Beantwoord

T-Mobile Extra punten verdwenen

• 7 april 2016
  • 7 reacties
  • 557 Bekeken

Reputatie 2
Beste T-mobile (klanten),

Een vraag over mijn T-Mobile extra punten.

Reeds heb ik een nieuw abonnement afgesloten. Sindsdien is mijn puntenaantal 'gereset' en heb ik nog maar 115 T-Mobile punten! Ik was juist aan het sparen voor leuk item... Ook omdat mijn facturen juist hoog waren.

Iemand enig idee hoe ik de punten terug kan krijgen?
icon

Beste antwoord door Amy 8 april 2016, 11:12

Hey Tuggie,

Ik ben meteen voor je gaan kijken want het is natuurlijk helemaal niet leuk dat je jouw punten 'verloren' bent. Nou zag ik dat er in november vorig jaar een contractovername geweest is. In het geval van een contractovername vervallen de punten, dit staat ook aangegeven op het contractovername formulier. Wel was het nog een maand na de overname mogelijk om de punten in te zetten, helaas is het daar nu te laat voor.

Ik heb je nog een privébericht gestuurd met meer informatie hierover en ben benieuwd naar je reactie! 🙂
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey Tuggie,

Ik ben meteen voor je gaan kijken want het is natuurlijk helemaal niet leuk dat je jouw punten 'verloren' bent. Nou zag ik dat er in november vorig jaar een contractovername geweest is. In het geval van een contractovername vervallen de punten, dit staat ook aangegeven op het contractovername formulier. Wel was het nog een maand na de overname mogelijk om de punten in te zetten, helaas is het daar nu te laat voor.

Ik heb je nog een privébericht gestuurd met meer informatie hierover en ben benieuwd naar je reactie! 🙂
Is toch eigenlijk niet fair dat je de punten kwijtraakt ?,,,ik zou juist denken een paar punten erbij vanwege verlenging
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Sorayasoraja,

Allereerst welkom op het forum!

Bedankt voor je vraag! In dit geval ging het niet om een verlenging maar om een contractovername. Daarbij wisselt je contract van eigenaar. Op deze pagina vind je er meer informatie over. Ben jij al voor iets leuks aan het sparen? :)

Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag!
Beste T-Mobile,

Ik heb afgelopen maand precies hetzelfde probleem gehad. Ik ben al een jaar of 6 klant bij T-Mobile en had al een aardig saldo (rond de 3300 punten) opgebouwd. Doordat ik toentertijd te jong was om mijn contract te tekenen, is het contract op mijn vaders naam gezet. Daarom vroeg ik laatst aan een T-Mobile medewerkster of ik mijn naam ook kon veranderen op het contract, zodat ik in de toekomst het contract gewoon onder mijn huidige naam kon gebruiken en mocht er ooit iets zijn ik kan bellen en niet elke keer mijn vader moet bellen vanwege de privacy wet. Na uiteindelijk alle gegevens te veranderen en het formulier op te sturen werden als eerste de 25,- kosten in rekening gebracht, waar ik niks vanaf wist. En daarnaast zijn alle punten die ik de afgelopen jaren heb gespaard verdwenen! Het enige wat ik kortgezegd hoor van jullie collega's: ja ik snap dat het vervelend is, maar het staat in de voorwaarden dus heb je niet goed gelezen.. (Verder ook niks gehoord dat je eventuele punten kunt overzetten)

Ik snap goed dat er kosten e.d. in rekening wordem gebracht, maar om zo dan te handelen en geen passende oplossing te vinden vind ik jammer T-Mobile!

Met vriendelijke groet,

Joris Kemps
Reputatie 7
Badge +15
Hey Joris,

Ik snap de situatie en het is goed dat je het contract ondertussen op je eigen naam hebt laten zetten. Wanneer er een contractovername gedaan is komt het contract bij een nieuwe klant, en dus nieuw klantnummer, terecht en vervallen de oude gegevens zoals de T-Mobile Extra punten.

Ik vind het vervelend om te horen dat mijn collega je hier niet verder over geïnformeerd heeft maar dit staat wel op het contractovername-formulier aangegeven onder 'Contractinformatie nieuwe contractant'. Het is natuurlijk wel de eigen verantwoordelijkheid om dit door te nemen voor de handtekening onder het contract gezet wordt.

Ik zie dat je hier ondertussen al contact over hebt gehad en mijn collega je uit coulance punten heeft toegekend. Ik vind het jammer om te zien dat je dit geen passende oplossing vindt. Maak je al gebruik van T-Mobile Samen? Dat is een gratis dienst van T-Mobile waarmee je als T-Mobile klant onderling gratis kunt bellen én je kunt maandelijks een cadeautje kiezen. Een van die cadeautjes zijn dubbele T-Mobile extra punten. Wellicht is dit een manier waarop je weer snel wat punten bij elkaar kunt sprokkelen?
Beste Amy,

Ja, ik maak al gebruik van T-Mobile samen, wat ik overigens wel een voordeel aan jullie service vindt. Ik vind het alleen jammer dat jullie op deze manier met jullie klanten omgaan. Je loopt jaren lang te sparen voor leuke cadeau's en wanneer er alléén 2 letters van doopnamen worden veranderd bij een contractovername (H.J.M Kemps naar J. Kemps, omdat het contract toentertijd niet om mijn naam mocht worden gezet omdat ik geen 18 was en daardoor op mijn vaders naam werd gezet), worden er relatief hoge kosten (vind 25 euro hier veel voor!) in rekening gebracht en worden ten tweede een aantal gegevens worden verwijderd. Er wordt dan gezegd het is je eigen verantwoordelijkheid, waarmee ik het mee eens ben, maar wie gaat nou serieus alle voorwaarden van duizenden kleine letters lezen bij zoiets simpels (in mijn geval) als dit.

Wanneer ik dan bel om het verhaal uit te leggen en ik kreeg eerst te horen van een medewerker dat ze er niks aan kan doen en vervolgens 2 minuten later zegt; ja ik kan er anders wel 500 punten bijzetten. Waarom dan wel 500 en niet mijn saldo waar ik jarenlang voor heb gespaard. Het gaat mij niet om geld, maar om mijn eigen gespaarde punten waarvan ik vind dat ik er recht op heb.

Tevens zou dat dus ook betekenen dat elke tiener onder de 18 jaar, die toentertijd te jong waren om het contract zelf te teken en het contract dus op de ouders/voogd zijn/haar naam te laten zetten en te tekenen, 25 euro moet betalen, de gespaarde punten kwijt is en het My t-mobile account wordt verwijderd. Ik snap niet wat hier dan mee bedoeld wordt met een goede service, het lijkt namelijk meer op geldklopperij.

Nogmaals ik vind het heel jammer dat er zo (een beetje flauw) wordt omgegaan met klanten en dit doet mij als klant zijnde ook twijfelen aan jullie als provider.

Met vriendelijke groet,

Joris Kemps
Reputatie 7
Badge +20
Hi Joris,

Het blijft balen dat je jouw punten kwijt bent, maar dit is nou eenmaal een voorwaarde bij een contractovername. Ik heb je ook even een privébericht gestuurd.

Ik hoor graag van je.

Reageer