[Nieuws] T-Mobile Extra gaat stoppen


Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Waarom stopt T-Mobile Extra?

In de afgelopen jaren hebben klanten kunnen sparen voor kortingen en accessoires via het T-Mobile Extra spaarprogramma. We hebben flink onderzoek gedaan naar de behoeften van onze klanten. Daaruit is gebleken dat klanten liever op andere manieren gewaardeerd worden. Daarom hebben we besloten om T-Mobile Extra per juni 2021 te stoppen.  Ook is het  niet meer mogelijk om je aan te melden voor het programma. Hoewel het programma stopt, blijven we je als klant graag voordelen bieden. Zo is er bijvoorbeeld T-Mobile Klantvoordeel

 


Hoe lang heb ik de tijd om de punten in te wisselen?

 

Heb je je abonnement nog niet verlengd sinds 28 januari 2018? Dan kun je je punten nog uitgeven tot en met 1 juni 2021.  Log hiervoor in op My T-Mobile of ga langs in de T-Mobile shop.

Je hebt van ons een email of sms gekregen waarin de voor jou geldende datum staat vermeldt.

 

Heb je je abonnement verlengd na 28 januari 2018? Dan zijn je T-Mobile Extra punten nog 4 maanden geldig vanaf de start van je nieuwe abonnement, uiterlijk tot 9 juli 2020. Log hiervoor in op My T-Mobile of ga langs in de T-Mobile shop. Je hebt van ons een email of sms gekregen waarin de voor jou geldende datum staat vermeldt.

 

 

 

Hoeveel punten heb ik nog?

 

Als je in My T-Mobile inlogt, kun je jouw puntensaldo bekijken. Op deze pagina zie je waar je punten mee verdiend hebt en welke punten je hebt ingewisseld.

 

Bouw ik nog punten op tot en met 21 juni 2021?

 

Vanaf juli 2020 zul je geen nieuwe punten meer sparen via T-Mobile Extra. Klanten die al punten spaarden via T-Mobile Extra ontvangen als bedankje eenmalig 50 punten.

 


Kan ik mijn punten ook in de winkel inwisselen voor korting op een telefoon of accessoires?

 

Yes, dat kan ook! Je kunt de punten hier ook voor inwisselen bij een T-Shop bij jou in de buurt.

 


Kan ik mijn punten inwisselen om facturen mee te betalen?

 

Nee, het is niet mogelijk jouw punten te gebruiken om factuurkorting te krijgen. Je kunt wel andere extraatjes van T-Mobile kiezen met je punten, zoals een databundel of korting op accessoires.

 


Komt er een ander spaarprogramma voor T-Mobile Extra in de plaats?

 

Er komt op dit moment geen ander spaarprogramma voor terug. In plaats daarvan kun je je als klant aanmelden voor T-Mobile Klantvoordeel om van extra voordelen te genieten.

Meer over T-Mobile Klantvoordeel

 


Kan ik punten weggeven of inwisselen voor geld?

 

Nee, het is niet mogelijk om punten weg te geven aan een andere klant of voor een geldbedrag in te wisselen. Mocht je nog wat punten over hebben, dan kun je natuurlijk altijd even in de catalogus kijken of er een mooie deal is!

 


Mochten jullie nog vragen voor ons hebben, laat het hier in het topic weten!

 


126 reacties

Ik kreeg vandaag pas 'officieel' bericht dat t-mobile het puntensysteem afschaft en ik nog 2 maanden heb om iets met de punten te doen.

Ik ben al 11 jaar klant, spaar al lang mee. Het is mij niet vermeld dat mijn punten komen te vervallen toen ik mijn abonnement verlengde.

Ik ben van jullie meer klantvriendelijkheid gewend dan dit en hoe het op deze manier (niet) gecommuniceerd wordt.

Ik hoop oprecht dat jullie wat doen met mijn reactie en de reacties van anderen.

