Contract annuleren

  • 14 August 2022
  • 10 reacties
  • 233 Bekeken

Ik sloot telefonisch een contract af voor een internetabonnement. Nog diezelfde dag bleek dat ik tijdens het verkoopgesprek verkeerd was voorgelicht (dat klinkt netter dan ‘voorgelogen'). Ik belde terug en mijn conclusie bleek helaas juist. Ik gaf dus aan mijn contract te willen annuleren. Het meisje aan de telefoon ging daar even mee bezig en gaf toen aan dat mijn contract was geannuleerd.

Ik werd wantrouwig toen ik daarvan geen bevestiging in de mail kreeg. Vandaag belde ik opnieuw, maar anders dan op de site staat waren jullie op zondag niet bereikbaar. Ik ging naar de T-mobilewinkel, maar daar konden ze naar eigen zeggen niet zien of mijn contract was geannuleerd of niet.

Zojuist ontving ik een mail dat er een modem is/wordt opgestuurd. Het contract is dus niet geannuleerd. Ik heb het vier dagen geleden afgesloten en ik wil het annuleren. Hoe moet ik dat doen? En zeg niet ‘bel de klantenservice', want dat werkt blijkbaar niet. Graag reactie.


This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Even uit interesse, wat was de onduidelijkheid tussen de 'verkoper' en jou?

Reputatie 7
Badge +1

Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van het afsluiten van een abonnement via de telefoon zeker bij een wat gecompliceerder als bij een internet abonnement geeft dit al gauw verwarring, zelf gebruik ik hiervoor altijd de site van de aanbieder.

Hierop kan ik dan op mijn gemak lezen wat de voor en nadelen wat het kost enz.

Even uit interesse, wat was de onduidelijkheid tussen de 'verkoper' en jou?

Ik zou op datum X online kunnen. Dat was voor mij belangrijk. Ik vroeg voor de zekerheid nogmaals: Dus ik kan op datum X internetten? Ja, zei ze. Toen moest ik een afspraak maken met een extern bedrijf dat de monteurs levert en de eerst mogelijke afspraak was pas 2 weken ná datum X. Ook toen ik aangaf dat mij was toegezegd dat ik op datum X online zou zijn.

Nieuw contact met de T-mobile leidde tot de reactie dat het "nu eenmaal zo is".

Zo doen we dus geen zaken. Wel knap van een bedrijf om nog voor de daadwerkelijke overeenkomst ingaat, het vertrouwen te verspelen, maar het is T-Mobile gelukt. Alleen nog “even” dat contract herroepen. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ronald___ 

Geen zorgen, je hebt tot 14 dagen nadat de monteur de router heeft geïnstalleerd de tijd om te annuleren, wacht even de reactie van een moderator af die kunnen je verder helpen.

Heb je in je community profiel bij bewerk profiel je klantnummer al ingevuld?

Hallo @Ronald___ 

Geen zorgen, je hebt tot 14 dagen nadat de monteur de router heeft geïnstalleerd de tijd om te annuleren, wacht even de reactie van een moderator af die kunnen je verder helpen.

Heb je in je community profiel bij bewerk profiel je klantnummer al ingevuld?

Had ik niet gedaan, maar nu wel. Dank voor de tip.

Ik wacht rustig af tot een moderator dit leest en e.e.a. oplost. :-)

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ronald___, de aanvraag is geannuleerd door mijn collega op 12 augustus jongstleden. De reden dat je hier nog geen bevestiging over ontvangen hebt, is omdat je technisch gezien tot 14 dagen na activatie de tijd hebt om een aanvraag te annuleren. In dit specifieke geval lijkt het erop dat de pakketinformatie en jouw opzegging elkaar gekruist hebben. Ik kan je verzekeren dat de aanvraag geannuleerd is. Kijk het eventjes aan en geef het tot vrijdag. Indien je dan nog geen papieren (of digitale) bevestiging van de annulering ontvangen hebt, stuur een berichtje in dit topic - dan ga ik er alsnog handmatig voor zorgen dat je een bevestiging krijgt.

Dank, @Jason . Ik wacht tot het weekend af.

Reputatie 7
Badge +16

@Ronald___ Heel graag gedaan, ik houd dit topic in de gaten! Een mooie week toegewenst! 👍

Dag @Jason , inmiddels is de week voorbij, maar ik heb nog altijd geen bevestiging ontvangen van het annuleren van het contract. Wel kreeg ik het verzoek om het opgestuurde modem terug te sturen. Dat heb ik gedaan. Maar een formele annulering heb ik dus nog altijd niet. Kan jij zorgen dat ik die in de mail krijg?

Reputatie 7

Hi @Ronald___,

Excuus voor het ongemak! De bevestiging wordt automatisch gegenereerd in ons systeem, maar ook ik zie deze op dit moment nog niet terug. Ik zie dat vandaag opnieuw ons systeem de bestelling zal ‘verversen’, wat betekent dat ik een vermoeden heb dat deze vandaag nog zal worden bevestigd. Mocht je na het weekend nog geen bevestiging binnen krijgen, maken we hier nogmaals werk van. Komt goed!