F.A.Q.

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

 

Welkom thuis op de Community!

 

Heb je contact gehad met de klantenservice van Odido Internet + TV en ben je naar deze pagina verwezen? Dan zit je hier goed, dit topic is dé wegwijzer voor al jouw Internet + TV vragen! 

 

ACTUEEL

 

 

INTERNET EN MODEM

 

VAN BESTELLING TOT INSTALLATIE

 

TELEVISIE

 

ADMINISTRATIEF



➡Staat jouw vraag niet in deze FAQ? Plaats een reactie onder dit topic, dan pakken we het zo snel mogelijk voor je op!

Je kunt natuurlijk ook altijd de antwoorden op jouw vragen vinden in onze Wiki, neem nu snel een kijkje op de homepage: 
Wiki Homepage

Via de links in dit topic kun je reageren op dat onderwerp. Kom je er niet uit, dan kun je hieronder reageren. Graag zelfs! Op de Community helpen Odido en vele andere klanten je graag verder. Lees ook gerust de huisregels voor je post!


259 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@JasperdeRijk Ik denk dat er iets is misgegaan in het distributiesysteem of tijdens de bestelling. Sorry voor het ongemak, niemand hoort 14 dagen te wachten op een nieuwe ab! Er komt een nieuwe jouw kant op, binnen 3 tot 5 werkdagen ligt deze op de stoep.

Reputatie 1

@Piotr @Jason ik hoop dat mijn adresgegevens bij jullie in het systeem staan. Ik had ze aan het bericht met mijn vraag toegevoegd, maar toen verzocht Waggas ze eruit te halen. 

Reputatie 7
Badge +16

Dat klopt @JasperdeRijk, het is niet de bedoeling dat persoonsgegevens in een voor het publiek zichtbaar bericht worden geplaatst. Dit is om jou en anderen te beschermen volgens de privacywetgeving (GDPR). :wink:

Reputatie 1

Ik heb tot 2maal gevraagd om een nieuwe afstandbediening en nog niets ontvangen. Toen ik voor de zekerheid mijn adresgegevens deelde werd me verzocht die te verwijderen. Zouden jullie me nogmaals een nieuwe afstandbediening kunnen sturen en zou ik jullie dan mijn adresgegevens kunnen meegeven zodat die naar het juiste adres gaat. Het vervelende hier is dat deze afstandsbedieningen niet in de winkel verkrijgbaar zijn (ik heb al eens voor niets een universele afstandsbediening gekocht), dus als knoppen het niet meer doen kun je niets.

Reputatie 7

Hi @JasperdeRijk, geen zorgen, we kunnen jouw gegevens voor je Thuis abonnement vinden aan de hand van je Community account. Een aantal bestellingen lijkt niet aan te zijn gekomen, we zijn er mee  bezig om dit op te lossen. Excuses voor de vertraging!

Reputatie 1

Hallo!

Wie kan me onderhand ECHT helpen???

Ik zit morgen al 4 weken zonder tv-box.

Heel vaak t-mobile gesproken via telefoon, messenger en community maar nog steeds geen tv-box.

Ik weet dat t-mobile niet lang geleden met een andere leverancier werkt en dat de corona crisis ook wat impact heeft maar 4 weken om een tv-box op te sturen klopt volgens mij niet. 

AUB help want we beginnen er echt moe van te werden. T-mobile probeerd de pijn te verzachten door de aansluitkosten te vergoeden, dat is een prima vergoeding. En ook moet ik laten weten als we de tv box binnen hebben zodat men ook iets kunnen doen aan de kosten van afgelopen 4 weken wat ook prima is, maar het feit blijft dat we na zo veel contact te hebben gehad, nog steeds geen tv box hebben!! 

 

Ik weet niet of er meer zijn met dit probleem maar dit schiet niet op. Misschien kan er wat druk achter gezet worden?

Ik hoor heel graag hoe nu verder, hoe lang het wachten op een tv box nog duurt…

 

Mvg. Cansiv

Reputatie 7

Hey @cansiv,

Jeetje, vier weken is wel erg lang! Het klopt dat we problemen hebben ervaren met de switch van leverancier en de huidige omstandigheden waarin we leven, maar hier zou jij als klant niet de dupe van moeten zijn. Ik heb zojuist de afdeling die daar over gaat op de hoogte gesteld en verzocht je zo snel mogelijk een nieuwe TV Box toe te zenden. Zodra het pakketje de deur uitgaat dan ontvang je daar per e-mail netjes een bevestiging van. Sorry voor het ongemak Cansiv! Weet dat je in de tussentijd gebruik kunt maken van TV Anywhere als noodoplossing. Dan kun je in ieder geval volgen wat er allemaal op TV gebeurt. 