Tip:
Ik appreciëer jullie 'positieve' houding/ feedback, maar soms bereik je meer door gewoon te zeggen: jullie hebben gelijk, dit hebben we niet handig aangepakt en we snappen de boosheid.
Daarmee kweek je vaak meer begrip.
Reputatie 1
Ik lees nu pas dit draadje, ook omdat ik erachter kwam dat de puntencatalogus niks meer voorstelt. Ik zie ook elke keer de standaardantwoorden van T-mobile. Ik vind het schandalig dat jullie te beroerd zijn geweest om hier een mail of SmS oid over te sturen. Echt teleurstellend hoe, schijnbaar bewust, jullie dit zo slecht communiceren naar jullie trouwe klanten. Niet raar opkijken als je trouwe klanten verliest zo 👎🏼👎🏼👎🏼
Reputatie 2
Zojuist een mail ontvangen dat de punten uitgefaseerd worden. Van tijd tot tijd gaf ik wat punten uit aan leuke dingen zoals een staatslot vanuit een prima gevulde catalogus.

Dat de punten uitgefaseerd worden, prima. Wat ik wél schandalig vind is dat de catalogus véél minder opties bied waaronder artikelen die elders zelfs goedkoper zijn dan de bijbetaling. Van de schandalige vulling is daarnaast ook nog eens een kwart "uitverkocht".

Wat ik nog het meest schrijnend vind:
Voorheen kon je zelfs kiezen voor een kleine factuurkorting. Ook deze valt niet meer onder de opties. Moedwillig verwijderd om niet te veel opbrengsten te verliezen nu iedereen zijn of haar punten gaat inwisselen?

Eerder in dit draadje wordt gerept met korting op accessoires en telefoons in de webshop. Alles leuk en aardig, maar wat voor de trouwe klanten die simpelweg hebben verlengd?

Communicatief zéér slecht.
Vulling catalogus schandalig.

Ik kies dan in ieder geval voor de goede doelen, daarmee zal ik T-mobile in ieder geval niet "sponsoren" na zo'n dramatische actie.
Heel jammer dat het spaarprogramma stopt. Ook jammer dat deelnemers hiervan nog niet persoonlijk op de hoogte zijn gesteld. Kwam hier toevallig achter, toen ik eigenlijk wat anders zocht.
Vond het sparen een echte toevoeging aan mijn abonnement en had al bijna 8000 punten. Al hard op weg naar de ballonvaart waar ik al wat jaartjes voor aan het sparen was. Nu heb ik de puntjes maar ingewisseld voor allerhande zaken die ik anders nooit had gekozen.
De omzetting van T-Mobile Samen naar alles onder 1 dak vind ik niet bepaald een toevoeging maar meer een verandering van naam. De 2.50 korting kreeg ik namelijk voor het verlengen en na het verlengen moet ik zelf het alles onder 1 dak nog activeren voor dezelfde korting.
O.a. mijn vrouw en diverse vrienden vinden het sparen ook erg leuk, maar hebben nu ook maar de punten ingewisseld. Misschien dat T-Mobile toch nog een dergelijk programma wil overwegen in de toekomst.
Tevens zou ik T-Mobile dringend willen adviseren, om alsnog deelnemers zo snel mogelijk persoonlijk op de hoogte te stellen van dit gebeuren. Mensen zoudezouden naar mijn mening niet op een forum hoeven te spitten voor dergelijk nieuws. Denk dat er serieus veel klachten mee voorkomen kan worden. Teleurstelling helaas niet.
Mvg.
Ha David,

"De feedback die we meepakken gaat over de communicatie en manier waarop men graag geïnformeerd zou willen worden"

Daar heb ik tot nu toe dan nog niks van gezien. 10 maanden lijkt mij een beetje lang om een sms, mail en/of brief de deur uit te doen betreffend de veranderingen.
Er is wel degelijk het één en ander verandert, gezien vele cadeaus verwijdert zijn, men moet bijbetalen voor producten die zelfs zonder punten nog goedkoper zijn.
Niet iedereen heeft wat aan korting op accessoires en telefoon omdat deze vaak elders ook al goedkoper aan te schaffen zijn. Is daar dan ook onderzoek naar gedaan?



