Beantwoord

Bellen naar EU nummers in buitenland

• 29 mei 2019
  • 7 reacties
  • 1037 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Hallo, ik heb een GO abonnement met onbeperkt bellen en 120 minuten bellen naar EU nummers.
Ik ga in Augustus naar Londen en Schotland en vraag me af als ik naar een Engels nummer bel deze uit de 120 minuten gaan of dat ik hier alsnog voor moet betalen per minuut?
icon

Beste antwoord door RomanR 30 mei 2019, 00:14

Hallo, ik heb een GO abonnement met onbeperkt bellen en 120 minuten bellen naar EU nummers.
Ik ga in Augustus naar Londen en Schotland en vraag me af als ik naar een Engels nummer bel deze uit de 120 minuten gaan of dat ik hier alsnog voor moet betalen per minuut?

Volgens mij gaat het juist van je unlimited bundel, 120 minuten bundel geldt alleen als je belt vanauit Nederland naar een andere EU land. Dus als je bent in Engeland en wil je naar Schotse nummer bellen gaat het uit je unlimited bundel en niet van 120 min bundel.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi @MarsD ,

In beide EU landen geldt Roam like at home en bel je onder dezelfde voorwaarden als thuis. Bellen naar een lokaal Engels nummer gaat dus uit je EU bundel tot 120 minuten.

Zorg wel van te voren dat je in Mijn T Mobile geen blokkade hebt staan, zie Gegevens & Instellingen, Blokkades en zorg ook dat al je rekeningen voldaan zijn.

Goede reis!

Groet, Folkert
Bedankt Folkert, helder!
Reputatie 2

Volgens mij gaat het juist van je unlimited bundel, 120 minuten bundel geldt alleen als je belt vanauit Nederland naar een andere EU land. Dus als je bent in Engeland en wil je naar Schotse nummer bellen gaat het uit je unlimited bundel en niet van 120 min bundel.
Reputatie 7
Badge +18

Daar zou je wel eens gelijk kunnen hebben @RomanR maar ik kon het nergens officieel terug vinden. Als je vanuit Engeland naar een Engels nummer belt gaat dit inderdaad vanuit je unlimited bundel maar ik weet niet of er onderscheid wordt gemaakt tussen Engeland en Schotland of dat alles onder het Verenigd Koninkrijk valt.
Reputatie 7
Badge +19
Ik kom even om het hoekje kijken om dit te bevestigen, hoor. 😀 Bellen binnen de EU valt inderdaad onder de Unlimited bundel! Schotland valt binnen het Verenigd Koninkrijk.

Hopelijk is zo alles duidelijk!

Laat je het weten als er toch meer vragen zijn?
Reputatie 2
Toevallig heb ik vandaag 2 verschillende medewerkers van de klantenservice gesproken met dezelfde vraag. De gesprekken hebben mij meer in verwarring gebracht dan duidelijkheid gegeven. Onbegrijpelijk.

Ik ga in augustus een week naar London. Ik heb ook een GO abonnement met onbeperkt bellen en 120 minuten bellen naar EU nummers. Ik wilde weten hoe het zit met de belkosten als ik:
a. vanuit London naar een Nederlands nummer bel
b. vanuit London naar een Engels nummer (in London) bel

Medewerker 1 beweerde dat a. vanuit mijn unlimited bundel gaat. b. vanuit mijn 120 minuten bundel
Medewerker 2 beweerde dat a. vanuit mijn 120 minuten gaat, b. ik moet apart betalen, het gaat niet vanuit de unlimited en de 120 minuten bundel

Begrijp ik vanuit de reacties hierboven wel goed dat zowel a. en b. vanuit de onbeperkt bundel gaat?
En de 120 minuten bundel geldt alleen voor vanuit Nederland naar een EU land te bellen?
Reputatie 4
Badge +4
Begrijp ik vanuit de reacties hierboven wel goed dat zowel a. en b. vanuit de onbeperkt bundel gaat?
En de 120 minuten bundel geldt alleen voor vanuit Nederland naar een EU land te bellen?

Klopt

Reageer