Beantwoord

De toegang tot de website van mijn school is geblokkeerd.

  • 26 September 2020
  • 6 reacties
  • 408 Bekeken

Sinds enkele weken kan ik niet meer de website van mijn school bezoeken.
Dit gebeurd op 2 computers, waardoor het dus niet aan de computer zelf ligt.
De school geeft aan dat dit vaker gebeurd door internet providers.
Hoe kan dit worden opgelost? Telefonisch werd het niet opgelost. Er werd gezegd dat ik contact moest opnemen via de community.
Ik moet zo spoedig mogelijk weer toegang krijgen tot de website, zodat ik mijn studie kan vervolgen.

icon

Beste antwoord door Waqqas 26 September 2020, 22:12

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @duncantenkate 

Welke modem heb je? Meestal helpt het om de DNS servers te wijzigen.

Op een Zyxel is het inloggen via 192.168.1.1, menu, netwerkinstellingen, thuisnetwerk, eerste tabblad LAN configuratie onder DNS waarden selecteer statische DNS

Voer in 8.8.8.8 en 8.8.4.4 bijvoorbeeld bij server 1 en 2. Daarna toepassen en modem herstarten.

Dit is de DNS van Google.

Ik heb een Home Gateway HG659
Ik kan helaas die DNS waardes niet vinden. Ik zie wel DHCP reservering staan en daar een nieuw statisch adres maken, Is dat hetzelfde of moet ik toch ergens anders wezen?

Reputatie 7
Badge +15

@duncantenkate 

Ga op een computer naar 192.168.1.1 om je modem te benaderen. Log in met de meegeleverde gebruikersnaam en wachtwoord. Kies in de balk bovenin voor "home network". Vervolgens in de balk links voor "lan interface". Vervolgens ga je naar "DHCP server". Hier zet je de DNS mode op "Manually configure the DNS server for LAN devices".

Nu kun je een alternatieve DNS server intoetsen en deze opslaan door op "save" te klikken. 

 

Bedankt het heeft gewerkt het probleem is nu opgelost!

Reputatie 7
Badge +3

@Waqqas

Volgens mij hebben straks alle DNS servers van TMT nog maar een paar entries;

  1. 1.1.1.1
  2. 1.0.0.1
  3. 8.8.8.8
  4. 8.8.4.4

Hier een leuke animatie hoe een DNS server van een ISP zou MOETEN werken .(scroll langzaam naar beneden om het JUISTE verloop te zien TMT-ICT 😉 )

Aan het eind een mooie opmerking … “In a blink of an eye” … bij TMT soms iets langer :grin:

Reputatie 7
Badge +15

@Pieter_B

Ik ben niveau "basis"  🙈🙈🙈 (misschien nog niet eens helemaal de basis onder de knie)

Maar ik had wel gehoord dat er iets niet lekker loopt met de default DNS servers.

Edit die Jip en Janneke video's van je had ik al gezien, was wel wat duidelijker voor mij na het kijken 🙂

Reageer