Vraag

Ik heb thuis geen 2G, 3G, 4G (lite+) mobiel netwerk via Sim Only abonnement (Unlimited Go 17.2)

Reputatie 2
Beste T-Mobile Moderator(s) en Klantenservice,

Sinds eind januari 2018 heb ik tot op heden geen mobiel netwerk + ontvangst meer via T-Mobile Sim Only (Unlimited Go 17.2) abonnement via (nano) SIM kaart als ik binnen in huis (mijn woonadres) ben. Via een internetprovider kan ik bijvoorbeeld thuis alleen op Wi-Fi verbonden zijn met mijn huidige smartphone.

Ik kan alleen op mobiel netwerk (2G,3G en 4G [Lite+] als ik buiten uit huis ben.

Daarvoor heb ik al eerder een melding gemaakt voor de dekking / netwerkstoring en ik heb reeds een toen al een nieuw (nano) SIM kaart aangevraagd en die is inmiddels ook geactiveerd.

Toestel getest, terug ingesteld naar de fabriekinstelling.. Software geupdate.. Helaas geen effect en het resulaat blijf voor alsnog hetzelfde.

Mijn volgende vragen: Omtrent mijn huidige T-Mobile abonnement.

1. Heb je voor Sim Only abonnementen (Alleen voor Unlimited Go 17.2) een Router/Modem nodig voor mobiel netwerk [ 2G, 3G, 4G (lite+) ] voor thuis?

2. Zo ja? Wat gaat dat kosten?

3. Zo nee? Als alles geregistreerd staat via (nano) SIM kaart, waardoor komt het dat ik tot op heden nog steeds geen verbinding +ontvangst meer heb via mobiel netwerk vanaf mijn woonadres (binnen huis)?

4. Hoe vaak of hoeveel keren worden de zendmasten gereset? dagelijks, wekelijks, maandelijks of jaarlijks?

Bij voorbaat dank.

6 reacties

Niet heel handig om je telefoonnummers hier te vermelden. Ik wil je adviseren om deze weg te halen.
Reputatie 5
Badge +17
Als je buiten wel goede dekking hebt, en binnen niet, dan ligt het aan de isolatie van je huis. T-Mobile kan hier -helaas- niet zo veel aan doen.

Als je mobiel internet hebt op je telefoon, hoef je geen aparte 4G router/modem er voor aan te schaffen.
De zendmasten worden alleen gereset als er problemen zijn.

Zou je misschien je postcode in een privé bericht naar mij toe sturen? Dan kan ik het één en andere nakijken.
Reputatie 2
Pilovali schreef:

Als je buiten wel goede dekking hebt, en binnen niet, dan ligt het aan de isolatie van je huis. T-Mobile kan hier -helaas- niet zo veel aan doen.

Als je mobiel internet hebt op je telefoon, hoef je geen aparte 4G router/modem er voor aan te schaffen.
De zendmasten worden alleen gereset als er problemen zijn.

Zou je misschien je postcode in een privé bericht naar mij toe sturen? Dan kan ik het één en andere nakijken.

1. Privè bericht is verstuurd.

2. In mijn huis hebben wij geen isolatie en daarnaast is het onveranderd gebleven. Tot aan eind december vorig jaar (2017) had ik geen probleem mee gehad met mobiel netwerk via mijn huidige T-Mobile abonnement en hij werkte gewoon correct.

3. Over zendmasten. Duidelijk en helder.
Reputatie 5
Badge +17
Ik heb even gekeken, en er zijn geen bekende storingen.
Zou je eens willen proberen om je simkaart in een ander toestel stoppen en testen al het dan beter is? Welke telefoon heb je?
Reputatie 2
Pilovali schreef:

Ik heb even gekeken, en er zijn geen bekende storingen.
Zou je eens willen proberen om je simkaart in een ander toestel stoppen en testen al het dan beter is? Welke telefoon heb je?

Ik heb een BlackBerry 10 toestel met 4G ondersteuning ( BlackBerry Passport ) .
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Ginowine,

Bedankt voor je aanvullende gegevens en Pilovali bedankt voor het meedenken en meekijken!

Ik ben gelijk voor je gaan kijken wat het resultaat was van het onderzoek dat onze collega's hebben gedaan. Het onderzoek is inmiddels afgerond, dus stuur ik je een privébericht met meer informatie. 🙂

Reageer