Beantwoord

Databeperking op 10GB EU per maand?

Hallo
Ik ben in het buitenland en zie in verbruiksstatus opeens dat ik maximaal maar 10 gig data zou kunnen verbruiken. Dat is niet in lijn met het contract, daarin staat 'onbeperkt in eu'. Er wordt in het contract en de algemene voorwaarden niets gemeld over maximaal 10 gig in de eu. Voor mij is het onbeperkte juist belangrijk geweest voor mijn keuze (!).
Kunt u svp bevestigen dat ik meer kan verbruiken hier in Frankrijk, zonder bijkomende kosten?

Met groet,
Rogier
icon

Beste antwoord door Hajar 7 maart 2018, 14:44

Hi Cybork,

Ik heb je e-mail ontvangen en je contract bekeken. Je hebt zoals ik eerder heb aangegeven een Go Unlimited abonnement. Je hebt dus onbeperkt bellen, sms'en en internet in NL en 10GB in de EU. Dit staat ook op de website waar jij hebt verlengd. Als je naar deze pagina gaat en klikt op het EU icoon dan zie je dat je 10000MB hebt in de EU. Je contract klopt dus en hetgeen wat je op My T-Mobile ziet klopt ook. Als je 10GB bundel straks op is in de EU dan kun je heel makkelijk een GB-aanvuller kopen en dan heb je direct weer internet!

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten! :)

@Dusss;

Dankjewel voor je vraag! Ik heb gelijk je gegevens erbij gepakt en zie dat je gebruik maakt van het Go 17.1 abonnement. Daarbij had je 60 dagen onbeperkt internet in het buitenland en als die 60 dagen op zijn 10GB per maand. Als je op My T-Mobile kijk dan zie je dat je 60 dagen op zijn vandaar dat je nu 10GB per maand krijgt. Voor Zwitserland gelden er aparte tarieven en dus was het nooit onderdeel van het Go abonnement. Ik zie dat je vorige abonnement een Stel Samen & Stel Bij was en daarbij kon je wel bellen naar Zwitserland met je bundel dus ik denk dat de verwarring daar ligt. Alle informatie over Go Unlimited en gebruik in het buitenland kun je op deze pagina vinden.

Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten.
Bekijk origineel

21 reacties

Graag zo snel mogelijk reactie, want anders kan ik niet anders dan extra data bijkopen terwijl ik niet die kosten doorgerekend dien te krijgen mijns inziens. Ik heb dit abonnement overigens via belsimpel aangeschaft en heb de contracten klaarliggen ter review als u mij niet op mijn woord zou geloven.

Met groet, Rogier
Badge +13
Beste cybork het forum is een klant helpt klant en niet de snelste weg voor vragen moderators reageren wanneer klanten onder elkaar er niet uitkomen met 24/48 uur.
Enkel bepaalde abonementen heel in het begin afgesloten hebben onbeperkt data (eerste 60 dagen daarna 10gb per maand) in de EU als er bij jouw staat dat je 10 gb in de eu heb heb geen onbeperkt data in de EU.
Wanneer heb je je contract afgesloten?
Dank voor de reply.
De klantenservice kan ik niet bereiken in verband met slecht bereik en wachttijd en afbreking van het gesprek. Vandaar hier.
Abonnement 7 november 2017 afgesloten.
Over een limitering wbt 60 dagen kan ik ook niets vinden hoor, of ik kijk er over heen. Voor mij was onbeperkt data eu juist het belangrijkste onderdeel dus ben daar ook alert op geweest.
Staat ook niets over limitering 10 gig. Dat zie ik alleen in gebruiksoverzicht Frankrijk
En nu ook in abonnement omschrijving in de tmobile app. Zeker niet iets wat in het contract staat.
Dit staat in het contract:
Go Unlimited EU - 1 jaar - Samen - Verlenging - Sim-Only
(12 maanden)
Onbeperkt bellen
Onbeperkt sms
Onbeperkt MB € 32,00
Totaal maandelijkse kosten: € 32,00
Iemand ervaring met t mobile houden aan de afspraak?
Badge +13
Jij heb na de eu 60 dagen tijd verlengd zo te zien dus ik denk echt dat je een 10gb in de EU heb.
Dat staat ook heel duidelijk bij de abonnementen aangeven onbeperkt nl en 10gb eu.
Alle prijs lijsten staan hier en vanaf wanneer verkocht,
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/bestelling-en-abonnement/tarieven#ro2

