Beantwoord

T-Mobile punten bij aanschaf toestel

• 19 april 2017
  • 6 reacties
  • 767 Bekeken

Ik ben al jarenlang klant bij T mobile en had inmiddels bijna 5000 punten.
Nu heb ik een nieuwe telefoon gekocht en een nieuw contract afgesloten voor 2 jaar in de T mobile shop en nu zijn mijn punten weg!?
De 100 extra punten die ik gekregen heb als blijk van waardering vind ik in deze iemand blij maken met een dode mus!
icon

Beste antwoord door Muberra 21 april 2017, 16:37

@MaesKo,

Ik ga je meteen meer uitleg geven!

Ten eerste fijn om te horen dat je al zolang klant bent en gefeliciteerd met jouw nieuwe abonnement. Je had eerst een Sim Only abonnement en je bent overgestapt naar een abonnement met toestel. Dat telt voor ons als een verlenging, omdat je hetzelfde telefoonnummer en klantnummer behoudt. Dit betekent ook dat je ten alle tijde jouw T-Mobile Extra punten behoudt. Die verdwijnen pas als je T-Mobile Extra stopzet of een ander klantnummer neemt in combinatie met een nieuw contract. Je hebt je in 2012 aangemeld voor T-Mobile Extra en sindsdien heb je inderdaad veel gespaard.

De reden dat je punten weg zijn is omdat jouw nieuwe toestel in de T-Shop is betaald met jouw T-Mobile Extra punten. Was je hiervan op de hoogte? Vandaar dat je nu op 100 punten staat. Dit kan je zelf terugzien in My T-Mobile als je kijkt bij het kopje "T-Mobile Extra" en daarna klikt op "Historie". Daar zie je het overzicht van de puntenhistorie en precies op welke datum hoeveel punten er zijn bijgeschreven en afgeschreven. Daar staat nu dat op 17 april een toestel is betaald met 4296 punten. Dus ik zou ook graag je terugkoppeling horen. Ik hoop wel dat ik meer duidelijkheid heb kunnen geven en ik wacht graag je reactie af. :)

Voor nu alvast een fijn weekend!

@Ellieke90,

Leuk om te lezen dat je al zolang klant bij ons bent! Dat waarderen we zeker! Je begint met sparen op het moment dat je je aanmeld voor T-Mobile Extra. Wij doen altijd ons uiterste best om klanten te informeren en te attenderen op de voordelen van T-Mobile Extra en om zich daar zo snel mogelijk voor aan te melden. Als je een nieuw abonnement afsluit, krijg je hierover ook een e-mail waarin dit staat vermeld. Verder vertellen we hier regelmatig over op onze website, op My T-Mobile en social media. Het is niet mogelijk om punten achteraf aan je toe te kennen. Wat wel weer heel leuk is dat je sneller kan sparen voor meer punten, door mee te doen aan leuke acties! Dan heb je binnen no time veel punten bij elkaar gespaard en dan kan je dat weer uitgeven aan leuke cadeautjes, kortingen of dagjes uit.

Ik zie wel dat je je al hebt aangemeld voor T-Mobile Samen en dat je 2.50 per maand nu factuurkorting krijgt. Very nice! :D

Als je nog vragen hebt, dan sta ik voor je klaar. Een heel fijn weekend in elk geval!
Bekijk origineel

6 reacties

Inmiddels gevonden dat het gebruikelijk is dat de punten verdwijnen in het geval van een nieuw contract.

Mijn vraag is dan: hadden ze me dit niet kunnen zeggen in de T mobile shop om zo alsnog de punten in te zetten voor wat dan ook?
En 2 vind ik het als trouwe klant toch moeilijk te verkroppen als zoveel opgespaarde punten in eens verdwijnen.
Ik ben al jaren lid bij t mobile.. nu kreeg ik deze week de tip om bij t mobile extra te gaan. Krijg je dan helemaal geen punten voor alle facturen die je betaalt hebt? Heb er nu namelijk 0 terwijl een kennis er 1700 had en die ook niet eerder bij t mobile extra zat
Reputatie 4
@MaesKo,

Ik ga je meteen meer uitleg geven!

Ten eerste fijn om te horen dat je al zolang klant bent en gefeliciteerd met jouw nieuwe abonnement. Je had eerst een Sim Only abonnement en je bent overgestapt naar een abonnement met toestel. Dat telt voor ons als een verlenging, omdat je hetzelfde telefoonnummer en klantnummer behoudt. Dit betekent ook dat je ten alle tijde jouw T-Mobile Extra punten behoudt. Die verdwijnen pas als je T-Mobile Extra stopzet of een ander klantnummer neemt in combinatie met een nieuw contract. Je hebt je in 2012 aangemeld voor T-Mobile Extra en sindsdien heb je inderdaad veel gespaard.

