Beantwoord

Wanneer kan glasvezel worden geinstalleerd?

• 29 januari 2020
  • 1 reactie
  • 349 Bekeken

Begin december heb ik, nadat er een glasvezelpunt in mijn woning was geinstalleerd, glasvezel via jullie aangevraagd. Ik had al een afspraak met de installateur en het modem al ontvangen, alleen werd vervolgens de afspraak geannuleerd. Toen ik er achteraan gebeld had, bleek dat er nog niet genoeg capaciteit was op de wijkcentrale, en dat ik later nog eens benaderd zou worden om een nieuwe afspraak te maken.

Tot dusver heb ik nog niets vernomen. Aangezien ik al bijna 2 maanden wacht zou ik graag weten wanneer jullie verwachten dat er een keer een installateur kan langskomen.

Laat maar weten wat voor gegevens jullie verder van mij nodig hebben.

icon

Beste antwoord door Jason 31 januari 2020, 15:50

Hoi @Rob Sch.

Welkom op de Community, tof dat je hier je vraag stelt! :smile: Omdat KPN het netwerk heeft opgezet in jullie wijk, moeten er nieuwe poorten aangevraagd worden en moet ruimte vrij gemaakt worden om elke A vezel (sorry voor het technische gebabbel) een eigen poort te bieden. Anders kunnen we geen verbindingen leveren op het netwerk. Elke hoofdvezel is gelinkt aan een aparte poort op elk los adres. Zo hebben wij bijvoorbeeld twee verschillende opties bij Glasvezel: WBA (KPN netwerk) en ODF (ons eigen netwerk). Bij beide worden andere poorten gehanteerd van wat ik begrijp uit het verhaal van de technici.

Dat terzijde, je wacht echt te lang, het spijt me oprecht dat dit al 2 maanden duurt. Ik heb nu via de technische dienst direct een nieuw Guidion ticket erin laten zetten en de lijn laten doormeten. Zij zeggen dat er nu geïnstalleerd kan worden. Bel met 088-2000151 voor een nieuwe afspraak!

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Rob Sch.

Welkom op de Community, tof dat je hier je vraag stelt! :smile: Omdat KPN het netwerk heeft opgezet in jullie wijk, moeten er nieuwe poorten aangevraagd worden en moet ruimte vrij gemaakt worden om elke A vezel (sorry voor het technische gebabbel) een eigen poort te bieden. Anders kunnen we geen verbindingen leveren op het netwerk. Elke hoofdvezel is gelinkt aan een aparte poort op elk los adres. Zo hebben wij bijvoorbeeld twee verschillende opties bij Glasvezel: WBA (KPN netwerk) en ODF (ons eigen netwerk). Bij beide worden andere poorten gehanteerd van wat ik begrijp uit het verhaal van de technici.

Dat terzijde, je wacht echt te lang, het spijt me oprecht dat dit al 2 maanden duurt. Ik heb nu via de technische dienst direct een nieuw Guidion ticket erin laten zetten en de lijn laten doormeten. Zij zeggen dat er nu geïnstalleerd kan worden. Bel met 088-2000151 voor een nieuwe afspraak!

Reageer