Beantwoord

Waarom verdwijnen gekochte extra mb's ?

• 25 augustus 2019
  • 14 reacties
  • 780 Bekeken

IK ben in het buitenland en constateerde dat ik uit mijn mb's van mijn bundel heen liep. Het duurde nog 11 dagen voordat de bundel weer aangevuld zou worden uit mijn abonnement. Ik koxht 1Gb extra data voor eur 7,99.

Bundel werd geactiveerd en het werkt prima. Ik verbruikte in de 11 dagen minder als verwacht door de mogelijkheid van beschikbare wifi en gebruik van andere hotspots. Vlak voor mijn mb's weer aangevuld werden uit het abonnement had ik nog ongeveer 551 mb over. Nu is de bundel aangevuld en dan vervallen opeens de extra gekochte data ?

Waarom is dat ?
IK koop toch 1Gb . Ik krijg het toch niet in bruikleen. Als ik bij de bakker een brood haal kan ik toch ook mijn oude brood eerst nog.opeten, dan ben ik toch niet kwijt. Waarom dan wel een gekochte data bundel ?

IK verwacht dat ik mijn tegoed uit deze extra gekochte bundel nog behoud.

Graaf commentaar en uitleg want hier ben ik het niet mee eens.

Marco de vriend
icon

Beste antwoord door pipodeclown_2 25 augustus 2019, 12:52

Extra bundels zijn geldig tot einde factuurwaarde en niet bijvoorbeeld 30 dagen.
https://www.t-mobile.nl/mb-aanvuller
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Ik ben het met jou eens , maar helaas de regels zijn anders .
Reputatie 5
Tja, kleine lettertjes en voorwaarden, extra aangekocht bundels zijn bruikbaar zolang de huidige bundel loopt, kromme redenering vind ik ook, maar het is om er lekker aan te verdienen.
Reputatie 4
Badge +3
Extra bundels zijn geldig tot einde factuurwaarde en niet bijvoorbeeld 30 dagen.
https://www.t-mobile.nl/mb-aanvuller
Reputatie 4
Badge +3
Factuurwaarde -> factuurmaand
IK heb inmiddels ook de kleine letters gelezen maar niemand kan mij een antwoord geven WAAROM ?

En t mobile zwijgt in alle talen
Reputatie 5
Het waarom is toch simpel, inkomsten genereren, hoe onrechtvaardig het ook is.
Want meestal kom je een paar dagen te kort, koop je bij ben je het ook zo weer kwijt omdat de nieuwe maand weer begint.
Reputatie 7
Badge +18
@mrdevriend Het systeem dat resten van bundels en aanvullers vervallen aan het eind van de factuurmaand geldt bij vrijwel alle abonnementen van alle providers. Dat heet een verdienmodel. T-Mobile is dan wel scherp geprijsd maar geen filantropische instelling.

Als je bij de bakker een brood koopt terwijl het oude nog niet op is moet je ook niet te lang wachten want anders is het nieuwe brood ook niet meer te eten.

Bij prepaid zijn bundels een maand geldig na aankoop, wellicht is dat een betere optie voor jou in de toekomst.

Overigens zijn de lettertjes niet zo klein want als ik in de TM app bij aanvullers kijk staat er duidelijk bij dat ze vervallen aan het eind van de factuurperiode.

Groet, Folkert
Reputatie 5
@Folkert maar die bakker komt je je brood niet oophalen zodat je het kwijt bent, je mag er mee doen wat je wil.
Reputatie 4
Badge +3
IK heb inmiddels ook de kleine letters gelezen maar niemand kan mij een antwoord geven WAAROM ?

En t mobile zwijgt in alle talen

Omdat dit de vorm is waarin het wordt aangeboden en waarop ook de prijs is gebaseerd. Het is geen prepaid bundel. Je kunt een bundel kopen op basis van het aantal MB dat je verwacht tot einde factuurmaand nodig te hebben. Soms kan het interessanter zijn om voor diezelfde maand je abonnement te verhogen en daarna weer te verlagen naar het niveau dat je had.
Reputatie 4
Badge +3
Het waarom is toch simpel, inkomsten genereren, hoe onrechtvaardig het ook is.
Want meestal kom je een paar dagen te kort, koop je bij ben je het ook zo weer kwijt omdat de nieuwe maand weer begint.

