Beantwoord

Checken of abonnement is opgezegd

• 20 oktober 2020
  • 14 reacties
  • 594 Bekeken

Beste forumlezers, 

Ik heb vorige maand mijn T-Mobile abonnement via een andere telecomprovider telefonisch opgezegd, omdat ik naar hen ben overgestapt. Echter, er lijkt was mis te zijn gegaan bij de overstap. Hierdoor ben ik er niet zeker van of mijn T-Mobile abonnement is opgezegd. Hoe kan ik dit in mijn online account nagaan? Ik kan de einddatum van het contract nergens vinden.

Bij voorbaat dank, 

icon

Beste antwoord door Hajar 23 oktober 2020, 15:29

Hi @Heibewoner 

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat je nummerbehoud aanvraag goed is gekeurd. Je nummer wordt op 22/11 vrijgegeven dus je nieuwe provider kan die dan overnemen. Jammer om je te zien gaan, maar wie weet zien we je terug in de toekomst! 

Bekijk origineel

14 reacties

@Heibewoner Je kan toch de T-Mobile simkaart in de nieuwe telefoon doen tot het nummer is overgezet, kun je er in ieder geval nog even gebruik van maken.

@Doornekamp33 

Mijn nieuwe telefoon is in feite een oud nokiaatje, waar de moderne simkaarten na uitdrukken niet meer inpassen. Kan helaas niet. Maar bedankt voor de suggestie. De nieuwe simkaart had ik nog niet uitgedrukt, waardoor hij wel in de oude nokia past.

@Heibewoner Kun je de te kleine oude simkaart in het passtukje van de nieuwe gebruiken en zo in de oude nokia, je zal toch de sms moeten beantwoorden op je oude TM nummer.

@Heibewoner

@Doornekamp33 

Oh, dus ik dien de SMS te beantwoorden? Dat wordt een probleem, vrees ik. Ik heb het oude passtukje niet meer, van 't oude T-mobileabonnement, en als ik 't nieuwe passtukje gebruik kan ik de nieuwe simkaart niet meer gebruiken denk ik, tenzij hij er weer in te friemelen is…..Is hier een omweg te bedenken? Hm. Wat frustrerend dat ik niet kan e-mailen met de klantenservice.

@Hajar 

Okay dank je wel. Ik hoef geen SMS te beantwoorden neem ik aan?

Overigens is de kans inderdaad wel groot dat ik eerder dan verwacht bij T-Mobile terugkeer als mijn nieuwe aanbieder zo blijft blunderen.

@Doornekamp33 

Zal ik in noodgevallen proberen, dank je.

Kun je er weer makkelijk infriemelen, even plat op de tafel en je drukt hem er weer in.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Heibewoner 

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat je nummerbehoud aanvraag goed is gekeurd. Je nummer wordt op 22/11 vrijgegeven dus je nieuwe provider kan die dan overnemen. Jammer om je te zien gaan, maar wie weet zien we je terug in de toekomst! 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Heibewoner 

Waarom denk je dat er iets mis is gegaan?

Elke provider hanteert een opzegtermijn van een maand en daarna ontvang je de eindfactuur.

Staat er onder abonnement & instellingen nog een lopende contract?

Hoi @Waqqas 

bedankt voor je reactie

Dat denk ik omdat mijn nieuwe sim-kaart nog niet geactiveerd is en mijn bevestigde verzoek tot nummerbehoud na 5 weken nog niet verwerkt is. Ook weet de klantenservice van niets. Maar goed dat is hun probleem, niet dat van T-Mobile.

Onder ‘Abonnementen en instellingen’ zie ik wel een specifieke einddatum staan, 16-10-2020, dus het lijkt erop dat ik deze maand al mijn eindfactuur zal ontvangen. Ik vermoed echter dat het contract maandelijks verlengd wordt of iets dergelijks, en dat ik dat handmatig misschien nog een halt moet toeroepen. Maar of het al voor mij is stopgezet, kan ik niet vinden.

Zodra door de nieuwe provider nummerbehoud is aangevraagd en doorgegeven aan T-Mobile krijg je vanuit T-Mobile een bevestigings SMS met een eind datum, de nieuwe provider behoort je een SMS te sturen op het over te nemen nummer wat je moet beantwoorden, heb je die niet gehad is er nog niks gebeurd en loopt je TM contract gewoon door met maandelijks opzeggen, dat wil zeggen vanaf het moment dat je opzegt, dit kan dagelijks.

Dus ik vermoed dat de nieuwe provider ergens iets niet heeft gedaan, ikzelf had binnen 10 minuten de SMS en de bevestiging binnen, na nummer behoud aanvraag voor de vrouw haar mobiel.

PS, zou niet zelf bij TM opzeggen, kans dat je je nummer kwijtraakt is dan aanwezig.

@Doornekamp33 

Bedankt voor je reactie. Ik heb geen enkele bevestigingsmail of SMS ontvangen. Mijn nieuwe provider laat meteen flink wat steekjes vallen. Maar goed. Het is me nog steeds niet duidelijk hoe ik nagaan of mijn huidige contract bij T-Mobile inmiddels is opgezegd of niet. De gegevens in mijn account zijn niet duidelijk en bellen kan ik niet wegens een kapotte telefoon. De klantenservice is niet op een andere manier bereikbaar. Iemand nog ideeën?

Als je van TM geen sms hebt gehad dat je abonnement per …….. word beeindigd is die niet opgezegt, dit gaat namelijk gelijk met de nummer overname.

Dus het idee, contact opnemen met je nieuwe provider en het nummerbehoud opnieuw laten aanvragen, de beste optie om zo snel mogelijk van je nieuwe abbo gebruik te kunnen maken en TM op te zeggen.

@Doornekamp33 

Okee waarschijnlijk heb ik die SMS niet ontvangen, maar zeker ben ik niet. Vanwege de kapotte telefoon kan ik eigenlijk niets. Vandaar dat ik het graag op een andere manier zou willen nagaan.

Ik heb deze avond wel handmatig nogmaals mijn verzoek tot nummerbehoud aan de nieuwe provider doorgegeven, en nu is het gelukt. Lijkt erop dat ik nog een maandje geduld moet hebben voordat ik weer kan bellen met mijn nieuwe telefoon. 

Reageer