1gb opwaarderen bij onbeperkt reageert niet

• 23 september 2019
  • 18 reacties
  • 1424 Bekeken

De laatste tijd zijn er vaak problemen met opwaarderen met 1 gb bij onbeperkte bundel. Na opwaarderen geeft de app aan dat er weer 1000 mb bij is, maar het internet blijft nog zeker een half uur lang traag ipv de 4g. Dit is een probleem dat we al een ruime maand ervaren. Is dit al bekend en wordt hier een oplossing voor gevonden?

18 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Yvonne,

Ervaar je dit iedere keer als je je mb's aanvult? Heb je ook al eens geprobeerd om het toestel opnieuw aan- en uit te zetten wanneer je deze issues ervaart? Het toestel wordt dan opnieuw aangemeld op het netwerk? Vaak lost dat voor een oplossing.

Laat je even weten of dat lukt?
Hi Hajar en Yvonne,

Dit is dus exact hetzelfde probleem als hier: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-go-495/waarom-wordt-mijn-mobiele-internetsnelheid-niet-verhoogd-bij-het-aanvragen-van-een-extra-gb-312326

Het ligt niet aan het toestel, het ligt aan een bug binnen jullie servers waardoor eens in de zoveel tijd niet de volle bandbreedte wordt vrijgegeven nadat een GB aanvuller is geactiveerd.
Ik had het nu net ook weer, na een aantal keren wel succesvol een aanvuller te hebben geactiveerd. De snelheid blijft dan net zo lang laag totdat je 1 hele GB hebt gedownload op die trage snelheid, want dan pas kan je weer de volgende GB aanvuller activeren. Dit duurt bij een snelheid van 44kb/s dus ongeveer 6,5 UUR voordat je weer internet kan hebben op normale snelheid.

Ik wil jullie graag dringend verzoeken hier echt op serversoftwareniveau naar te kijken, want het zorgt er dus voor dat je je toestel in zijn geheel niet meer normaal kan gebruiken gedurende minstens 6,5 uur na onsuccesvol zo'n aanvuller geactiveerd te hebben!
Reputatie 7
Badge +20
@Rainer,

Begrijpelijk dat je dit graag ook bij anderen aan wilt kaarten, maar je kunt het bij het andere topic houden voor jouw probleem. We pakken het daar verder op.
Dit klinkt inderdaad hetzelfde Rainer. Bij een film kijkende duurt het soms 2.5 uur voordat het weer normaal gaat. Overigens lijkt het opnieuw opstarten van de router wel een oplossing te geven.

Ik heb in een aantal comments van 10 maanden geleden in verschillende topics gelezen dat dit probleem bekend is en aangepakt zou worden.

Echter ervaar ik dit probleem nu elke dag na twee weken geleden besloten te hebben om naar unlimited over te stappen.
Ook ik kan inderdaad na het aanvullen van een GB  een simpele website openen, om vervolgens maar een kopje koffie te gaan drinken en het huis te stofzuigen. Tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben zou de website wel een keertje geladen kunnen zijn. 

Regio Westland

Snelheden tot 0,5 Mbit up en down

Het probleem is er inderdaad nog steeds af en toe. We lossen dit op door het apparaat opnieuw op te starten. Maar het blijft vervelend dat dit moet.

Reputatie 7
Badge +17

@YvonnevA 

Ik ervaar hier geen hinder van, pas geleden een 1GB aanvullers geactiveerd en hij werkte naar behoren. Zou je de app eens opnieuw willen installeren?

Reputatie 1

Hier, de laatste weken hetzelfde, app blijft laden, intussen kun je gewoonweg niks meer.....en huis ,keuken tuin truukjes, van opnieuw opstarten, vliegtuigmodus ,...cach legen, opnieuw installeren,...aanvullen via de website etc,etc......alles en wel, maar probleem ligt echt bij T-Mobile. De app is pokke traag....Is het wel gelukt om aan te vullen,...duurt het eeuwig voor je weer verder kunt gaan,waar je gebleven was....ook merkte ik paar keren in de afgelopen nachten,dat heel het netwerk weg was, geen netwerk signaal meer op de mobiel...hoe kan dat?

Zo ziet het eruit als je gb-aanvuller wilt gebruiken,maar de app blijft laden,dan kun je niks

Reputatie 7
Badge +17

Nu blijft de app bij mij ook laden en via de website kunnen geen gegevens worden opgehaald. Gisteren werkte alles nog probleemloos, het lijkt een tijdelijk probleem dat snel weer weg is. Heb ik vaker.