Verder houd T Mobile zich gewoon aan afspraken van contract die afgesloten is.
Je moet dus goed kijken op welke datum je verlengd heb want die datum is van belang voor het contract dat geld
Reputatie 7
Badge +20
Hi Cybork,

Ik begrijp dat je wat meer duidelijkheid nodig hebt. Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie in het systeem dat je op 08-11-2017 hebt verlengd met een Go 17.2 Unlimited + 10GB EU abonnement bij een externe dealer. Dat houdt in dat je in Nederland onbeperkt internet hebt en in de EU 10GB. Ik kan je contract niet inzien omdat je via een externe dealer hebt verlengd. Als je mij het contract via e-mail kan opsturen dan kan ik controleren of het klopt. Ik stuur je even een privébericht met ons e-mailadres.
Dank. Ik heb het materiaal doorgestuurd.
En vanochtend nog een keer, en nu naar het juiste adres (oeps). Overigens is 10 gig nog niet op gelukkig, het verbruikoverzicht werkt andersom: je ziet wat je nog over hebt ipv wat is verbruikt blijkbaar. Maar goed, contract zegt echt niets over limitering. Ik wacht nog even de reactie af.
Ik had ook unlimitid eu. Sinds een half jaar is het ook beperkt tot 10gb beetje vreemd en jammer
En ik had altijd Zwitserland er bij en nu niet meer beetje verneukeratief van t mobile
Badge +13
@Dusss Zwitserland heeft er bij T Mobile nooit bijgezeten bij de Go abonnementen.
En die 10gb in de EU is sinds vorig ja mei zo uit mijn hoofd erin gekomen de Go abonnementen ervoor hadden 60 dagen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Cybork,

Ik heb je e-mail ontvangen en je contract bekeken. Je hebt zoals ik eerder heb aangegeven een Go Unlimited abonnement. Je hebt dus onbeperkt bellen, sms'en en internet in NL en 10GB in de EU. Dit staat ook op de website waar jij hebt verlengd. Als je naar deze pagina gaat en klikt op het EU icoon dan zie je dat je 10000MB hebt in de EU. Je contract klopt dus en hetgeen wat je op My T-Mobile ziet klopt ook. Als je 10GB bundel straks op is in de EU dan kun je heel makkelijk een GB-aanvuller kopen en dan heb je direct weer internet!

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten! :)

@Dusss;

Dankjewel voor je vraag! Ik heb gelijk je gegevens erbij gepakt en zie dat je gebruik maakt van het Go 17.1 abonnement. Daarbij had je 60 dagen onbeperkt internet in het buitenland en als die 60 dagen op zijn 10GB per maand. Als je op My T-Mobile kijk dan zie je dat je 60 dagen op zijn vandaar dat je nu 10GB per maand krijgt. Voor Zwitserland gelden er aparte tarieven en dus was het nooit onderdeel van het Go abonnement. Ik zie dat je vorige abonnement een Stel Samen & Stel Bij was en daarbij kon je wel bellen naar Zwitserland met je bundel dus ik denk dat de verwarring daar ligt. Alle informatie over Go Unlimited en gebruik in het buitenland kun je op deze pagina vinden.

Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten.
Beste @Hajar: kun je svp dan omcirkelen waar het zou staan en naar mij terugsturen?! In zowel de printscreen als het contact zie ik het NIET staan. Jij zegt van wel, dus graag dan expliciet aangeven waar het staat.
Zie hier ook de printscreen van het contract: http://prntscr.com/ioeav9

