Beantwoord

Bellen naar en van Zwitserland met T-Mobile GO

• 1 juni 2017
  • 7 reacties
  • 491 Bekeken

Met mijn "stel samen" c.q. (een paar weken geleden afgesloten) nieuwe GO abonnement, heb ik onbeperkt NL en 120 minuten per maand EU-bellen INCLUSIEF Zwitserland. Daar heb ik een kind en kleinkind wonen. Die 120 minuten kunnen bellen is belangrijk voor mij. De recente informatie van T-Mobile vind ik erg onduidelijk. Kan ik in de nieuwe situatie nog steeds 120 minuten per maand naar de familie bellen, en, als ik daar op bezoek ben, naar huis blijven bellen, zonder kosten, of moet ik daar nu apart voor gaan betalen, per gesprek?
icon

Beste antwoord door Thalina 2 juni 2017, 11:02

Hoi Martin,

Wat leuk dat je jouw abonnement hebt verlengd! Jouw T-Mobile GO abonnement kun je gebruiken in Zone EU. Daar valt Zwitserland niet onder. Zwitserland heeft eigen, duurdere tarieven. We willen andere kosten lager houden. Daarom zit Zwitserland niet in onze EU-zone en betaal je daar het Zone 1-tarief. Als je belt vanuit Nederland naar Zwitserland of als je in Zwitserland bent en naar Nederland belt, dan betaal je hier in beide gevallen apart voor. Vanuit Nederland bellen naar Zwitserland kost 0,23 euro per minuut. Ben je in Zwitserland en bel je naar Nederland? Dan betaal je ook 0,23 euro per minuut. Op deze pagina vind je er meer informatie over.

Is het misschien een idee om te gaan bellen via WhatsApp of Skype? Dat scheelt toch weer wat in de kosten en zo kun je toch contact houden met de familie in Zwitserland.

Ik hoop dat dit in ieder geval meer duidelijkheid geeft. Als je nog aanvullende vragen hebt, laat het gerust weten. Ik help graag!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Martin,

Wat leuk dat je jouw abonnement hebt verlengd! Jouw T-Mobile GO abonnement kun je gebruiken in Zone EU. Daar valt Zwitserland niet onder. Zwitserland heeft eigen, duurdere tarieven. We willen andere kosten lager houden. Daarom zit Zwitserland niet in onze EU-zone en betaal je daar het Zone 1-tarief. Als je belt vanuit Nederland naar Zwitserland of als je in Zwitserland bent en naar Nederland belt, dan betaal je hier in beide gevallen apart voor. Vanuit Nederland bellen naar Zwitserland kost 0,23 euro per minuut. Ben je in Zwitserland en bel je naar Nederland? Dan betaal je ook 0,23 euro per minuut. Op deze pagina vind je er meer informatie over.

Is het misschien een idee om te gaan bellen via WhatsApp of Skype? Dat scheelt toch weer wat in de kosten en zo kun je toch contact houden met de familie in Zwitserland.

Ik hoop dat dit in ieder geval meer duidelijkheid geeft. Als je nog aanvullende vragen hebt, laat het gerust weten. Ik help graag!
Dus INCLUSIEF Zwitserland wordt per 13 juni EXCLUSIEF Zwitserland voor Go abonnees?
Hallo Hoane,

Volgens het bericht dat Thalina schreef is dit inderdaad zo. Tot nu toe was Zwitserland inbegrepen; over een paar dagen blijkbaar niet meer. Aangezien bellen met een Nederlandse 06 naar een Zwitsers nummer, en vanuit Zwitserland naar een Nederlands nummer, of in Zwitserland met een Nederlands 06-toestel bellen naar een lokaal Zwitsers nummer, een primair reden voor mij was om bij T-Mobile te blijven, ben ik hier niet blij mee. Het voorstel om met Whatsapp of Skype te bellen is leuk, maar dan moeten beide partijen thuis zijn met wifi, wat tot nu toe niet nodig was en in de praktijk zelden het geval is. Kortom: zeer teleurstellend, laat staan kosten verhogend. Dit ben ik niet van T-Mobile gewend, want over het algemeen is men wel netjes.
Hallo Martin,
Ik denk er sterk over over te stappen naar een andere provider. Vandaar dat ik een duidelijk antwoord wil horen van T-Mobile. Alleen, mijn contract duurt nog tot december. Een verslechtering van de voorwaarden (waar het in mijn geval op neerkomt) zou meen ik recht moeten geven op tussentijds stopzetten.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Hoane & Martin,

Bij de oudere abonnementen zat Zwitserland hier nog bij, maar met de nieuwe regels valt Zwitserland buiten deze regulering. Dit komt, zoals Thalina al aankaartte, door de hogere tarieven die zij hanteren. Bij T-Mobile Go zat Zwitserland er overigens sowieso al niet meer bij inbegrepen, daar wordt in principe dus niets aan gewijzigd, omdat het al niet onder de voorwaarden van Go viel.

Overigens vind je deze informatie en nog veel meer, in onze FAQ over de nieuwe regulering in de EU. Je kunt daar ook de veelgestelde vragen vinden, zodat je alle informatie hebt die je zoekt.

Mochten er nog vragen zijn, dan horen we dat graag!
Hallo David. Bedankt voor de reactie. Ik heb de FAQs gelezen en snap hoe het wordt. Maar...
Ik heb in maart in Zwitserland uit mijn bundel kunnen internetten, zoals ik ook uit de voorwaarden toen had begrepen. Vanavond vlieg ik weer naar Genève en ga het nogmaals testen.
Dus mijn vraag blijft (zoals ik die ook in andere threads heb gesteld, sorry): verandert dit ook in mijn situatie (klant met tussentijdse upgrade van Travel & Surf naar Go) per 13 juni?
En zo ja, geeft dit mij dan het recht om mijn abonnement eventueel tussentijds op te zeggen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Hoane,

Bij jouw vorige abonnement Stel Samen & Stel Bij hoorde Zwitserland er wel bij en dus kon je met je databundel 50MB verbruiken in de EU en daarna een Travel & Surf pas activeren. Ik zie dat je in maart 2016 inderdaad in Zwitserland bent geweest. Waarschijnlijk heb je toen 50MB uit je databundel kunnen verbruiken? Ik zie dat je daarna ook een Travel & Surf pas hebt geactiveerd. Met jouw Go abonnement kun je in Zwitserland niet internetten uit je databundel (dit is vanaf het begin al niet mogelijk, niet alleen na 13 juni), maar je kan wel een Travel & Surf pas activeren om online te zijn. Je kan ook kiezen voor betalen per MB.

Ik zie dat je abonnement nog tot 30-11-2017 loopt. Mocht je het abonnement willen stopzetten dan moet je het abonnement afkopen. Je dient dan de resterende maandkosten in één keer af te betalen. We hopen natuurlijk dat dat niet je keuze zal zijn, aangezien je nog genoeg manieren hebt om online te zijn in Zwitserland.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt en wens je nog een fijne tijd in Genéve. Mocht je jouw abonnement willen afkopen dan hoor ik graag van je..

Reageer