Beantwoord

Datavrije muziek in Europa behalve Spanje en Italië?

• 22 juli 2017
  • 5 reacties
  • 314 Bekeken

Vandaag ben ik een t-mobile shop geweest en daar werd verteld dat de datavrije muziek ook in Europa geldt behalve in Italië en Spanje, daar geldt maximaal 6 GB. Ik dacht dat de 6 GB regel voor heel Europa geldt. Hoe zit het nu?
icon

Beste antwoord door Muberra 24 juli 2017, 11:39

Hoi MauSan,

Dat is een goede vraag van je! :D

Er is namelijk snel verwarring over dit onderwerp, dus ik ga het goed uitleggen. Datavrije Muziek geldt alleen voor de Stel Samen & Stel Bij abonnementen vanaf 6 GB en bij het GO UP abonnement met 10 GB. Datavrije Muziek in Nederland is geldig op de databundels vanaf 6 GB, dus vandaar dat dezelfde regels gelden voor de abonnementen in het buitenland. Je moet een Stel Samen & Stel Bij abonnement hebben vanaf 6 GB of een GO UP abonnement. In het systeem zie ik dat jij GO Next hebt, in combinatie met 5 GB, dus Datavrije Muziek is niet van toepassing op jouw abonnement. Wanneer je het zou verhogen naar een GO UP kan je er natuurlijk wel gebruik van maken.

Daarnaast is Datavrije Muziek te gebruiken in de gehele EU Zone. Dus daar horen Italië en Spanje ook zeker wel bij! Daar wordt geen onderscheid in gemaakt. 🙂 Voor meer informatie kun je kijken op de website.

Ik hoop dat het nu duidelijker is voor je. Als je nog vragen hebt, staan wij voor je klaar!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Hoi MauSan,

Dat is een goede vraag van je! :D

Er is namelijk snel verwarring over dit onderwerp, dus ik ga het goed uitleggen. Datavrije Muziek geldt alleen voor de Stel Samen & Stel Bij abonnementen vanaf 6 GB en bij het GO UP abonnement met 10 GB. Datavrije Muziek in Nederland is geldig op de databundels vanaf 6 GB, dus vandaar dat dezelfde regels gelden voor de abonnementen in het buitenland. Je moet een Stel Samen & Stel Bij abonnement hebben vanaf 6 GB of een GO UP abonnement. In het systeem zie ik dat jij GO Next hebt, in combinatie met 5 GB, dus Datavrije Muziek is niet van toepassing op jouw abonnement. Wanneer je het zou verhogen naar een GO UP kan je er natuurlijk wel gebruik van maken.

Daarnaast is Datavrije Muziek te gebruiken in de gehele EU Zone. Dus daar horen Italië en Spanje ook zeker wel bij! Daar wordt geen onderscheid in gemaakt. 🙂 Voor meer informatie kun je kijken op de website.

Ik hoop dat het nu duidelijker is voor je. Als je nog vragen hebt, staan wij voor je klaar!
Hoi,

Ik stel de vraag namens iemand anders uit mijn huishouden, het klopt dat mijn abonnement dat niet heeft.
Nu is mijn vraag nog niet helemaal beantwoord: kunnen we onbeperkt naar Spotify luisteren in heel Europa behalve Spanje (en Italië)? Dat werd in de T-Mobile shop tegen ons gezegd en we willen voorkomen dat we na de vakantie een fikse rekening krijgen.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi MauSan,

Zoals Muberra aangaf is dit afhankelijk van het prijsplan. In jouw geval kan je dus niet onbeperkt naar Spotify luisteren in heel Europa. Daarna zal je in het buitenland nooit voor een onverwacht hoge factuur komen te staan. Bij het gebruik van internet in het buitenland moet je namelijk te allen tijde aangeven hoe je wilt betalen voor internet als je geen MB's meer hebt. Is je bundel op? Dan wordt de toegang tot het internet geblokkeerd zodat er geen extra kosten ontstaan.

Ik hoop dat hiermee je vraag is beantwoord MauSan.
Bedankt voor de antwoorden. Misschien moeten jullie dit nog eens uitleggen aan T-mobile shop in Utrecht Overvecht want het personeel daar geeft blijkbaar verkeerde informatie aan hun klanten.
Reputatie 6
Badge +16
Hallo MauSan,

Bedankt voor je terugkoppeling. We gaan het doorgeven!

Als je verder nog vragen hebt dan horen we het natuurlijk graag van je.

Reageer