afwijzing verlenging abonnement

  • 27 November 2022
  • 5 reacties
  • 560 Bekeken

Na jaren klant zijn van T-mobile (inc T-mobile thuis) 

Vinden ze me nu opeens niet meer kredietwaardig.

 

Ik kreeg laatst een berichtje dat ik weer kon verlengen. Helemaal blij natuurlijk want dan kon ik weer een nieuwe telefoon uitkiezen. Tot mijn verbazing gaf t-mobile geen opties meer voor de oneplus toestellen. Erg jammer want ik ben erg fan geworden sinds ik bang Samsung over ben naar oneplus. Gelukkig kon dat wel via mobiel.nl dus geen probleem zo dacht ik.

Dus ik vraag de verlenging aan, krijg ik opeens een mail dat mijn aanvraag afgekeurd is. Sim-only was wel een optie. Dus ik gelijk aan de telefoon hangen met de klantenservice maar die konden mij uiteraard niet helpen want ze mogen niks inzien. 

Het punt is, bij deze telefoon is het maandbedrag minder dan ik nu heb, ik heb een bkr check gedaan en daar is niks op te zien, ik heb geen betaalachterstanden en ben meer gaan verdienen. Ik heb dit ook aangegeven bij de klantenservice. Ik moest maar een formulier opsturen (per post want digitaal is blijkbaar niet mogelijk??) En dan wachten op antwoord. 

Het mooiste is nog wel dat als het dus niet mijn fout is, maar het is de fout van t-mobile dan krijg ik een code en met die code moet ik dan naar een fysieke winkel om een abbo af te sluiten. 

Dus zelfs als het niet mijn fout is wordt ik wel beperkt in mijn mogelijkheden, wat dus ook in houd dat ik dan niet voor de nieuwe oneplus kan gaan. 

 

Dan vraag ik mij af of T-mobile mij überhaupt nog als klant wil als je het zo onnodig moeilijk maakt.

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Een telefoon op afbetaling aanschaffen welke aanbieder/telefoonwinkel dan ook brengt altijd mee dat er bepaalde kredietwaardigheden worden gecontroleerd.
In dit geval kan de afwijzing komen van mobiel.nl OF van Tmobile.

Toestel kopen en in 1 afrekenen is vaak een betere optie als het mogelijk is. En de kortingen die verstrekt worden bij de tussenhandel als mobiel.nl of phonehouse e.d. zijn vaak beter als direct bij de provider.

Het lijkt me niet dat er een beperking van mogelijkheden is maar dat deze optreden door de keuze voor het gewenste traject.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Urbanner 

Via mobiel.nl heb je t/m 10 euro per maand geen krediet check dus daarmee heb je een lagere bedrag dat je in 1 keer moet betalen als je dat wilt.

Je beschikt verder wel over een Nederlandse ID of paspoort?

Het punt is dat ik wel kredietwaardig ben. Ik heb geen schulden, geen negatieve bkr, geen openstaande rekeningen en verdien ruim boven de ondergrens.

Hier heb ik het ook met de klantenservice over gehad. Ze vonden het merkwaardig maar konden ook niet vertellen waarom het dan wel door t-mobile afgekeurd is. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Urbanner 

Heb je hierover ook contact gehad met de klantenservice van mobiel.nl? Misschien kunnen zij iets voor je betekenen.

@Urbanner

Heb je hierover ook contact gehad met de klantenservice van mobiel.nl? Misschien kunnen zij iets voor je betekenen.

Ik heb ook gebeld met mobiel.nl en zij geven aan dat het bij t-mobile ligt. Verder kunnen ze niet veel voor me betekenen.

Reageer