Vraag

Klacht iPhone X 64 GB Zwart


Beste TMobile medewerkers,

Op 15 november heb ik een abonnement aangeschaft met een iPhone X als nieuwe klant zijnde.
Collega's van mij hadden problemen met de iPhone X tijdens het bellen, gesprekken vielen weg of de andere kant was onverstaanbaar.
Zelf belde ik nauwelijks met mijn iPhone X maar afgelopen tijd heb ik gemerkt dat ik hetzelfde probleem heb als mijn collega's.
Ik weet dat een collega van mij terug gegaan is naar TMobile met het zelfde probleem en daar werd de iPhone X per direct omgeruild voor een nieuwe, dit bleek een bekend probleem te zijn en de standaard procedure was dat de iPhone werd omgeruild tot het defect zich niet meer voor deed.
Nu ben ik al een tijd aan het bellen met de klantenservice maar zij geven aan dat deze procedure gestopt is per 7 april, zij verwezen me naar de winkel maar daar werd mij hetzelfde verteld.
De winkel gaf aan dat ze het toestel op konden sturen ter reparatie en dat ik hem dan 2 weken kwijt zou zijn.
1. dit is een no go want ik kan niet 2 weken zonder mijn toestel
2. uit ervaring weet ik dat als ze een toestel opsturen dat ze hem gaan proberen te repareren of een refurbished toestel aanbieden.

Wat ik erg vervelend zou vinden is dat voorheen klanten die rond dezelfde datum de iPhone X hebben gekocht wel een nieuw toestel kregen en ik anders behandeld zou worden en een afgedankt of ex-defect product zou moeten accepteren.

Mijn oplossing is dat ik alsnog een nieuw vervangend toestel krijg of mijn aankoop bedrag terug gestort wordt.

21 reacties

Reputatie 5
Badge +15
Hoi Reaguur,

Allereerst wil ik je meteen laten weten dat ik er voor je ingedoken ben! Ik kan me goed voorstellen dat dit zuur is, dus wij nemen jouw klacht echt serieus.

Ik kan je natuurlijk niet beloven dat dezelfde oplossing die jouw collega aangeboden heeft gekregen op jou wordt toegepast, omdat dit inderdaad niet meer de huidige procedure is. Uiteraard gaan we er wèl voor zorgen dat dit wordt opgelost, of het nou met een reparatie is of via een andere weg. Ik heb even overleg gehad met mijn collega die hier meer over weet en hij had een goed punt: het is vreemd dat jij en jouw collega's hetzelfde probleem ervaren, terwijl het een niet-veelvoorkomend probleem is. Het kan hierin dus ook gaan om een andere oorzaak, bijvoorbeeld een dekkingsprobleem. Om dit verder te onderzoeken, heb ik deze klacht doorgezet naar onze Handset Specialisten. Ik heb de situatie aan hen uitgelegd en verzocht dit voor jou uit te zoeken. Hou dus je telefoon in de gaten, want het kan zijn dat zij binnenkort contact met jou zoeken!

Voor nu is het dus even afwachten, maar weet dat jouw vraag in behandeling is en dat wij ons best doen het goed voor jou op te lossen!

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, laat het me dan gerust weten. 🙂
Beste Jaimy,

Zojuist ben ik terug gebeld door de klantenservice, jouw collega stond me netjes te woord en heeft met mij besproken of dit een dekkingsprobleem of toestel probleem is.
Er is vastgesteld dat het probleem aan mijn iPhone X ligt en niet aan de dekking hier in de buurt.
Mevrouw adviseerde me wederom om het toestel op te sturen ter reparatie en had nog even nagecheckt of het toestel voor nieuw werd omgeruild in het proces of refurbished.
Helaas zoals ik al dacht kwam het uit op een refurbished omruil.
Waarmee ik dus niet akkoord ga, vind het nog steeds apart dat ik allemaal deze work-arounds moet doen terwijl ik op internet ook veel positieve reacties lees over per directe omruil binnen T-Mobile.
Maar goed, procedure is veranderd dus dat kan ik begrijpen.
Wel ben ik benieuwd hoe dit nu opgelost gaat worden.
Beste T-Mobile medewerkers,

Helaas ervaar ik hetzelfde probleem met mijn iPhone X als Reaguur.