De reden dat je punten weg zijn is omdat jouw nieuwe toestel in de T-Shop is betaald met jouw T-Mobile Extra punten. Was je hiervan op de hoogte? Vandaar dat je nu op 100 punten staat. Dit kan je zelf terugzien in My T-Mobile als je kijkt bij het kopje "T-Mobile Extra" en daarna klikt op "Historie". Daar zie je het overzicht van de puntenhistorie en precies op welke datum hoeveel punten er zijn bijgeschreven en afgeschreven. Daar staat nu dat op 17 april een toestel is betaald met 4296 punten. Dus ik zou ook graag je terugkoppeling horen. Ik hoop wel dat ik meer duidelijkheid heb kunnen geven en ik wacht graag je reactie af. :)

Voor nu alvast een fijn weekend!

@Ellieke90,

Leuk om te lezen dat je al zolang klant bij ons bent! Dat waarderen we zeker! Je begint met sparen op het moment dat je je aanmeld voor T-Mobile Extra. Wij doen altijd ons uiterste best om klanten te informeren en te attenderen op de voordelen van T-Mobile Extra en om zich daar zo snel mogelijk voor aan te melden. Als je een nieuw abonnement afsluit, krijg je hierover ook een e-mail waarin dit staat vermeld. Verder vertellen we hier regelmatig over op onze website, op My T-Mobile en social media. Het is niet mogelijk om punten achteraf aan je toe te kennen. Wat wel weer heel leuk is dat je sneller kan sparen voor meer punten, door mee te doen aan leuke acties! Dan heb je binnen no time veel punten bij elkaar gespaard en dan kan je dat weer uitgeven aan leuke cadeautjes, kortingen of dagjes uit.

Ik zie wel dat je je al hebt aangemeld voor T-Mobile Samen en dat je 2.50 per maand nu factuurkorting krijgt. Very nice! :D

Als je nog vragen hebt, dan sta ik voor je klaar. Een heel fijn weekend in elk geval!
Oke dankjewel voor de uitleg😄
@Muberra,
In de shop heeft inderdaad niemand mij gewezen op de punten die ik zou inleveren om korting te krijgen. Nu na het bekijken van de kassa bon staat dit er wel op maar kwam ik er ook achter dat ik teveel heb betaald voor het toestel.
Ik heb een iPhone 7 plus 32 GB gekocht en 317 euro betaald voor de telefoon incl hoesje. Van dit bedrag is de korting voor de punten al er af geteld.
Oorspronkelijk zou ik 346 euro hebben moeten bijbetalen.
Als ik op de website kijk zou ik voor de telefoon in combinatie met een 2 jarig abonnement 130 euro moeten bijbetalen.
Omdat ik eigenlijk kwam voor de 128 GB versie maar ze deze niet in de gewenste kleur op voorraad hadden heb ik de 32 GB versie genomen maar niet meer op de bijbetaling gelet.
Naar mijn mening heb ik dus 187 euro teveel betaald en ben ik mijn 4296 punten kwijt?!
Reputatie 7
Badge +20
Hey MaesKo,

Apart dat er niet duidelijk op gewezen is dat je jouw punten gebruikte voor de aanschaf van het toestel, ook omdat dit dus wel vermeld was op de kassabon. Ik wil gelijk ook even met je bekijken hoe het precies zit met het verschil in prijs!

Ik heb even nagekeken waar het verschil precies zit en dit is een schommeling in de prijs geweest in de afgelopen tijd. Dit gebeurt van tijd tot tijd en deze prijzen gaan zowel omhoog als omlaag. Het kan dus zijn dat er een actie is en daardoor een lagere prijs is voor het toestel. Dit is ook wat uiteindelijk het verschil heeft gemaakt in de kosten van jouw telefoon. Je hebt dus in dit geval niet te veel betaald op het moment dat je jouw abonnement af hebt gesloten, maar de prijzen zijn later gedaald. Soms pakt dit goed uit en soms minder goed, hopelijk is het volgende keer voor jou weer een mooie deal!

Overigens zie ik dat je nog niet bent aangemeld voor T-Mobile Samen, hierbij kun je een groep van maximaal 6 personen aanmaken, kun je onderling kosteloos bellen én kun je maandelijks een extra voordeel kiezen. Dat is toch mooi meegenomen!

Hopelijk is mijn uitleg zo helder, ondanks dat het niet is waar je op gehoopt had, maar als we nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je.

Reageer