Sticky

[FAQ] Antwoord op veelgestelde vragen over T-Mobile Thuis!

• 17 mei 2017
  • 92 reacties
  • 391150 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 3653 reacties

Welkom Thuis op de Community

Heb je gebeld met de klantenservice van T-Mobile Thuis en ben je naar deze pagina verwezen? Dan zit je hier goed, dit topic is dé wegwijzer voor al jouw Thuis vragen!

ACTUEEL

INTERNET EN MODEM

VAN BESTELLING TOT INSTALLATIE

TELEVISIE

ADMINISTRATIEF

➡Staat jouw vraag niet in deze FAQ? Vraag het ons in een nieuw topic!

Via de links in dit topic kun je reageren op dat onderwerp. Kom je er niet uit, dan kun je hieronder reageren. Graag zelfs! Op de Community helpen T-Mobile en vele andere klanten je graag verder. Lees ook gerust de huisregels voor je post!

92 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@henkiekoopman @mjschw 

We zijn op de hoogte van deze problemen en in dit topic houden we je op de hoogte. Daar kun je ook reacties plaatsen.

Mijn internet is onlangs aangesloten én heeft maar voor 2 dagen goed gewerkt. Maar sinds gisteren heb ik geen internet meer. Gisteren heb ik gebeld met jullie afdeling maar kreeg te horen dat ik 7 werkdagen moet wachten tot er aan dit probleem gewerkt word. Maar hoe kan het dat de kabel én aansluiting prima heeft gewerkt en het nu niet meer doet? Voordat mijn internet het niet meer deed heb ik niks aan mijn bekabeling gedaan oid.

Het tweede en derde lampje van mijn Zyxel T50 modem staat uit en ik neem aan dat die groen horen te zijn. Ik heb het modem gerest, uitgedaan voor 10s en uiteindelijk de kabels opnieuw verbonden etc.

Kunnen jullie mij misschien uitleggen wat het probleem kan zijn? Vind het namelijk best vervelend dat ik een aantal dagen moest wachten voordat mijn internet werd aangesloten (ik was voorheen een tevreden Tele2 klant), vervolgens heeft het voor 2 dagen gewerkt en nu ligt het er compleet uit.
Hi Brain leuk dat ik nu antwoord krijg van je, maar ik heb afgelopen maandag 15-07-2019 telefonisch alles opgezegd zij vertelde mij dat dat niet kan omdat het probleem nog niet was opgelost.
Ik heb daarna aangetekent per brief opgezegd. Aangezien dat jullie mij niet de diensten waarvoor ik naar jullie toe ben gegaan kunnen leveren sta ik volkomen in mijn recht. En wat de kosten betreft die hebben ze nooit genoemd omdat ik niet op kon zeggen.
Sinds gister 't mobile thuis, 2 maanden geleden aangevraagd, nu denk je yes kan weer werken op internet.
Niet dus, aansluiting werkt niet.
Monteur krijgt 't zelf ook niet voorelkaar.
Krijg je te horen dat het nog een week kan duren.
Bel je de klant service, die zegt 't zelfde.
Ondertussen wel email gekregen dat 't werkt.
Nou dus niet.
Na 2mnd wachten kun je wel verwachten dat het werkt lijkt mij!
Reputatie 1

Het is al opgelost.

1.  Weever
Reputatie 7
Badge +8
Hi @RicardoW90, ik heb het voor je nagekeken en er lijkt iets niet helemaal goed te gaan met de toevoeging van het huisnummer op jouw adres. Is hier inmiddels al meer duidelijkheid over? Als ik nog iets voor je kan betekenen laat het dan zeker weten!