Er gaat echter niets veranderen aan de uitfasering van het spaarprogramma T-Mobile Extra, dit gaat gewoon door. Dan weet je in ieder geval dat je niet op een bericht over een aanpassing hoeft te wachten.


Er is dus een uitfasering gestart? Welke niet fatsoenlijk gecommuniceerd is, denk dat velen mensen wle op een bericht wachten. Dat zou in ieder geval fatsoenlijk zijn i.p.v. het in de doofpot gooien.

Het begint bij herkennen en erkennnen, dan pas kunnen klanten het misschien accepteren en loslaten.
Hallo @CrisTien, ik ben net in een T-Mobile shop geweest en ben daar heel goed geholpen. Ik heb voor mijn spaarpunten een Wonderboom speaker, een draadloze Sony koptelefoon en een Plantronics bluetooth headset voor m'n telefoon genomen. Ik hoefde niks bij te betalen en had nog wat punten over. Al met al is me dit heel erg meegevallen en ben ik achteraf toch nog dik tevreden ☺️
Reputatie 3
Cookies gewist in Chrome en... gelukt !
Thanks @David
Reputatie 4
Ja dat klinkt logisch, nieuwe abonnementen nieuwe regels.
Wacht even, spaarpunten bestaat al jaren, er zijn al diverse verschillende abonnement vormen gekomen en gegaan zonder problemen.
Nee ik denk dat het probleem is dat veel mensen hun punten opsparen en dat wordt dan een molensteen voor T-Mobile.

Doet me denken aan de oude Relax abonnement.

De mogelijkheid om korting te krijgen op je factuur, met spaarpunten, was al verdwenen.

Maar wat als dit 3 maanden geleden bekend was gemaakt. Veel klanten die in de afgelopen maanden hun contract hebben verlengd hebben dit mede gedaan door de spaarpunten. Oke, ze kunnen blijven sparen. Hopelijk hebben ze 2 jaar contracten afgesloten. Ik vindt het gewoon niet netjes.
Voor mij gevoel hebben ze gewoon gewacht tot het laatst moment. Of T-Mobile is heel impulsief.
Reputatie 7
Hi Onra,

CrisTien heeft zo te zien al goede antwoorden gegeven! Je hebt dus niet slechts 7 dagen om de punten in te wisselen, je kunt hier nog langer mee doorgaan. Het is echter wel zo dat bij nieuwe contracten (afgesloten vanaf 29 januari) het sparen niet meer inbegrepen zit. CrisTien had hier al een goed vermoeden over, want we zien dit direct als een goede mogelijkheid om dit gelijk te communiceren naar verlengende én nieuwe klanten. Op die manier scheppen we duidelijkheid over het uitfaseren van T-Mobile Extra. Aangezien de andere wijzigingen (nieuw abonnement, Samen) ook vorige week bekend zijn gemaakt, hebben we Extra daar ook in meegenomen.

Mocht je hier nog vragen over hebben, laat het gerust weten!
Reputatie 4
Ik heb het gevoel dat er heel veel mensen gaan balen als ze merken dat ze net te laat zijn met het verlengen van hun abonnement om nog mee te doen met de spaarpunten sparen.

De excuus dat het dan mooi samenloopt met het introductie van een nieuwe abonnement is niets meer en niets minder dan een excuus.
Je kunt immers altijd communiceren naar verlengende én nieuwe klanten.

7 dagen was gewoon te kort, wellicht was dat ook de bedoeling.
Is hierover een mail gestuurd naar de klanten? Je zou denken van wel gezien alle gedoe die over de spaarpunten zijn gegaan. Ik kan het me niet herinneren een gezien te hebben. Hopelijk wat paranoïde maar als de waarde van de spaarpunten gaat kelderen dan zie ik het als een bevestiging.
Reputatie 7
Badge +9
Hi Onra,

Ik begrijp dat je zelf erg tevreden bent met ons spaarprogramma T-Mobile Extra, maar na flink wat onderzoek zijn wij er toch achter gekomen dat klanten liever korting ontvangen. De mensen die liever wel hun spaarpunten gebruiken en nog gebruik maken van een abonnement dat verkocht is voor 29 januari 2018 kunnen dan ook blijven doorsparen. Alleen voor nieuwe abonnementen is er iets veranderd en het is wel tijdig vermeld. Tenslotte, heb je ook nog 4 maanden de tijd om je punten op te maken dus het is niet zo dat ze verloren gaan.

