Vraag

Onbereikbaar zijn en geen internetverbinding


  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb sinds een aantal maanden een sim only abo. Echter ben ik geen blije gebruiker. Ik heb constant last van een wegvallende internetverbinding op mijn mobiel. Als mensen mij proberen te bellen krijg ik vaak te horen dat ze geen contact kunnen maken. Ze horen gewoon niks. Ik krijg constant smsjes binnen dat ik een gemiste oproep heb. Op mijn mobiel zie ik niks want ik heb geen goede verbinding met het netwerk. Ik heb diverse keren contact met de klantenservice. Ondanks hun onderzoeken blijft het ONBEREIKBAAR zijn constant een issue tot vervelends toe. Sinds een aantal dagen heb ik een nieuwe mobiele telefoon en had de stille hoop dat alles zou verbeteren. Helaas is dit niet het geval en blijven de problemen mbt bereikbaarheid, internetgebruik via soc media apps etc zich voordoen. Ik heb een nieuwe simcard besteld als laatste redmiddel want ik ben er nu echt klaar mee. Ik ondervind meer last dan vreugde van mijn abonnement en vraag me af hoe dit voor eens en altijd opgelost kan worden. Dank en groet, Pieter

16 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hi Pieter,

Dat klinkt verre van goed, dus laten we daar inderdaad zo snel mogelijk een definitieve oplossing voor vinden!

In ons systeem zie ik terug dat er al regelmatig contact is geweest en dat er van alles gecontroleerd is. Ervaar je dit probleem overal of is het echt een locatiegebonden probleem? Aan jouw bericht te lezen denk ik overal, maar wil het toch uitsluiten. Een nieuwe simkaart kan ook zeker een optie zijn, zeker wanneer je het probleem overal ervaart én het toestel al gecontroleerd is. Ik ben dan ook heel erg benieuwd wat voor resultaat de nieuwe simkaart oplevert! Je kunt dan ook een kruistest uitvoeren, dus jouw simkaart in een andere telefoon en andersom. Dan weten we ook weer meer!

Als het geen effect heeft, dan zien we jouw reactie graag tegemoet, zodat we dit verder op kunnen pakken!
Beste David, bedankt voor je reactie. Ik heb net de nieuwe simcard ontvangen en ga deze activeren en kijken hoe de komende dagen verlopen mbt verbinding etc. Wordt vervolgd.
Groet,
Pieter
Beste David of l.s.

Helaas ondervind ik nog steeds de problemen zoals eerder gepost.

Voornamelijk op mijn thuisadres maar ook op andere plaatsen in de stad heb ik last hiervan.

Wat gaan jullie voor mij doen?
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Pieter,

Jammer dat de nieuwe simkaart geen effect heeft! :S

Heb je ook al een kruistest uitgevoerd? Op deze manier kom je er namelijk achter of er misschien iets defect is aan het toestel. De dekking in Amsterdam is namelijk buitengewoon sterk en stabiel, dus het is opmerkelijk dat je het probleem op verschillende plekken in de stad ervaart. Als de simkaart het in een andere telefoon wel goed doet en een andere sim in jouw telefoon niét, dan ligt het aan het toestel. In dat geval kun je deze stappen doornemen om te kijken of een reparatie te voorkomen is.

Werkt de simkaart in een ander toestel ook niet goed, maar de andere sim wél goed in jouw toestel, dan kan het aan het netwerk liggen. Dit kan bijvoorbeeld zijn door de bouw van jouw huis. Dit verklaart dan niet direct waarom het op andere plekken ook fout gaat, maar misschien is het daar druk of net wat meer afgelegen. In dat geval kun je via onze dekkingskaart een melding indienen. Onze netwerkspecialisten gaan dan voor je nakijken wat er precies aan de hand is en hoe we dit voor jou kunnen oplossen!

Als je nog vragen voor ons hebt, dan weet je ons natuurlijk ook te vinden! 🙂 We helpen je dan graag verder!
Hallo David,

Dank voor je reactie.
De kruistest heb ik niet kunnen uitvoeren omdat ik geen ander mobiel tot mijn beschikking heb.