Ik heb contact gehad met de klantenservice en die hebben mij doorverwezen naar een T-Mobile winkel. Eenmaal in de winkel ben ik doorverwezen naar de Apple store terwijl mijn telefoon hier niet vandaan komt en Apple er niets aan kan doen omdat het probleem enkel nog speelt bij T-Mobile.

Ik heb dit aan de medewerker uitgelegd en er werd mij lacherig verteld dat ik maar een nieuwe SIM kaart moest proberen.

Ik voel mij als klant niet serieus genomen omdat ik een toestel aanschaf van +/- €1100 die niet naar behoren functioneert waarbij ook nog eens een toestelverzekering afgesloten is van €15 per maand.

Ik ben een tijd geleden benaderd om mijn telefoon om te ruilen voor een refurbished toestel maar ben hier niet mee akkoord gegaan omdat ik gewoon verwacht dat er een nieuw toestel teruggegeven kan worden.

Ik hoop dat we hier uit kunnen komen.

Mvg,
Nigel
Reputatie 5
Badge +15
Hoi Reaguur,

Fijn dat je gister al meteen door mijn collega bent teruggebeld! Ik kan me supergoed voorstellen dat je baalt van de situatie. Ik kan je wel zeggen dat je er vanuit kunt gaan dat wij jou niet laten gaan tot je een goed werkend toestel hebt - natuurlijk wil ik ook dat jij gewoon goed kunt bellen en kunt genieten van je telefoon!

Na het opsturen ter reparatie, zal het probleem geanalyseerd en verholpen worden en vervolgens zal een goedwerkend exemplaar naar jou teruggestuurd worden. Je kunt jouw toestel heel makkelijk via deze pagina aanmelden ter reparatie. Wij zorgen er dan voor dat het toestel bij jou wordt opgehaald, binnen 10 dagen wordt behandeld en vervolgens weer bij jou wordt afgeleverd!

Hi Nigel,

Ik ben blij dat je hier je verhaalt plaatst, want ik vind het ontzettend jammer dat je je zo hebt gevoeld in de T-Shop en de Apple store en wil jou hier op de Community laten zien dat dat niet is waar we voor staan. Wij nemen onze klanten erg serieus en doen er altijd alles aan om vragen of problemen zo goed mogelijk op te lossen!

Net als bij Reaguur kan ik je verzekeren dat je een goed werkend toestel terug zult krijgen wanneer je deze opstuurt ter reparatie. Ik gaf het hierboven ook al aan, maar je zult jouw toestel razendsnel weer in handen hebben na een reparatie. Ik weet zeker dat je geen spijt zult hebben van het opsturen! Daarna zul je namelijk weer supergoed kunnen bellen. Hier ook voor jou nog even het linkje naar de reparatiepagina.

Ik hoop dat dit voor jullie beiden voor meer duidelijkheid heeft gezorgd! Mochten jullie toch meer vragen hebben, stel ze dan hieronder. Zoals jullie vast hebben gemerkt, beantwoord ik ze graag voor jullie!
Hey Jaimy.

Opzich een mooie oplossing alleen verranderd dit niets aan wat mij voorheen verteld is en mijn huidige probleem.
Mijn toestel is los gekocht voor 1100 euro zonder krediet en is standaard geleverd met een calling probleem.
Het verhaal dat mensen waarmee ik gesproken heb hetzelfde probleem hadden en die wel per direct een nieuw toestel kregen stoort mij nog het meeste.
Ik wens geen refurbished toestel, ik eis een nieuw toestel, aangezien ik gelijk behandeld wil worden als andere klanten.
Bedankt voor de moeie en snelle reacties !
@Reaguur,

je hoeft niet akkoord te gaan met een refurbished toestel als het een fabricagefout betreft, T-Mobile mag echter wel eerst het product kosteloos proberen te laten repareren zonder dat je daar veel last van ondervindt. Mochten ze het product niet kunnen repareren of willen ze geen nieuw toestel leveren ter vervanging kan je volgens het consumentenrecht de koopovereenkomst ontbinden daar het hier een bekend probleem betreft met dat type toestel. De verkoper blijft verantwoordelijk dat jij een deugdelijk product ontvangt.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Reaguur,

Het is begrijpelijk dat je liever had gezien dat het toestel direct werd omgeruild, maar deze procedure is niet meer van kracht. We moeten dus gaan kijken hoe we dit kunnen afhandelen, anders blijf je met dit probleem zitten. Hier wil ik dan ook graag meer uitleg over geven!