Nogmaals, ik begrijp je feedback en wil je er ook voor bedanken!
Reputatie 4
Hoi Issam,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Ik ben blij dat mijn argumenten gehoor vindt.
Ik begreep al, min of meer, wat de consequenties zijn mocht ik overstappen naar een andere abonnement. Ik controleer het nog eens ter zijner tijd.


Als ik je bericht goed begrijp had je eerder geïnformeerd willen worden over het feit dat je na een vernieuwing geen gebruik meer kan maken van het spaarprogramma.
Niet perse eerder maar überhaupt, gewoon een email of sms liefst beide.


Omdat de uitfasering op dit moment nog geen impact heeft op bestaande klanten met een lopend abonnement hebben we er voor gekozen om dit niet pro-actief te communiceren per e-mail of sms. Wellicht dat dit een punt is om in de toekomst even stil bij te staan!
Ik hoop het.

Ik kijkt dus niet dagelijks op de T-Mobile website. Als ik het niet op Tweakers.net had gezien van deze verandering wist ik het gewoon niet. Dan was het gewoon pech. Helaas meneer u/je had het kunnen weten als u op onze website was geweest. Niets meer aan te doen...
Het is toch raar dat ik zulke grote baanbrekende aanpassing te horen moet krijgen van een ander? Moet ik nu elke dag op T-Mobile website kijken voor het geval er iets anders uitgefaseerd wordt? De kans dat je belangrijke verandering mist en daar later mee geconfronteerd wordt is dan gewoon groter dan als iedereen een mail had gekregen en of sms... Het scheelt ook frustratie en ergernis. Ik was hier behoorlijk aan het ergeren, zie vorige posts. Maar dit is een deel van het probleem de andere is dat je tot 29 januari de tijd had om je contract te verlengen. 7 dagen waarom zo kort?

Nogmaals bedankt voor je antwoorden en uitleg maar ik begrijp jullie standpunt en manier van communiceren nog steeds niet. Tenzij het de bedoeling was dat er zo min mogelijk mensen gingen verlengen voor de 29e. Dan snap ik het wel. Ik zal het zelfs logisch noemen. Aan de ene kant geef je klanten 7 dagen aan de andere kant weten de klanten het niet. Klinkt als een win/win situatie.
Ik zal eens een feestje geven en niemand uitnodigen, ben benieuwd hoeveel gasten ik dan krijg.

Maar waarom moest het zo snel?
Waarom maar 7 dagen?
Maar ik ben enige t-mobile klant op mijn adres. Dus jullie zeggen vele voordelen, maar eigenlijk weer niks voor mij. En bij verlenging ben ik gegarandeerd duurder uit.
Jullie laten trouwe klanten (meer dan 15 jaar al) makkelijk vertrekken.
Bravo T-mobile,

Een van de dingen dat jullie onderscheid van de rest afschaffen.. En ook heel goed gecommuniceerd naar jullie klanten toe👏🏻
Ik kom er nu pas achter!!
Wat een stom idee om iets weg te halen waarmee je klanten kan laten zien dat ze wat waard zijn.
Ik was juist trouw aan t sparen zodat ik iets leuks voor mezelf kon kiezen.
Het is echt zuur dat jullie dit niet even laten weten, sommige mensen zijn al jaren aan t sparen.
En op dit moment is t aanbod zo klein dat je word gedwongen om iets stoms uit te zoeken.
Ik ben hier echt niet blij mee.. wat een domper zeg.
Mja kunnen we op zn minst dan de punten voor korting op de facturen inzetten?

