Beantwoord

60 dagen regel bij T-Mobile Go

allereerst felicitaties met het grensverleggende aanbod van GO-unlimited.

ik wil best aannemen dat de 60 dagen regel icm 10 GB/mnd voor overige maanden een correcte interpretatie is van de EU regels. Maar is er misschien niet een betere oplossing die zowel eerlijk is voor de klanten als voldoende bescherming biedt aan de provider?
Als inwoner van Nederland, werkend in Duitsland ga ik gemiddeld 3 x per week de grens over, en zit dan na een maand of 5 aan de limit van 60 dagen. Juist als ik dan in de de zomer op vakantie wil in Europa, ben ik aan de 10 GB gebonden, terwijl ik juist dan graag gebruik maak van de 60 dagen limiet. Ik ben normaal gesproken een gemiddelde gebruiker van Data, behalve op vakantie (ivm minder wifi op vakantie).
De 60 dagen regel wordt gepresenteerd als een oplossing voor de 'gemiddelde gebruiker' (wie is dat?), maar kan die misschien iets slimmer worden gemeten? bijvoorbeeld (1e) alleen dagen van de 60 tellen waarin je niet ook in NL data hebt gebruikt, of (2e) alleen dagen waarop je in het buitenland meer data dan in NL hebt gebruikt. Of (3e) zelf bepalen welke maanden je de 10 GB limiet gebruikt, zodat er niet van de 60 dagen wordt afgesnoept. Dat laatste heeft mijn voorkeur. De bescherming voor T-Mobile blijft bij al deze 3 oplossing bestaan en voor klanten in de grensregio en grenswerkers ontstaat een meer vergelijkbare oplossing als voor klanten uit de randstad eo.
icon

Beste antwoord door Tom 13 januari 2017, 14:19

Hi Marklin, welkom op het T-Mobile forum! Een gemiddelde gebruiker woont/werkt/studeert in Nederland, daarvoor geeft de 60 dagen doorgaans geen beperking bij één of twee vakanties per jaar. Ik snap goed dat er situaties zijn waarin de 60 dagen limiet minder goed uitkomt, daarentegen heb je de andere maanden met 10GB per maand toch een flinke voorraad aan MB's die je in het buitenland kunt besteden! Wij zullen je feedback meenemen en wellicht komt er in de toekomst een optie om de 60 dagen te sparen. Ik wil je vragen om in het vervolg je vraag in het Go topic te plaatsen, zo houden we het forum overzichtelijk. Ik zal dit topic daarom sluiten.

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 5
Hi Marklin, welkom op het T-Mobile forum! Een gemiddelde gebruiker woont/werkt/studeert in Nederland, daarvoor geeft de 60 dagen doorgaans geen beperking bij één of twee vakanties per jaar. Ik snap goed dat er situaties zijn waarin de 60 dagen limiet minder goed uitkomt, daarentegen heb je de andere maanden met 10GB per maand toch een flinke voorraad aan MB's die je in het buitenland kunt besteden! Wij zullen je feedback meenemen en wellicht komt er in de toekomst een optie om de 60 dagen te sparen. Ik wil je vragen om in het vervolg je vraag in het Go topic te plaatsen, zo houden we het forum overzichtelijk. Ik zal dit topic daarom sluiten.