Beantwoord

Abonnement afkopen maar wel bij T-mobile blijven

• 2 juni 2020
  • 3 reacties
  • 344 Bekeken

Beste allemaal,

Omdat ik een hypotheek wil afsluiten heb ik te horen gekregen dat ik de resterende tijd van mijn abonnement vroegtijdig moet beëindigen en dus moet afkopen. Dit ivm BKR. Hier heb ik een aantal vragen over;

• Volgens hypotheekmeneer is resterend bedrag ongeveer €450, volgens de T-mobile app €265. Zie ik kosten over het hoofd?
  • Hoe ver van tevoren zou ik het abonnement vroegtijdig moeten opzeggen?
  • Ik wil hierna graag bij T-mobile terugkeren. Kan ik mijn nummer behouden en zo ja, hoe?

En nu ik toch bezig ben; binnenkort wil ik een andere internetprovider. Nieuw huis en Ziggo vind ik echt belachelijk duur geworden. Nu overweeg ik om dat van T-mobile af te nemen. Het zou dan gaan om het goedkoopste pakket (TV en normaal internetgebruik). Ik kan alleen nergens een maandprijs vinden, alleen dat het de eerste 3 maand €35 kost, maar wat gaat het daarna worden? Er is sowieso 1 abonnement van T-mobile in het huishouden (korting) en dat worden er twee (maakt het aantal uit?). 

Graag hoor ik van jullie.

Met vriendelijke groet,

Jan.

icon

Beste antwoord door Folkert 2 juni 2020, 13:28

Hallo @TheDude87 

Enkel het toestelkrediet staat geregistreerd bij het BKR. Je kunt via Mijn T-Mobile het toestelkrediet in één keer aflossen, gebruik iDeal voor de snelste verwerking. 

De rest van het (Sim Only) abonnement afkopen is erg duur, als je een Go abonnement hebt kun je je bundels direct naar beneden bijstellen naar b.v. 1 Gb en 120 minuten voor €13,50 per maand, dat lijkt me niet duur, terug omhoog kan altijd weer.

Als je echt van je abonnement af moet dan kun je vragen om afkopen, dat kost je eenmalig €13,50 keer het aantal resterende maanden tot het einde van je huidige contract. Een moderator kan dit voor je regelen. Je nummer kunnen ze omzetten naar Prepaid zodat je ‘m niet kwijtraakt.

Groet, Folkert

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @TheDude87 

Enkel het toestelkrediet staat geregistreerd bij het BKR. Je kunt via Mijn T-Mobile het toestelkrediet in één keer aflossen, gebruik iDeal voor de snelste verwerking. 

De rest van het (Sim Only) abonnement afkopen is erg duur, als je een Go abonnement hebt kun je je bundels direct naar beneden bijstellen naar b.v. 1 Gb en 120 minuten voor €13,50 per maand, dat lijkt me niet duur, terug omhoog kan altijd weer.

Als je echt van je abonnement af moet dan kun je vragen om afkopen, dat kost je eenmalig €13,50 keer het aantal resterende maanden tot het einde van je huidige contract. Een moderator kan dit voor je regelen. Je nummer kunnen ze omzetten naar Prepaid zodat je ‘m niet kwijtraakt.

Groet, Folkert

Dag Folkert,

Dus als ik het goed begrijp loopt het abonnement gewoon door als het toestelkrediet is afbetaald? Het toestelkrediet is maandelijks €18. Betekend dit dat ik dan per maand €18 minder kwijt ben aan T-mobile? Als ik dit zo lees is het slechts een kwestie van toestelkrediet afbetalen en is het hele naar-prepaid-omzetten niet aan de orde?

Reputatie 7
Badge +18

Dat klopt @TheDude87 , het loopt gewoon door als Sim Only en je bent €18 per maand minder kwijt. Maar het belangrijkst is dat je BKR registratie wordt aangepast, daar kijken hypotheek verstrekkers naar. De registratie blijft weliswaar nog een aantal jaren staan als “afbetaald”, uiteindelijk verdwijnt ie helemaal.

Ik zou het krediet inderdaad meteen afbetalen via iDeal en dan even afwachten wat de hypotheek verstrekker zegt. De volgende optie is tijdelijk je bundels verlagen als dat nodig zou zijn. Afkopen pas als het echt niet anders kan.

Reageer