De nieuwe simcard zit in een gloednieuwe iPhone dus aan de telefoon kan het niet liggen.
Mijn andere iPhone heb ik tot twee keer toe laten checken bij de Apple Store en zij hebben niks gevonden wat problemen veroorzaakte dus het ligt echt aan het netwerk.

Ik heb diverse keren nu ook een zogenaamde Field Test mode gedaan en de waardes die deze aangeven zowel binnenshuis als op straat zitten tegen de -113 en -120 aan terwijl voor een goede verbinding minmaal -80 -100 wordt aangegeven.

Ik heb eerder een melding gedaan via de dekkingskaart en een netwerkspecialist kon toen ook geen uitsluitsel geven.

Dus mijn vraag is wederom aan jullie: hoe gaan jullie dit oplossen want zo kan ik niet goed gebruik maken van jullie diensten.

groet,

Pieter

David schreef:

Hoi Pieter,

Jammer dat de nieuwe simkaart geen effect heeft! :S

Heb je ook al een kruistest uitgevoerd? Op deze manier kom je er namelijk achter of er misschien iets defect is aan het toestel. De dekking in Amsterdam is namelijk buitengewoon sterk en stabiel, dus het is opmerkelijk dat je het probleem op verschillende plekken in de stad ervaart. Als de simkaart het in een andere telefoon wel goed doet en een andere sim in jouw telefoon niét, dan ligt het aan het toestel. In dat geval kun je deze stappen doornemen om te kijken of een reparatie te voorkomen is.

Werkt de simkaart in een ander toestel ook niet goed, maar de andere sim wél goed in jouw toestel, dan kan het aan het netwerk liggen. Dit kan bijvoorbeeld zijn door de bouw van jouw huis. Dit verklaart dan niet direct waarom het op andere plekken ook fout gaat, maar misschien is het daar druk of net wat meer afgelegen. In dat geval kun je via onze dekkingskaart een melding indienen. Onze netwerkspecialisten gaan dan voor je nakijken wat er precies aan de hand is en hoe we dit voor jou kunnen oplossen!

Als je nog vragen voor ons hebt, dan weet je ons natuurlijk ook te vinden! 🙂 We helpen je dan graag verder!

Reputatie 6
Badge +16
Hoi Pieter,

Bedankt voor het delen van je bevindingen. We willen dit heel graag voor je oplossen!

Ik begrijp goed dat je er van uit gaat dat jouw nieuwe iPhone goed werkt. Daar gaan wij ook van uit, echter kunnen we niet uitsluiten dat de combinatie van jouw iPhone en de simkaart van T-Mobile samen niet goed werken. Daarom is een kruistest wel nodig. Als je geen toestel tot je beschikking hebt, dan kan je ook langs één van onze T-Mobile Shops, zij helpen je hier graag bij. Of misschien heeft iemand in je omgeving een toestel die je even kan gebruiken tot je een test hebt uitgevoerd.

Als je simkaart wel in een ander toestel werkt dan zal je iPhone toch ter reparatie aangeboden moeten worden. Neem daarvoor een kijkje in dit topic zoals David aangaf.

Ik ben erg benieuwd naar je reactie Pieter!
Beste Issam,

Dank voor je reactie.

Ik raak nu een beetje geïrriteerd want er wordt geen oplossing geboden voor mijn problemen anders dan dat ik een kruistest moet doen, een gloednieuwe iPhone die mogelijk toch gerepareerd moet worden, langs een shop gaan.

Daar zit ik niet op te wachten.

Mijn problemen doen zich al hele lange tijd voor. Ik heb talloze smsjes etc om aan te tonen dat het netwerk hapert.

Diverse meldingen gedaan via verschillende kanalen zonder blijvende oplossing.

Jullie leveren een wanprestatie en nemen geen verantwoordelijkheid om dit voor mij op te lossen.