In dit geval zal het toestel uiteindelijk toch naar het reparatiecentrum moeten worden opgestuurd. Ik snap dat je graag jouw toestel niet lang wilt en kunt missen. De toestellen van Apple hebben op dit moment een gemiddelde reparatietijd van 8 werkdagen. Je hebt het toestel dus behoorlijk snel weer in handen! Wellicht heb je zelf nog een reservetoestel in de kast liggen voor dit soort noodgevallen of anders is er misschien wel iemand in jouw omgeving van wie je even een week een toestel kunt lenen? Je hoeft dan in ieder geval niet onbereikbaar te zijn tijdens de reparatieprocedure!

Op dit moment kan ik geen uitspraak doen over de uitkomst van de reparatie, aangezien de onafhankelijke reparatiedienst degene is die het probleem moet onderzoeken. Zij nemen hier tussendoor sowieso contact met je over op, om de uitkomst van het onderzoek persoonlijk met je door te nemen. Het kan dan zijn dat het toestel gerepareerd wordt of, als er geen oplossing voor is, dan wordt het toestel omgeruild. Ik kan je garanderen dat de toestellen waar het om gaat tot in de puntjes zijn getest, gecontroleerd en niet onderdoen voor de nieuwe toestellen. Je kunt er dus op rekenen dat je een gelijk toestel ontvangt, in het geval van een omruiling. Eigenlijk zelfs een beter toestel, want met dat toestel zou je dan wel probleemloos kunnen bellen! 😉

Het is in dit geval dus in ieder geval zaak om de eerste stap te zetten en het toestel aanmelden ter reparatie. Dan ben je in ieder geval op de goede weg en is het probleem met het bellen ook spoedig opgelost!
Bedankt voor je reactie David,
Ik zal hem op goed vertrouwen deze week opsturen in een T-Shop.
Ben ik instaat om het toestel te weigeren als mij toch een refurbished toestel wordt aangeboden inpv een nieuw?
Je snapt wrs dat dit echt niet kan bij een nieuw toestel.
Echt absurd slechte service, 100 x van t kastje naar de muur gestuurd worden. Overal vage verhalen, te hore krijge dat 2 weken geleden nog toestelen worden omgeruild en dat ik hier net buiten val door procedure verrandering. Waardeloos.
Reputatie 2
Badge
Ik blijf het zelf inderdaad ook heel vreemd vinden dat winkels (en niet alleen T-Mobile, Apple doet dit blijkbaar zelf ook) dat toestellen binnen de garantie vervangen worden door een refurbished toestel. Volgens mij mag je dit weigeren en vragen om een nieuw toestel. Dit heb ik teruggevonden in dit artikel waar een rechtzaak en een aflevering van Kassa erbij gehaald worden.
Paar dagen geleden belde de klantenservice mij met de mogelijkheid om alsnog me toestel om te ruilen voor een nieuwe.
Ondanks al het gebeuren ben ik zeer tevreden geholpen, heb nu 2 dagen mijn nieuw toestel en heb tot nu toe geen problemen ontdekt.

Super tevreden met de service, hartelijk bedankt T-Mobile.
Reputatie 5
Badge +15
Yes, top om te lezen Reaguur! Leuk ook dat je het hier nog even deelt!!

Fijne zondag nog enne, je weet ons te vinden mocht je in de toekomst nog vragen hebben. 😃
Toch bijzonder dat de problemen nog steeds niet zijn opgelost. Ik ben ook al ruim een maand bezig met het oplossen van dit probleem. Wanneer ik de reacties lees snap ik nu wel waarom het niet gemakkelijk kan en er gelijk om omruiling gedaan wordt. Mijn iPhone X is niet te verstaan en k krijg hier steeds veel commentaar op, bellen doe ik nu maar via whatsapp of FaceTime audio. Het is een zakelijk contract en ik kan niet lang (8 werkdagen is niet snel) zonder toestel daarnaast is het bizar dat een bekend probleem van een nieuw toestel op deze manier opgelost moet worden.