Mvg

Ozden Calli
O ja nog een opmerking trouwens.
Het is heel makkelijk om hier overal op de forums te schrijven uit onderzoek is gebleken dat mensen liever korting ontvangen maar ik kan jullie nu al vertellen dat de abbonementen volgend jaar dus na verlengen of vernieuwen gewoon weer een paar euro duurder worden of hetzelfde blijven qua kosten hoor.
Het is altijd heel makkelijk te zeggen we hebben een onderzoek gedaan en daaruit is gebleken dat.. maar ik als trouwe t-mobile klant heb geen enquête of een vragenlijst ontvangen.
En ik snap dat het jullie beter uitkomt om hiermee te stoppen maar ik vind het zwaar misleidend om geen enkele klant te informeren over deze verandering wat er blijkbaar wel toedoet, want uit mijn onderzoek is gebleken dat heel veel klanten hier niet blij mee zijn en hier enorm van balen!
En nog zeggen ja maar je kan nog doorsparen alsof je nog aan t dollen bent met je klanten... dus er veranderd niks voor de mensen die willen doorsparen?... nouuu dan wil ik jullie toch echt doorverwijzen naar jullie eigen t-mobile catalogus wat een paar maanden terug 7 pagina`s vol met artikelen en keuzes volstond en wat nu 2,5 pagina`s is geworden en waar nu alleen nog maar dingen in staan die niemand wilt!
En als argumentatie zeggen jullie ja dit staat al maanden op de site.. zo van je had het maar moeten weten dat je op de site moest kijken, wat een onzin.. dus klanten hadden moeten ruiken dat jullie iets gaan omgooien en daarom moesten ze de site in de gaten houden. Man man man wat een beargumentatie hebben jullie zeg!
Ik ben altijd heel tevreden geweest over T-mobile en heb jullie al jaren bij iedereen aangeprezen juist omdat jullie zo open en duidelijk zijn maar dit is gewoon misleiden van je klanten meer kan ik er niet van maken.
Jullie hadden ruim vantevoren een mail, een sms en een waarschuwing kunnen plaatsen bij de catalogus maar dit ruikt een beetje naar dit komt ons beter uit dus we informeren maar niemand.
Nogmaals ik hoop dat jullie deze fout gaan corrigeren want momenteel kan ik gewoon niks met de punten die ik heb.

Mvg

Ozden Calli
Reputatie 7
Hoi Emre,

Ik snap je punt helemaal! Ik wil je dan ook bedanken voor je feedback, dit is zeker iets wat we in het vervolg beter kunnen doen.

Verder hoop ik echt dat je toch nog iets leuks kunt uitzoeken. Wat je ook kunt doen is eens langs de T-Shop gaan, daar kun je ook fysieke producten krijgen met je punten!
Dat is dus precies de spijker op zijn kop slaan. Hiermee geef je dus eigenlijk aan dat T-mobile niets (extra) meer geeft om de trouwste groep klanten en dat is een teleurstellende conclusie.

Zal er verder geen woorden meer aan vuil maken maar het blijft zuur dat de gespaarde punten van vele jaren zo de prullenbak in gaan.
Fijn dat je erachter moet komen zonder enkele aanwijzing dat extra stopt. Ooit gehoord om een bericht te sturen? Mail, sms etc. Zoveel communicatie mogelijkheden en dan dit er doorheen duwen. Prima dat het stopt. Maar stuur voortaan eerst een mail.