Treurig dat jullie hier zo mee omgaan.
Reputatie 5
Badge +15
Hoi Pieter,

Begrijp ons niet verkeerd: we vinden het alleen maar fijn als het probleem wordt opgelost voor jou, dus we doen ons uiterste best om een oplossing te zoeken! Feit blijft dat wij op afstand met je meekijken en de hulp die we kunnen bieden daardoor uitgebreid is, maar niet onbeperkt. Bepaalde troubleshoots helpen ons om de oorzaak van het probleem te bepalen, en als dat niet mogelijk is dan hebben we gelukkig onze T-Shops nog, waar "live" hulp wordt geboden. Daarnaast kan een reparatie júist een heel goede optie zijn, omdat het toestel daar uitgebreid wordt bekeken door de monteurs, zodat alles uiteindelijk weer helemaal perfect werkt. Het toestel wordt in zo'n geval geanalyseerd en gerepareerd of, als dit niet lukt, wordt er gezorgd voor een vervangend toestel. Het is dus zeker het overwegen waard om het toestel na te laten kijken!
Neen jullie begrijpen mij verkeerd en lezen niet goed.

Ik heb een GLOEDNIEUWE iPhone. Hallo wakker worden !!!!!!!!

Het stug volhouden dat een GLOEDNIEUWE iPhone mogelijk stuk zou zijn.
Jullie als provider werden uitgelachen in Apple Store toen ik mij toestel liet checken.

Kruistest? Hoe verzinnen jullie het?
Toch geprobeerd met een vriend van mij die werd helemaal leip van het onbereikbaar zijn, geen internet etc.
I
k heb talloze smsjes die bewijzen dat jullie netwerk niet naar behoren werkt.

Stug volhouden dat het probleem vooral NIET aan jullie ligt.

Ik wens jullie er heel veel succes mee stelletje amateurs ..
Reputatie 4
Badge
https://community.t-mobile.nl/apple-444/slechte-verbinding-met-iphone-283693
De combinatie iphone en tmobile lijkt in een aantal gevallen niet tot goede match.
Tmobile en Apple zijn hiervan op de hoogte. Dus dat lachen in de applestore kan best voorbarig zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/technieuws/honderden-klanten-t-mobile-kunnen-niet-bellen-met-iphone-x
Reputatie 6
Badge +17
Hi Ishaka,

We willen ons best doen om je zo goed mogelijk te helpen. Op dit moment is het proces als volgt; het toestel moet eerst ter reparatie aangeboden worden. Wanneer je het toestel opstuurt ter reparatie, dan zal het toestel uitgebreid onderzocht worden en op basis daarvan wordt gekeken wat de beste oplossing is. Het toestel kan gerepareerd worden en als dat niet lukt, dan krijg je een omruiling. Je kan je toestel heel eenvoudig via deze pagina ter reparatie aanbieden of in een T-Mobile Shop.

Wij willen ook dat dit zo snel mogelijk is opgelost voor jou dus hoe sneller je het toestel ter reparatie aanbiedt, hoe sneller er een oplossing wordt geboden. Laat je even weten of het zo lukt?
Telkens hetzelfde antwoord door een andere moderator geven is nog steeds geen antwoord.

ook jij leest niet wat ik schrijf maar kopieert en plakt waarschijnlijk van je script: het antwoord van een toestel aanbieden ter reparatie

ik ben met mij nieuwe gloednieuwe iPhone naar de Apple Store geweest om deze te laten checken: NIKS AAN DE HAND DUS HET ZAL WEL AAN DE PROVIDER LIGGEN DIE TELKENS ZEGT NEEN HET LIGT AAN JE TOESTEL DUS DE PROCEDURE IS ALS VOLGT: bla bla

alsjeblieft zeg ...

Oh ja had ik geschreven dat jullie werden uitgelachen door de Genius van de Apple Store
Reputatie 7
Badge +18
Hi Pieter,

Mijn collega's hebben je hierboven al van het correcte antwoord voorzien. Ik begrijp dat je graag een ander antwoord had willen krijgen, maar dat is er in dit geval niet. Je kunt bovenstaande instructies doornemen om dit verder te laten onderzoeken en oplossen.
Correcte antwoord hahaha geweldig dat je het zo opneemt voor je collega's

Ik heb mijn abonnement opgezegd dat was de enige en beste optie.

Heb al een ander abonnement van de concurrentie en je raadt het al .. gewoon bereikbaar, geen storingen, geen haperingen zouden jullie een voorbeeld aan kunnen nemen
Kunnen jullie mijn account hier verwijderen aub?
Dank je wel
Reputatie 5
Badge +15
Hoi,

Uiteraard kunnen wij dat voor je doen! Ik heb het account meteen voor je verwijderd. 🙂

Reageer