Aanmelden T-Mobile Extra (deel 1)

Reputatie 2
Is er ook een storing bij de aanmelding voor T-Mobile Extra via My T-Mobile? Ik probeer dat al sinds afgelopen vrijdag. Meestal staat er dan een tijdje, dat ik me aangemeld hebben, maar dat verandert vervolgens weer in 'Meld je direct aan'.

This topic has been closed for comments

260 reacties

Reputatie 3
Op jouw post na, zijn er op dit moment geen aanwijzingen dat het aanmelden voor T-Mobile Extra niet goed gaat. Als je je in de afgelopen week al verschillende keren hebt proberen aan te melden en het nog niet gelukt is, kan ik je van harte aanbevelen contact op te nemen met T-Mobile Extra (0800 - 8639872 / 0800 - TM EXTRA).
Reputatie 2
In Opera staat er nu "Je hebt je aangemeld voor het spaarprogramma. Binnen enkele dagen komt hier jouw puntenoverzicht te staan.".

Maar in Firefox 3 staat er: "Met T-Mobile Extra spaar je voor iedere euro op je factuur voor gratis leuke kortingen en gadgets."

Over een poosje is die melding in Opera ook weer verdwenen, is mijn ervaring. Dat schiet niet op. Ik ga bellen.
Reputatie 3
Ik neem aan dat je het zojuist (nogmaals) geprobeerd hebt. Ik vraag voor de zekerheid hier een en ander na. Alvast bedankt voor je melding.
Reputatie 2
Blijkbaar zorgt een cookie voor de melding "U heeft zich aangemeld ..."

Ik heb me nu nogmaals aangemeld met Opera10, Safari, Firefox 3, Google Chrome en IE7. En heb nu dus in al die browsers dezelfde melding dat ik me aangemeld heb. Bellen heb ik nog even achterwege gelaten. Eerst eens kijken hoe dit afloopt.
Reputatie 3
JanE2 schreef:

Ik heb me nu nogmaals aangemeld met Opera10, Safari, Firefox 3, Google Chrome en IE7.

Logischerwijs zou ik verwachten dat aanmelden met slechts
Reputatie 2
De logica is ver te zoeken. Wie legt er nu in een (client-side) cookie, genaamd TMB316xxxxxxxx (met de waarde 'Registered') vast dat iemand zich aangemeld heeft voor T-Mobile Extra? Dat behoort server-side bekend te zijn na aanmelding; daar heb je geen cookies voor nodig.
Reputatie 2
Ik heb me hier al 3x voor aangemeld. Alleen hij blijft vragen om opnieuw aan te melden ervoor, en zegt dan het wordt binnen een dag verwerkt. Weet niet wat ik verkeerd doe.
Reputatie 3
Ik adviseer je om je aan te melden via T-Mobile Klantenservice (0800 7111) of via T-Mobile Extra (0800 8639872).
Reputatie 2
Als iemand hier toch naar gaat kijken? Ik heb mij begin deze week ook voor een tweede keer aan mogen melden?

Als dit algemeen opgelost gaat worden scheelt mij dat weer een keertje bellen, en mensen in de toekomst het na moeten vragen.

Alvast Bedankt 😉
Reputatie 2
Bij mij staan die cookies er nog steeds, dus laat My T-Mobile ook zien dat ik me aangemeld heb voor Extra. En dat ik binnen enkele dagen mijn punten daar kan vinden. Dezelfde mededeling kreeg ik anderhalve week geleden ook al eens.
Reputatie 2
hoi hoi
ik ben sinds oktober 2008 bij t-mobile aangesloten en hjeb al aardig wat kosten gemaakt en heb me ook aangemeld voor t-mobile extra maar mijn punten saldo staat nog steeds op 0000 hoe kan dat en waarneer wordt dat is een keer veranderd? ik baal hier erg van! groetjes joyce
Reputatie 5
[modbreekt] @yepyep. Ik heb je bericht verplaatst naar http://admin.t-mobile.forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=100503. Hier vind je meer informatie over de aanmeldingen voor T-Mobile Speciaal.[/modbreekt]
Reputatie 5
Meer informatie over de achterstand die wij hebben met het toekennen van de T-Mobile Extra-credits vind je hier.
Reputatie 2
JanE2 schreef:

Bij mij staan die cookies er nog steeds, dus laat My T-Mobile ook zien dat ik me aangemeld heb voor Extra. En dat ik binnen enkele dagen mijn punten daar kan vinden. Dezelfde mededeling kreeg ik anderhalve week geleden ook al eens.

Na een update van Google Chrome was het cookie in die browser verdwenen. Dus daar staat weer vrolijk "Met T-Mobile Extra spaar je voor iedere euro op je factuur voor gratis leuke kortingen en gadgets".

Niets duidt er op dat ook server-side vast ligt dat ik me al een tiental maal aangemeld heb voor T-Mobile Extra.
Reputatie 3
Dus als ik het goed begrijp meldt My T-Mobile dat je aangemeld bent voor T-Mobile Extra zolang je je cookie niet kwijt bent nadat je je hebt aangemeld.

Ik kan me voorstellen dat dergelijke informatie in een cookie wordt bewaard om de verwerkingstijd van een aanmelding te overbruggen. Als de verwerking dan uiteindelijk niet lukt moet je je weer kunnen aanmelden.

Ben je trouwens aangemeld voor T-Mobile Extra? Zo niet, dan is dat zo gepiept als je T-Mobile Extra belt (0800 - TM EXTRA), een T-Mobile Shop binnenloopt of een berichtje stuurt via de veelgestelde vragen.
Reputatie 2
Marco schreef:

Dus als ik het goed begrijp meldt My T-Mobile dat je aangemeld bent voor T-Mobile Extra zolang je je cookie niet kwijt bent nadat je je hebt aangemeld.