Nu kom ik er achter na een zoek actie omdat het mij opvalt dat er zo weinig producten zijn. Lekker dan. Klant boeit jullie dus niks. Goed maar eens weer kijken naar een ander, bestaande klanten zijn niet belangrijk bij t-mobile.
Lieve lieve t mobile. Willen jullie aub de kortingsvoucher weer beschikbaar stellen in de catalogus zodat ik mijn 2000plus punten kan omzetten in vouchers van 5 euro om nutteloze dingen te bestellen op jullie "ACCESSOIRES" pagina. Ik vertik het om geld bin te leggen in punten die ik gespaard heb.
Schandalig hoe T-Mobile met zijn klanten omgaat! Had ik dit eerder geweten dan had ik mijn abonnement zeker niet verlengd, maar was ik na ruim 20 jaar naar een andere provider overgestapt. Waarom krijg je als klant hier niet direct bericht over, maar slechts een krappe maand voordat het bestedingstermijn afloopt? Dit is gewoon bedrog, pure oplichterij. Vooral ook omdat je met het overgebleven aanbod nooit meer je punten kan inzetten. De artikelen die zogenaamd 'tijdelijk niet op voorraad' zijn worden ook niet meer aangevuld. Zeer klantonvriendelijk! Wat zouden de bekende consumentenprogramma's hier over zeggen?
Volledig eens met Alexsdam. Wel rommel opsturen over aanbiedingen e.d., maar niet of extreem laat communiceren over dit soort zaken. Maar ja, met dat eerste kan t-mobile centen verdienen en de tweede is alleen in het voordeel van de klant.... Blijkbaar zijn nieuwe klanten interessanter dan bestaande.
D vraag is of het bij andere providers beter is, maar het loont de moeite dat ik eens rond ga kijken.
Reputatie 4
Hi Onra,

Wat bedoel je precies qua plannen? De uitfasering gaat nog steeds verder. Wanneer je verlengt, dan spaar je niet meer actief en heb je vier maanden om de punten in te wisselen. Na 3 maanden krijg je hier ook bericht over.

Als dit niet is wat je bedoelt, dan hoor ik graag wat je vraag is, zodat ik die kan oppakken.

Precies dat... of er geen andere plannen zijn gekomen betreft de spaarpunten voor particulieren deelnemers. Ik bedoel, je weet het vaak pas als het al uitgevoerd is, dus ik dacht je was toch bezig met bovenstaande voor zakelijk deelnemers vraag dan ook meteen hoe het zit met particulieren deelnemers of er nieuwe plannen zijn, je weet maar nooit.

Het blijft, voor nu, dus bij het uitfaseren zoals je het beschrijft en niet zo dat op 24-12-2019 op de forum wordt medegedeeld dat per 01-01-2020 alle spaarpunten vervallen voor particulieren deelnemers?

Hoe lang kan dit uitfaseren duren?
Ik heb "nog" geen rede om te gaan verlengen kan ik dit zo jaren houden?

En wat anders:

Zakelijk deelnemers kregen blijkbaar wel een mail waarin aangegeven wordt dat er per 1-1-2019 je niet meer kunt punten sparen en dat per 01-01-2020 alle spaar punten zal vervallen.
Aangenomen dat de mail en inhoud juist zijn en het lijkt me sterk dat het niet is.

Waarom krijgen zakelijk klanten meer dan 1 jaar om hun punten op te maken i.p.v. 4 maanden?
Waarom hebben ze ook nog de optie om hun abonnement kosteloos op te zeggen?
Waarom hebben de particuliere deelnemers geen mail gekregen?
Waarom hebben zakelijk deelnemers wel een mail gekregen?

Uit de mail:
Omdat T-Mobile eenzijdig niet aantoonbaar in het voordeel van de klant, haar spaarprogramma T-Mobile Extra wijzigt voor zakelijk deelnemers, en dit programma uiteindelijk 1 jaar later zal stopzetten, kun je na aanleiding hiervan je abonnement kosteloos beëindigen tot met 31 december 2018.

Was het wijzigen van T-Mobile Extra wel in het voordeel van particulier deelnemers?!
En zo ja, hoe dan?

Alvast bedankt voor je reactie.
Dank je @CrisTien, jij ook een fijne avond!
Reputatie 1
Als ik de extra shop online probeer te benaderen krijg ik hetvolgende:
Why? En hoe kan ik nu een travel & surf pas voor Zwitserland aanschaffen met mijn punten?

0

Sorry! Er ging iets mis..

Er is een onverwachte fout opgetreden tijdens het genereren van de opgevraagde pagina.

Reputatie 3
Vanmorgen naar aanleiding van je post had ik ook even gekeken @RW_Cat , toen inderdaad weer storing. Maar op dit moment is de shop er weer.
Het is een beetje komen en gaan dus...

Reageer