Waarom is dat onrechtvaardig?
En je bent het in dat geval inderdaad snel weer kwijt, dus moet je daarmee rekening houden bij het kiezen hoeveel data je gaat inkopen. Niet zomaar een bundel kopen en het daarna vreemd vinden dat het anders werkt dan jij vindt hoe het zou moeten werken. Dat is niet onrechtvaardig.
Reputatie 5
Omdat je dan eigenlijk geen tijd krijgt om het opnte maken, en je dus koopt voor hooguit een paar dagen omdat je vaak net te kort komt.
Ik vind dit geen rechtvaardige regeling, en dat zal zo blijven ook.
Regeling alleen om klanten geld uit de zak tenkloppen, zeker als je ziet wat dat kost ten opzichte van de normale data.
Alle kleine lettertjes ten spijt.. ik blijf van mening dat ik iets gekocht heb wat niet zo maar 7 dagen later zou hoeven te vervalen. ja het is het verdienmodel, maar of ik de dat nu opmaak of niet het geld hebben ze al, en hier ook al aan verdiend, of ik het nu wel of niet gebruik. Als ze er niet aan verdienen als ik het wel gebruik hebben ze een verkeerd model. dus er is niets mis mee om de gekochte mb's te bewaren en gewoon toe te voegen aan je nieuwe bundel. niemand wordt daar slechter van, ook T-mobile niet. Dus het is wel degelijk een onrechtvaardige regeling want het is one-way beter voor t-mobile en niet voor mij als klant. OVerstappen heeft geen zin want alle providers zullen dit hanteren, maar het blijft vervelend.
Iemand stelt dt je rekening moet houden met de hoeveelheid data die je inkoopt...eh als T-mobile je die optie geeft kan dat maar als die er niet is heb je dus geen keus.

Je abonnement voor een maand verlengen.. Als t-mobile eens antwoord zou geven op gestelde vragen had dat een mogelijkheid geweest maar T-mobile communiceert niet en zwijgt in alle talen, dus dat werkt niet.

Iemand suggereerde een prepaid bundle. Als ik dat had gewild had ik daar in eerste instantie wel voor gekozen. Door omstandigheden liep ik op vakantie gewoon een keer uit mijn data bundel.

Inmiddels zijn we al weer een tijdje verder is verliest dit topic de aandacht en misschien relevantie. IK blijf bij mijn mening dat ik het een onrechtvaardig systeem vindt.
Reputatie 5
Wat je kan doen is je bundel voor 1 maand verhogen,
kost rond de 2.50 en dan krijg je gelijk de hogere bundel, na een maand weer het stapje terug.

En ja ik ben het met je eens, een extra bundel zou gewoon minimaal een kalendermaand te gebruiken moeten zijn, en niet tot einde factuurmaand van de lopende maand.
Reputatie 4
Badge +3
Alle kleine lettertjes ten spijt.. ik blijf van mening dat ik iets gekocht heb wat niet zo maar 7 dagen later zou hoeven te vervalen. ja het is het verdienmodel, maar of ik de dat nu opmaak of niet het geld hebben ze al, en hier ook al aan verdiend, of ik het nu wel of niet gebruik. Als ze er niet aan verdienen als ik het wel gebruik hebben ze een verkeerd model. dus er is niets mis mee om de gekochte mb's te bewaren en gewoon toe te voegen aan je nieuwe bundel. niemand wordt daar slechter van, ook T-mobile niet. Dus het is wel degelijk een onrechtvaardige regeling want het is one-way beter voor t-mobile en niet voor mij als klant. OVerstappen heeft geen zin want alle providers zullen dit hanteren, maar het blijft vervelend.
Iemand stelt dt je rekening moet houden met de hoeveelheid data die je inkoopt...eh als T-mobile je die optie geeft kan dat maar als die er niet is heb je dus geen keus.

Je abonnement voor een maand verlengen.. Als t-mobile eens antwoord zou geven op gestelde vragen had dat een mogelijkheid geweest maar T-mobile communiceert niet en zwijgt in alle talen, dus dat werkt niet.

Iemand suggereerde een prepaid bundle. Als ik dat had gewild had ik daar in eerste instantie wel voor gekozen. Door omstandigheden liep ik op vakantie gewoon een keer uit mijn data bundel.

Inmiddels zijn we al weer een tijdje verder is verliest dit topic de aandacht en misschien relevantie. IK blijf bij mijn mening dat ik het een onrechtvaardig systeem vindt.

Providers verdienen inderdaad aan de bundel of je deze nu wel of niet verbruikt. Echter is bij een maand geldigheid de kans kleiner dat je de opvolgende maand ook een bundel gaat kopen of je abonnement gaat verhogen. Je had ook bijvoorbeeld een aanvullende bundel van 250MB kunnen kiezen of inderdaad tijdelijk je abonnement kunnen verhogen. Beide is het verhogen van je bundel voor die specifieke factuurmaand. Een bundel is een aanvulling op je abonnementsbundel met bijbehorende geldigheid. Als je geen hoge snelheid nodig had, dan had je ook kunnen kiezen voor onbeperkt (traag) internet zonder extra kosten.
Wat betreft het zwijgen van T-Mobile, ze hebben het drie jaar geleden al uitgelegd https://community.t-mobile.nl/overige-diensten-en-services-403/internet-bundel-aanvuller-1000-mb-269922

Reageer