Sticky

[FAQ] Antwoord op veelgestelde vragen over T-Mobile Thuis!

  • 17 mei 2017
  • 92 reacties
  • 391151 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 3653 reacties

Welkom Thuis op de Community

Heb je gebeld met de klantenservice van T-Mobile Thuis en ben je naar deze pagina verwezen? Dan zit je hier goed, dit topic is dé wegwijzer voor al jouw Thuis vragen!

 

ACTUEEL
 

 

 

INTERNET EN MODEM
 

 

 

VAN BESTELLING TOT INSTALLATIE
 

 

 

TELEVISIE
 

 

 

ADMINISTRATIEF
 



➡Staat jouw vraag niet in deze FAQ? Vraag het ons in een nieuw topic!

Via de links in dit topic kun je reageren op dat onderwerp. Kom je er niet uit, dan kun je hieronder reageren. Graag zelfs! Op de Community helpen T-Mobile en vele andere klanten je graag verder. Lees ook gerust de huisregels voor je post!

 


92 reacties

Hi Brian,

 

Bedankt. Ja klopt dat het is rechtgetrokken maar zonder kennisgeving in in maand 60 euro afhalen, is niet zo fatsoenlijk. 

Mocht er geen geld van mij geïncasseerd worden dan krijg ik vast en zeker een mail dat dit niet is gelukt :)

 

Hopen dat T-Mobile hiermee rekening wil houden volgende keer en ze wat met mijn opmerking doen.

 

Fijn weekend.

Reputatie 7
Badge +8

@ashish01july no worries, you're always paying one month in advance so when a change like a move occurs you essentially pay too much for that month. Which is why you will receive a final invoice the month in which any amount you overpaid will be reimbursed!

Hi @Angel0 Excuses, normaal gesproken sturen we inderdaad een e-mail als er echt iets mis gaat in de facturatie. Ik heb meteen even met je meegekekeken en in dit geval is er in oktober niets in rekening gebracht en dit is in november weer rechtgetrokken. Je hebt dus niets “te veel” betaald maar een bericht hierover was inderdaad wel handig geweest.

Goedemorgen,

 

Ik zag dat er tweemaal een bedrag van mijn T-mobile thuis is afgeschreven en dat op de factuur van november is komen te staan. 
Ik ben hiervan niet op de hoogte gebracht? Zou wel fijn en netjes zijn als dit wel gebeurd. Als jullie om een storing niet kunnen afschrijven, prima. Laat het dan wel weten via een e-mail en niet zelf even een bedrag afschrijven. 

Uit nieuwsgierigheid ben ik benieuwd of dit juridisch mag? 

Gr.

Hi Team,

I have received a message to pay bill for Decemeber but I am already moving away and bill at new address should be less can I get an explanation for that?

Regards

Ashish Dubey

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @Mahsa1187, welcome to the Community! 

When you order a Fiber-connection, the installation is always carried out by a technician. This is because the equipment and the FTU (fiber optic connection point) are extremely fragile. If something goes wrong, the damage can amount to hundreds of euros. In addition, the service guarantee on all loose parts of the connection expires if you decide to install it yourself. Great that you prefer to do it yourself, but that is not recommended. If help is needed later because a part is defective or the connection doesn't work, we can no longer help you. The technician must also register the connection with our technical department and always does this after an installation. If this doesn’t happen, your connection will not be officially registered. May I therefore ask you to wait until the 19th? Thanks in advance for your cooperation and if there's anything else I can do for you, please let me know. I'd be more than happy to help.

Have an amazing weekend! 😊🌞

Dear All,


I have received T-mobile home internet equipment 3 days ago then I have noticed all of equipment has existed in home that belong to previous tenant. all of equipment are installed and working but the internet is not connected and the internet sign on the modem is red. I have switched old modem by new one that T- mobile has sent to me but the problem has not solved yet. technician is supposed to come on 19th August but it is so late and I need internet urgently.

who can help me?

 

 

Hoera, een nieuwe TV aangeschaft QLED 3840x2160, maar....

 

Entone Amulet 515b met opname functie

TV signaal output via HDMI: 1280x720 /50p

Hoe krijg ik een beter signaal?

Alle genoemde tests & resets reeds uitgevoerd. Speelt dit probleem met de set-top nog steeds?

Mijn huidige abbo is internet 20. Kan het daar aan liggen? Tests geven een gem. van 18,5 Mb/s.

 

 

Na opeens last te krijgen van een blokkerig signaal (de eerste maand nergens last van), alle tests uitgevoerd en kwam er achter dat ik een veel betere resolutie zou moeten hebben.

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @MJOH Ik zie dat je een post hebt geprobeerd te plaatsen maar ik zie alleen een quote, geen tekst, mogelijk is er iets misgegaan met het posten. Daarnaast had je je aangemeld met je 06-nummer, die heb ik aangepast vanuit privacy overwegingen. Als ik je ergens mee kan helpen laat het dan gerust weten, ik zit voor je klaar! :slight_smile:

zelfs hier is geen touw aan vast te knopen. Slechte ervaringen met T mobile thuis. Heel veel spijt. Nu start de router af en toe uit zich zelf op en kan ik daarna alles dat via wifi loopt weer opnieuw installeren/.