En de printscreen van de website destijds: http://prntscr.com/ioebzy

Blijkbaar meldt T-mobile tegenwoordig wel expliciet die maximering van 10Gig: http://prntscr.com/ioechz. Maar destijds is mij die maximering -mijns inziens- gemeld. Ik kan het mis hebben uiteraard, maar geef dan s.v.p. aan waar die maximering staat van 10 Gig in EU.
@Hajar: Ehm, ik lees nu dat je angeeft dat ik op het EU-icoon moet klikken (op de telefoon lees je er snel over heen). Het moet toch niet gekker worden: kleine lettertjes verborgen achter een icoontje... Overal op de site staan links aangegeven met 'onderstreept' , en hier zat blijkbaar een extra voorwaarde verborgen achter een icoon. Dat is toch niet gebruiksvriendelijk en niet duidelijk!. En dan nog moet het toch in het contract gemeld worden. Je kunt toch niet echt menen dat jij vindt dat dit duidelijk gecommuniceerd wordt zo?! Ik heb nu echt onder verkeerde voorstelling van zaken dit contact aangeboden gekregen. Ik kan me niet voorstellen dat T-Mobile dit soort praktijken publiekelijk ondersteunt. T-Mobile zelf geeft het ook (en terecht) expliciet aan op haar site. Als ik over de 10Gig heen ga, wil ik geen extra kosten in rekening gebracht krijgen!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Cybork,

Zo te lezen heb je dus wel al ontdekt waar het staat aangegeven, dus dat hoeft niet omcirkeld te worden, toch? Het staat overigens ook nog opgenomen in de voorwaarden en in het uitgebreide kostenoverzicht. Ergens kan ik begrijpen dat je niet alle voorwaarden door gaat spitten, maar het staat wel op nagenoeg elke pagina aangegeven en het zou ook heel onoverzichtelijk worden om alles uit te tikken op één pagina.

Aan het abonnement is verder niets te veranderen, maar wanneer je de 10 GB verbruikt, maak je in ieder geval geen extra kosten, omdat je dan zelf moet kiezen voor een aanvuller. Deze kosten wel geld, maar die keuze heb je zelf. Er worden dus geen kosten in rekening gebracht wanneer de 10 GB verbruikt is.

Aan de website van Belsimpel en hoe zij communiceren kunnen wij verder niets doen. Voor verdere vragen, dan wel opmerkingen, kun je contact met Belsimpel zelf opnemen.

Als er nog iets is waar wij je verder bij kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk graag van je!
Het staat NIET in het contract! En ook niet in de algemene voorwaarden.
Ik heb echt het idee dat ik tegen een muur aan het praten ben: het staat NIET in wat ik ondertekend heb en het is mij NIET opgevallen toen ik het abonnement uitzocht en afsloot. Beroepen op 'Het staat ergens op de site namelijk achter een icoontje' slaat nergens op want dat is ten eerste niet hetgene wat je ondertekent en ten tweede is die communicatie niet duidelijk genoeg. Beroepen op 'Het staat overal op elke pagina': niet op wat ik heb gezien. Beroepen op 'we kunnen niets doen aan hoe belsimpel communiceert': dat kan natuurlijk wel maar is verder irrelevant voor wat ik ondertekend heb. Tmobile kan afdwingen dat tussenpartijen bepaalde zaken op bepaalde manieren doen.

Ik ben er helemaal klaar mee dat ik hier geen support krijg. Met voortschrijdend inzicht vind ik: Het had gesierd als jullie hadden aangegeven: inderdaad dit is niet duidelijk gecommuniceerd en er staat niets over in het contract en je krijgt geen extra kosten in rekening. eventuele extra kosten worden gefactureerd aan belsimpel, want zij hebben jou iets beloofd namens tmobile wat ze eigenlijk niet hadden kunnen beloven, maar staat wel zo in het contract.
Badge +13
Over niet lezen gesproken jij verlengd via een externe partij en leest zelf niet wat de voorwaarden zijn van T Mobile en gaat daarna schoppen dat het contract niet klopt?
Als je kijkt op de site hier zie precies welke abonnementen er worden verkocht en het abonnement wat jij in je hoofd dacht aan te schaffen heeft nooit bestaan.
Denk je nu echt dat je met schoppen en nog harder schoppen dat er een uitzondering voor 1 persoon word gecreëerd?
Verder geeft David duidelijk aan dat je bij de externe partij moet zijn over de duidelijkheid van communiceren en niet bij T Mobile zei zijn niet de verkopende partij.

Verder wijs ik je op de huisregels het is niet toegestaan het topic omhoog te halen je kan gewoon je bestaande reactie aanpassen.
Zit je op de mobiele versie ga dan naar links boven menu en kies uit het rijtje voor desktop versie en ga terug naar dit topic en daar kan je gewoon je reactie aanpassen.

Reageer