Beantwoord

Verbinding tijdens telefoon gesprekken valt weg iPhone 8


Hallo,

Onlangs heb ik een iphone 8, de verbinding met het netwerk is dramatisch vergeleken met de iphone 6 die ik hiervoor had. Sinds afgelopen week vallen telefoon gesprekken weg (hoor ik niks meer maar de tijd tikt wel door), of ik kan mensen al helemaal niet bereiken om de telefoon helemaal niet over gaat.....(de telefoon geeft dan wel aan dat ik netwerk heb en de teller van het gesprek begint dan wel te lopen). Ook heb ik vaak 3G, E of zelfs helemaal niks. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Jaimy 7 december 2017, 10:01

Hoi Drek,

Ik zie in ons systeem dat je via Facebook contact hebt gehad met mijn collega Jessica en dat zij een nieuwe simkaart naar je toe heeft gestuurd, vooral omdat je aangeeft het probleem ook te hebben als je de simkaart in een ander toestel stopt.

Ik hoop dat de nieuwe simkaart uitkomst biedt!

Laat je via één van onze kanalen weten hoe het gegaan is? We willen er natuurlijk wel zeker van zijn dat je van ons netwerk én jouw iPhone 8 kunt genieten! 😃

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +15
Hoi Drek,

Ik zie in ons systeem dat je via Facebook contact hebt gehad met mijn collega Jessica en dat zij een nieuwe simkaart naar je toe heeft gestuurd, vooral omdat je aangeeft het probleem ook te hebben als je de simkaart in een ander toestel stopt.

Ik hoop dat de nieuwe simkaart uitkomst biedt!

Laat je via één van onze kanalen weten hoe het gegaan is? We willen er natuurlijk wel zeker van zijn dat je van ons netwerk én jouw iPhone 8 kunt genieten! 😃
Sinds gisteren heb ik dit met mijn iPhone 8. Gesprekken verliepen vlekkeloos tot gisteren. Vanaf gisterenochtend valt ieder telefoongesprek weg. Soms na enkele seconden, soms na minuten; de teller liep door, maar we konden elkaar niet meer horen. Bij terugbellen gebeurde hetzelfde.

Als de ander mij terugbelde op mijn landlijn ontstond het probleem niet. Hoe kan ik testen wat er aan de hand is?

Heeft het met de cel te maken waar ik woon?
Ligt het aan de iPhone (die gisteren geupdate is, maar nog steeds 'dropped calls' heeft)
Ligt het aan de simkaart (één van een dual sim)?
Kan T-Mobile dit testen vanuit het netwerk?

Ik hoor het graag.

Mvgr

TheDan
Reputatie 7
Badge +18
Hey TheDan,

Het kan inderdaad vele oorzaken hebben, zoals jij ook eigenlijk al vermoed in jouw bericht! Ik zie ook dat je al contact hebt gehad met mijn collega's die je verder hielpen.

Om alles uit te sluiten wil ik ook nog even met je kijken of we wat kunnen ontdekken. De dekking in jouw omgeving lijkt goed te zijn, dus dat zou niet mijn eerste gok zijn. Ervaar je het probleem alleen thuis of overal? Als het alleen thuis is, dan kan het alsnog aan de dekking liggen. Zou je de stappen uit dit topic eens door kunnen nemen? Dit gaat weliswaar over helemaal geen dekking, maar de strekking is hetzelfde. Test dus even op verschillende locaties en probeer ook gelijk even een kruistest uit, dan zijn we al stappen dichterbij de oplossing!

We horen graag wat jouw bevindingen zijn, TheDan! 🙂
Peggy en haar collega mevrouw Gowrising van de Klantenservice hebben het getest en geconcludeerd dat de iPhone 8 omgeruild wordt en wel z.s.m. Schijnt een echt probleem te zijn van de iPhone 8 in samenwerking met de sim van T-Mobile.

Vooralsnog lijkt mij dat jullie kordaat optreden. Toch maar even afwachten hoe snel het gaat dat omwisselen voor een nieuwe ... Morgen moet de email komen met de afspraken met de koerier.

Dank, ook aan jou.

Mvgr

TheDan (Theo)
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Theo,

Mooi dat het in ieder geval al opgepakt wordt! Houd je ons op de hoogte? Als we nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat ook graag natuurlijk!
Het is perfect opgelost. Binnen 48 uur had ik een nieuwe iPhone 8, die geen dropped calls heeft (tot nu toe).

Dank Peggy en mevrouw Gowrising.

Mvgr

The Dan
Reputatie 7
Badge +18
Hoi The Dan,

Top dat het zo goed is opgelost! Als ik deze collega's spot, dan laat ik het ze weten! 😃
Ik heb precies dezelfde klachten. Het is niet te doen tijdens gesprekken moet ik zond vier keer opnieuw bellen en vaak duurt het lang voordat de telefoon überhaupt weer verbinding maakt. Erg vervelend tijdens gesprekken met klanten en erg onzeker tijdens lange autoritten.

Maar de klantenservice biedt alleen maar aan dat ze het toestel kunnen opsturen ter reparatie en dan ben ik het toestel twee weken kwijt. Dat kan dus niet met een zakelijk toestel!

ik zou een oplossing zoals hierboven erg op prijs stellen want ik zit nu echt met een probleem!
Reputatie 2
Badge +11
Hey Ionna,

Excuses voor de late reactie! Ik zie dat mijn collega Anouk je ondertussen telefonisch heeft geholpen. Mocht je hier nog vragen over hebben, laat het ons dan vooral weten.

Voor nu een hele fijn dag gewenst en geniet lekker van het zonnetje! 😃

Reageer