Beantwoord

10GB in EU met T-Mobile GO Unlimited

• 11 januari 2017
  • 11 reacties
  • 940 Bekeken

Als ik de 60 dagen EU bereikt heb, kan ik dan per maand nog 10GB búiten Nederland gebruiken of is jet dan 1OGB gecombineerd per maand? Die 60 dagen haal ik namelijk easypeasy. Is die 10GB alleen voor het buitenland dan is het een fantastisch abonnement!
icon

Beste antwoord door Hajar 12 januari 2017, 11:33

Hi Mrturner,

Ik zie dat Serviceweb al wat juiste informatie met je heeft gedeeld. Met T-Mobile Go Unlimited kun je in de EU tot 60 dagen per jaar onbeperkt data gebruiken. Na deze 60 dagen kan er 10 GB per maand in de EU gebruikt worden en Onbeperkt internet in NL. Bij Onbeperkt internet in NL krijg je 5GB per dag en kun je daarna gratis een MB-aanvuller van 1GB activeren. De 10GB staat dus los van de Onbeperkte internet in NL.

Als je op 1 dag in 3 verschillende landen data verbruikt dan telt dat gewoon als 1 dag. Dus als je op 1 dag lang België, Frankrijk en Duitsland komt dan telt dat als 1 dag. Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt en check ook dit topic voor meer informatie. 🙂
Bekijk origineel

11 reacties

Helemaal top dus. Thanx Hajar voor de reactie. Volgende week maar ff bellen om te horen wat de mogelijkheden zijn.
Reputatie 6
Thanx voor je reacties. Ik wacht het af en bel anders wel op 16januari.

Ik heb me inderdaad vergist en dacht dat je over de Go Up bundel een vraag stelde. Excuses!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Mrturner,

Ik zie dat Serviceweb al wat juiste informatie met je heeft gedeeld. Met T-Mobile Go Unlimited kun je in de EU tot 60 dagen per jaar onbeperkt data gebruiken. Na deze 60 dagen kan er 10 GB per maand in de EU gebruikt worden en Onbeperkt internet in NL. Bij Onbeperkt internet in NL krijg je 5GB per dag en kun je daarna gratis een MB-aanvuller van 1GB activeren. De 10GB staat dus los van de Onbeperkte internet in NL.

Als je op 1 dag in 3 verschillende landen data verbruikt dan telt dat gewoon als 1 dag. Dus als je op 1 dag lang België, Frankrijk en Duitsland komt dan telt dat als 1 dag. Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt en check ook dit topic voor meer informatie. 🙂
Thanx voor je reacties. Ik wacht het af en bel anders wel op 16januari.
Helemaal niet stom om te vragen. Het is juist een hele goede vraag, waar ik ook geen antwoord op heb. Zou zeggen, 1 dag over de grens is 1 dag over de grens, of je nu 1 of 5 verschillende landen hebt gehad. Maar dat weet ik dus ook niet, goede vraag!

Laten we even afwachten op iemand van T-Mobile, die moet het wel weten 🙂
Kan ik dan daaruit opmaken dat als ik op diezelfde dinsdag in belgie, frankrijk en duitsland mb's verbruik, dit dan gezien word als 1 dag en niet als 3? Bij andere providers is dit namelijk wel het geval, daar word elke grensoverschrijding gezien als 1 dag. Het lijkt misschien stom als je het leest maar ik heb er dagen bij dat soms dat ik meer dan 3 grenzen overga.
Bij Unlimited geldt een dagtegoed van 5GB in Nederland & EU. Na deze 5GB kunnen er gratis 1GB aanvullers geactiveerd worden. Als er geen aanvullers worden geactiveerd dan wordt de snelheid in Nederland verlaagt naar 384 kbps. Jammer genoeg zeggen ze er niets over in de EU maar ik denk dat ze deze dan ook zullen verlagen. (weet niet zeker natuurlijk)

In de EU kan tot 60 dagen per jaar onbeperkt internet gebruikt worden. Na deze 60 dagen kan er 10 GB per maand in de EU gebruikt worden. De 60 dagen worden echt gezien als 60 dagen, dus als jij op een dinsdag in Frankrijk jouw MB's gebruikt, dan wordt dat gezien als 1 dag, ook als je hier maar even bent. Het is dus niet zo dat je 60 keer 24 uur krijgt aan internet in de EU.

Bovenstaande info heb ik van: https://forum.t-mobile.nl/nieuws-345/nieuws-t-mobile-introduceert-t-mobile-go-unlimited-nederland-eu-275069
Dat begreep ik. De vraag van mijn kant zou dan eigenlijk moeten zijn: de 10gb die ik krijg na de 60dagen is die 10gb bundel voor de hele EU of voor EU met uitzondering van NL? En wat als die 10gb op is...kan ik dan doorgaan met internetten op 384kbps? Mijn probleem zal worden dat ik meer dan genoeg heb aan het onbeperkte internet, maar dat het aantal dagen in het buitenland een probleem gaat worden. En is al bekend hoe 60 dagen berekend gaan worden? Ik heb namelijk dagen erbij dat ik per dag 4 grenzen of meer overschrijd. Is 1 verandering van netwerk dan 1 dag of word er gekeken per 24uur?
Hi Mrturner,

Welkom :)
Ik denk dat je wilde zeggen dat als je Unlimited Go EU abonnement neemt en je hebt die 60 dagen gehad, of je daarna dan nog 10GB per maand krijgt?

Info T-Mobile:
Uit klantgedrag blijkt dat 60 dagen ruim voldoende is voor de gemiddelde klant. Met Go Unlimited EU kunnen klanten 60 dagen onbeperkt roamen in de EU en als ze nog meer dagen in de EU verblijven, hebben zij 10GB per maand tot hun beschikking.

Dus JA, na die 60 dagen onbeperkt internetten kan je daarna nog 10GB per maand blijven gebruiken. Na die 60 dagen is het dus niet onbeperkt meer.
Oei dat is dan weer jammer. Op het forum bij faqs over Tmobile Go lees in namelijk dat je per dag dag maximaal 5gb mag gebruiken in NL en EU, later lees ik dat er staat: als je 60 dagen EU op zijn kun je nog 10gb in de EU gebruiken per maand. Voor de duidelijkheid: eerst worden de EU en NL wel gescheiden in de voorwaarden en later niet..vandaar deze vraag....misschien moet dit even anders geformuleerd worden in de voorwaarden?
Reputatie 6
Hoi MrTurner,

Welkom op het forum!

De 10Gb is een gecombineerde bundel. Dus in totaal 10Gb per maand te gebruiken in NL en de EU.

Wanneer je nog andere vragen hebt, let us know!

Reageer