Vraag

Kaarten voor Fuerza Bruta - geld terug na faillisement?

Mijn vraag is: wie heeft nog meer kaarten gekocht via de sms van T-Mobile? Wat zijn jullie ervaringen tot dusver? Welk acties hebben jullie ondernomen en welke reacties zijn hier op gekomen?

Op 23 maart ontvang ik eens sms van T-Mobile Extra dat met 30% korting kaarten kunnen worden gekocht voor de voorstelling Fuerza Bruta. Na het bekijken van de webpagina ben ik zo enthousiast dat ik meteen via de T-Mobile link de kaarten bestel via Paylogic. Kosten in totaal: 90 euro voor twee kaarten.

Op 25 maart wordt bekend gemaakt dat de promotor achter deze voorstelling (Skills Factory) betalingsproblemen heeft. Ik ga er nog van uit dat ik het betaalde bedrag terugkrijg omdat ik een sms krijg dat het bedrag binnen 14 dagen teruggestort gaat worden. Echter eind maart wordt duidelijk via internet dat dit waarschijnlijk niet meer het geval zal zijn. Begin april stuur ik derhalve een mail naar T-Mobile en Paylogic. Op dit moment heb ik alleen nog van Paylogic een reactie ontvangen met de melding dat zij slechts tussenpartij zijn.

Vorige week ontvang ik van T-Mobile twee bioscoopkaartjes (voor ma t/m do) en een "365-dagen leuke dingen" doen boek. In de bijbehorende brief geeft T-Mobile aan dat zij het vervelend vinden dat de voorstelling geen doorgang heeft. Ik heb hierop nogmaals via mail T-Mobile gevraagd om een reactie omdat mijn 90 euro's daarmee nog niet retour zijn.

Ik baal tot dusver behoorlijk van deze situatie: de 23e kaarten kopen en dan de 25e horen dat de promotor failliet is en dat je het geld zeer waarschijnlijk kwijt bent.

44 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Dat is erg ***lig , hoop voor je dat er nog iets terug te halen is.
Laat de vorderingen ff weten hier.
Reputatie 5
@rcaminada

Ik vind het erg vervelend dat de voorstellingen zijn geannuleerd en je het geld hiervan nog niet retour hebt ontvangen. T-Mobile is er op dit moment hard mee bezig om er alsnog voor te zorgen dat het reeds betaalde bedrag wordt teruggestort aan de klanten die kaarten hebben besteld voor de theatershow Fuerza Bruta. Je zult hier nog over geïnformeerd worden per e-mail.
Hi,

Ik heb (helaas) ook kaarten besteld, 6 maar liefst. 24 maart betaald, een dag later de mail dat het niet door gaat.

Gisteren nog steeds mijn geld niet terug en de T-mobile klantenservice gebeld. Na een tijd wachten kwam de medewerker met de mededeling dat er een werkbrief werd aangemaakt en ik waarschijnlijk nog wel zou worden teruggebeld/ een email zou krijgen.

Ik baal ontzettend, het gaat om 262 euro! Jammer dat de belofte van T-mobile niet waar gemaakt is, in de email van 25 maart stond dat ze er voor hadden gezorgd dat het geld binnen 2 weken op mijn rekening zou staan. Inmiddels zijn we 3 weken verder.....

@T-mobile, wanneer kan ik het wel verwachten?

Groet,

Mila
Reputatie 5
@Milabus

Helaas is de informatie vanuit de theatershow Fuerza Bruta pas erg laat bij ons binnengekomen. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan het proces om alle klanten zo spoedig mogelijk het betaalde bedrag terug te betalen. Zoals ik eerder aangeef zul je hier nader bericht over ontvangen per e-mail. Mijn excuses voor het ongemak.
same problem here!

Het gaat in mijn geval om 2 bestelde kaarten waarvan ik het geld nog niet retour heb. Ik zou graag op de hoogte gehouden willen worden van de ontwikkelingen in de terugbetaling. Bij voorbaad dank!
Net contact gehad met de T-mobile Klantenservice maar niets mee opgeschoten.

De medewerkster kon mij alleen vertellen dat T-mobile het geld niet terug zal storten maar dat "het bedrijf" waar de samenwerking voor Fuerza Bruta mee was het geld zal terugstorten. Wanneer daar kon ze niets over zeggen, letterlijk zei ze dat ze geen indicatie kon geven maar dat het vast binnen enkele weken zou zijn. Dit was de informatie die zij van "het bedrijf" had gekregen maar waar wij dus niets aan hebben. Op de vraag of ik het telefoonnummer van het bedrijf misschien kon krijgen aangezien ik graag iemand wil spreken die er wel verantwoordelijk voor is kreeg ik als antwoord nee, want het bedrijf zou mij evenveel vertellen als dat T-mobile weet.