Ik zal mijn telefoon volgende week toch maar opsturen maar vind dit een ongelooflijk slechte service, zoals ik begrijp is de kans groot dat er een gerefurbished toestel terug komt. Zoals ik hier ook al lees ga ik daar uiteraard niet mee akkoord dus ben heel benieuwd.
Jaimy, wat moet ik doen?

Ik heb hetzelfde probleem als duizenden andere iPhone X en iPhone 8 eigenaren..... het netwerk van T-Mobile werkt niet bij deze toestellen. Echter heb ik een groter probleem. Ik heb de iPhone 8 gekocht bij de Mediamarkt en heb een Sim Only abonnement bij Simpel, zij gaan via jullie netwerk. De Mediamarkt stuurt me door naar Apple Care, die me vertellen dat het een netwerkprobleem is en dat het dus niet gerepareerd kan worden. Ik wil dus graag een ander abonnement afsluiten omdat andere netwerken wel werken bij de iPhone 8, maar ik zit vast aan dat contract van Simpel...... ik heb er niks aan kunnen doen dat ik een contract heb afgesloten van 2 jaar waarin ik de mogelijk had moeten krijgen om te kunnen bellen! Ook stond er nergens iets over in de voorwaarden, dus ben ik onvolledig geïnformeerd. Nu moet ik dus tot 2020 wachten om mijn abonnement af te sluiten omdat ik het ook niet kan afkopen bij Simpel. Kunnen jullie iets regelen dat ik van het abonnement afkom? Lijkt me wel een reeële vraag......
Reputatie 4
Badge
Simpel zal zelf het probleem bij tmobile moeten aankaarten en niet jij.
Je zal in dit geval bij Simpel moeten zijn, want daar heb je je contract. Als netwerk niet goed functioneert en Simpel doet er niks aan, moet je je contract laten ontbinden vanwege wanprestatie aan de kant van simpel.
Waarschijnlijk zullen ze tegensputteren en dan wordt het tijd voor je rechtsbijstandverzekering of rechtswinkel.
Reputatie 6
Badge +13
Beste Maud zou je je aan de forum regels willen houden en niet je verhaal overal willen delen maar het bij 1 topic willen houden?
Verder ben ik bang dat T Mobile niks voor je kan doen omdat zei niet jouw provider zijn je zult je zoals je al vaker is gezegd tot simpel moeten richten.
Reputatie 4
Badge
https://www.rtlnieuws.nl/technieuws/honderden-klanten-t-mobile-kunnen-niet-bellen-met-iphone-x
Ik zou met dit verhasl naar mediamarkt gaan. Zij zijn de verkopende partij, dus verantwoordelijk.
Anders je rechtsbijstand inschakelen of naar de rechtswinkel.
Apple iphone X (4 weken oud) Gesprekken vallen weg of bouwen niet op (op de zuid as in Amsterdam dicht bevolkt maar ook elders) Wat blijkt het moederboard moet worden aangepast. T-mobile weet allang van het probleem! Dan ben je je telefoon voor twee weken kwijt. En toch gaan ze door met de verkoop en verlenging van abonnementen. De klantenservice verwijst naar Apple. Alsof de garagehouder zegt ja de auto die u bij mij kocht rijdt niet maar u moet bij Volkswagen zijn in Duitsland!! Een schande dat deze deze praktijken worden toegestaan honderden gedupeerden. Ik wordt nu gedwongen een telefoon te kopen (Mijn oude 7plus is verkocht). T-Mobile had tenminste voor degene die ze hebben gedupeerd een leentoestel kunnen aanbieden. Dit wordt mijn laatste contract met dit bedrijf!
Goedemorgen,

Ik heb dezelfde klacht. Maak ik een nieuw topic aan of gaan we hier verder?

