Beantwoord

Spaarpunten T-Mobile Extra kwijt

in juni heb ik enkele contracten verlengd maar helaas telkens weer moet je daarna gaan vechten om je spaarpunten terug te krijgen. Al meerdere malen beloofd de punten terug te zetten maar na een half jaar nog niets. Wel krijg je een leuk berichtje dat T-Mobile je bedankt voor het verlengen en daarom eenmalig extra punten krijgt maar helaas helemaal niets gezien. Eind deze maand weer een contract dat verlengd wordt dus maar vlug mijn punten inwisselen voordat ze wederom gestolen worden. 😠
icon

Beste antwoord door Amy 24 november 2015, 12:49

Hey Ton,

Je geeft aan dat je enkele contracten hebt verlengd. Kun je mij in een privébericht laten weten om welk nummer het gaat? Wellicht heeft Hajar bij een ander nummer gekeken en is daar de miscommunicatie ontstaan.

Ik zie je reactie graag tegemoet! Uiteraard trekken we je saldo recht als blijkt dat je punten mist!
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Beste Ton bij een verlenging moeten de punten idd gewoon behouden blijven het is dus vreemd dat dat bij vorige verlengingen niet goed is gegaan.
Ze vervallen enkel als je er langer als 3 jaar niks mee heb gedaan maar zolang je eens in de drie jaar enkele punten gebruikt is er niks aan de hand.
Ik ben dan ook erg benieuwd wat er hier is mis gegaan helaas kan alleen een moderator dat inzien en deze zal dit topic met 24/48 uur oppakken.
Reputatie 7
Badge +20
Hi ton,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Wat jammer dat je dat zo ervaart. :(

Ik heb even in het systeem gekeken en zie dat mijn collega op 19 september de extra punten heeft bijgeboekt die je kwijt was. Vervolgens heb je op 21 september en 21 oktober weer spaarpunten ontvangen. Je punten blijven gewoon staan als je jouw contract verlengd dus je hoeft je niet druk te maken daar om.

Heb je nu meer duidelijkheid? Als je nog vragen hebt, laat het mij weten!
Grapjas, waar zijn mijn punten van voor de verlenging gebleven. Die 15 punten als extra omdat ik verlengd heb is eigenlijk ook maar een lachertje.

Voor de verlenging had ik meer dan 1000 punten ????

Wat is het toch moeilijk allemaal bij T-Mobile.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Ton,

Je geeft aan dat je enkele contracten hebt verlengd. Kun je mij in een privébericht laten weten om welk nummer het gaat? Wellicht heeft Hajar bij een ander nummer gekeken en is daar de miscommunicatie ontstaan.

Ik zie je reactie graag tegemoet! Uiteraard trekken we je saldo recht als blijkt dat je punten mist!
Oh dat is erg!
Ter info,!

Punten zijn weer boven water en alles is keurig opgelost door T-Mobile
Reputatie 7
Badge +20
Hey Ton,

Goed om te lezen en bedankt voor je terugkoppeling! 🙂
Ben van mening dat T-Mobile niet echt hard haar best doet om klanten bewust te laten worden over wat er met zijn of haar punten gebeurd bij contract verlenging/vernieuwing / nieuw contract...

Ik ben in mijn geval bijna twee jaar geleden een nieuw abonnement aangegaan en had flink wat punten gespaard. Vraag me nog steeds af waarom, maar er is vervolgens een nieuw klantnummer aangemaakt (terwijl ik gewoon reeds klant was bij t-mobile)
Na contact te hebben opgenomen met t-mobile kreeg ik een vaag verhaal terug dat ik in plaats van een "contractvernieuwing" een "nieuw contract" (met nummerbehoud, dus waarom nieuw klantnummer?) ben aangegaan. Al met al ben ik destijds ruim 4000 punten!!! (dus € 4000,-) ben kwijtgeraakt en tot op de dag van vandaag slechts ben gecompenseerd voor € 15,- Wat ik nog steeds zeer spijting vind. over een paar maandjes loopt mijn contract af en ga dit zeker meenemen in mijn verweging bij t-mobile te blijven.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Basblank,

We proberen dit juist goed te vermelden, om dit soort problemen juist te vermijden. Het zou geen verschil moeten maken, maar ik zie dat je destijds via StudentMobiel een nieuw contract hebt afgesloten, in plaats van een verlenging. Wellicht was het ze daar ontschoten om je hier over te informeren?

Aangezien dit ook al bijna 2 jaar geleden is gebeurd, kunnen we hier verder ook niets meer in betekenen, zoals we bij Ton nog wel hebben kunnen doen. Het zou zonde zijn als we je hierdoor zouden verliezen als klant, zeker nu je weer goed aan het sparen bent geslagen. Overigens is de waarde van een punt niet €1,-, niet dat het afdoet aan de teleurstelling over je punten, maar het is dus geen €4000,- wat je kwijt bent geraakt.

