Beantwoord

Abonnement aanpassen maar pas bij nieuwe maand

• 26 april 2020
  • 6 reacties
  • 318 Bekeken

Hoi,

Ik heb zojuist via de T-Mobile app mijn abonnement van Unlimited naar beneden bijgesteld omdat ik na een aantal dagen tot de conclusie ben gekomen dat de unlimited manier van T-Mobile niet functioneert. Echter wordt direct deze wijziging doorgevoerd. Ik heb nu betaald voor een maand unlimited internet en kan nu slechts 1GB gebruiken voor deze maand. Wordt mijn geld gerefund zo nee, kan mijn aanpassing dan terug gedraaid worden?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

icon

Beste antwoord door Folkert 26 april 2020, 09:05

Goedemorgen @Zifron 

Als je een bundel wijzigt gaat dit inderdaad meteen in, zie prijslijst. Het abonnements-geld wordt naar rato verrekend dus dat komt helemaal goed. Volgende maand kun je formeel weer terug maar als je van Unlimited naar beneden bent gegaan en spijt hebt kunnen de moderators hier dat wel eerder terugdraaien.

Wat functioneert er niet aan Unlimited? Dat je na de 5 Gb dagbundel moet aanvullen? 

Groet, Folkert

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Goedemorgen @Zifron 

Als je een bundel wijzigt gaat dit inderdaad meteen in, zie prijslijst. Het abonnements-geld wordt naar rato verrekend dus dat komt helemaal goed. Volgende maand kun je formeel weer terug maar als je van Unlimited naar beneden bent gegaan en spijt hebt kunnen de moderators hier dat wel eerder terugdraaien.

Wat functioneert er niet aan Unlimited? Dat je na de 5 Gb dagbundel moet aanvullen? 

Groet, Folkert

Goedemorgen @Folkert ,

Dank je wel voor de uitleg!

De wijze waarop je bundel aangevuld moet worden, werkt voor mij niet. Enkel via de app welke super traag werkt en een beperking van 1GB per keer. Het seintje van T-Mobile als mijn bundel op is krijg ik vaak nadat de teller al op 0 staat. Het is super vervelend als tijdens Facetime met familie steeds de connectie verbroken wordt. Een reden om weer terug te gaan naar mijn oorspronkelijke bundel en over te stappen naar een andere provider waarbij je onbeperkt via sms extra GB's kan aanvullen. Gelukkig heeft mijn partner een abonnement die wel toestaat om bundels aan te vullen zodat we alsnog ononderbroken contact kunnen hebben met familie in deze periode. 

Als ik restitutie krijg dan is de wijziging akkoord. 

Nogmaals dank voor de uitleg en reactie. 

Reputatie 7
Badge +19

@Zifron 

Ik heb ook unlimited 4G en bij 80% verbruik van je bundel krijg je een sms en kan je aanvullen, dat aanvullen is onbeperkt te doen en het heeft zeker geen mindere snelheid.

Andere providers hanteren dit systeem ook bij unlimited 4G.

Er ging zeker wat mis bij jou, via de app even op bijvullen drukken is toch niet zo moeilijk?

Hallo @Waqqas ,

Dank je wel voor jouw berichtje. De handeling van aanvullen is niet moeilijk, maar te beperkend naar mijn mening. 

Ik vind elke keer na 800mb pas kunnen aanvullen geen unlimited. 

Bij KPN bv krijg je net als bij TMobile initieel 5GB echter kun je ipv 1GB per keer ook eventueel 10GB per keer aanvullen door 10x een sms te versturen waarin je 1GB extra aanvraagt. Dit is bij deze provider niet het geval. De handeling geeft je maximaal dus 1gb er bij en bij veel online facetimen met familie loop je gauw uit je data. Je kunt de aanvulling ook enkel pas na 80% verbruik uitvoeren. Dus regelmatig moet ik checken of ik nog genoeg data heb. Of wordt een gesprek tussendoor ruw onderbroken omdat mijn data op is. 

Reputatie 7
Badge +18

@Zifron FaceTime blijkt de zuinigste app te zijn qua videobellen. Het verbruik is 3 Mb per minuut en dat betekent dat je met 5 Gb 27,7 uur kunt FaceTimen, zoveel zit er niet eens in een etmaal!

Zelfs als je 1 v.d. 5 Gb reserveert voor FaceTime kun je dat nog 5,5 uur volhouden…

Zie https://www.iculture.nl/tips/dataverbruik-apps-iphone/

Dit systeem met aanvullers is opgezet om de capaciteit van 4G een beetje eerlijk te verdelen onder alle klanten.

Interessant dat je bij de kpn kan te voren al bv 10 x kan aanvullen. Als dat zo is ga ik tmobile waarschijnlijk verlaten.

Reageer