Beantwoord

Overstappen van Ziggo naar T-mobile thuis, ander aansluitpunt nodig door KPN?

  • 14 June 2019
  • 1 reactie
  • 1762 Bekeken

Ik heb mijn installatie pakket ontvangen, maar heb geen wifi (via telefoonstopcontact) volgens de klantenservice kan dat ook niet als ik nu Ziggo heb. Volgens haar is dit altijd zo. Waarom informeert T-mobile je niet daarover als je belt of je kan overstappen van Ziggo en vragen ze bij de aanvraag ook niet waar je nu zit.
Volgens de klantenservice was er geen probleem geweest als ik de overstapservice had gebruikt.
Nu moet KPN langskomen om een ISRA aansluiting te maken en hoeveel en of die kosten aan mij worden doorberekend dan de klantenservice mij gek genoeg niet vertellen.
Ook lukt dit pas begin juli en heb ik tot die tijd geen internet.
Kostenloos opzeggen nu mag ook niet, alleen als de monteur langs is geweest en de kosten heel hoog blijken te zijn om een ISRA punt aan te leggen, mag ik alsnog kosteloos annuleren.

Mijn vraag is, klopt dit echt? Is het zeker dat ik dus geen ISRA punt nu heb, kan het niet iets anders zijn.
icon

Beste antwoord door Marcel MCi 15 June 2019, 07:59

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +2
Hallo FemmeM,

Een beetje vreemd verhaal.
Het klopt dat T-mobile via een andere aansluiting werkt. Ziggo werkt via de coax-kabel, T-mobile via de telefoonlijn (DSL) of glasvezel.

Je spreekt over een "telefoonstopcontact", je hebt dus wel een dsl aansluiting in huis. De vraag is of dit ook het ISRA-punt is of dat deze elders zit. Zit het telefoonstopcontact in de woonkamer? Kan je daar een foto van maken en hier plaatsen. Zit er in de meterkast verder nog telefoonbedrading of wellicht het ISRA-punt?
Deze kan er zo uitzien:



Het kan ook zijn dat het signaal er nog niet op staat of dat e.e.a. nog niet goed is aangesloten.

Mvg.
Marcel

Reageer