Ik kan me voorstellen dat dergelijke informatie in een cookie wordt bewaard om de verwerkingstijd van een aanmelding te overbruggen. Als de verwerking dan uiteindelijk niet lukt moet je je weer kunnen aanmelden.

Ik kan me juist niet voorstellen dat je zo iets in een cookie opslaat. My T-Mobile haalt allerlei gegevens uit een database. Waarom dan ook niet daarin opslaan, dat iemand zich aangemeld heeft voor T-Mobile Extra? Nu ligt er kennelijk in die database niets vast over een aanmelding voor Extra.

Hoe gaat dat dan bij een aanmelding? Wordt er een mailtje naar de Extra-mensen gestuurd dat iemand zich aangemeld heeft?

Het komt nogal amateuristisch over om dat in een cookie vast te leggen, want op een andere PC of in een andere browser krijg je die melding dan niet te zien. En dan ga je je dus opnieuw aanmelden.
Marco schreef:

Ben je trouwens aangemeld voor T-Mobile Extra? Zo niet, dan is dat zo gepiept als je T-Mobile Extra belt (0800 - TM EXTRA), een T-Mobile Shop binnenloopt of een berichtje stuurt via de veelgestelde vragen.

Geen flauw idee of ik aangemeld ben. Ik heb me een keer of tien aangemeld, maar My T-Mobile slaat dat dus niet op. Of dat aangekomen is bij de klantenservice is voor mij niet te achterhalen zonder te bellen.
Reputatie 2
hallo
waaroon staan nog steed niet me punten
ik vindt egt niet leuk

jah ik
ik ook
ik heb vaak emails gestuurd en klachten maar jah zeggen wordt binnen kort aangepst
now dat is egt vanaf november ik heb opzeg veel punten gespaard

ik vind egt niet leuk als hun rekeking waren gelijk na incasso ons punten zo traag
Reputatie 2
Ik vraag mij dat ook af, maar die mensen op tmobile begrijpen er weinig van.

Als je je hebt aangemeld op tmobile extra waarom staat er dan nog na een paar dagen dat je je weer kan aanmelden.Is de aanmelding wel goed doorgekomen?dat is de vraag...
Reputatie 2
Waar die paar dagen verwerkingstijd voor nodig zijn, snap ik ook in het geheel niet. Klaarblijkelijk moet een levend persoon ergens een stempeltje op zetten. Kom op, T-Mobile, dat kan veel beter. Handmatige verwerking is zoooo 19e eeuw 😉
Reputatie 2
Tmobile wanneer is ermeer duidelijk, ik ben van plan om binnenkort een nieuw kaartje te kopen voor mijn dochtertje hopelijk duurt het aanmelden op tmobile speciaal 1 dagje
Reputatie 2
Even een kick: waarom loopt dat aanmeldingsproces voor T-Mobile Extra niet volautomagisch? Die verwerking door een mensch van vleesch en bloed is toch nergens voor nodig?
Reputatie 2
Ik heb hetzelfde probleem.
Eerst heb ik me aangemeld bij My T-mobile en toen voor My-T-mobile extra. Ik zou nog 10 Euro beltegoed ontvangen. Na de eerste melding 2 dagen gewacht te hebben, bleek er niets meer te 'zien' van de aanmelding. Opnieuw aangemeld dus, en alle gegevens goed ingevuld. Ook nu weer tussendoor gekeken, en telkens stond er dat er binnen 3 dagen een puntenoverzicht zou verschijnen. Na 3 dagen stond er gewoon weer dat je je opnieuw kunt aanmelden! Voor mij is dit een vrij groot probleem, ik wil namelijk mijn prepaid overzetten naar een SIm only. Heb ik nog recht op die 10 Euro beltegoed als ik mijn prepaid nu overzet naar een sim only pakket?

Met vriendelijke groet,

Jeffrey
Reputatie 3
@Jeffreyvdpol:

jij hebt het over T-Mobile Speciaal. Dat is het spaarprogramma voor PrePaid-klanten. Deze discussie gaat over T-Mobile Extra, het spaarprogramma voor abonnee's. Hoewel deze allebei spaarprogramma's zijn, gaat het om twee verschillende diensten. Er is reeds een discussie gaande over het (niet kunnen) aanmelden voor T-Mobile Speciaal: [thread]100503[/thread]

Of je nog recht hebt op 10 euro beltegoed als je overstapt op een (Sim Only) abonnement? Zeker wel. Als je overstapt naar een abonnement voordat je goed bent aangemeld voor T-Mobile Speciaal, moet het verstrekken van het beltegoed wel via T-Mobile Klantenservice geregeld worden; dit is niet vooraf in te stellen.
Reputatie 2
@Marco: hoe zit dat nu met de aanmelding voor T-Mobile Extra? Moet je daar echt de klantenservice of 0800-TMEXTRA (oid.) voor bellen?

Waarom loopt dat niet volautomatisch via My T-Mobile en is er kennelijk altijd menselijke tussenkomst nodig?
Reputatie 2

Waarom loopt dat niet volautomatisch via My T-Mobile en is er kennelijk altijd menselijke tussenkomst nodig?

Het probleem is, dat zowel de aanmelding van T-Mobile Extra, als T-Mobile Speciaal, normaal gesproken automatisch verloopt na het invoeren van de gegevens op My T-Mobile. Door een storing komen de gegevens niet in de database van de spaarprogramma's terecht.

Handmatig invoeren van de gegevens werkt wel, maar met de nodige vertraging, juist door de bewerkelijkheid van handmatige verwerking.