Op de vraag of T-mobile niet de verantwoordelijkheid moet nemen kreeg ik als antwoord nee, wij gaan het geld niet terugstorten. Erg jammer dit, ik ging er vanuit dat T-mobile hier gewoon zelf zijn verantwoordelijkheid zou nemen en het bedrag zoals beloofd in de email zou terugstorten. Maar helaas.

Dus dat hard aan het werk aan het proces om alle klanten terug te betalen wat de moderator hier aangeeft vind ik wel apart. Tenminste, als ik de Klantenservicemedewerkster moet geloven. Het enige wat T-mobile heeft gedaan is contact opnemen met het bedrijf en het accepteren dat hun klanten de dupe zijn hiervan en afwachten.

Dus dan weten de andere kaartbestellers het ook, afwachten is het enige wat T-mobile te melden heeft. Wat een teleurstelling.

262 euro

Een mooie actie van T-mobile om haar trouwe klanten zogenaamd in het zonnetje te zetten! Normaal gesproken komt na regen zonneschijn, maar bij T-mobile is dat net andersom, alleen heeft de zon maar kort geschenen.

Ook ik ben in deze actie getuind en wacht ook nog steeds op mijn geld. T-mobile zou haar trouwe klanten niet in de kou moeten laten staan en zou haar verantwoordelijkheid hierin moeten nemen door haar klanten per direct het geld terug te storten. Een leuke dingen boek en twee vrijkaartjes voor de bioscoop (doordeweeks) compenseren niet de teleurstelling en zeker niet de geldbedragen waar klanten nu over in onzekerheid zijn of zij dit ooit nog terugontvangen.
Helemaal mee eens. Hoe kan je je klanten zo behandelen? Schandalig gewoon. Ben benieuwd hoeveel mensen er gebruik hebben gemaakt van deze actie en hopen dat ze hun geld nog eens terug zien. Maar T-mobile, die heeft er natuurlijk niets mee te maken. Stel je voor dat je eens je verantwoordelijkheid neemt en het oplost met je trouwe klanten. Ze willen ze waarschijnlijk graag kwijt. Op deze manier lukt dat wel.
Inderdaad, de geloofwaardigheid van T-mobile als dienstverlener wordt er door deze actie voor mij niet beter op. Al jarenlang maak ik gebruik van de diensten van T-mobile en heb zelfs meerdere telefoonnummers gehad, maar ook al is dit een aanverwante dienst die ze zouden leveren, het vertrouwen is voor mij op deze manier geschaad. Ik hoop dat ze het snel recht zetten.
Reputatie 5
@Tinkerbell77 / Milabus

Het geldbedrag dat jullie kwijt zijn aan de kaartjes van theatershow Fuerza Bruta wordt absoluut teruggestort. Dat is één ding dat zeker is. T-Mobile werkt er hard aan om dit bedrag te kunnen laten terugstorten zoals ik al eerder heb aangegeven. Zodra ik nieuwe informatie heb zal ik deze direct met jullie delen. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.
Als het geld volgende week nog niet is teruggestort ga ik toch echt contact opnemen met 'het bedrijf' waar jullie over praten. Naar mijn inziens is dat Paylogic. Het bedrijf dat de betalingen voor veel concert/theater kaartjes in handen heeft. Ik weet niet of zij mij verder helpen, maar T-Mobile doet het zeker niet. Dat is ook een ding wat zeker is!

Een beetje duidelijkheid in deze zaak is geen overbodige luxe!
Heb zojuist een mail van Paylogic ontvangen wat betreft de terugbetaling. Ik word er niet vrolijk van! Heb ook 2 kaarten gekocht en ben in totaal € 95,23 kwijt.