 



➡Staat jouw vraag niet in deze FAQ? Vraag het ons in een nieuw topic!

Via de links in dit topic kun je reageren op dat onderwerp. Kom je er niet uit, dan kun je hieronder reageren. Graag zelfs! Op de Community helpen T-Mobile en vele andere klanten je graag verder. Lees ook gerust de huisregels voor je post!

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @JimStefano, op de Media Converter zit aan de zijkant (of onderkant/achterkant afhankelijk van hoe deze bevestigd en opgehangen is) een rood rechthoekje met 6 witte switches. Onderstaand een screenshot van de switches die we bedoelen:

 

 

Verander de swtiches op de MC van 1 en 6 naar 3 en 4 of juist vice versa. Dit moet helpen! 😁 

Hi Sander, 

 

Dank voor je snelle reactie. MC en modem van het stroom gehaald en jouw instructies opgevolgd. Helaas zonder succes. Wat bedoel je precies met de schuifjes? Ik kan namelijk niks vinden op mijn MC, enkel een paar ingangen! 

Zie hieronder welke lampjes er branden. 
 


Groet, Jim

Reputatie 7
Badge +6

Hi @JimStefano

 

Dan kijken we snel even verder! Zou je de zwarte media converter van de stroom willen halen? Daarna ook het modem. Wil je nu de haven tussen beide loshalen een daarna modem en MC weer op laten starten? Na 5 minuten kun je de kabel weer aansluiten tussen MC en modem. 

 

Helpt dat nog niet? Verander dan de schuifjes op de MC van 1 en 6 naar 3 en 4 of juist andersom. 

Helpt ook dat niet? Geef dan aan welke lampjes er branden op het modem en doorloop dit stappenplan: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/problemen/geen-bedraad-internet.

Beste T-Mobile, 

 

Sinds gisterochtend hebben wij geen internet meer in Almere. Het lampje op mijn modem blijft continu op rood staan en ook mijn TV doet het niet. 
 

Vanmiddag kwam er een update op het forum dat de verbindingen zijn hersteld in Almere. Na het resetten van mijn modem hebben wij nog steeds geen internet! 
 

Wat kan ik nu het beste doen? 
 

Verneem graag van jullie. 
 

Groet, Jim

 

zeer goed, alleen de DSL-kabel die ik ontving had twee pinnen, ik gebruikte mijn kabel met vier pinnen en nu werkt het internet. Met vriendelijke groet en bedankt voor de antwoorden

Reputatie 7
Badge +8

Hi @daroo, goed om te zijn dat het gelukt is! Je krijgt 2 kabels bij je installatiepakket geleverd, de korte kabel met het label ‘DSL’ moet je gebruiken om de modem aan te sluiten op het ISRA-punt. De andere kabel is een netwerk kabel en deze kan je gebruiken om apparaten op je modem aan te sluiten (TV Box, laptop etc).

 

Ik heb de kabel vervangen door eentje met 4 pinnen en plotseling begon de router groen te gloeien, ook het internetlampje. het probleem was de kabel, ik wacht nu op verbinding

 

moet de dsl-kabel 4 kleuren of 2 hebben? omdat ik heb gemerkt dat er 4 in de kast zijn en mijn DSL heeft er maar twee ??

Reputatie 6
Badge +2

Hey @daroo,

Kun je nog andere aansluitpunten vinden in huis, misschien in de meterkast? Zo ja, kun je testen of daar het internet wel wil werken? De eerste drie lampjes op je modem moeten dan groen zijn. Kun je geen verdere aansluitpunten vinden of werkt het allemaal niet, geen probleem, ik heb op de achtergrond alles in gang gezet om er voor te zorgen dat jij gewoon kunt genieten van je internetverbinding! Binnen enkele dagen wordt er contact met je opgenomen voor het maken van een afspraak.

 

kan iemand mij helpen alles aangesloten zoals het hoort, maar het internet werkt niet? is het signaal van het alarmsysteem actief?

 

Ik verplaats daar rustig niets. wat moet ik in dit geval doen?

Reputatie 7
Badge +18

@daroo .

Oh jeetje, excuus, deze kun je beter dicht laten en niet aan sleutelen. Dit is KPN eigendom.

Dan zal het probleem toch buitenshuis liggen. Wachten op een Moderator dus.

 

alle kabels gaan naar blauw en vervolgens naar aarde

 

Reputatie 7
Badge +18

@daroo

Om een bridge tap te voorkomen kan je eens in de meterkast kijken, als het goed is zit daar een PTT box en banaf daar zou één kabel naar één van die aansluitingen gaan. Kan je kijken naar welke hij gaat?

 

Zo zou de ISRA in de meterkast er uit moeten zien

 

 

 

Reageer