Nu blijft de app bij mij ook laden en via de website kunnen geen gegevens worden opgehaald. Gisteren werkte alles nog probleemloos, het lijkt een tijdelijk probleem dat snel weer weg is. Heb ik vaker.

wat ik jammerlijk vind,is dat t.mobile de antennes heeft geactiveerd op 5G maar men kan er geen gebruik van maken.ziet u in uw scherm bij de automatische netwerk en bij handmatige netwerk toevoegen t.mobile 5G staan ?

zelf heden een oppo find X2 5G redy en ik heb geen 5G ontvangs. op mijn oneplus 7 pro 12/256 heb ik een download via 4G+/4G+ lte advange een download van 350 mbps tot 400 mbps.  maar op de oppo is dit niet het geval.

Hi Yvonne,

Ervaar je dit iedere keer als je je mb's aanvult? Heb je ook al eens geprobeerd om het toestel opnieuw aan- en uit te zetten wanneer je deze issues ervaart? Het toestel wordt dan opnieuw aangemeld op het netwerk? Vaak lost dat voor een oplossing.

Beste Yvonne,

Kunt u mij helpen,heb een unlimited plus abonnement plus abonnement en heb een oppo find X5G redy,en krijg geen 5G netwerk in beeld,bij het automatische netwerk niet als bij de handmatige toevoeging niet,ik zie alleen maar 4G bij netwerk en er hoort te staan 5G boven de 4G.

T.mobile geeft aan,dat het 5G netwerk geactiveerd is op mijn abonnement,de mast/antenne staat 2 km van mijn woning af.

Kunt u mij helpen ? zodat ik ook van mijn 5G plus abonnement gebruik kan maken.

Groetjes,

Hans 

Hi Yvonne,

Beste Yvonne,

Kunt u mij helpen,heb een unlimited plus abonnement plus abonnement en heb een oppo find X5G redy,en krijg geen 5G netwerk in beeld,bij het automatische netwerk niet als bij de handmatige toevoeging niet,ik zie alleen maar 4G bij netwerk en er hoort te staan 5G boven de 4G.

T.mobile geeft aan,dat het 5G netwerk geactiveerd is op mijn abonnement,de mast/antenne staat 2 km van mijn woning af.

Kunt u mij helpen ? zodat ik ook van mijn 5G plus abonnement gebruik kan maken.

Groetjes,

Hans 

Het probleem met de sterk verlaagde kwaliteit van het netwerk na een extra GB te hebben  geladen op een unlimitted-data-abonnement bestaat nog steeds. Terugval tot onder de 1 Mbps! Dat duurt inmiddels nu 2 maanden. Elke keer als je daarover aan de bel trekt bij TM krijg je de bekende “klantvriendelijke” helpdeskreactie: vervelend voor je, onze mensen doen hun uiterste best en er is geen prognose van wanneer het euvel hersteld is. Coulancekorting, zonder boete overstappen op een ander abonnement etc. zijn leuk maar doen niets af aan de ondermaatse prestatie van “het beste netwerk van Nederland”. Het uit/aanzetten van de mifirouter helpt soms maar is toch echt niet van deze tijd. 

Reputatie 7
Badge +17

@FraCo

Wat ben je tijdens het aanvullen meestal aan het doen op je telefoon? Het kan zo zijn dat als je midden in een stream zit de aanvuller niet automatisch wordt gebruikt bijvoorbeeld.

De aanvuller is in zulke gevallen geactiveerd maar er kan geen gebruik van worden gemaakt, een herstart lost dit op of misschien even data uit en aan zetten ook.

Ik heb hier nooit iets van gemerkt als ik de dagtegoed middels speedtestjes onder de 2000 MB breng en vervolgens een aanvuller activeer ook al ben ik voorbij de 5000 MB dus in de aanvuller, gewoon perfecte snelheid.

Ik heb hier alleen last van als ik de hotspot gebruik, zat vanmiddag in de tuin YouTube te kijken op de iPad en na 11x bij vullen bleef hij even op 384kbps hangen vliegtuigmodus  aan en uit en het werkte weer. 

Reputatie 7
Badge +17

Het probleem zou kunnen zijn dat je de aanvuller niet meteen kan gebruiken als je dus midden in een video zit ofzo.

Als je helemaal niks doet is er geen enkele probleem.

Dank allen voor het meedenken, de tips etc. Maar het is echt een probleem bij TM. Zij geven dat zoals ik schrijf, ook toe. Tot 2 maanden geleden een paar jaar dit abonnement probleemloos gebruikt in een vakantiewoning. Dat niet iedereen en altijd er last van heeft, is mooi. Maar de keren dat het wel mis gaat, zijn niet alleen irritant maar ook niet conform de toezeggingen van TM.

Reageer