Hier de mail van Paylogic;

Alle Fuerza Bruta evenementen zijn afgelast! Vanwege het tegenvallende aantal verkochte toegangskaarten in de voorverkoop is de organisatie Skill Factory B.V., welke het evenement Fuerza Bruta in Nederland organiseert, in financiële moeilijkheden gekomen. De organisatie van het evenement Fuerza Bruta heeft aan haar hoofdsponsor (G-Star) onvoldoende duidelijk kunnen maken hoe de evenementen ondanks de problemen doorgang konden vinden. Als gevolg daarvan heeft de hoofdsponsor de samenwerking per direct beëindigd. Dit heeft er direct toe geleid dat de organisatie van het evenement Fuerza Bruta heeft besloten alle evenementen af te gelasten.<p>Gezien de organisatie daardoor niet aan haar leveringsverplichting kan voldoen, is zij wettelijk verplicht u, de consument die kaarten heeft gekocht, te compenseren door middel van het retouneren van het geld. Vanwege de financiële situatie van de organisatie Skill Factory B.V. is onduidelijk of zij hiertoe in staat zal zijn.</p>Paylogic heeft haar diensten beschikbaar gesteld om de kaartverkoop en ook restitutie mogelijk te maken. De door u gedane betalingen ten gunste van de organisator zijn deels reeds ontvangen door de organisator, op de andere gelden is reeds beslag gelegd door derden. Om deze reden achten wij het onzeker dat de organisator zal overgaan tot terugbetaling aan u. Paylogic betreurt deze gang van zake uitermate. Daarom sporen wij de evenementhouders en ook andere omliggende partners in sterke mate aan de gelden beschikbaar te stellen voor de gedupeerde consumenten. Paylogic zal geheel kosteloos ondersteunen bij het uitvoeren van een mogelijke terugstorting van de ticketgelden, wanneer de organisator hiertoe besluit over te gaan en hier de benodigde middelen voor beschikbaar stelt. Wij maken ons hard, dat dit gebeurt en dringen hier dan ook op aan bij de organisator en overige betrokken partijen en raden u aan hetzelfde te doen.

Allemaal best maar ik ben van mening dat T-Mobile verantwoordelijk is voor terugbetaling! In de mail van 24 maart staat toch heel duidelijk;

Omdat wij geen onderdeel uitmaken van de Fuerza Bruta organisatie, kunnen wij hier geen verandering in aanbrengen. Hoe graag we dit ook zouden willen. Wat we direct hebben geregeld, is dat het aankoopbedrag van je kaartje(s) binnen 2 weken teruggestort wordt door Paylogic. Onze oprechte excuses voor het ongemak!

We wachten het maar even af!
Reputatie 6
Degeuz welkom op het forum als je hierboven lees wat de moderator gezegd heeft moet je inderdaad even afwachten
Ook ik heb vanmorgen contact opgenomen met Paylogic, aangezien T-Mobile niet reageert, en heb dezelfde mail als hierboven ontvangen.

Inderdaad schandalig dat T-Mobile zijn woorden niet nakomt en ons tussentijds niet op de hoogte houdt. Laten we maar hopen dat we ons geld snel terug zien want ook ik heb nog €90 tegoed.
Reputatie 6
tiff,,welkom op het forum..lees even wat de moderator Aeon heeft gezegd je moet allen nog even geduld hebben
Reputatie 5
Ik heb nagevraagd of er al meer bekend is over de terugbetalingen. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug.
Wat een narigheid allemaal!! Ik ben echt kwaad.
Ik heb op 23 maart een mail gehad van T-mobile met een leuke actie voor Fuerza Bruta en ik heb ook uit enthousiastme meteen kaarten besteld. De volgende dag kreeg ik een mail dat alle shows zijn afgelast. Er is inderdaad beloofd in deze mail dat we het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug gestort zouden krijgen. Nou echt niet! Zelf nu nog niet. Ik heb inmiddels ook een mail gestuurd naar Paylogic en heb hetzelfde verhaal terug gekregen als hier boven al staat. Maar wat ik zo vreemd vind: een van jullie heeft betaald op de 24e en toen heb ik al een mail gehad dat de shows niet door gingen. Laten we maar keihard hopen dat we onze centen terug krijgen, want het zijn geen bedragen die je zo even weggooit. Bioscoopkaartjes zijn leuk, maar dat compenseert bij lange na niet.
Reputatie 6
Tessa,,ik denk dat het in orde komt hoor
Paylogic is verplicht alles terug te betalen. Zelf had ik de kaarten niet via T-mobile gekocht maar via een Primera winkel. Omdat paylogic de nederlandse wet probeert te negeren heb ik rechtsbijstand ingeschakeld. Bekijk voor de duidelijkheid deze link maar eens: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Vakantie_en_vrijetijdsbesteding/Concerten_en_evenementen/Veelgestelde_vragen/Het_evenement_waar_ik_kaarten_voor_heb_is_afgelast_Wat_zijn_mijn_rechten

Consuwijzer.nl is geloof ik zeer benieuwd naar de ervaringen mbt dit bedrijf.

