Beantwoord

Dataverbruik Unlimited Go EU

Hallo!
Wat is het gemiddelde dataverbruik eigenlijk? Ik heb mijn data alleen op mijn telefoon gebruikt (zonder hotspot etc) en heb nu al 79GB in één week er doorheen gejaagd 😳 . En wanneer word dat dan “Oneigenlijk gebruik” danwel “misbruik”?

Gr.
icon

Beste antwoord door David 4 februari 2017, 13:03

Hoi Rhobje,

Dan zit je behoorlijk veel op Tumblr! 😉 Heb je enig idee hoeveel tijd je hier ongeveer per dag aan kwijt bent? Je vindt op deze pagina een aantal voorbeelden van het aantal MB's dat je per applicatie gebruikt. Zo kun je een beetje nagaan waar je precies veel MB's aan verbruikt. Als je wilt controleren wat jouw dataverbruik is, dan kun je dit topic nagaan voor tips en suggesties.

Met 79 GB ben je een grootverbruiker, dat is duidelijk, maar je bent zeker niet de eerste die ik tegen ben gekomen met een dergelijk verbruik. Als er consequent, buitenproportioneel verbruik wordt geconstateerd, dan wordt dat als misbruik gezien. We zullen je dus niet onder de loep leggen als je een keer een uitschieter hebt! Concretere informatie kan ik je in dit geval niet geven, maar ik hoop dat ik je in elk geval gerustgesteld heb? :)

Als je nog meer vragen hebt, laat het dan weten!

Bekijk origineel

13 reacties

Hoi,

Welkom op de forum van T-Mobile.
Pardon 79GB in 1 week? Hoe krijg je dit voor elkaar?

Het blijft een grijs gebied wat T-Mobile oneigenlijk gebruik danwel misbruik vind.
Toch knap dat je zoveel GB weet te gebruiken. Ben wel nieuwsgierig naar een reactie van T-Mobile.
Hallo! Meestal zit ik filmpjes op tumblr of YouTube te kijken of Facebook/Instagram. Tumblr verbruikt wel het meeste data, ja ik wacht ook af op hun antwoord
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Rhobje,

Dan zit je behoorlijk veel op Tumblr! 😉 Heb je enig idee hoeveel tijd je hier ongeveer per dag aan kwijt bent? Je vindt op deze pagina een aantal voorbeelden van het aantal MB's dat je per applicatie gebruikt. Zo kun je een beetje nagaan waar je precies veel MB's aan verbruikt. Als je wilt controleren wat jouw dataverbruik is, dan kun je dit topic nagaan voor tips en suggesties.

Met 79 GB ben je een grootverbruiker, dat is duidelijk, maar je bent zeker niet de eerste die ik tegen ben gekomen met een dergelijk verbruik. Als er consequent, buitenproportioneel verbruik wordt geconstateerd, dan wordt dat als misbruik gezien. We zullen je dus niet onder de loep leggen als je een keer een uitschieter hebt! Concretere informatie kan ik je in dit geval niet geven, maar ik hoop dat ik je in elk geval gerustgesteld heb? :)

Als je nog meer vragen hebt, laat het dan weten!
Beste David, ongeveer 2 uur per dag maar dit keer gebruik ik 3G ipv 4G en gaat het veel minder snel op ????. Bij tumblr kreeg ik de meeste sms'jes dat mijn 1GB bundel was is en dat ik een nieuwe kon nemen.
Gr rhobje
Reputatie 2
11GB verbruik in 3 uur tijd is méér dan 8Mbit verbruik. Videos (youtube ed) zijn meestal minder dan 2Mbit. Weet je zeker dat je geen download-programma of iets dergelijks op je telefoon hebt dat de gehele tijd bezig is met data verbruiken?
Jup heb apps wel laten updaten in de app store maar dat gebruikte hoogstens 1.6GB ???? YouTube heeft 11.2 GB gebruikt en instagram heeft ook 11GB gebruikt enige app waar ik op download is instagram voor de rest gebruikt tumblr het meeste, op 4G kan hij door de snelheid het hele filmpje downloaden maar als ik het niks vind is het filmpje voor niks gedownload ???? . Anders moet ik gewoon op 3G of minder op tumblr zitten, maar goed waar ligt de grens bij "onbeperkt" internet? Ik snap het wel dat je moet letten op netwerkcapaciteit etc
Sorry die vier vraagtekens zijn emoji's 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hi Rhobje,

Zoals ik al aangaf ben je met dergelijk verbruik niet zo snel een misbruiker van het onbeperkte internet hoor. 🙂 Ik weet trouwens niet hoe je het precies bedoelt met het switchen naar 3G? Bedoel je dat je dan minder snel internet hebt en daardoor minder verbruikt? Het wordt namelijk allebei gewoon als dataverbruik geteld, dus of dat nou 3 of 4G is, maakt in dit geval niet uit.

Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we het graag!
Beste David, bedankt! In de instellingen op je toestel kan je kiezen of je 2G, 3G of 4G wil gebruiken op iPhone, op Android kan je dat kiezen in netwerk mode.
en bij 3G verbruik ik minder omdat de snelheid lager is
Reputatie 7
Badge +20
Yes, dat dacht ik al. 🙂 Heb je eerder ook gewoon 4G gebruikt en merkte je daar flinke verschillen, waardoor je toen maar bent teruggeschakeld naar 3G? Je downloadt natuurlijk dezelfde hoeveelheden, maar het duurt alleen wat langer. 😉
Ja wanneer mijn mb's bijna op waren deed ik dat wel, maar dat merk je eigenlijk alleen bij filmpjes omdat die dan megasnel 😃 zijn geladen maar als je het niet helemaal afkijkt heb je "verloren mb's", Maargoed nu heb ik onbeperkt data hahaha
Reputatie 7
Badge +19
Hi Rhobje,

Haha met Unlimited heb je dat issue inderdaad niet! 😛

Reageer