Beantwoord

afwerking van de DSL aansluiting

  • 2 June 2023
  • 8 reacties
  • 147 Bekeken

Omdat ik er telefonisch niet door kom en ook per email geen antwoord krijg probeer ik via deze weg tot een oplossing te komen. (als nieuwe klant vind ik T-Mobile niet erg klantgericht!)

Probleem:

Guidion heeft een werkende DSL aansluiting opgeleverd maar de monteur heeft de aanslutiing van de KPN op onderstaande wijze achtergelaten.

Volgesn de monteur was de verbinding niet heel goed dus KPN moest langskomen om eea te verbeteren en opnieuw aan te sluiten. Guidion antwoord nu dat ik T-Mobile moet vragen om dit op te lossen. Zij kunnen geen monteur sturen zonder opdrachtbon.

Monteur Guidion heeft de lasdop verwijderd om eea aan te sluiten dus ik mag toch verwachten dat dit weer netjes in orde gebracht wordt??

Tot heden geen bericht van T-Mobile

 

 

 

icon

Beste antwoord door eric 22 June 2023, 11:22

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Maurice T 

De juiste wijze zou zijn dat de kabel van KPN gewoon recht is, korte telefoonkabel lassen aan de 2 draden waar signaal op staat, kapje op het ISRA punt en dat doosje aan de muur bevestigen.

Dat kan een KPN monteur wel in orde maken bij een volgende bezoek om de verbinding te controleren.

En de dunne telefoonkabel die naar de varkenssnuit gaat mag ook helemaal verwijderd worden, die kan ook problemen met de verbinding geven.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Maurice T, ik heb het meteen doorgezet naar onze technische afdeling!  Er wordt vervolgens zo snel mogelijk contact met je opgenomen. Als je dit in de gaten houdt, komt het helemaal goed! 😄 Groetjes, Ishana

op 3-6 bericht ontvangen dat er binnen 5 werkdagen contact wordt opgenomen.

We zijn nu op werkdag 8. 

referentienummer is: 63856027. Telefonisch kom ik er wederom niet door.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Maurice T, ik ben gelijk voor je gaan kijken.

Ik zie een reactie terug van onze techneuten van gisteren. Ze zeggen dat de lijn hersteld is en je online moet zijn. Aan je reactie te lezen is dit niet het geval. Wil je mij een terugkoppeling geven? 

Beste Tommie.

Als je mijn 1ste bericht zelf leest zie je dat mijn verbinding werkt.

Guidion heeft een werkende DSL aansluiting opgeleverd…...

Probleem is dat de medewerker van Guidion aangaf dat KPN de kwaliteit van de verbinding moest verbeteren. (lees de werkbon) en dat de verbinding/aansluiting van de lasdop is achtergelaten zoals te zien op de foto.

Hiervoor moet iemand langskomen om dit te herstellen

Reputatie 7
Badge +14

Het klopt dat alleen KPN het ISRA punt mag repareren, het is onderdeel van het koper netwerk infrastructuur.  Dat dit nodig is heeft de Guidion monteur ook goed gezien, hier kun je niet een gegarandeerd goede verbinding over leveren. Maar de verantwoordelijkheid voor deze gesloopte ISRA ligt bij de eigenaar van de woning. Dat de vorige huurder(s) dit hebben gedaan en niet jij betekend niet dat dit altijd kosteloos wordt hersteld.

Mochten er kosten worden voorgesteld dan kun je de huisbaas hierop aanspreken. De woning moet een deugelijke infrastructuur te hebben voor gas, water, licht en telecom. Het ISRA punt voldoet niet aan deze deugelijkheid en bij Ziggo ben je veel duurder uit,  dus dat is eigenlijk niet de gewenste situatie. 

Er worden diverse reacties geplaats die mijn vraag niet beantwoorden.

1, Mijn DSL aansluiting werkt

2.Tijdens het aansluiten heeft Guidion de lasdop opengemaakt om een nieuwe aanslutiing te voorzien omdat er een slechte verbinding was.. Guidion gaf aan dat er een monteur van KPN moest langskomen om de aansluiting in de lasdop terug te brengen in de oude staat. Dit staat ook op de werkbon vermeld.(zie foto huidige situatie ) Enige vraag aan T-Mobile is wanneer er een (KPN)monteur komt om dit te repareren. (kabels terugplaatsen in de lasdop of een andere oplossing voorzien) Ik neem tenminste aan dat als Guidion onderstaand situtaie  achterlaat dat T-Mobile dit oppakt. 

 

Reputatie 7
Badge +14
  1. Als de verbinding werkt dan is er op zich niets mis.
  2. Als je KPN al laat komen, dan zijn de reparatiekosten van het ISRA punt voor jou. Het ISRA punt is namelijk eigendom van KPN wat door de eigenaar van de woning  in het verleden “gesloopt is” Natuurlijk ziet het er dan beter uit, dat is wat de Guidion monteur ook bedoelde.

Mijn advies, zet iets voor het ISRA punt dat je het niet ziet en dan blijft het gewoon werken zoals het nu is.

Reageer