.

Kan niet eeuwig boos blijven, dus wat mij betreft is de zaak hiermee afgedaan.
Reputatie 2
Ik sluit me hierbij aan ook voor mij duidelijkheid en een geste.
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen,

Dat is fijn te lezen! Ik kan het ook begrijpen, wanneer je staat te popelen om je nieuwe telefoon, dat je graag wilt weten waar je aan toe bent. Gelukkig is het nu in ieder geval duidelijk!

Mochten er nog vragen zijn, laat het gerust weten!
Reputatie 2
H David, ondanks jullie betere communicatie en geste blijft het een raadsel wanneer de telefoon nu geleverd kan worden. Kun jij dan duidelijkheid geven?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Abestr,

Op dit moment jammer genoeg niet, we moeten op dit moment echt afwachten op de voorraad vanuit Huawei. Ik kan wel zeggen dat het zo en zo lang duurt, maar dat is nergens op gebaseerd, dus dat kan ik nooit garanderen.

Ik hoop in ieder geval dat je snel bericht hebt!
Reputatie 2
T-Mobile,ik ben er nu echt klaar mee. Pre order en compleet geen duidelijkheid wanneer het toestel komt. Online bij verschillende aanbieders gewoon op voorraad. Verwachting voor mij 10 mei,dat is een MAAND na bestelling nota bene in een shop voor de snelheid. Kom op dit kan echt niet. Hoe kan ik het contract ontbinden?Ik stap wel over naar een andere aanbieder en hoop dat veel mensen dit ook doen. Veel mensen hebben geklaagd,dus jullie zullen naar ik mag hopen Huawei wel aan het chasen zijn en duidelijkheid hebben. Het is een toestel van meer dan 1000 euro een abonnement voor 2 jaar kost me rond de 1500 euro. Jullie komen de overeenkomst gewoon niet na,ik heb verschillende keren geageerd,jullie zijn in verzuim. Graag reactie over hoe te ontbinden en hopelijk krijg ik bijval. Overigens was er gewoon een levertijd aan mij gecommuniceerd van 1 dag,door de shop zelf,daar mag ik op vertrouwen. Ik wil mijn zakelijke abonnementen elders onderbrengen.

Graag reactie op inhoud en niet weer zo'n ik voel met je mee verhaal zonder inhoudelijk antwoord.
Reputatie 1

Maar we gaan toch weer stiekum richting 'gewoon de 26ste' op, want ik heb nog steeds niks vernomen. En iedere keer als ik bel, krijg ik hetzelfde riedeltje: "U wordt vanzelf gebeld, Meneer, wanneer U telefoon er is." Ja, dat begrijp ik. Maar wanneer?! We zijn nu inmiddels weer een week verder, en dadelijk wordt het over het Paasweekend getild, en mag ik zelfs blij zijn als ie er op de 26ste ueberhaupt is.

Andere aanbieders hebben hem inderdaad inmiddels wel gewoon. Het wordt tijd dat ook T-Mobile eens vaart gaat maken met levering en niet de hele tijd maar de schuld blijft afschuiven op Huawei.

N.B. Ik blijf het ook erg irritant vinden dat jullie effectief niet te bereiken zijn. Er zit altijd een helpdesk piepeltje tussen, wiens enige taak het is te zorgen dat ie je vooral niet doorverbindt met de winkel die er over gaat; en hij is ook maar een helpdeskmedewerker, dus hij kan ook niet uitzoeken voor mij wat er nou gaande is, of de leverancier bellen of zo. Prachtige setup zo, van T-Mobile, waarbij ze 100% de boot af kunnen blijven houden.
Ook ik haak hier even in, zojuist met de T-Mobile Chat ook geen fluit verder gekomen.

Van wat ik dacht geeft David in zijn bericht het volgende aan:
"De levertijden waar jullie aan refereren zijn de levertijden uit het levertijdentopic en deze gaan (op dit moment) om bestellingen vanaf 10 april geplaatst. Aangezien jullie er eerder bij waren gaat deze vlieger voor jullie niet op."

Dit vroeg ik aan de helpdesk chatter ook, hij gaf aan dat dit gewoon de actuele levertijden zijn. Dus vanaf vandaag 17 april is de leverdatum nog steeds respectievelijk 10 mei en 26 april voor ALLE telefoons.

Dit geeft alleen maar weer aan dat niemand ook maar een idee heeft wat te doen en hoe het werkt. Er wordt door niemand goed gecommuniceerd en van duidelijkheid is niets terug te vinden.

Ik wil best wachten op een telefoon, geen probleem. Het punt wat ik absoluut WEL een ernstig probleem vind is dat de communicatie zo belabberd slecht is anno 2019 van een bedrijf als T-Mobile en dat er blijkbaar bewust op deze manier omgegaan wordt met pre-orders.