Hopelijk heb ik het zo kunnen verduidelijken, maar als er nog vragen zijn, horen we dat graag! 🙂
Beste David,

Bedankt voor je reactie!

Tussen proberen en uitvoeren zit nog een wereld van verschil. Feit is dat ik klant bij T-Mobile was en ben gebleven. de begrippen "contractvernieuwing" en "nieuw contract" lijken mij toch aardig overeen te komen. Ik had de punten bij T-Mobile gespaard, dus lijkt het mij ook dat T-Mobile mij informeerd over mijn gespaarde punten die zouden komen te vervallen.
Ik heb twee jaar geleden al een mail verstuurd en kreeg daarop ( zoals eerder aangegeven) een onsamengend verhaal terug. (Heb de mail nog!)
Vind het vreemd dat je wel informatie kunt vinden over mijn vorige contract, maar niet kan betekenen wat betreft de gespaarde punten. Voor zover ik kan zien ontvang je een punt voor iedere betaald euro op je factuur. een simpele som verteld mij dat ik T-Mobile dus ruim € 4000,- heb betaald. een compensatie van € 15,- is daarom ronduit teleurstellend. Ik kan bewijzen dat ik die punten daadwerlijk in mijn bezit had. Daarom wil ik voorstellen dat ik ter compensatie de helft daarvan terug krijg! Met vriendelijke groet,
Bas Blank
Reputatie 7
Badge +15
Hi Bas,

Ik snap je frustratie, aangezien je niet via T-Mobile maar via Studentmobiel het contract hebt afgesloten kunnen wij daar niet tussen komen om je hier over te informeren.

Zoals David al aangeeft is dit al bijna 2 jaar geleden gebeurd. We kunnen deze punten dan ook niet meer terug zetten. Ik snap dat je het gevoel hebt dat je voor €4000,- aan punten kwijt bent geraakt, nou zijn T-Mobile Extra punten geen €1,- waard per punt, wel krijg je voor iedere euro op je factuur één T-Mobile Extra punt. Een avondje naar de film zou anders €760,- euro kosten, dat is natuurlijk een beetje teveel van het goede 😉, de punten hebben een eigen waarde.

Ben je ergens voor aan het sparen? Er zijn namelijk verschillende manieren om aan T-Mobile Extra punten te komen, wellicht kun je op die manier wat sneller door sparen.

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?
Beste Amy,

ik ben toch klant bij T-Mobile geworden en gebleven.T-Mobile geeft de mogelijkheid tot sparen van T-Mobile Extra punten, niet in dit geval Studentenmobiel. Ben geensinds van adres, bankrekening oid veranderd. Geen reden dus om voor mij een nieuw klantnummer aan te maken. Al mijn gegevens zijn op het nieuwe klantnummer overgenomen, behalve de T-Mobile Extra punten.

Zoals eerder aangegeven heb ik direct na het constateren van het geval mijn punten zijn ingenomen aan de bel getrokken. Tevergeefs. Onlangs kwam ik het t-mobile forum tegen (was niet op de hoogte van het bestaan) en dacht: zal eens even op zoek gaan naar "lotgenoten" die er dus genoeg blijken te zijn.

Ik snap dat ik niet voor € 4000,- aan punten kwijt ben (kan artikelen best op waarde inschatten ;-))
Maar wat ik duidelijk maak is het feit dat ik ruim 4000 punten had en dus bij T-Mobile € 4000 euro in het laatje heb gebracht. Daar tegenover vind ik de compensatie van € 15,- een lachertje. Feit dat T-Mobile klanten hiervoor compenseert, geeft het toe dat T-Mobile hierin fout zit.

Ik wilde destijds een nieuwe koptelefoon aanschaffen, waar ik op dat moment ruim genoeg aan punten voor had. Des te groter was de teleurstelling dat al mijn punten zo maar, zonder waarschuwing, zijn ontnomen. Vandaar dat ik bij mijn punt blijf een compensatie van de helft van het aantal punten best schappelijk is.