Ik wens iedereen succes met het terugkrijgen van het geld.
Ook ik kocht kaarten via T-mobile op 23 maart en kreeg 24 maart van T-Mobile al te horen dat de voorstelling niet door zou gaan. Er is echter niemand die zich verplicht het op zich te nemen om het geld aan de gedupeerde terug te betalen. De belofte van T-Mobile het geld binnen 2 weken terug te laten storten is natuurlijk loos aangezien er toen nog geen sprake was van een faillisement maar surseance van betaling. Wat inhoud dat Skills Factory tijdelijk word ontheven van zijn betalingsverplichting.

6 april kreeg ik van ene Levie Hofstee een mailtje:

Beste mensen, Zoals u misschien al wel heeft gehoord via de media is de show van Fuerza Bruta geannuleerd. Bijgesloten het persbericht met meer informatie. Voor vragen kunt u ons bereiken op dit emailadres. Met vriendelijke groet, Levie Hofstee

Skills Factory Announces the Unfortunate Cancellation of Fuerza Bruta Performances International Smash Hit Coordinating a Return to Amsterdam Soon AMSTERDAM, NL March 26, 2011 – Skills Factory, the local presenter of Fuerza Bruta in Holland, regrets to announce that on Monday it will request suspension of payment at the Dutch Court. Skills Factory has faced an internal cash flow problem. By all means available, Skills Factory tried to resolve this problem which, unfortunately, was not successful. This has caused the cancellation of Fuerza Bruta in Amsterdam, and has also prevented Skills Factory from adhering to their contractual obligations to Fuerza Bruta as well as some partners and local suppliers. Skills Factory states that it is very unfortunate that these unforeseen circumstances have caused cancellation of the shows. "We deeply feel for Fuerza Bruta, our partners, sponsors and most importantly the ticket buyers for this sad incident." “We are very disappointed that we are not able to perform in Amsterdam at this time, but we are already making plans to return in partnership with another local presenter as part of our ongoing dates in Europe throughout 2011 and 2012,” said Fernando Moya of Ozono Producciones, the producers of Fuerza Bruta and also De La Guarda which performed a sold-out run in Amsterdam in 2002. “We were over whelmed and thrilled with the response and ‘buzz’ throughout the Randstad area about Fuerza Bruta, and we look forward to bringing the show to our many fans here in the future.” Information regarding ticket refunds will be released shortly.

Maar er word dus niet gereageerd op mijn e-mailtjes. (annulering@fuerza-bruta.com)

Ik heb vandaag een email gestuurd naar de aangewezen curator in de hoop een reactie te ontvangen. Deze zal ik jullie dan laten weten.

Angelique van Melsen
Deze week heb ik contact gehad met een medewerker van T-Mobile die mij vertelde dat T-Mobile druk bezig zou zijn met deze zaak. Zij was het met mij eens dat de communicatie omtrent de status van deze zaak inderdaad zeer slecht en inconsistent is. Deze medewerker heeft mij derhalve beloofd dat T-Mobile op zeer korte termijn (deze week nog) alle gedupeerden zou informeren over de stand van zaken, maar tot op heden heb ik nog steeds geen bericht ontvangen.

T-mobile, wanneer nemen jullie nou eens jullie verantwoordelijkheid om je klanten een keer goed te informeren? En bovendien je belofte na te komen het geld binnen twee weken terug te storten? Deze termijn is reeds ruimschoots overschreden.
@T-mobile, graag een reactie.

Inmiddels zijn we 5 weken verder (ik heb 23 maart betaald), heb ik gebeld naar de klantenservice maar geen concreet antwoord gekregen en hier op het forum krijgen we te horen dat jullie er mee bezig zijn terwijl mij aan de telefoon is verteld dat jullie er niets mee te maken hebben en alle verantwoordelijkheid bij "het bedrijf" ligt waar wij aan betaald hebben.

Meerdere keren is hier op het forum door jullie gemeld dat wij ons geld zeker terug krijgen, staan jullie hier nog steeds achter? En op welke termijn, is daar al meer over bekend?

Groet Mila
Reputatie 6
ik denk dat er eerst afgewacht word wat er daar nog aan geld er uit gehaald kan worden door een curator voordat er betaald word(is mijn mening hoor)heb zelf een ding als dit meegemaakt)
Heeft iemand nog contact opgenomen met betrokken organisaties? Is er al meer bekend of we ons geld terug krijgen?
Reputatie 6
ik weet dat je een smsje of email krijg als bekend is wanneer het geld terug gestort word gezegt in deze topic door twee moderators tot zolang moet je nog even geduld hebben tessa

Reageer