Beantwoord

Dataverbruik klopt niet.

• 1 september 2019
  • 7 reacties
  • 980 Bekeken

Mijn dataverbruik klopt niet met het opgetelde data per dag. Ik ben dik 2,5 GB kwijt en heb daarom data bij moeten kopen. Dat lijkt mij niet de bedoeling en ik zou graag een verklaring/oplossing hiervoor ontvangen.

Groet, Harowi
icon

Beste antwoord door Folkert 1 september 2019, 21:18

Beste @Harowi66

Als ik de individuele dagen optel kom ik ook ietwat anders uit en dat komt omdat er per dag op hele Mb's afgerond wordt.

Volgens mijn ingebouwde data manager (Stock Android) heb ik zelfs nu iets meer verbruikt dan T-Mobile aangeeft maar dat komt omdat het verbruik van vandaag er nog niet bij staat in het lijstje "per dag".

Ik heb afgelopen jaren vier merken telefoons en drie verschillende providers gehad voor diverse gezinsleden en nog nooit meer dan 0,2 % afwijking gezien bij providers tussen wat de telefoon en wat de provider aangeeft over de hele maand.

Kortom, het totaal klopt echt wel.

Groet, Folkert
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hallo @Harowi66

Wat klopt er volgens jou niet aan je dataverbruik?
Wat zegt je status in My T-mobile of de T-mobile app? Heb je een datamanager geïnstalleerd op je toestel? T-mobile heeft geen inzicht in je dataverbruik vanwege privacy regels.

Hier in de community adviseren we gebruikers om een datamanager applicatie te installeren.
Reputatie 7
Badge +18
Beste @Harowi66

Als ik de individuele dagen optel kom ik ook ietwat anders uit en dat komt omdat er per dag op hele Mb's afgerond wordt.

Volgens mijn ingebouwde data manager (Stock Android) heb ik zelfs nu iets meer verbruikt dan T-Mobile aangeeft maar dat komt omdat het verbruik van vandaag er nog niet bij staat in het lijstje "per dag".

Ik heb afgelopen jaren vier merken telefoons en drie verschillende providers gehad voor diverse gezinsleden en nog nooit meer dan 0,2 % afwijking gezien bij providers tussen wat de telefoon en wat de provider aangeeft over de hele maand.

Kortom, het totaal klopt echt wel.

Groet, Folkert
Dag Folkert,

Een afwijking van 0,2 % zou ik inderdaad niet van wakker liggen echter wel van een afwijking van 100% in mijn geval.

Groet, Harowi
Reputatie 4
Badge +4
Zit de afwijking met name in specifieke dagen of over alle dagen van de maand verspreid? Betrof het een periode waarin je (ook) in het buitenland was en/of een data aanvuller hebt aangeschaft?
Heel kort gezegd is mijn databundel op.
Maar als ik de specificatie bekijk en alles bij elkaar optel kom ik nog niet eens aan de helft van mijn data bundel.

Het heeft dus niets te maken met data aanvaller of buitenland bezoek
Reputatie 4
Badge +4
Meertje niet alleen de download data? Upload telt net zo goed mee voor het verbruik.
Reputatie 3
Badge +3
Hi @Harowi66,

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je onterecht data kwijt bent. Op dit moment wordt de factuur van vorige maand opgemaakt, zodra deze klaarstaat kunnen we kijken wat het verbruik precies is geweest en wat er eventueel fout is gegaan. Wil je ons even een seintje geven als je factuur klaarstaat? Dan kijken we met je mee!

Reageer