Ook mij werd verteld in de T-shop dat er geleverd kon worden vanaf 9 april, ik moest even 2 dagen rek houden voor de leveringen e.d. dan zou ik 11 april langs kunnen komen (voor 2x toestel)
Dat klonk mijn partner en mijzelf als muziek in de oren, wij hebben toen gelijk besloten beide een nieuw contract bij T-mobile aan te gaan. Helaas, voorgelogen dus.

Bij een volgend contractsperiode zijn wij nu al goed aan het overwegen om de volgende keer de T-Shop over te slaan en bij de overburen eens te kijken. (waar overigens de communicatie een stuk beter verloopt zo blijkt)
Reputatie 1
Goedemorgen,

Dat is fijn te lezen! Ik kan het ook begrijpen, wanneer je staat te popelen om je nieuwe telefoon, dat je graag wilt weten waar je aan toe bent. Gelukkig is het nu in ieder geval duidelijk!

Er is helaas niks duidelijk. Althans, het is duidelijk dat 'die viieger gaat voor jullie niet op' gewoon een zoethoudertje was, en dat er gewoon pas de 26ste geleverd gaat worden. Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me, right?!

Goedemorgen,

Er is helaas niks duidelijk. Althans, het is duidelijk dat 'die viieger gaat voor jullie niet op' gewoon een zoethoudertje was, en dat er gewoon pas de 26ste geleverd gaat worden. Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me, right?!

Kleine correctie van toepassing; levering kan vanaf de 26e. T-Mobile en haar indek politiek.
Zou ook zomaar kunnen dat er op 5 december geleverd gaat worden bij wijze van 😉
Bij mij ook, 28-03-2019 besteld. 9 april wordt er geleverd. Nu 3 weken! later nog steeds niets. Mijn vrouw heeft er eentje besteld via Tele2 en die is netjes op 5-4-2019 geleverd! Als zoethoudertje een Body Fit scale voor het lange wachten maar wat schets mijn verbazing! Die kreeg mijn vrouw ook gewoon vandaag samen met de Sonos One en Wireless charger en dat terwijl zij haar P30 Pro al 2 weken heeft! Andere winkels hebben de P30 Pro ook gewoon op voorraad en/of leverbaar over 5-7 dagen en niet pas op 10 mei! Is toch niet normaal voor de Beste Provider van Nederland!
Ik heb ook op 2 April mijn Huawei p30 Pro besteld en nog niets ontvangen. Meerder keren gebeld en niemand die duidelijk kan zeggen waneer ik deze krijg. Ik ben als nieuwe klant naar T-Mobile gegaan, maar begin nu toch echt te overwegen die Pre order actie maar voorbij te laten gaan en naar een andere provider te gaan. Ik word totaal niet op de hoogte gebracht en heel T-Mobile weet nergens iets van. Die pre order klonk leuk, maar op het moment hebben veel mensen de telefoon al aangezien T-Mobile de enige provider is die niet levert! En wel op de website pronken met direct leverbaar! Erg slecht T-Mobile!
Reputatie 2
HALLO T-mobile, nog steeds niets gehoord. Zeg gewoon dat het een maand later wordt en geef me de optie om de overeenkomst te beeinidigen en naar een partij over te stappen die de telefoon wel kan leveren. Ik betaal wel gewoon deze maand meer kosten conform mijn nieuwe abonnement, maar krijg van jullie dus HELEMAAL niets! Wat een bende bij jullie, adverteren met pre-order niets leveren, wel nieuwe aboonementsgelden innen en niets leveren. Beschamend. Graag optie om het abbonnement per direct te beeindigen en over te stappen naar een andere provider. Ik betaal bijna 60 euro per maand en voel me belazerd. Zo gaan jullie toch niet met je klanten om?

DUs graag mij benaderen met optie om het contract per direct te beeindigen en over te stappen naar een andere provider.

SCHANDALIG!
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Ik begrijp jullie reacties echt! Ik zou ook mijn nieuwe toestel zo snel mogelijk in handen willen hebben, maar wij zijn hierin echt afhankelijk van de voorraad die wij geleverd krijgen. Als ik het proces kon versnellen dan had ik dat zeker gedaan! Ik zie dat jullie in de T-Mobile shop hebben verlengd. Je krijgt een bericht van de shop medewerkers zodra je het toestel kan ophalen.

@Abestr Ik hoop dat je ons niet gaat verlaten. Ik had je ook graag het toestel zo snel mogelijk geleverd. Mocht je toch willen beëindigen dan wil ik je adviseren om langs de shop te gaan waar je hebt verlengd. Zij kunnen je dan verder helpen.

Reageer