Met vriendelijke groet,
Bas Blank
Reputatie 7
Badge +20
Hi Bas,

Ik heb je een privébericht gestuurd. Ik zie je reactie graag tegemoet.
Beste Hajar,

bedankt voor je bericht, stel je reactie zeer op prijs maar kan er helaas geen genoeg voldoening uithalen. Jij geeft aan dat ik m'n punten kwijt ben geraakt omdat er een nieuw contract is afgesloten.
De T-Mobile site meldt dat bij contractvernieuwing punten blijven behouden. Mijn inziens creert dit verwarring. Daarbij komt het feit dat er van geen kant wordt gewaarschuwd dat je punten worden afgenomen bij een verandering van je contract. Ook al blijf je klant bij T-Mobile. Als mijn gewoon duidelijk was vermeld dat ik mijn punten zou verliezen (iets waar ik geen moment aan heb gedacht omdat ik klant bleef bij T-Mobile) had ik uiteraard eerder een desgewenst artikel uitgezocht. Ik had immers ruim genoeg punten. Daar alle gegevens van mijn vorige klantnummer boven water kunnen komen, ben ik er van overtuigd dat ook mijn toemalig saldo te achterhalen is. En een schappelijke tegemoetkoming van de helft van dat saldo lijkt mij nog altijd best schappelijk.

Met vriendelijke groet,
Bas Blank
Reputatie 7
Badge +20
Hi Bas,

Dankjewel voor je reactie. Helaas kan ik verder niks voor je betekenen. Zoals David ook heeft aangegeven ben jij een nieuw contract aangegaan en toen zijn je punten komen te vervallen. Dit geven wij ook aan op deze pagina. En hier vind je de algemene voorwaarden van T-Mobile Extra. Wellicht zijn ze vergeten dit te melden bij Studentmobiel. Ik hoopte dat je blij zou zijn met mijn tegemoetkoming van 250 punten.

Als je andere vragen hebt, let me know!
Beste Hajar,

Zoals eerder aangegeven stel ik je tegemoetkoming zeer op prijs, alleen denk ik dat je wel zeker iets voor mij kan betekenen. Ben nog steeds van mening dat een tegemoetkoming van de helft van mijn ontnomen punten nog steeds schappelijk is. Als je 250 punten kan geven, waarom niet de gewenste tegemoetkoming van een T-Mobile klant? Waar is de 250 punten op gebasseerd?
Gezien er een topic over bestaat ben ik er van overtuigd niet de enige klant met deze issue.
Jij geeft aan dat Studentenmobiel wellicht vergeten is te melden dat mijn punten misschien zouden komen te vervallen, maar ik spaar toch punten bij T-Mobile en niet bij Studentenmobiel. Zij hebben niets met de T-Mobile extra punten te maken. Ik ben zoals eerder aangegeven destijds klant gebleven bij T-Mobile, geen enkele reden dus om een nieuw klantnummer voor mij aan te maken. En dus heb ik mijns inziens gewoon recht op die punten. Door te melden dat er bij contractvernieuwing de punten blijven behouden creeert T-Mobile verwarring bij klanten. Als de klant dan geen melding krijgt dat punten worden afgenomen krijgt de klant het idee dat die punten ook daarwerklijk worden behouden.
Aan het begin van dit Topic krijgt een klant ook zijn punten terug, zo moeilijk zou dit dus niet moeten zijn. En dan probeer ik nog schappelijk te zijn door als compromis de helft terug te vragen. Ik begin dit een kwalijke zaak te gaan vinden en ga dit zeker meenemen in mijn overweging klant te blijven bij T-Mobile gezien mijn contract binnenkort afloopt

Met vriendelijke groet,
Bas Blank
Reputatie 7
Badge +20
Hi Bas,

Ik begrijp dat je jouw punten terug wilt, alleen geven wij in onze algemene voorwaarden duidelijk aan dat T-Mobile Extra punten komen te vervallen indien de klant van postpaid naar prepaid overgaat en/of bij contractovername. In ons systeem staat aangegeven dat je een nieuw contract bent aangegaan in plaats van een verlenging. Wij kunnen hierin dus niks betekenen. Als jij destijds direct aan de bel had getrokken dan hadden we wellicht nog iets kunnen regelen. Dat heeft de klant aan het begin van dit topic namelijk ook gedaan. Daarom konden wij voor hem nog iets betekenen.

Ik heb jou de 250 punten uit coulance gegeven zodat je ze in ieder geval ook kan gebruiken voor de koptelefoon. Ik heb daarmee gedaan wat ik kon. Mocht ik iets anders voor je kunnen betekenen dan hoor ik het graag.
Beste Hajar,

