Beantwoord

Vertraging van tien minuten in de uitzending (lokale omroep)

  • 17 August 2019
  • 11 reacties
  • 330 Bekeken

Bij het kijken naar de lokale omroep Landerd (828) of LOM (749) zie ik dat de tijd tien minuten achterloopt bij de werkelijke tijd. Kortom, het nieuws van bijvoorbeeld 18.00u begint nu om 18.10u.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Is dat op te lossen?
icon

Beste antwoord door Brian 15 November 2019, 12:22

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Hi @Manus54, dat is bijzonder, dus voor de duidelijkheid, het is niet de TV Gids die afwijkt maar de uitzending zelf heeft 10 minuten "vertraging?" Ik kan dit doorgeven aan onze technische dienst maar ik vermoed dat dit te maken heeft met de aanbieder dus ik weet niet hoeveel invloed wij hier op hebben. Laat het mij nog even weten, dan zet ik de melding graag door!
Ik heb bij de LOM geïnformeerd en zij waren hooglijk verbaasd.
Reputatie 7
Hi @Manus54, daar kan ik mij wat bij voorstellen 🙂 Zou je mij een privébericht willen sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer? Dan laat ik onze technische dienst hier naar kijken! Hier vind je hoe je een privébericht stuurt.

Helaas is er nog niets met dit probleem gedaan. 

Reputatie 7
Badge +1

Word het NPO nieuws door de lokale omroepen niet vertraagd na de uitzending uitgezonden vandaar de vertraging?  iets dat je ook ziet als de zelfde voetbalwedstrijd op zowel Fox (13) als Foxsport 1 is.

Nee. Nieuws bij LOM start om exact het hele uur. Daarbij staat de klok op kanaal 749 ook in beeld en die loopt zo' 10 minuten achter.

Reputatie 7
Badge +1

Viel me op dat bij diverse lokale omroepen de tijd niet synchroon loopt 

Reputatie 7

Hi all, we zijn hier verder ingedoken en de oorzaak ligt in de manier waarop de lokale zneders uitzenden (unicast). Dit is daarom neit iets dat we op korte termijn op kunnen lossen. Ik snap dat dit misschien niet het antwoord is waar jullie op hoopten maar ik wil dit graag eerlijk communiceren. Bedankt voor jullie meldingen hierover!

Bedankt voor het antwoord. Het blijft merkwaardig dat andere providers (Ziggo en KPN) dit probleem niet hebben.

Reputatie 1

Ter informatie; Abonnees van T-Mobile mogen van de Lokale Omroep Mill niet meedoen aan hun Telebingo omdat ze door de vertraging altijd tien minuten te laat hun bingo melden. Niet zo'n beste reclame als je dat leest in de huis aan huis kranten. Als enige provider in Nederland!! Het blijft onbegrijpelijk.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Dddbmt, bedankt voor het doorgeven van deze informatie. Er is bij Omroep Mill dus een vertraging in de uitzending merkbaar van tien minuten, begrijp ik dat goed? Ik ga dit meteen doorgeven en hoop dat er verbetering zal optreden. Indien de manier van uitzenden nog steeds de bottleneck vormt en Unicast een normale stream verhindert, zal ik nagaan of dit momenteel wel oplosbaar/aanpasbaar is. Sorry voor het ongemak!

UPDATE: dit ligt nog steeds aan de manier van uitzenden en is momenteel niet oplosbaar. Sorry voor het ongemak!

Reageer