Reputatie 2

Is er een storing op vast internet? Utrecht Leidscherijn, glasvezel 3544aw, krijg geen verbinding!

Reputatie 1

Ook storing wifi achterhoek maar volgens de site van t mobile werkt alles prima....ik zie al meldingen van gisteravond....raaaaar

Reputatie 7

@henkiekoopman @mjschw 

We zijn op de hoogte van deze problemen en in dit topic houden we je op de hoogte. Daar kun je ook reacties plaatsen.

 

Reputatie 2

Goedemorgen!
, mijn klantnummer is XLW09772. Gisteren ontving ik de router en het bericht dat de verbinding rond 18.00 uur zal worden geleverd. Ik plukte alles zoals in de video op de website. Router werkt en ik kan ook verbinding maken met mijn apparaten, maar er is geen internet. Ik weet niet of T-Mobile me niet heeft verbonden of dat er iets met mijn router is.
Groeten, D P Majka

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @daroo 

Gebruik je het meegeleverde aansluit doosje of heb je een aansluitpunt waar je de DSL kabel gewoon kan inprikken?

Als je een oude wandcontactdoos hebt controleer dan of je enkel rood en blauw hebt aangesloten, soms kan het signaal ook op oranje en wit binnen komen ipv rood en blauw. Wellicht kun je in de meterkast ook eea veranderen bovenin aan je ISRA.

Aftakkingen naar andere kamers kun je ook beter verwijderen indien die er zijn.

Reputatie 2

Ik heb een landingspunt in het nest.  Ik heb twee verschillende geprobeerd.  en het internetpictogram werkt niet.

op de mijn thuis pagina staat dat mijn router inactief is

Moet ik het signaal zelf activeren?  moet alles werken na het verbinden?

Reputatie 7
Badge +15

@daroo 

Is de installatiedatum al verstreken? Nadat je werkend internet hebt moet in je T-Mobile thuis account alles vanzelf geactiveerd worden dus je hoeft daar niks te doen.

Je bedoeld zo een aansluitpunt met 2 poorten? Alle 2 de poorten geprobeerd? In je meterkast heb je als het goed is een PTT ISRA, je kan daar boven het klepje los halen en de draden controleren.

Je kan ook de draden losmaken en een eigen kabel aansluiten en je modem testen in de meterkast.

Reputatie 2
Ik heb de poort in de doos gecontroleerd en de kabels zijn aangesloten. en in de uitlaat van de woonkamer met 4 gaten werken niet.
activatiedatum was gisteren :”Je kunt binnenkort (donderdag 30 april 2020) genieten van T-Mobile Thuis.”

 

is het signaal ingeschakeld?

 

Reputatie 7
Badge +15

@daroo 

Kun je die wandcontactdoos in de muur eens open schroeven om te kijken of enkel rood en blauw zijn aangesloten? Misschien kan je ook oranje en wit ipv proberen.

De DSL kabel zit in de DSL poort? Ergens zit iets niet goed of het signaal komt niet binnen. Plaats zonodig een foto van de aansluiting in de wandcontactdoos als je er niet uit komt.

Reputatie 2

 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

 

Reputatie 7
Badge +15

@daroo

Om een bridge tap te voorkomen kan je eens in de meterkast kijken, als het goed is zit daar een PTT box en banaf daar zou één kabel naar één van die aansluitingen gaan. Kan je kijken naar welke hij gaat?

 

Zo zou de ISRA in de meterkast er uit moeten zien

 

Reputatie 2

 

alle kabels gaan naar blauw en vervolgens naar aarde

 

Reputatie 7
Badge +15

@daroo .

Oh jeetje, excuus, deze kun je beter dicht laten en niet aan sleutelen. Dit is KPN eigendom.

Dan zal het probleem toch buitenshuis liggen. Wachten op een Moderator dus.

Reputatie 2

 

Ik verplaats daar rustig niets. wat moet ik in dit geval doen?

Reputatie 2

 

kan iemand mij helpen alles aangesloten zoals het hoort, maar het internet werkt niet? is het signaal van het alarmsysteem actief?

Reputatie 7

Hey @daroo,

Kun je nog andere aansluitpunten vinden in huis, misschien in de meterkast? Zo ja, kun je testen of daar het internet wel wil werken? De eerste drie lampjes op je modem moeten dan groen zijn. Kun je geen verdere aansluitpunten vinden of werkt het allemaal niet, geen probleem, ik heb op de achtergrond alles in gang gezet om er voor te zorgen dat jij gewoon kunt genieten van je internetverbinding! Binnen enkele dagen wordt er contact met je opgenomen voor het maken van een afspraak.

Reageer