Inhoudelijk: Al jaren tevreden klant, zodra beschikbaar (eind september 2017) een nieuwe iPhone 8plus besteld. Meteen al klachten dat het gesprek vervormde en veelvuldig wegviel. Geluid vreemd, ook aan mijn kant. Gemeld bij T-mobile klantenservice. Klantenservice bevestigde de problemen (meneer u bent niet te verstaan) en stelde voor de sim te vervangen, "want die was al heel oud". Dat is gebeurd. Klachten bleven. Dat is gemeld. Gevraagd of ik een log kon bijhouden waar en wanneer de problemen zich voordeden om dat terug te koppelen. Nou dat was makkelijk: elk gesprek, in binnen en buitenland, maar wel weer een paar weken verder. Inmiddels zelf uitgevonden dat het om een groot bekend, lastig op te lossen probleem gaat. Weer met T-mobile contact; dan zullen we uw toestel moeten repareren. Niet mee eens, hoe repareren als niet bekend is wat het probleem veroorzaakt? Misschien te verhelpen met een software update? Sofwareupdate afgewacht, geen verbetering. Na de mei-vakantie vastberaden om nu het probleem op te lossen, weer contact met consumentenservice. "Meneer, u bent niet te verstaan, de verbinding is erg slecht" "U moet echt het toestel ter reparatie aanbieden. Bent het toestel ongeveer 2 weken kwijt, maar vaak gaat het sneller hoor." "Nee, geen vervangend toestel. Dat moet u zelf regelen" Bijzonder ontevreden met de gang van zaken, toch mijn toestel ingeleverd. Wel een back-up gemaakt van mijn telefoon, maar niet apart van whatsapp dus (in mijn geval) 10 dagen historie kwijt. Balen. en uren verder voordat ik weer thuis was en mijn tijdelijke telefoon grotendeels ingericht.
2 weken later, uw toestel is gereed. Niet te repareren.U krijgt een ander toestel. Krijg ik een toestel in bubbeltjesplastic mee. Langzaam drong door dat het een refurbished toestel moest zijn! Ik terug om dat te verifieren; refurbished toestel inderdaad. Gevraagd om een kopie van het begeleidende schrijven dat ze na ondertekenen hadden gehouden. Kopie gekregen. Onder protest alles weer ingericht. Ondanks alle voorzorgsmaatregelen weer 2 weken whats-app historie kwijt. Wat denk je: zelfde klacht. Het is wel degelijk een ander toestel, ander imei nummer, maar hetzelfde probleem. Gemeld bij klantenservice; "heel uitzonderlijk meneer, u bent trouwens niet te verstaan, maar we kunnen u alleen aanbieden om het toestel opnieuw ter reparatie aan te bieden ..." Nou dat doen we dus niet. Ik heb aan alle spatzes meegewerkt, alles voor mijn rekening. Het is de hoogste tijd dat T-mobile initiatief neemt en het probleem oplost.

En de oplossing is heel simpel; stuur mij een nieuwe, goed werkende iPhone 8 plus, dan kan ik mijn telefoon opnieuw inrichten, daarna stuur ik mijn iPhone retour. Bovendien verwacht ik een aantal maanden abonnenementskosten retour en een excuses. De voorgestelde; "bij hoge uitzondering mag ik u 1-malig een korting van 10 euro aanbieden" is een belediging.

Ik begrijp niet dat T-mobile haar klanten zo lang laat spartelen. Los het probleem op, zeker als het om een bekend probleem gaat.
Mee eens en men gaat door de abonnementen met 8 8plus en X te verkopen daarmee moedwillig het risico nemend klanten te duperen. Dat dit nog kan anno 2018. Mooie klus voor Radar, consumentenbond. Wel een tevredenheidsenquete sturen na het gesprek met de "help" desk het plaatje zegt meer dan 1000 woorden. Schande t-mobile

Reputatie 6
Badge +13
@aveldt Dat ligt niet aan de X dat ligt ergens anders aan dat smsjes niet willen verzenden geen idee waar maar zelfs mijn oudje een 5s op pre paid vind dat stom.
Ik had dat probleem ook toen ik netjes was geholpen en dat wilde terug smsen maar het lukte dus niet.
Dit is meer ironisch bedoeld. Ga vanmiddag kijken of de Apple store mij kan helpen. Kan niet twee weken zonder telefoon.

Reageer