Beantwoord

100 GB per maand, 3,33 GB p/dag ?

Geachte lezer,

Ik heb nu sinds een tijdje T-Mobile Go voor thuis echter blijkbaar is het 100 GB per maand! In het verkoopgesprek opgenomen aan jullie kant is er duidelijk gezegd dat het 100 GB per dag is.

Ik snap niet waarom zou ik T-Mobile voor thuis nemen als ik maar 3,3 GB per dag heb? Dat is 1 uur netflix per dag. Ik kom er nu pas achter omdat ik een keer thuis ben.

Met andere woorden waarom is het thuis abbonoment lager dan het normale GO abbonoment? Waarom wordt er in een telefoongesprek 100 GB per dag gezegd?

Ik vind dit erg jammer zeker omdat ik nu gewoon geen internet meer heb, elk half uurtje een code invullen verpest je dag ook wel aardig.

Ik zal echter mijn PS4, Windows laptop en alles wat MOGELIJK ook maar kan downloaden permanent verwijderen van het netwerk want 100 GB per maand... Dat is in mijn ogen erg weining.

Wat zijn de stappen om onder mijn contract uit te komen? Kan ik hiervoor bellen en mijn contract afkopen, is dat dan (resterende maanden X maand bedrag)?

Met bittere groeten,

Rick
icon

Beste antwoord door tmoesel 1 september 2018, 19:17

Als de begindatum van je contract nog binnen 1 maand ligt, kun je zonder al te veel problemen van het contract af, althans dat was zo, je kon het 1 maand gratis testen, anders zit je er voor 1 of 2 jaar aan vast.

Het klopt dat het 100GB per dag is als je als een echte marketeer van draaien en tunen van weergave van feiten houdt. Het is 100GB per dag, _helaas_ maar voor 1 dag (b.v. de eerste dag, als je er alles in 1 keer zou doorjagen). De rest van de maand kun je dan handmatig gratis aanvullers regelen, dus qua volume is het onbeperkt en niet 3.33GB/dag, maar qua verbinding is het dus beperkt, b.v. in jouw geval elk half uur uitvallen van internet.

Wat zwaarder weegt, een verkoopgesprek of voorwaarden op papier waar je zonder te lezen mee akkoord bent gegaan weet ik niet. In ieder geval zijn er een hoop lotgenoten:
https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-algemeen-477/unlimited-4g-voor-thuis-klinkt-mooi-maar-is-het-niet-298678/

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Als de begindatum van je contract nog binnen 1 maand ligt, kun je zonder al te veel problemen van het contract af, althans dat was zo, je kon het 1 maand gratis testen, anders zit je er voor 1 of 2 jaar aan vast.

Het klopt dat het 100GB per dag is als je als een echte marketeer van draaien en tunen van weergave van feiten houdt. Het is 100GB per dag, _helaas_ maar voor 1 dag (b.v. de eerste dag, als je er alles in 1 keer zou doorjagen). De rest van de maand kun je dan handmatig gratis aanvullers regelen, dus qua volume is het onbeperkt en niet 3.33GB/dag, maar qua verbinding is het dus beperkt, b.v. in jouw geval elk half uur uitvallen van internet.

Wat zwaarder weegt, een verkoopgesprek of voorwaarden op papier waar je zonder te lezen mee akkoord bent gegaan weet ik niet. In ieder geval zijn er een hoop lotgenoten:
https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-algemeen-477/unlimited-4g-voor-thuis-klinkt-mooi-maar-is-het-niet-298678/
Beste tmoesel,

Ik ga de strijd aan ik heb het via de telefoon doorgenomen hierbij is duidelijk verteld dat het opbasis van 100 GB per dag ging (zojuist terug geluisterd ik heb het opgenomen en eerste gevraagd of dat mocht aan de verkoper die ja zei)

Ik heb ook mijn contract nagezocht ik kan nergens een limiet vinden, niet in het contract in mijn mail althans.

Ik zit er jammer genoeg wel nog voor 9 maanden aan vast echter ik zal desnoods de een advocaat inschakelen want de werknemer zijn worden "letterlijk"

Werknemer: "Je hebt 100 GB per dag en als je daardoor heen gaat kan je altijd verhogen"
Ik: "(lachje) 100 GB per dag is wel erg veel! Daar kom je haast niet door heen"
Werknemer: "Nee, dat klopt 100 GB per dag is redelijk veel"
Ik wou typen "Dankje tmoesel," echter begonnen met "Beste" en kan het nu niet meer bewerken.

Bij deze reuze bedankt voor je steun!
Nu dat ik erover nadenk je hebt gelijk, contract is getekend al had de verkoper mij 100000 GB per dag voor 1 euro per maand beloofd je tekent later namelijk bij de bezorger! Heel slim gedaan van T-Mobile... Je hebt niks om op te staan je doet letterlijk een bestellig al zetten ze erin dat ik 1000 euro moet betalen dan zou dat in theorie ook moeten.

Volgende keer zal ik letter voor letter lezen voordat ik het teken bij de bezorger dat had ik al bij het begin moeten doen! Heel erg stom van mij.

Bij deze zie ik het dan maar als opgelost. T-Mobile heeft zichzelf goed ingedekt maar wel op een vervelende manier wat mogelijk niet helemaal correct is. Doet me denken aan de "Gratis telefoons" die je vroeger had bij een abonnement.

Reageer