Beantwoord

Data heel snel verbruikt

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hoi hoi!

Mijn maand is net 2 dagen begonnen en nu heb ik bericht dat mijn data bundel al op is... van 5GB.
Ik vind dit heel raar want ik heb in die 2 dagen niks geks gedaan en nu moet ik wachten tot 2-05 tot nieuwe internet.

Hopelijk kan dit verholpen worden?

Groetjes Liedewij Luyken
icon

Beste antwoord door siert 4 april 2018, 14:47

Dan kan het zijn dat je telefoon ongebreideld is gaan reutelen zodra hij/zij online kwam, doordat er bijvoorbeeld achterstallige updates of andere bijwerkingen/synchronisaties gedownload zijn. Dan kan het heel snel gaan met 5Gb ...
En anders moet je even -of wat langer- afwachten tot een T-Mobile medewer(st)er tijd voor je heeft om e.e.a. na te kijken over je data verbruik. Suc6!

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 3
Welk abonnement of welke prepaid gebruik je?
Abonnement onbeperkt bellen/sms'n en 5 GB
Reputatie 3
Dan kan het zijn dat je telefoon ongebreideld is gaan reutelen zodra hij/zij online kwam, doordat er bijvoorbeeld achterstallige updates of andere bijwerkingen/synchronisaties gedownload zijn. Dan kan het heel snel gaan met 5Gb ...
En anders moet je even -of wat langer- afwachten tot een T-Mobile medewer(st)er tijd voor je heeft om e.e.a. na te kijken over je data verbruik. Suc6!
Reputatie 7
Badge +16
Wat voor telefoon gebruik je? Bij Android kun je bij gegevensverbruik gewoon per app zien wat er verbruikt is.
Reputatie 3
Folkert schreef:

Wat voor telefoon gebruik je? Bij Android kun je bij gegevensverbruik gewoon per app zien wat er verbruikt is.

Dat kan bij IOS ook, maar relevant is wat T-Mobile aan dataverbruik heeft staan. Op grond van hun administratie wordt namelijk geconstateerd dat je databundel van 5Gb op is, ongeacht wat je telefoon aangeeft. Na antwoord van T-Mobile kan je het bij hen geregistreerde dataverbruik eventueel vergelijken met wat je telefoon daarover aangeeft.
Ik heb ook dit gehad. Vanaf 1 april elke avond tussen 0000 en 01uur 1 gig weg.. terwijl ik slaap geen updates of wat dan ook
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Liedexx,

Fijn dat Siert, Folkert en Sjoninestylo al zo met jou hebben meegedacht. Een echte Community, haha. 😃 Ik heb zelf ook nog wat tips voor je!

Ik kan vanuit T-Mobile niet zien waar de data aan verbruikt is, dat komt door de privacywet, waardoor wij het specifieke gebruik dus niet kunnen en mogen inzien. Uiteraard zijn er wel andere manieren om hier zelf achter te komen en over die tips en tricks hebben wij een topic geschreven, om jullie al een beetje op weg te helpen! In dit topic kun je allerlei tips vinden, zoals de tip om de interne datateller eens bekijken. Zo kom je erachter waar jouw toestel MB's aan op heeft gemaakt.

Hopelijk kom je er op die manier achter wat jouw GB's heeft verbruikt!

Laat het ons maar weten als je nog meer vragen hebt. Zoals je hierboven al hebt gemerkt, staan we graag voor je klaar!
Reputatie 3
Hij/zij wil gewoon graag weten hoe T-Mobile aan hun vaststelling van het TOTALE dataverbruik van 5GB komt ...
En is nu wachtende tot 2-05 (EEN MAAND LANG) voor nieuw internet!
Reputatie 7
Badge +16
Beste Siert,

Dat begrijpen we maar zoals Jaimy al aangeeft mag T-Mobile de verbruikte data niet analyseren en zal Liedewij dus echt zelf in haar telefoon op zoek moeten. Als de apps het niet zijn, wat makkelijk te zien is bij gegevensverbruik, dan moet het iets anders groots zijn en dan kan ik voorlopig alleen denken dat ze iets gestreamd heeft via 4G of een iOS update via 4G per ongeluk heeft binnen gehaald.

Verder kan ik alleen uit eigen ervaring spreken dat ik in meer dan 2 jaar tijd nog nooit meer dan 1 Mb verschil heb gemeten tussen wat mijn telefoons aangaven (3 in de tussentijd van verschillende merken en verschillende Android versies) en wat T-Mobile aan verbruik aangaf.

Met vr. groet, Folkert

P.S. Mijn kinderen hebben 5 Gb abonnementen bij Tele2 en ook daar heb ik nooit grote verschillen gezien wat de telefoon aangeeft en wat Tele2 aangeeft qua verbruik. Ook daar gaat het om meerdere type Android telefoons die zijn gebruikt. Ik geloof dan ook niet dat data zomaar kan verdwijnen uit een data bundel.
Reputatie 3
liedexx mag gewoon aan T-Mobile vragen waarom zij constateren dat de 5Gb op is hoor ... als je niet begrijpt hoezo. En je mag gewoon vragen aan T-Mobile hoe je weer zo snel mogelijk online kunt zijn.
Ik snap niet waarom T-Mobile nu na 3 dagen nog steeds niet reageert en geen oplossing aanbiedt.
Reputatie 6
Badge +13
@siert T Mobile kan enkel zeggen je data is op maar dus niet waaraan dat moet je zelf nagaan.
Je kan in IOS en ANDROID in de data menu’s kijken en daar wel het een en anders zien.
Vaak zijn er (systeem) updates geweest en heeft de klant het vinkje dat dat over mobiele data mag nog aan staan.
T Mobile mag dus niet inzien waar de klant zijn data aan gebruikt zei zien alleen dat de klant data gebruikt.
Reputatie 7
Badge +16
siert schreef:

liedexx mag gewoon aan T-Mobile vragen waarom zij constateren dat de 5Gb op is hoor ... als je niet begrijpt hoezo. En je mag gewoon vragen aan T-Mobile hoe je weer zo snel mogelijk online kunt zijn.
Ik snap niet waarom T-Mobile nu na 3 dagen nog steeds niet reageert en geen oplossing aanbiedt.

Dat mag ze. Maar T-Mobile heeft geconstateerd dat ze 5 Gb verbruikt heeft en dat daarom de bundel op is, meer valt er niet over te zeggen. De 5 Gb is niet zomaar verdampt. Ze kan data aanvullen of wachten op de nieuwe bundel en online blijven met 64 kB/s. In de tussentijd uitzoeken waarom de telefoon zoveel data slurpt of iemand erbij halen die er meer van weet, b.v. op dit forum bij Apple onderwerpen. Wat verwacht je van T-Mobile? Jaimy heeft al een link naar tips gegeven.
Reputatie 5
Badge +11
sjoninestylo schreef:

Ik heb ook dit gehad. Vanaf 1 april elke avond tussen 0000 en 01uur 1 gig weg.. terwijl ik slaap geen updates of wat dan ook

Als dat nog steeds zo is, zet dan je smartphone eens in vliegtuigstand als je slaapt.
Een wellicht op een computer via my tmobile je verbruik checken i.p.v. in de app op de smartphone.

Reageer