@Sathumax Ik ben bang van niet 🙂 Je ontvangt altijd een modem bij je bestelling. Mocht je deze neit gebruiken dan lekker in de doos laten zitten en op een veilige plek neerzetten met een sticker met in grote letters 'T-Mobile Thuis' er op zodat je hem terug kan sturen mocht je ons ooit verlaten maar daar gaan we natuurlijk niet van uit! 😉

Ik heb de kabel vervangen door eentje met 4 pinnen en plotseling begon de router groen te gloeien, ook het internetlampje. het probleem was de kabel, ik wacht nu op verbinding

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Bezzz, I’m happy to help! Did you connect the modem to the connection point where the cable comes in the building, the so called ISRA point or are you using a wall socket somewhere else? If this is the case then try connecting the modem directly to the ISRA with the right cable. You can see what an ISRA looks like here. If the modem is connected properly and still not working then let me know, then I will send a mechanic over to check the connection!

Reputatie 7
Badge +8

Hi @daroo, goed om te zijn dat het gelukt is! Je krijgt 2 kabels bij je installatiepakket geleverd, de korte kabel met het label ‘DSL’ moet je gebruiken om de modem aan te sluiten op het ISRA-punt. De andere kabel is een netwerk kabel en deze kan je gebruiken om apparaten op je modem aan te sluiten (TV Box, laptop etc).

zeer goed, alleen de DSL-kabel die ik ontving had twee pinnen, ik gebruikte mijn kabel met vier pinnen en nu werkt het internet. Met vriendelijke groet en bedankt voor de antwoorden

Beste T-Mobile, 

Sinds gisterochtend hebben wij geen internet meer in Almere. Het lampje op mijn modem blijft continu op rood staan en ook mijn TV doet het niet. 

Vanmiddag kwam er een update op het forum dat de verbindingen zijn hersteld in Almere. Na het resetten van mijn modem hebben wij nog steeds geen internet! 

Wat kan ik nu het beste doen? 

Verneem graag van jullie. 

Groet, Jim

Reputatie 7
Badge +6

Hi @JimStefano

Dan kijken we snel even verder! Zou je de zwarte media converter van de stroom willen halen? Daarna ook het modem. Wil je nu de haven tussen beide loshalen een daarna modem en MC weer op laten starten? Na 5 minuten kun je de kabel weer aansluiten tussen MC en modem. 

Helpt dat nog niet? Verander dan de schuifjes op de MC van 1 en 6 naar 3 en 4 of juist andersom. 

Helpt ook dat niet? Geef dan aan welke lampjes er branden op het modem en doorloop dit stappenplan: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/problemen/geen-bedraad-internet.

Reputatie 7
Badge +8
Hi @Seppiee, dat is een goede vraag. Het zijn eigenlijk altijd 1 van 3 dingen: Het modem zelf, het aansluitpunt in je woning of de verbinding vanuit de centrale. In dit geval krijgen we geen verbinding met de modem dus de oorzaak ligt waarschijnlijk in de modem zelf of het aansluitpunt. Ik heb er alle vertrouwen in dat onze monteur de oorzaak kan achterhalen!

Hi Sander, 

Dank voor je snelle reactie. MC en modem van het stroom gehaald en jouw instructies opgevolgd. Helaas zonder succes. Wat bedoel je precies met de schuifjes? Ik kan namelijk niks vinden op mijn MC, enkel een paar ingangen! 

Zie hieronder welke lampjes er branden. 

Groet, Jim

@Brian thanks voor je reactie, jullie monteur is net 10min binnen kijken en daarna weer weggegaan. Hij heeft het niet kunnen oplossen met een andere modem, maar een ticket aangemaakt bij KPN. Zij moeten het volgende week weer gaan oppakken, best zuur, nieuwe klant, anderhalve dag internet na aansluit-wachtperiode, eerste maand en aansluitkosten betalen, week wachten voor een monteur die 10min komt kijken voor internet en nu weer wachten op KPN om het hopelijk dan af te handelen. Ben benieuwd of ik volgende week wel internet heb..

Goedemorgen,

Ik zag dat er tweemaal een bedrag van mijn T-mobile thuis is afgeschreven en dat op de factuur van november is komen te staan. 
Ik ben hiervan niet op de hoogte gebracht? Zou wel fijn en netjes zijn als dit wel gebeurd. Als jullie om een storing niet kunnen afschrijven, prima. Laat het dan wel weten via een e-mail en niet zelf even een bedrag afschrijven. 