dat T-Mobile in de algemene voorwarden aangeeft dat de punten komen te vervallen bij contractovername is mij inmiddels wel bekend. Al vind ik dat persoonlijk alles behalve duidelijk, maar dat terzijde. Een klant mag er toch van uit gaan dat zijn/haar gespaarde punten in zijn/haar bezit blijft als je klant blijft bij T-Mobile? Ik heb destijds ook niet om een nieuw klantnummer oid gevraagd. Mijn telefoonnummer bleef behouden, net als de rest van mijn gegevens. Waarom dan een nieuw klantnummer? Ik heb, nadat ik er achter was gekomen dat mijn punten zijn afgenomen, ook direct een mail gestuurd, alleen niet via het forum. Ik wist het bestaansrecht daarvan ook niet. Misschien bestond het ook nog niet 2 jaar geleden. Ik kwam dit toevalligerwijs tegen en bedacht me geen seconde om toch nog mijn rechtmatige punten terug te halen. Dat je aangeeft er wel iets te regelen zou zijn als ik eerder had gereageerd geef je al aan dat er dus wel iets te regelen valt. Mijn gegevens van mijn vorige klantnummer zijn nog te achterhalen, dus ook het saldo van mijn punten. Ik zie ze graag per omgaande tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Bas Blank
Reputatie 3
Badge +2
Koog aan de Zaan. Zegt het KFC Tijsterman toernooi je iets? Ik heb daar vroeger een paar keer aan meegedaan. 🙂

De situatie is natuurlijk heel zuur. Het lijkt een klein detail, omdat je inderdaad niet een ander persoon bent met andere gegevens. Maar een overeenkomst via een externe dealer heeft op sommige vlakken wel andere eigenschappen. Zo moet je bijvoorbeeld met een toestel via een externe dealer ook terecht bij de externe dealer. Door de constructie van een externe dealer kan het niet aangemerkt worden als verlenging. Het is de combinatie van dit gegeven en de tijd die er tussen zit. Hajar geeft aan dat er wellicht iets mogelijk zou zijn als je direct aan de bel had getrokken, maar was lang geen zekerheid geweest. Zoals ik al aangaf maakt het dat niet minder vervelend voor jou en daarom heeft ze je ook uit coulance 250 punten gegeven. Dat is minder dan 4000 punten, dat ziet een blind paard nog. Het geeft je echter wel een mooie boost om te sparen.

De oplossing die je voor ogen hebt is duidelijk en ik vind het jammer dat we je daarin niet volledig kunnen voorzien door de feiten en omstandigheden. Uiteraard hoop ik dat we je in de toekomst ook mogen blijven verwelkomen als klant van T-Mobile. Ik hoop dat je de service ervaart zoals wij die voor ogen hebben. We proberen altijd zo helder mogelijk te zijn en zoveel mogelijk mee te denken.

Als ik iets anders voor je kan betekenen laat je het dan weten?
Hee Mitch,

KFC ligt op een steenworp afstand van mijn huis en het Tijsterman toernooi zegt mij wel zeker iets. Sterker nog, heb er ook ooit aan mogen deelnemen en tegen mooie clubs van naam gespeeld.

De situatie is zeer zuur, zeker gezien ik eigenlijk mijn spaardoel al bereikt had en nu nog flink wat moet wegbellen wil ik datzelfde doel nogmaals bereiken.

Dat er een externe dealer tussen zit heeft mijn inziens niet direct te maken met het spaarsaldo van de T-mobile extra punten. Ik heb via studentenmobiel een abonnement bij T-mobile aangeschaft en daarna bij T-mobile gebleven Dus nogmaals, er had helemaal geen nieuw klantnummer hoeven worden aangemaakt. Andersom had ik nog enigszins kunnen begrijpen, maar dat is in dit geval ook niet aan de orde.

Ik heb zoals eerder aangegeven wel direct aan de bel getrokken en heb de desbetreffende correspondentie zelfs nog beschikbaar. Daar kwam helaas geen antwoord tot mijn voldoening. Nu ik op de hoogte ben gekomen van dit forum en daarop meer "lotgenoten" tegenkwam ben ik nogmaals aan de bel gaan trekken. Ik voel me namelijk nog steeds bestolen....

De oplossing die ik voor ogen heb lijkt mij niet meer dan schappelijk, ik vraag tenslotte maar de helft terug. Zodoende zou ik iets sneller bij mijn wederom te bereiken doel zijn in plaats van nog ruim twee jaar te moeten sparen. Nog zuurder is het geval dat mijn huidige oorspeakers kapot zijn 😞

Als er uit "coulance" 250 punten gegeven kan worden, is een meer schappelijke genoegdoening van mijn wens zeker te realiseren

groet,
Bas
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Bas,

Helaas kan ik er niets anders van maken dan wat we al meerdere malen hebben aangegeven.

De 250 punten die mijn collega Hajar heeft aangeboden was al een uitzondering, daar veranderen we verder niets aan. We snappen hier allemaal dat dit niet de uitkomst is waar je op gehoopt had, maar dit is het maximale wat we aanbieden.

We horen graag of we de punten alsnog kunnen bijschrijven.

Reageer