Uit nieuwsgierigheid ben ik benieuwd of dit juridisch mag? 

Gr.

Reputatie 7
Badge +7

Hi @gmkandan1985,

Welcome to the Thuis club and to our Community! :smile:

Thank you for your message and patience. Sorry to hear your internet isn't working properly. No worries though, I'll do my utmost to help you as much as possible. Internet is extremely important. You should have a solid connection too! First we check the most important things. - Check which lights are on on the modem. Does WAN or Internet not light up? Then disconnect the modem from the power for 10 seconds by unplugging the power cord. - Is it about WiFi and is the WLAN light not on? Then press the button "WLAN / WPS / Wireless / wifi" until the light comes on. - Are the lights on, but you are not connected? Then connect your computer directly to the modem with an internet cable on port 1 or 2 of the modem. If you have a Zyxel modem, it doesn't matter which port you connect the computer to. Does it still not work after this? Then follow this link: https://thuisservice.t-mobile.nl/internet-en-email/wel-wifi-geen-internet. This allows you to solve common problems. Hope this helps!

Reputatie 6
Badge +2
Hey @ess79,

Ik heb je gegevens erbij gepakt en inmiddels zie ik dat alles in gang is gezet om dit probleem voor je op te lossen. Zodra we een terugkoppeling ontvangen, nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op. In die tussentijd kun je gelukkig gebruik maken van de Unlimited Vouchercode als noodoplossing. Hulp is aanstaande!
Reputatie 7
Badge +8

Hi @JasperdeRijk, geen zorgen, we kunnen jouw gegevens voor je Thuis abonnement vinden aan de hand van je Community account. Een aantal bestellingen lijkt niet aan te zijn gekomen, we zijn er mee  bezig om dit op te lossen. Excuses voor de vertraging!

Nu 1.5 week tmt maar in totaal 2 dagen tv kunnen kijken storing zeggen ze dan kpn is met een oplossing bezig
Al 1 week 🤷🏻‍♂️🤦🏻‍♂️
Hoe zit het met de 14 dagen bedenktijd want ik krij te horen dat ik 10x 32.50 moet betalen als ik het op wil zeggen
Is dat normaal??
Reputatie 7
Badge +7

Hoi @JimStefano, op de Media Converter zit aan de zijkant (of onderkant/achterkant afhankelijk van hoe deze bevestigd en opgehangen is) een rood rechthoekje met 6 witte switches. Onderstaand een screenshot van de switches die we bedoelen:

Verander de swtiches op de MC van 1 en 6 naar 3 en 4 of juist vice versa. Dit moet helpen! 😁 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Jennus,

Daar heb ik wel een antwoord op!  Heb je onlangs van ons e-mails ontvangen? Wanneer je op een e-mail klikt dan zie je ook alle geadresseerde e-mails, waaronder die van jou en je T-Mobile Thuis e-mail adres.

Mocht je er niet helemaal uitkomen dan mag je mij gerust een privébericht sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan zoek ik gelijk je e-mail adres erbij. :smile:

Reputatie 6
Badge +2
Hey @MarysevM,

Dat is vreemd! Als het goed is zou je hetzelfde wachtwoord moeten kunnen gebruiken als op je modem. Hoe is je versterker aangesloten op je modem? Bekabeld of draadloos?
Wanneer je versterker bekabeld is aangesloten dan kan het inderdaad zijn dat je een ander wachtwoord ingesteld hebt gekregen.
Als je versterker draadloos is aangesloten dan kun je op het WPS knopje drukken, je versterker neemt dan automatisch hetzelfde wachtwoord over van je modem.☺️
Reputatie 2

Is er een storing op vast internet? Utrecht Leidscherijn, glasvezel 3544aw, krijg geen verbinding!

Reputatie 1

Ook storing wifi achterhoek maar volgens de site van t mobile werkt alles prima....ik zie al meldingen van gisteravond....raaaaar

Reageer